Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Gandziorz
Wys³any: 2015-07-11, 14:40   Mini pistolet. Rozmiar dyszy.
0
UP DOWN


Posty: 217
Witam,
Mam pytanie odno¶nie mini pistoletów.
Muszê sobie zakupiæ poniewa¿ mam czasami drobne zaprawki (nadkola itd.).
Nie ukrywam ¿e chodzi o oszczêdno¶ci, normalnymi pistoletami za du¿o materia³u idzie :/

My¶lê ¿eby kupiæ 2 chiñczyki. Przy mojej ilo¶ci naprawdê chiñczyki daj± radê (mam auarita k-400 2 sztuki i mp500).

Czy w miarê to bêdzie git:
Klar i baza dysza: 0.8
Epoksyd, akryl dysza: 1.0

Teraz mam do robienia civic vi gen.
Naprawy:
Nadkola tylne o wymiarach ok. 2cm szeroko¶ci i 4cm d³ugo¶ci.
Miejsce przy progu ok. 3x5cm.

Cieniuj±c wyjadê na odleg³o¶æ ok. 5cm.

Naprawa standard czyli:
1. wyczyszczenie do go³ego metalu
2. oczyszczenie chemiczne
3. epoksyd (novol under 385)
4. szpachlówki (t4w)
5. epoksyd (novol under 385)
6. podk³ad akrylowy (t4w pik fuller)
6. baza
7. klar (t4w 4444)

Akurat epoksyd do ma³ych napraw mam w sprayu. Nadaje siê do tego idealnie ;)
 

kzychu
Wys³any: 2015-07-11, 17:52   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 346
Normalnym te¿ spokojnie idzie zrobiæ - ale jak kolega chce mieæ du¿o kiepskich pistoletów to wolna droga,u mnie te¿ k-400 (pierwszy prywatny) te¿ robi³ robote ,znaczy tak mi siê wydawa³o do czasu,jako¶æ wykonania mizerna uszczelnienia siadaj± ,sprê¿yna s³abo dociska,
w tej chwili mo¿na nim ¶ciany spryskaæ.
Uszkodzenia 3x5 cm czym kolega rozszlifuje? Mini szlifierka do tego czy ³apk± na ma³ym klocuszku, ja nie wnikam jadê maszynk± i miejsce naprawy ju¿ 3 razy takie (oczywi¶cie jak jest pojedynczy odprysk na masce m³odego auta ,nie malowanego to inna sprawa, ale przy parchach to nawet lepiej szeroko bo jeszcze ogniska ma³o widoczne siê znajd±).
Cieniowanie na 5cm to ju¿ tylko jak idealnie lak dorobiony ,ale czy to cieniowaniem nazwaæ.
Epoksyd 385, a pó¼niej piszesz ¿e masz w spraju, pewnie my¶l±c o 395 -który takim prawdziwym epo nie jest.
Odk³adaj na dobry pistol, a sposób naprawy bym troszkê zmieni³.
 

Gandziorz
Wys³any: 2015-07-11, 18:41   
0
UP DOWN


Posty: 217
kzychu napisa³/a:
Normalnym te¿ spokojnie idzie zrobiæ - ale jak kolega chce mieæ du¿o kiepskich pistoletów to wolna droga,u mnie te¿ k-400 (pierwszy prywatny) te¿ robi³ robote ,znaczy tak mi siê wydawa³o do czasu,jako¶æ wykonania mizerna uszczelnienia siadaj± ,sprê¿yna s³abo dociska,
w tej chwili mo¿na nim ¶ciany spryskaæ.
Uszkodzenia 3x5 cm czym kolega rozszlifuje? Mini szlifierka do tego czy ³apk± na ma³ym klocuszku, ja nie wnikam jadê maszynk± i miejsce naprawy ju¿ 3 razy takie (oczywi¶cie jak jest pojedynczy odprysk na masce m³odego auta ,nie malowanego to inna sprawa, ale przy parchach to nawet lepiej szeroko bo jeszcze ogniska ma³o widoczne siê znajd±).
Cieniowanie na 5cm to ju¿ tylko jak idealnie lak dorobiony ,ale czy to cieniowaniem nazwaæ.
Epoksyd 385, a pó¼niej piszesz ¿e masz w spraju, pewnie my¶l±c o 395 -który takim prawdziwym epo nie jest.
Odk³adaj na dobry pistol, a sposób naprawy bym troszkê zmieni³.

Ja biorê szczotkê nylonow± na wiertarkê ¿eby oczy¶ciæ do go³ej blachy. Oczywi¶cie siêgam kawa³ek dalej ni¿ samo uszkodzenie.
Po oczyszczeniu traktuje miejsce naprawy chemi± np. antirust-gel.

Tak masz racjê pisa³em o epoksydzie w sprawy 395. Mam go zawsze pod rêk± na przeszlify. Normalnie biorê standard czyli protect 360 + utwardzacz h5950.

Jakbym w miesi±cu robi³ kilka elementów to jeszcze bym zainwestowa³, a tak u mnie w jednym miesi±cu robiê a nastêpne 3mc wszystko sobie spoczywa w szafie. Wiêc czêstotliwo¶æ u mnie nie za czêsta.
Wiêcej spawam tigiem czy robiê mechanikê ni¿ lakierujê.
 

kzychu
Wys³any: 2015-07-11, 22:00   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 346
Zrozumia³a sprawa ,¿e brakuje pieniêdzy na narzêdzia które by¶my chcieli, tymbardziej trzeba
kupowaæ rozs±dnie.Te nylony niby fajne ,ale w¿erów nie zbier±j± i jak jest sporo roboty to szybk± znikaj± ,wypróbuj sobie tarczê octopus na k±tówkê.Po nylonie czy tarczy i tak trzeba rozszlifowaæ papierem krawêdzie starego lakieru.
 

Gandziorz
Wys³any: 2015-07-12, 11:13   
0
UP DOWN


Posty: 217
kzychu napisa³/a:
Zrozumia³a sprawa ,¿e brakuje pieniêdzy na narzêdzia które by¶my chcieli, tymbardziej trzeba
kupowaæ rozs±dnie.Te nylony niby fajne ,ale w¿erów nie zbier±j± i jak jest sporo roboty to szybk± znikaj± ,wypróbuj sobie tarczê octopus na k±tówkê.Po nylonie czy tarczy i tak trzeba rozszlifowaæ papierem krawêdzie starego lakieru.

To taka tarcz z wciêciami?

Dalej nie wiem czy dobór dysz prawid³owy?
 

kzychu
Wys³any: 2015-07-12, 18:23   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 346
Tak z wyciêciami, dobrze widaæ obrabiany obszar.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Warsztat

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang