Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Tinky Winky
Wys³any: 2015-07-10, 23:17   Ci¶nienie pracy pistoletu
0
UP DOWN

Posty: 6
Witam, jestem tu nowym amatorem co czasem co¶ bêdzie chcia³ prysn±æ. Co¶ tam ju¿ malowa³em ale z ró¿nym skutkiem i bêdê mia³ pewnie sporo pytañ.
Dzisiaj zastanawia³em siê jak to jest z tym ci¶nieniem pracy pistoletu i dlaczego pomiêdzy ró¿nymi pistoletami s± ró¿nice?
¯eby nie teoretyzowaæ to podam na przyk³adach. Mam trzy azjatyckie pistolety i sprawdza³em jak d³ugo dwa z nich pracuj± od pe³nej butli do w³±czenia siê pompy. Takie mia³em pomiary:

Sprê¿arka jednot³okowa jaka¶ francuska CompAir z butl± 100L - nie znam wydajno¶ci.
Wy³±cza siê przy 7 barach a w³±cza przy 4. Pewnie to s³abo ale nic tam nie grzeba³em w niej.
Oba pistolety rozkrêcone na maxa

Pierwszy pistolet jaki¶ 887 LVLP 1,3 startuje na 2 bar (na manometrze) i podczas ci±g³ego trzymania spustu ci¶nienie spada w miarê szybko na 1,5 bar a pó¼niej ju¿ wolniej do 1 bar. Czas jaki uzyska³ do momentu w³±czenia siê sprê¿arki to 70 sekund.

Drugi pistolet Sico Green RP 1,8 startuje na 3 bar i powoli równomiernie spada ci¶nienie do 2 bar. Uzyska³ czas podobny 68 sekund.

Teraz pytanie - czy ten pierwszy pistolet da³by radê przy lakierze bezbarwnym czy lepiej o tym nie my¶leæ bo to ci¶nienie mnie zastanawia ¿e takie niskie. Chyba ¿e ja wogóle co¶ wszytko popl±ta³em to mnie wyprostujcie. W kartach przy klarach pisz± ¿e ci¶nienie 3-4 bar a ja na tym pistolecie nie uzyskam takiego. Jak to jest? Do wywalenia pistolet czy mo¿e niektóre tak maj± i lakieruj±?
 

tom cio
Wys³any: 2015-07-10, 23:29   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 179
Lakierujesz ci¶nieniem zalecanym lub do niego zbli¿onym deklarowanym przez producenta pistoletu. Co do manometru to masz ten badziew za 30z³ niebieski?
 

Tinky Winky
Wys³any: 2015-07-10, 23:35   
0
UP DOWN

Posty: 6
Nie czarny ale pewnie te¿ chiñski badziew. Co do pistoletu tego LVLP to nie mam do niego pude³ka i nie wiem co chiñczyk zalaca³. Jak to inaczej ustaliæ?