Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 16:42
Autor Wiadomo¶æ
rbfm 
Wys³any: 2008-06-17, 21:33   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
czlowieku ty w ogole nie czytasz tego co tu piszemy........ ja powoli wymiekam jak to czytam i mam wrazenie ze nie nadajesz sie do tej roboty bez konkretnego przeszkolenia(nie z forum bo widze ze nic nie kumasz z naszych postow)
 

Sebastian
Wys³any: 2008-06-17, 21:48   
0
UP DOWN

Posty: 23
Dla czego nie czytam? Auto przemalowywuje z jasnego na czarny ciagle mi przebijaly jasniejsze plamy dlatego postanowilem tak dlugo malowac basa az pokryje rowno i ciemno i bedzie dobrze. Lakier na dachu okazal sie prawidlowej grubosci i gdyby nie idiotyczny wybryk ze sciereczka bylo by bdb. Moze mi ktos wrescie konkretnie i calosciowo wytlumaczyc jak wyglada proces lakierowania od podstaw? Zaczynalem od zmatowienia calej kasty pozniej polozylem jedna warstwe lakieru basy nastepnie druga i patrze lakier po chwili zamist czarny robi sie szary gdybym go strzelil bazbarwnym pozostalby czarny? Doszedlem do wniosku ,ze trzeba go znowu zmatowic pocalosci i zarzucic jedna warstwe sciemnial i boki juz wg mnie nadaja sie pod lakier koncowy. JUTRO PLANUJE:
1.Zmatowic lekko boki (basa od 4 dni) i postawic lekka swierza warstwe i na nia poloze bazbarwny po 5 minutach schniecia bez scireczek antystatycznych zeby znowu lakieu nimi nie sciagac. Czy to dobre posuniecie?
2. Dziure widoczna na fotce przejchalem szmatka z rozpuszczlainikiem az do starego lakieru ,jutro planuje to zaczyscic drobnym papierem i kilkukrotnie prysnac te miejsca w celu ukrycie jasnego koloru nastepnie walne caly dach jedna dobra warstwa i na niego bezbarwny baba w sklepie mi sprzedala sciereczki antystatyczne pod bezbarwny to je chcialem zastowowac i to po ok 10 min od postawienia lekieru. Robota idzie jak po grudzie ale poczytajcie warszych odpowiedzi poza mebarthem nikt mi w sumie w niczym nie pomóg³. Nie mam do nikogo pretensji ale nie ma sie co dziwic ,ze tak a nie inaczej mi robota idzie ,nie wyssalem tego z mlekiem matki musze sie nauczyc. Gdybym malowal z czarnego na czarne to nie bylo by tyle roboty ja mialem auto jasno srebrne lusterka 10 razy malowalem zanim dobrze pokryly ale w koncu pokryly. :twisted: :twisted: skad mam wiedziec czy jakbym po 2 warstwach basy strzelil bezbarwnego nie otrzymalbym lsniace z wierzchu a pod spodem pojehcane w latki szar czarne lub szare zamiast czarnego. NE NECIE NIE MA INFORMACJI O TYM zupelnie przypadkiem trafilem tutaj i tylko stad czerpie wiedze ,ktorej jak widac ciagle mi brakuje.

Zdjêcie004.jpg
Pobierz Plik ¶ci±gniêto 667 raz(y) 50.49 KB

  
 

adams90-90 
Wys³any: 2008-06-17, 22:00   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 400
Sk±d: Krasiniec
Sebastian napisa³/a:
1.Zmatowic lekko boki (basa od 4 dni) i postawic lekka swierza warstwe i na nia poloze bazbarwny po 5 minutach schniecia bez scireczek antystatycznych zeby znowu lakieu nimi nie sciagac. Czy to dobre posuniecie?

Cz³owieku czytaj uwaznie!! po 20-30 min dopiero kladziesz bezbarwny ile jeszcze Ci to napisac trzeba az zalapiesz??
 
 

Sebastian
Wys³any: 2008-06-17, 22:02   
0
UP DOWN

Posty: 23
A na forum czytalem ,ze wystarczy w tym czasie spalic papieroska ok 5 min ,bo pozniej odpada bezbarwny jak basa zaschnie. Czy ten bezbarwny ma wplyw na base na jej kolorystyke? Nigdy nie kladlem bezbarwnego.
 

adams90-90 
Wys³any: 2008-06-17, 22:13   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 400
Sk±d: Krasiniec
Chyba nie na tym forum!! Klar bedzie odpadal jak go polozysz po np 48 ale godzinach. Radze auto oddac do lakiernika, przeczytac (UWA¯NIE) forum i kupic jakies inne(tansze) auto do nauki.
 
 

rbfm 
Wys³any: 2008-06-17, 22:27   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
Sebastian napisa³/a:
NE NECIE NIE MA INFORMACJI O TYM zupelnie przypadkiem trafilem tutaj i tylko stad czerpie wiedze ,ktorej jak widac ciagle mi brakuje.



tutaj jest wszystko i jest to jedyne miejsce w necie gdzie dowiesz sie czegos. na innych forach bredz± pseudofachowcy jak pot³uczeni. jesli to forum ci nie pomoze, to juz nic ci nie pomoze :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 

Sebastian
Wys³any: 2008-06-17, 22:28   
0
UP DOWN

Posty: 23
A wlasnie czytalem na tym forum ,pozniej poszukam i dam linka. Mo¿esz mi wyja¶nic jak sie zachowuje lakier basa pod bezbarwnym? Basa wyglada identycznie jak bez bezbarwnego? Autko do lakiernika nie pojdzie ,bo kasa co miala byc dla lakiernika poszla na fanty dla mnie wiec mama musi polegac tylko na swoim jedynym synu. A syn srednio uzdolniony. :oops:
Czyli reasumujac (trudne slowko) moge caly samochod dobrze polakierowac basa i na koniec bezbarwnym walic? Bedzie on odbiegal wygladam od tego bez bezbarwnego czy bedzie to samo tyle ,ze swiecace? Lakierujecie pewnie dachy i zawsze wam wychodza idealne bez problemu? Nidy nie mieliscie kilku jasniejszych leciutko chropowatych paskow........ az mi sie wierzyc nie chce.... Jedynie moge sie poeciszyc tym ,ze bylem pewny ,ze nawalilem lakieru tone na dach a jest cienka normalna warstwa to mnie trzyma przy zyciu ,bo tak to chyba bym sie juz wieszal na kablu od tego nowego komputera :???: a te dziury na dachu juz sa wyrownane jak juz pisalem wyzej rozpuszczalnikiem na szmacie je pojechalem wygladaja juz duzo lepiej. Gdybym wiedzial jaka to robota to bym sobie darowal ,od chyba 2 tygodni zaraz po szkole lece do garazu i siedze tam od 17-22 a efekty raczej mizerne co chwile jakies bledy.
 

siwy_1981 
Wys³any: 2008-06-17, 22:38   
0
UP DOWN
siwy1981

Pomóg³: 7 razy
Posty: 63
Sebastian napisa³/a:
...Bo ja chcialem klasc baze tak dlugo uzyska idelany odcien jak gotowa na autach na ulicy. Moze ten bezbarwy sciemnia troche i nadaje polysk ,bo moje basy po wyschnieciu bez bezbarwnego byly matowe i pobladle byc moze gdybym je jak jeszcze byly swierze prysnol bezbarwnym to nabraly by ciemnego rownego koloru i polysku. .....


Baza ma byæ po³o¿ona w 2-3 cienkich warstwach odpowiednio mokrych aby ziarno mog³o siê prawid³owo u³o¿yæ. Z tego co piszesz to próbujesz co¶ zrobiæ aby sama baza wygl±da³a jak na samochodzie. Z tym jednak szczegó³em ¿e na samochodach baza jest pokryta bezbarwnym. Analizuj±c to co napisa³e¶ próbujesz w jaki¶ sposób nadaæ po³ysk bazie.....to jest niemo¿liwe.... Baza ma byæ matowa po odparowaniu (ok 20min) i powinna siê taka staæ, natomiast u ciebie szkli siê jak psu jajka bo prawdopodobnie jej tyle nawali³e¶ ¿e nie chce odparowaæ (s±dz±c po zdjêciu). BAZA MA ZROBIÆ SIÊ MATOWA (³opatologicznie. BEZ PO£YSKU). TAK MA BYÆ i nie rób nic wiêcej z baz± je¿eli tak siê stanie. Dopiero po pokryciu lakierem bezbarwnym ta baza któr± na³o¿y³e¶ uzyska po³ysk. I to dopiero jest po³o¿ony lakier. Sama baza to jest tylko kolor, który jest nie odporny na nic.. i jak sam chyba zauwa¿y³e¶ robi siê matowy. Na ten matowy dajesz bezbarwny co daje ci po³ysk, odporno¶æ samej bazy na czynniki zewnêtrzne.

(ma³o fachowo wyt³umaczone ale mo¿e dotrze)
 

rbfm 
Wys³any: 2008-06-17, 22:46   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
siwy_1981, dobrze wytlumaczyles, jednak mimo szczerych checi sebastiana i tak czarno to widze.
 

Sebastian
Wys³any: 2008-06-17, 22:51   
0
UP DOWN

Posty: 23
No wreszcie do mnie dotarlo ,ze dobry lakier na aucie mialem juz tydzien temu hahah WIELKIE DZIEKI SIWY masz dar tlumaczenia. Moja basa sie swieci momentami jak na gotowych furach........... coz poczac. Ale co z odcieniem moj zamiast czarnego po 2 warstwach byl grafitowy czy po bezbarwnym by sciemnil sie czy po prostu srebrny wchlanial ciemny lakier i lekko przebijal -tak akurat zaglowkowalem i dla tego waiilem wiecej basy az wg mnie przestal srebry przebijac a basa soiagnela czarny kolor.
 

rbfm 
Wys³any: 2008-06-17, 22:59   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
moglbys przestac wreszcie pisac basa ? co to za idiotyczne zwyczaje..... tak, po bezbarwnym kolor zrobi sie wlasciwy.
 

siwy_1981 
Wys³any: 2008-06-17, 23:06   
0
UP DOWN
siwy1981

Pomóg³: 7 razy
Posty: 63
To widaæ czy podk³ad przebija (w twoim przypadku stary lakier). Je¿eli bêdzie przebija³ to bêdziesz mia³ np. pasy bo porobisz mijanki. To ¿e zrobi³ siê niby grafitowy to efekt tego ¿e siê baza zmatowi³a (odparowa³ rozpuszczalnik) . Po pokryciu bezbarwnym odzyskasz swój czarny.
 

Sebastian
Wys³any: 2008-06-17, 23:07   
0
UP DOWN

Posty: 23
Sorry za base gdzies podejrzalem ,ze tak sie niby fachowo pisze :oops: kurde ale narobilem bigosu...... tyle ,ze jak zaczynalem to nie mialem dostepu do komputera teraz mam i moge pisac. Juz tydzien temu mialbym auto gotowe a tak to chodze jak nacpany od rozpuszczalnikow i kierowalem sie tylko domyslami. Ostatnio mimo maski i kombinezonu puscilem pawia ,bo siedze w tym juz ladnych kilka dni pare godzin dziennie i nie potrafilem dojsc co i jak podtrulem sie chemia i leb mi peka. Na taki wyswiecony bazowy lakier moge rzucic ten bezbarwny? Bo chcialbym juz to wreszcie zakonczyc zdycham przy tym psychicznie i fizycznie tez juz nie daje rady.
 

rbfm 
Wys³any: 2008-06-17, 23:15   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
Sebastian napisa³/a:
Bo chcialbym juz to wreszcie zakonczyc


no jak zaczniesz rzucac bezbarwny to dopiero beda jaja na forum :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ale trzymam kciuki :P
 

kpopis
Wys³any: 2008-06-17, 23:15   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 291
Nie mozesz. Musisz zmatowic, zapodkladowac i wyszlifowac podklad na gladko. Radze ci odpoczac a potem wziac sie za zrobienie jednego elementu od poczatku do konca i potem brac sie za nastepne. Zaoszczedzisz duzo kasy i wlasnego czasu.
 

siwy_1981 
Wys³any: 2008-06-17, 23:22   
0
UP DOWN
siwy1981

Pomóg³: 7 razy
Posty: 63
Musisz to zeszlifowaæ, bo tej bazy jest za grubo. Musisz siê przedrzeæ prawie do srebrnego, bo z tego co piszesz to mia³es taki kolor wcze¶niej. Po czym zmywacz, baza, sciereczka antystatyczna i bezbarwny..... I nie czekaj tydzieñ na bezbarwny tylko pokryj nim baze po 20 minutach. Proponujê Ci jednak aby¶ zabra³ siê za jaki¶ mniejszy element i go zrobi³ i przy okazji siê co¶ na nim nauczy³. Dach to du¿a powierzchnia, a jak przyjdzie ci poprawiaæ tak± powierzchniê kilka razy przez g³upie b³êdy to siê tylko niepotrzebnie narobisz. A dach sobie zrobisz jak bêdziesz mia³ ju¿ wprawê w k³adzeniu bazy i bezbarwnego. AHA zeszlifowaæ bêdziesz musia³ te elementy na które nawali³e¶ bazy.

A tak z ciekawo¶ci zu¿y³e¶ tej bazy na sam dach :?: ???
 

rbfm 
Wys³any: 2008-06-17, 23:52   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
ja proponuje polakierowac na poczatek klapke wlewu paliwa :P
a dach to najlepiej zmyc nitrem (duze ilosci) bo poprzeciera sie chlopak do metalu i dopiero bedzie jazda.
 

Sebastian
Wys³any: 2008-06-17, 23:58   
0
UP DOWN

Posty: 23
Jutro wylicze dokladnie ale na pewno ponad kilogram liczac rozcienczalik razem z lakierem. Lakier na dachu wcale nie jest az taki gruby ma ok 1,2mm jaka jest prawidlowa grubosc lakieru? Na poczatku kiedy mi sie urwaly te dwa kawalki wpadlem w panike ,bo bylem pewny ,ze tam jest grubosci z 3-4mm ale na szczescie okazalo sie duzo duzo mniej. Dach sie swieci mocno ,bo byl malowany ze 3h przed fotkami rano moze wyblaknie. Strzele foty po zczyszczeniu tych dwoch dziur to sami zobaczycie ,ze az tak tragicznie nie jest. Dzieki za dokladne wyjasnienia i porady wiem ,ze pewnie niejednego doprowadzilem na skraj zalamania nerwowego ale to jest moj pierwszy w zyciu lakier i teraz dopiero patrzac wstecz jestem swiadomy ,ze jak na poczatek rzucilem sie na zbyt szeroka wode. Mam nadzieje ,ze dzieki uzyskanym porada uda mi sie z tego wybrnac z twarza. Im mniej improwizacji i domyslow tym lepiej. Jeszcze raz dzieki.

[ Dodano: 2008-06-18, 01:03 ]
ps czy aby na pewno po 20 minutach baza nie zostanie mi na sciereczce?? Po dzisiejszym bede mial uraz do konca zycia :cry:
 

rbfm 
Wys³any: 2008-06-18, 00:15   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
Sebastian napisa³/a:
Jutro wylicze dokladnie ale na pewno ponad kilogram liczac rozcienczalik razem z lakierem. Lakier na dachu wcale nie jest az taki gruby ma ok 1,2mm jaka jest prawidlowa grubosc lakieru?


hehhehhee... nie no wcale nie jes gruby :P tylko jakies 30 razy za gruby :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: no i weszlo ci 5 razy za duzo lakieru :P

jedyne co ci pozostalo to wycziscic ten kilogram lakieru do zera i nalozyc 0,2l bazy na caly dach.
 

Sebastian
Wys³any: 2008-06-18, 08:02   
0
UP DOWN

Posty: 23
Przed chwila bylem w lakierni i rozmawialem z lakiernikiem. Facet okazal sie bardzo w porzadku ,obejrzal auto i powiedzial ,ze nie jest najgorzej. Dziwil sie czemu mi nie sprzedali w sklepie z farbami podkladu tylko od razu jechalem normalna farba. Podobno jak sie robi ze srebrnego czarny to trzeba zastosowac jakis podklad ktory zakrywa ta srebrna farbe i pozniej wychodzi 0,2L lakieru na dach a nie litr ,bo wtedy czarny od razu rowno kryje a tak to sie srebrny przegryza. A pytalem sie tej klaczy w sklepie i jej pomagiera super lakiernika czy jest cos takiego to mi powiedzieli ,ze nie i od razu mam malowac metalikiem.
Inna sprawa to ,ze w dachu przez ta dziurke :lol: widac srebrny a pod nim granatowy. Srebrnego nawalili grubiej niz ja czarny i fuszere odwalili ,stad auto tak szybko wyblaklo a lakier teraz polecial ,bo pod spodem pewno jest lipna szpachla. Czyli auto mialo ciety dach po dachowaniu ,bo w numerach vin ma wpisane srebrny metalik.

[ Dodano: 2008-06-18, 11:34 ]
Pojedzilem po sklepach i wszedzie mi mowili ,ze trzeba lac podklad pod lakier metalik ,bo bez tego wsiaka i matowieje+przebarwienia taki wlasnie jak mialem na dachu. Teraz juz absolutnie nie wiem co robic. Nie wiem czy nie wjechac do tego pier******* sklepu i nie zrobic tam awantury ,bo mnie wprowadzili w blad. Dokladnie wszystko mowilem ,ze przemalowywuje ze srebrnego na czarny a oni stwierdzili ,ze trzeba zmatwoic przemyc i klasc od razu metalik. H** mnie strzela co za ludzie i ,ze tez musialem isc akurat do tego sklepu.
 

kalbi 
Wys³any: 2008-06-18, 10:54   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
Sebastian napisa³/a:
Nie wiem czy nie wjechac do tego pier******* sklepu i nie zrobic tam awantury ,bo mnie wprowadzili w blad. Dokladnie wszystko mowilem ,ze przemalowywuje ze srebrnego na czarny a oni stwierdzili ,ze trzeba zmatwoic przemyc i klasc od razu metalik. H** mnie strzela co za ludzie i ,ze tez musialem isc akurat do tego sklepu.


nic Ci to nie da, bo lakiernik sam powinien wiedzieæ takie rzeczy, a nie dopytywaæ siê w sklepie (w sklepie oni siê przewa¿nie nie znaj± bo zazwyczaj sami nie maj± praktyki czyt. pojêcia o lakierowaniu aut)

lakierowanie samochodu to nie taka prosta sprawa jakby siê wydawa³o, nawet je¶li poczyta³e¶ co¶ z forum to nie maj±c praktyki jest ciê¿ko co¶ dobrze zrobiæ.
_________________

 
 

Sebastian
Wys³any: 2008-06-18, 14:06   
0
UP DOWN

Posty: 23
Domyslam sie ale w tym sklepie pracuje koles i baba ,koles sie afiszuje jako lakiernik z duzym stazem. Jakby mi kobieta powiedziala to i owo to bym do tego podchodzil z rezerwa a tak to bylem pewnien ,ze jest dobrze a facet jeszcze ryja krzwywil zdziwiony ooooo a czemu ty tak duzo tej farby dokupujesz i takie debilne pytania oooo zacieki na bazie?? Zadzwonilem do siedziby tej firmy i rozmawialem z tamtejszymi specjalistami to mi odpowiedzieli hmmmm ale to zaden problem nasz lakier mozna klasc bez podkladu ale tyle warstw trzeba rzucic az przestanie przebijac........... i co wy na to? Wg nich walniecie samochodu lakierem o grubosci 2mm jest calkiem ok i to jest normalka. Facet z lakierni mowil ,ze normalne ,ze mi beda zacieki lecialy bez podkladu ,bo polozyc tak grubo lakier czarny metalik na srebrnym to nie lada sztuka i to raczej dla zaawansowanych jest zabawa. Tak wiec robie z siebie debila na forum i wdycham kilogramy chemii przez parke imbecyli sklepowych A PYTALEM ICH O PODKLAD stad mam do nich zal.
 

Bisuside14 
Wys³any: 2008-06-18, 14:26   
0
UP DOWN
Mów mi Bisu:D


Pomóg³: 9 razy
Posty: 348
Tym z siedziby tej firmy to chodzi³o, ¿eby¶ nie po³o¿y³ za cienko lakieru. Stwierdzenie ¿e "tyle trzeba rzuciæ" - to znaczy ile? 10, 20 warstw? nie wydaje mi siê. Masz po³o¿yæ jedn± cienk±, drug± i trzeci± mo¿e i czwart±. Wszystko zale¿y jak sobie pistolet ustawisz i jak grubo k³adziesz jedn± warstwê.
Jakiej firmy jest baza?
 
 

rbfm 
Wys³any: 2008-06-18, 14:52   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
pieprzenie.... srebrny lakier jest zblizony do odcienia szarosci. poza tym polozyc czarny na srebrny to zaden problem!!! odwrotnie bylo by gorzej, trzeba by dawac wiecej warstw ale nie 1,2 mm lakieru tak jak ty zrobiles. twoj lakier powinien pokryc po max 3 warstwach. nic ci nie bedzie splywac bez podkladu. radze nie jezdzic juz do tego sklepu po porady.
mam wrazenie ze ty nie kladziesz mokrych warstw tylko robisz jakies lekkie wypy³ki :mrgreen: :mrgreen:
 

marikk 
Wys³any: 2008-06-18, 16:27   
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 249
Niewiem jak Wy ale ja zawsze jak mam elementy innego koloru to zawsze je ca³e podk³aduje
 

kalbi 
Wys³any: 2008-06-18, 17:01   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
marikk napisa³/a:
Niewiem jak Wy ale ja zawsze jak mam elementy innego koloru to zawsze je ca³e podk³aduje


i po co?? no chyba, ¿e masz ca³e porysowane lub w do³kach! ja bym sobie dodatkowej i niepotrzebnej pracy nie dodawa³... jak jest w dobrym stanie element to bez podk³adu.
Fakt faktem, ¿e rzadko siê zdarza, by u¿ywane elementy by³y prosto pod lakier, przewa¿nie zawsze co¶ siê znajdzie ale jak ju¿ to kawa³kami podk³aduje!
_________________

 
 

marikk 
Wys³any: 2008-06-18, 17:33   
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 249
kalbi napisa³/a:
Fakt faktem, ¿e rzadko siê zdarza, by u¿ywane elementy by³y prosto pod lakier, przewa¿nie zawsze co¶ siê znajdzie ale jak ju¿ to kawa³kami podk³aduje!
Wiesz te¿ podk³aduje kawa³kami u¿ywki po wymatowaniu podk³adu i starego lakieru daje podk³ad m/m wole malowaæ na jednolitym tle ka¿dy robi jak uwa¿a
 

rbfm 
Wys³any: 2008-06-18, 21:28   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
podklad daje sie po to zeby rownomiernie lakier kryl. glownie przy perlach, ktore lubia byc przezroczyste i wychodza plamy. ja tez wole robic na jednolite tlo. jedynie prtzy akrylach odpuszczam sobie takie zabawy.
 

Sebastian
Wys³any: 2008-06-19, 09:15   
0
UP DOWN

Posty: 23
Tak tak panowie a to jest akurat czarna per³a ,bo pan super sklepowy lakiernik powiedzial ,ze taka sie najlatwiej kladzie.... Jade pistoletem powoli i rowno kazdy element kryje na 100% ,mam ustawiona spluwe na polowe czyli dosyc duzo farby i sredniu strumien. Przez chwile wszystko wyglada idealnie ale po 2-3 minutach lakier w niktorych miejscach wsiaka. Boki kryl po 3 razach 3 dobre warstwy z dachem jest cholerny problem ,bo poprzedni "lakiernik" wylal na niego wiadro srebrnej i stad pewnie takie mocne przebicia i wchnanianie mojej perelki w tym miejscu. Znalazlem nowy sklep z lakierami i facet powiedzial mi tak ,ze jak mam za duzo kasy to sobie moge pryskac dobrym lakierem od razu ale gdybym kupil natanszy podklad 38zl za litr to po dwoch warstwach bazy lakier bym mial zyletka. Zjechalem do srebrnicy moj daszek to moze strzele go podkladem a pozniej lakierem a boki zostawie ,bo sa ok. Nie bedzie widac roznicy dach a drzwi? Bez podkladu bym musial znowu wylac litr farby zeby pokryc to cholerstwo ,niektore miejsca na dachu robilem 3-4 razy wyprawki zeby przestalo zjadac mi farbe.
 

kpopis
Wys³any: 2008-06-19, 12:17   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 291
Podejrzewam ze to zjadanie farby to nie sa srebrne przebicia tak jak sie wszystkim nam na forum wydaje tylko zle wyprowadzona i przygotowana powierzchnia (np. przeszlifki do starej bazy).
 

rbfm 
Wys³any: 2008-06-19, 13:16   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
nadal twierdze ze nie czytasz naszych postow i nic sie nie uczysz....
 

siwy_1981 
Wys³any: 2008-06-19, 20:08   
0
UP DOWN
siwy1981

Pomóg³: 7 razy
Posty: 63
rbfm napisa³/a:
ja proponuje polakierowac na poczatek klapke wlewu paliwa :P
.


Ale uczepi³e¶ siê tego dachu. Jeszcze raz poradzê ci ¿eby¶ zrobi³ mniejszy element do koñca na gotowo, a nie bawi³ siê w ten dach, który z wielkim prawdopodobieñstwem zepsujesz. A jak masz psuæ to na mój gust lepiej mniejsze elementy (³atwiej poprawiæ i nie wywalisz w b³oto tyle kasy jak na dach). Zrób b³otnik, klapkê wlewu paliwa lub jaki¶ inny ma³y element. Po³ó¿ bezbarwny na nie, a ten cholerny dach zostaw sobie na koniec. Dziwiê siê ¿e jeszcze nie nauczy³e¶ siê ¿e dach to nie jest najpepszy element do nauki. Ale mo¿e masz du¿o kasy i du¿oooooo czasu. Chêci masz na pewno, ale bierzesz siê za to od ty³ka strony. Mogê siê za³o¿yæ ¿e bêdziesz robi³ dalej ten dach i go spaprzesz kolejny raz, prawdopodobnie na k³adzeniu bezbarwnego a wtedy prawdopodobnie siê naszlifujesz. Mam nadziejê ¿e chocia¿ wiedz w jakich proporcjach z utwardzaczem ma byæ twój bezbarwny ( tak asekuracyjnie).
 

rbfm 
Wys³any: 2008-06-19, 23:52   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
on sie nas spyta o proporcje zaraz po lakierowaniu bezbarwnym :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang