Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Bebuu
|
Wys³any: 2015-03-23, 11:14 Problem z baz± po lakierowaniu.
|
0
|
|
|
Posty: 21
|
Cze¶æ.
Jest taki problem.
Samochód by³ lakierowany w ca³o¶ci ( zmiana koloru ). Po oko³u 2 miesi±cach zaczê³y siê problemy z odchodz±c± baz± od podk³adu. Mo¿na wzi±æ nawet paznokciem i odchodz± du¿e p³aty. Podk³ad jak kamieñ, sam klar równie¿. Baza to czerwona per³a. Baza by³a z firmy kapci, lakier PPG, rozcieñczalnik PPG a podk³ad nie znany, ale sprawdzony od lat. Tymi materia³ami lakieruje lata i nigdy takiego przypadku nie by³o. Baza odchodzi jak i z elementów metalowych i plastikowych. Po prostu efekt jest taki jakby o lakierowaæ na ¶liski element z tym, ¿e p³aty odchodz± nawet w wielko¶ci 10 cm. |
|
|
|
|
natium
|
Wys³any: 2015-03-24, 07:33
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 323
|
Wszystko wskazuje ze podk³ad nie ma przyczepno¶ci
Jak bazê rozcieñczales, clar jaki dok³adnie? bo ppg
Ma duzo clarow ,jaki utwardzacz i rozcieñczalnik?
Stosowa³e¶ podk³ad normalny czy w wersji m/m
? A moze zapomnia³e¶ podk³adu przetrzeæ |
|
|
|
|
lukas
|
Wys³any: 2015-03-24, 10:28
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 339
|
Mo¿e byæ wilgoæ pod baz±. Przypomnij sobie w jakim okresie lakierowa³e¶ i czy np. nie wprowadzi³e¶ do komory zimnego auta? Mog³a siê wtedy skondensowaæ wilgoæ.
Inna sprawa ¿e ta baza to jeden z najtañszych towarów na rynku. |
|
|
|
|
Falconx
|
Wys³any: 2015-03-25, 10:47
|
0
|
|
|
Posty: 70 Sk±d: Piaseczno
|
Mia³em to samo na motocyklu - podk³ad spectral , baza RM, klar Spectral 505. Wszystko rozcieñczane rozcieñczalnikiem APP. Zestaw sprawdzony od lat , wszystko u¿ywane ju¿ z otwartych opakowañ i nigdy nie by³o problemu - do dzisiaj nie wiem co nie zagra³o.Na bazie by³y naklejki i tylko w tych miejscach baza trzyma³a sie . Lakierowane w lato wiêc wszystko by³o suche - mam podejrzenie ¿e za g³adko by³o bo ¿eby nie poprzecieraæ pojecha³em 600 na wode. Drugie lakierowanie - podk³ad sectral ( ten sam z tej samej puszki) , baza PPG , klar Interlack ( jaka¶ taniocha - ale ju¿ by³em z³y i stwierdzi³em ¿e jak jeszcze raz trzeba bêdzie skrobaæ to bêdê mia³ mniej w plecy ) podk³ad szlifowany 400 na sucho maszynk± i poprawiony szar± w³óknin± - do dzisiaj brak zastrze¿eñ. Zdarzy³o mi siê tak tylko raz
. |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2015-03-25, 22:32
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
600 na wodê to nie jest a¿ tak drobno. |
_________________
|
|
|
|
|
Falconx
|
Wys³any: 2015-03-27, 10:04
|
0
|
|
|
Posty: 70 Sk±d: Piaseczno
|
Wiem - dlatego nie wiem dlaczego tak sie sta³o . |
|
|
|
|
Economy1122
|
Wys³any: 2015-03-29, 09:09
|
0
|
|
|
Posty: 12
|
Przyczyn moze byc wiele dlatego lepiej pracowac a jedym systemie wtedy mamy pewosc ze nic sie nie pogryzie jesli prawidlowo przygotujemy powieszchie pod lakierowanie. |
|
|
|
|
Bebuu
|
Wys³any: 2015-07-31, 10:38
|
0
|
|
|
Posty: 21
|
Sorry, ¿e odkupujê temat.
A przyczyn± mog³o byæ np. d³ugi okres oczekiwania pomiêdzy warstwami bazy lub np. za du¿o warstw bazy ? |
|
|
|