Autor |
Wiadomość |
 |
x.car
|
Wysłany: 2014-03-16, 18:07 Opel Vectra B jak i czym ratowaĂŚ
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
Witam jestem nowy na tym forum wiĂŞc sorki za otwarcie nowego tematu (bo juÂż ich byÂło tyle Âże szok) ale na dotychczasowych nie znalazÂłem konkretnej odpowiedzi na moje pytanie.
Zaczne od tego ¿e od 4 lat jestem szczêœliwym posiadaczem Vikusi (opla vectry B HB 99rok po lifcie) i dodam ¿e jestem mechanikiem z jednostanowiskowym warsztatem (nie lakiernikiem) i potrzebuje pomocy jak dobrze uleczyÌ i zabezpieczyÌ moje autko tym bardziej ¿e planuje go trzymaÌ (jeœli sie uda) aby mu muc za³o¿yÌ ¿ó³te tablice. Do tej pory robi³em jakieœ ma³e zaprawki na tylnych b³otnikach (pierwszym razem piaskowa³em ma³¹ czêœÌ i dawa³em brunoxa i puŸniej podk³ad i aerografem zaprawke robi³em ale po zimie znowu rdza zacze³a wy³aziÌ wiec w afekcie wzio³em znowu wypiaskowa³em ten zardzewia³y element i potem kwas do lutowania du¿a kolba i cyna (jak hydraulik) narazie jest oki nic nie wy³azi mo¿e sposub na miare wieœ tuningu ale dzia³a.
MĂłj problem pojawia siĂŞ z przodu bo przy listwach (tam gdzie kierunek boczny) zaczeÂła standardowo wyÂłaziĂŚ rdza (naszczĂŞÂście jeszcze jest pod listwÂą nie na lakieÂże ktĂłry widaĂŚ) i na dole bÂłotnika i nie wiem czy demontowac bÂłotnik piaskowaĂŚ i cynowaĂŚ czy moÂże teraz prĂłbwaĂŚ z podkÂładem reaktywnym, a moze najpier:
1. szlifowanie rdzy papierem > odrdzewiaczem typu fosol > Brunox > PodkÂład Reaktywny > podkÂład akrylowy > (baza i lakier albo jakiÂś baranek w niewidocznych miejsczach
2. demontaÂż > piaskowanie > kwasik do lutowania > Cyna > cynk na zimno (np firmy beko) > podkÂład reaktywny > podkÂład akrylowy > lakier
3. szlifowanie > brunox lub fosol > cynk na zimno > podkÂład akrylowy > lakier
4. demontaÂż > piaskowanie > podkÂład reaktywny > podkÂład akrylowy > lakier
5. inne propozycje
oczekĂłje profesjonalnej odpowiedzi nie typu Âże weÂź podkÂład ze ÂśnieÂżki w sprayu i za rok najwyÂżej wymienisz bÂłotnik bo chciaÂłbym jÂą utrzymaĂŚ jak najdÂłuÂżej w orginale.
i co zrobiÌ z rdz¹ tam gdzie nie moge dojœÌ piaskark¹ bo zdarzaj¹ sie i takie miejsca.
posiadam narzĂŞdzia:
piaskarka
szlifierka pasowa
palnik propanbutan-tlen
szlifierkĂŞ oscyloskopowÂą
szlifierki trzpieniowe z papierem Âściernym
migomat (choĂŚ nie przewiduje Âżeby do tej naprawy byÂł mi potrzebny)
zestaw do lutowani (kwas cyna kolba palnik)
aerograf
pistolet do malowania
pistolet do baranka
aktualnie zgromadziÂłem teÂż materiaÂły:
Brunox
Novol podkÂład reaktywny
cynk na zimno firmy beko
podkÂład akrylowy
baza + lakier bezbarwny
cyna + kwas (topnik)
zmywacz sylikonu
jeÂśli w coÂś trzeba doinwestowaĂŚ nie widze problemu
PS. jest jakiÂś Âśrodek wypeÂłniajÂący coÂś w stylu pianki montaÂżowej tylko Âżeby nie trzymaÂł wilgoci jak gÂąbka (w przednich bÂłotnikach jest wstawiona taka gÂąbka przez inÂżynierkĂłw z opla ktĂłra ma zatrzymywaĂŚ wode z koÂła Âżeby nie szÂła na zawiasy od drzwi i faktycznie zatrzymuje i nasiÂąka tÂą wodÂą przez co zaczyna rdzewieĂŚ na styku i najlepiej by byÂło to czymÂś zastÂąpiĂŚ ale nie wiem czym
pozdrawiam i przepraszam Âże sie aÂż tak rozpisaÂłem |
|
|
|
 |
barteek933
|
Wysłany: 2014-03-20, 22:11
|
0
|
|
|
Pomógł: 14 razy Posty: 824
|
ja teÂż bĂŞdĂŞ robiÂł takÂą vectre jak ty teÂż po lifcie 99 rok i na forum udaÂło mi siĂŞ ustaliĂŚ
fertan => podkÂład epoksydowy =>szpachla =>epoksyd =>podkÂład akrylowy => baza + bezbarwny |
|
|
|
 |
kadafi
|
Wysłany: 2014-03-23, 13:06
|
0
|
|
|
Posty: 81 Skąd: Tarnowskie GĂłry
|
Wylecz siĂŞ z brunoxu - to po pierwsze.
Po drugie opcja barteek933, jest ok wczeÂśniej maksymalnie usuĂą rdzĂŞ - masz piaskarkĂŞ a to duzy +. |
|
|
|