Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Mic43
Wys³any: 2014-04-03, 16:48   Rdzewiej±ce nadkole.
0
UP DOWN

Posty: 13
Witam.
Rok temu po przeczytaniu paru tematów na forum wzi±³êm siê za usuwanie rdzy z rantu nadkola w moim samochodzie.
Usun±³em rdzê szczotk± drucian± na wiertarce, na to poszed³ podk³ad reaktywny NOVOL, akryl i potem farba. Niestety wszystko wróci³o :(
Czy przyczyn± mo¿e byæ ¿e, nie zastosowa³em ¿adnego odrdzewiacza (np. fosol), a nie wszystko uda³o mi siê idealnie oczy¶ciæ mechanicznie? My¶la³em, ¿e podk³ad reaktywny za³atwi sprawê i wytrawi rdzê:(
Inna rzecz, ¿e reaktywny nak³ada³em pêdzlem w dwóch warstwach, a teraz wyczyta³em, ¿e powinna to byæ bardzo cienka warstwa. Niestety nie mam dostêpu do kompresora.
Czy mogê wykorzystaæ jako¶ ten reaktywny czy do kosza? Czy powinienem po prostu kupiæ epoksyd i zastosowaæ go zamiast reaktywnego? Bo epoksyd chyba mo¿na na³o¿yæ ju¿ pêdzlem.
Dziêki z góry i pozdrawiam
 

hematol 
Wys³any: 2014-04-03, 20:48   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
Czesc,na wiekszosc pytañ odpowiedzia³e¶ ju¿ sobie,reaktywny to nie odrdzewiacz,nie usuna³e¶ dok³adnie rdzy i nalotu korozji,epoksyd nie za³atwi sprawy.W Twoim przypadku proponujê kupiæ Fertan i wg. zaleceñ producenta go na³o¿yæ,potem podk³ad epoksydowy oczywi¶cie z obu stron blachy,przypuszczam ,ze nadkole ,które opisujesz to b³otnik,mniejsza z tym,tak czy inaczej z 2 stron :spoko: Pozdrawiam!
 

barteek933
Wys³any: 2014-04-03, 21:54   
0
UP DOWN

Pomóg³: 14 razy
Posty: 824
nie czy¶æ szczotk± bo moim zdaniem to ty tylko polerujsz t± rdzê a nie j± czy¶cisz, ja kupi³em pistolet do piaskowania za 50z³ i piasek w castoramie i do takich robót jest wystarczaj±cy, czy¶ci dobrze, ostatnio i zacisk nim robi³em i daje radê bez problemu i to do¶æ szybko idzie :)
 

hematol 
Wys³any: 2014-04-03, 22:03   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
barteek933,nie wiem czy czyta³e¶ 1 posta ale Mic43 pisze:
Mic43 napisa³/a:
Niestety nie mam dostêpu do kompresora.

Wiêc czy ma wypisakowaæ :?:
 

miskun 
Wys³any: 2014-04-03, 22:31   
0
UP DOWN


Posty: 35
Sk±d: Przemy¶l
Cze¶æ. W dwóch autach robi³em pordzewia³e, dziurawe progi, bez kompresora!
Nie jestem lakiernikiem, wiêc skoryguj sobie przepis :D

Tak robi³em progi + b³otniki (od spodu)

1. czyszczenie rdzy z grubsza druciank±
2. czyszczenie wiertark±
3. czyszczenie papierem ¶ciernym jakim¶ grubszym, co mia³em pod rêk±
4. rzadna minia, a farba/lakier wchodz±cy w reakcjê z rdz±. Ja zastosowa³em CORIZON chyba 1 warstwê, pêdzelkiem pitu pitu :)
5. chlorokauczuk 2 warstwy, pêdzelek
6. baranek w sprayu 2 warstwy
7. bitgum od spodu

Dodatkowo wszystkie b³otniki od spodu potraktowane tak samo ow± receptur± :)

Najwiêkszy syf zbiera Ci siê na b³otnikach od ¶rodka, na rantach i ³±czeniu z progami. Warto wiêc chocia¿ na sam rant nawaliæ palcami bitgumu.

Fiata robi³em tak 3 lata temu i jest git, nic nie wychodzi, a kontrolujê za ka¿dym razem jak np zmieniam ko³a, olej itp. Drugie auto dopiero rok, ale te¿ siê trzyma :)

Tak mo¿esz zrobiæ od spodu, oczywi¶cie mo¿esz z czego¶ zrezygnowaæ, ale je¶li ju¿ to z baranka, bo po prostu w sprayu jest on totalnie LIPNY, rysuje siê pod paznokciem...
Od góry to ju¿ pytanie do speców lakiernictwa. Ale bez tego corizonu czy Fartanu (nie znam) nic nie zdzia³asz niestety. Oczywi¶cie tym corizonem smalcojuesz wszêdobylsk± rdzê od ¶rodka, i od zewn±trz. Ale jak wspomina³em, pocz±tek korozji rozpoczyna siê od ¶rodka!
 

Mic43
Wys³any: 2014-04-04, 12:17   
0
UP DOWN

Posty: 13
hematol napisa³/a:
Czesc,na wiekszosc pytañ odpowiedzia³e¶ ju¿ sobie,reaktywny to nie odrdzewiacz,nie usuna³e¶ dok³adnie rdzy i nalotu korozji,epoksyd nie za³atwi sprawy.W Twoim przypadku proponujê kupiæ Fertan i wg. zaleceñ producenta go na³o¿yæ,potem podk³ad epoksydowy oczywi¶cie z obu stron blachy,przypuszczam ,ze nadkole ,które opisujesz to b³otnik,mniejsza z tym,tak czy inaczej z 2 stron :spoko: Pozdrawiam!


Czyli ten reaktywny do kosza? :(
Zastanawiam siê czy za gruba warstwa reaktywnego na pewno mo¿e spowodowaæ brak jego w³a¶ciwo¶ci antykorozyjnych?
 

hematol 
Wys³any: 2014-04-04, 12:45   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
Mic43 napisa³/a:
Czyli ten reaktywny do kosza?

nie wyrzucaj,przyda Ci sie kiedy¶,chyba ¿e doczy¶cisz b.dobrze ze rdzy ale dobrze i na w¿ery by sie spisa³.Podstawa usun±æ korozje,te czarne plamy to te¿ korozja,szczotka na wiertarkê albo na szlifierke tylko nie tarcza z listkami czy co spodobnego bo zedrzesz blachê,ma byæ usuniêta rdza a blacha zostaæ.
Co do grubosci nakladania reaktywnego zobacz na opakowaniu co pisze producent,np. czy mo¿na nanosiæ pêdzlem ,ile warstw.Jak nie pisze to ¶ci±g z neta kartê techniczn± danego produktu.
 

Mic43
Wys³any: 2014-04-15, 23:25   
0
UP DOWN

Posty: 13
Z tego co patrze to epoksydowy i reaktywny z novola musza byc nanonszone za pomoca kompresora. Jest tez taki produkt jak novol spectral epoksydowy w spray-u. Stosowa³ to ktos kiedys?
 

KK 
Wys³any: 2014-04-15, 23:30   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
To jest bardziej na przeszlifki spray jak np przez podk³ad siê przetrzesz do go³ego.
 
 

Mic43
Wys³any: 2014-04-15, 23:56   
0
UP DOWN

Posty: 13
Czyli bez kompresora nic nie zrobie? :/ Chyba, ¿e z tym nanoszeniem epoksydu/reaktywnego cienk± warstw± to przesada...
Inna sprawa to czy jest cos tanszego od fertanu a podobnie skutecznego? Brunox/fosol?
 

Mic43
Wys³any: 2014-06-09, 10:52   
0
UP DOWN

Posty: 13
Ma kto¶ jaka¶ wiedzê odno¶nie tego Novola w spray? Kolega napisa³, ¿e to do punktowych napraw, ale mo¿e w przypadku rantu nadkola da radê?
Alternatywa jest epoksydowy od novola nanoszony pêdzlem, wiêc te¿ nie idealnie. Pytanie co bêdzie lepsze.
 

KK 
Wys³any: 2014-06-09, 13:26   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Jak nie masz kasy na naprawê profi to rób tym sprayem. Przecie¿ to twoje pieni±dze. Bez pistoleta da siê praktycznie wszystko zrobiæ.
_________________

 
 

YAMAHER
Wys³any: 2014-06-09, 22:09   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 1975
Mick43 --> z epoxydu moge Ci polecic RANALA. Moze i firma jako taka ale za to epoxik z puchy jest fajny, Duzy narysk dobre krcie :) tylko wczesniej dobrze oczysc na ig³e no i epoxu tez nie zaluj. Na jakis tam czaszatrzyma rud± :D
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group