Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Damiano_995
Wys³any: 2014-07-04, 17:31   Modernizacja Poloneza Borewicza
0
UP DOWN

Posty: 23
Witam, od pewnego czasu rozwa¿am pomys³ na swap do poloneza, doszed³em do wniosku ¿e najlepiej bêdzie do tego kupiæ ca³± bmke e36 (bo ma najlepiej rozwi±zane zawieszenie do przerzucenia) 320 lub 325, zalezy co sie trafi bo motory podobne (6 garków :) ) i zasanawia mnie jedna rzecz, a mianowicie badanie techniczne, z samym przerzuceniem silnika i przegl±dem nie by³o by problemu. Ja wola³bym przerzucic ca³e zawieszenie czyli ca³a przednia ³awa i belka ty³ z wachaczami i reszta, z zamocowaniem tego nie by³o by problemu, bêdê mia³ sprzet diagnostyczny do zbierzno¶ci :) najwy¿ej wzmocnie punkty mocowania, gdzie przykrêca sie ³awê i belkê :) najgorsze jest to, ¿e trzeba by wtedy by³o przespawac mocowania kielichów, ¿eby miec gdzie przykrêcic macpherson :) jak wtedy wygl±da zalegalizowanie tego, jakie papiery trzeba, czy trzeba miec kurs spawacza, za¶wiatczenie zak³adu itp. orientuje siê kto¶? szuka³em na ten temat wiele ale konkretnej odpowiedzi nie znalaz³em, po wakacjach bêdê mia³ na przeznaczenie tego¿ projektu troche ponad 10 ty¶ i wola³bym zrobic wszystko sam. Robi³em juz jednego swapa 2.4 vw diesla (6 garów) do mercedesa 500se lub sle z 94 niepamietam dok³adnie, gdzie wczesnie siedzial ju¿ diesel merca 3.0 (klient nasz pan :P ) wiec wiem ile trzeba pracy w³ozyc w taki projekt :) zaraz kto¶ pewnie napisze ¿e nie op³aca sie wgl, zaczynaæ ze to ¿e tamto, ale ja poprostu chce mieæ samochód zrobiony pod siebie, jedyny w swoim rodzaju, jak pomozecie to zrobie fotorelacjê :)
 

slawciu 
Wys³any: 2014-07-04, 18:26   
-1
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 259
Sk±d: Kielce
matka wie ze æpiesz ?
 

Matix 
Wys³any: 2014-07-04, 18:34   
+1
UP DOWN


Posty: 316
Sk±d: Rybnik
Znalezienie M50b25 w dobrym stanie graniczy z cudem ;) Jak ju¿ zmieniaæ to na jaki¶ m52b28 fakt cena wiêksza ale w takim e39 to raczej upalane nie by³o albo z e38 :)
Na pewno jak siê pochwalisz na stacji diagnostycznej ¿e masz zmieniane podzespo³y to zacznie diagnosta szukaæ i w koñcu znajdzie ;) Nic siê nie chwal i przek³adaj oczywi¶cie jak siê na tym znasz bo jak nie to to bêdzie je¿d¿±ca ¶mieræ ;) Bardzo popieram takie projekty bo rozumiem ludzi którzy chc± mieæ co¶ innego ni¿ inni :spoko:
 

Damiano_995
Wys³any: 2014-07-04, 18:49   
0
UP DOWN

Posty: 23
Teraz jestem w germanii i bede mogl sprowadzic cos za bezcen, bo w niemczech auto bez katalizatora jest drogie w utrzymaniu (coroczny podatek drogowy, mama za lagune z 2011 1.9 dci placi 150 eu wiec pomysl ile sie placi za auto bez kata :P) i nie mozna do duzych miast wjechac (wymogi spalania euro 4, musi miec tzw grun plakette takia okr±g³a naklejka z duza 4:) ) wiec mozna kupic za bezcen, po godzinach teraz robie 40 letniego merca 280 se w budzie w108 i znajomy nie narzeka na jako¶æ pracy wiec chyba znam sie na rzeczy :) mam znajomego diagnoste ktory podbije przeglad ale chodzi o to ze nie wiem czy by wypisal kwit na zmiane silnika, pierwszy lepszy policjant jak mnie zatrzyma to pewnie sie pokapuje, poldek na glebie, alu 17 ( nie nie bede przesadza³ z wie¶tuningiem :) ) dzwiek z wydechu, no to wiadomo ze moze byc cos nie tak, a na przeglad latwiej mi bedzie pojechac ze zrobionym zawieszeniem :/
 

Damiano_995
Wys³any: 2014-07-04, 19:03   
0
UP DOWN

Posty: 23
sorki, zapomnialem ze ten silnik juz ma kata :P
 

KK 
Wys³any: 2014-07-04, 21:09   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Nie wie...
_________________

 
 

chudson
Wys³any: 2014-07-05, 08:35   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 213
Serio chcesz przespawaæ ca³e zawieszenie przednie oraz tylne a najbardziej boisz siê co policja powie na silnik ?

Biedny ten diagnosta je¶li ktokolwiek zauwa¿y przeróbkê bo za podbicie przegl±du takiego auta mo¿e straciæ uprawnienia.
 

Damiano_995
Wys³any: 2014-07-05, 12:29   
0
UP DOWN

Posty: 23
Calego nie tylko przednie kielichy, przerzuce cala lawe z przodu, to przykreca sie na sruby, popatrz sobie zawieszenie w e36, mialem przypadek ze gosc w mercedesie e klasa, zgubil sprezyne, wiec szczeze mowiac wole wsiasc do takiego auta gdzie przerobka byla przemyslana, a na rzeczy sie znam znam rozklad sil i reszte, wiem co i jak jest, np ramy nie mozna spawac kompletnie tylko punktowo lub z przerwami, bo spawy sciagaja, a do takiego biodegradalnego szrotu w zyciu bym nie wsiadl choc by mial ten zasrany przeglad ( a wiekszosc je przechodzi ) i fabryczne zawieszenie.... w polsce nadal krazy stereotyp, ze jak auto spawane to zaraz sie rozleci, ok jesli przerobka nie jest przemyslana to sie z tym zgodze, kolega byl w nowoczesnym warsztacie gdzie wlasnie przespawywali dupe od drugiego, i ten warsztat dziala legalnie i ta naprawa normalnie przechodzi przeglad
 

chudson
Wys³any: 2014-07-05, 14:14   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 213
Nie mia³em na my¶li jako¶ci twojej roboty tylko przepisy prawa o ingerencji w konstrukcjê.
Poldek ma przek³adniê ¶limakow± , natomiast montuj±c sanki chyba przejdziesz na listwê- ingerencja w uk³ad kierowniczy znacz±ca. Sanki przykrêciæ te¿ trzeba mieæ do czego. Zawieszenie przednie równie¿ ca³kowicie inne. Ka¿dy diagnosta dzia³aj±cy zgodnie z prawem powinien daæ N na badaniu bo nie dopuszcza siê zmian konstrukcyjnych.
Potem co roku ze strachem na diagnostykê czy znów przejdzie przegl±d, A jak kolega przestanie byæ ¿yczliwy to bêdziesz siê buja³ od stacji do stacji. Zw³aszcza ¿e unia wymaga i przepisy bêd± coraz ostrzej egzekwowane.
 

Damiano_995
Wys³any: 2014-07-05, 14:31   
0
UP DOWN

Posty: 23
wiem co miales na mysli i sorki ze tak to ujolem, zdenerwowany troche jestem dzis, w robocie mnie wkur****, wiem ze z taka przerobka liczyc sie trzeba z przelozeniem wszystkiego, czyli zawias, wzocnienie pod sanki, liczniki itp itd, trzeba pol samochodu przelozyc, o tym dobrze wiem, ale chodzi o to ze jak ktos zauwazy ze silnik jest duuuzo inny, to bedzie sie doszukiwac reszty, ale jak z silnikiem bedzie wszystko w porzadku to raczej chocby z policja powinno to przejsc :) a diagnoste mam takiego ze samochod nawet na kanal nie wjezdza, nie wazne czy to znajomy czy nie, sra pieczatkami jak golab na wiosne :P i tak juz od kilkunastu lat :) mam kolo siebie kilka takich stacji wiec nie bedzie raczej problemu, tylko chodzi o to zeby przekladke silnika wbic, no bo sam wiesz ze w poldku seryjny zawias moze sie zesrac przy chocby 2.0, predzej czy pozniej :) zreszta kumpel mial w oplu gaz zalozony przez siebie nie wbity w dowod, akurat trafilo sie ze jechalem z nim i mielismy kontrole, butla 50l, trudno ja przeoczyc, musial pokazac trojkat i gasnice, oczywiscie wszystko w bagazniku, a pies nic nie gadal :P mial wbity hak wiec to moze go zmylilo :P
 

chudson
Wys³any: 2014-07-05, 14:56   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 213
Z silnikiem to najmniejszy problem bo to akurat mo¿na legalnie zrobiæ na stacji skoro diagnosta nie boi siê dawaæ piecz±tek na lewo i prawo to tym bardziej nie powinno byæ problemu przy zmianie pojemno¶ci silnika.
Zreszt± w papierach jest pojemno¶æ i moc silnika , nie ma nic o tym jaki to silnik wiêc skoro policje równie¿ masz pob³a¿liw± w mie¶cie to zawsze mo¿esz mówiæ ,¿e to nadal 1,5 tylko inny.

Ale planujesz bardzo du¿± rze¼bê, wielu by³o takich którzy na rozwa¿aniach , kupnie silnika lub w po³owie spawania wymiêkli pomimo mniejszego zakresu prac dlatego ¿yczê wytrwa³o¶ci w projekcie i czekam na szczegó³y z postêpów prac.
 

Damiano_995
Wys³any: 2014-07-05, 15:13   
0
UP DOWN

Posty: 23
chudson, a wiesz moze jak wyglada papierkowa robota przy zmiane poj. silnika? bo z tego co sie naczytalem to jak motor jest z innej marki auta, niektorzy wymagaja rzeczoznawcy i badania w okregowce (tam niestety znajomy nie pracuje :P ) zawsze moge zabudowac dwa cylindry i wtedy "niby" beda tylko 4 :P wiec pomysl z wciskaniem kitu niezly, dzieki :) zreszta zapytam sie dianosty, tylko musze do polonii wrocic wiec jakos we wrzesniu mozecie sie spodziewac postepow pracy :)
 

chudson
Wys³any: 2014-07-06, 01:08   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 213
Rzeczoznawca jak wypisze papiery to okrêgówka nie czepia siê tylko podbija, jednak w twoim przypadku okrêgówka przyczepi siê reszty modyfikacji. Chyba ¿e by¶ robi³ etapami, najpierw tylko silnik , rzeczoznawca i zmiany w dowodzie, a potem zawias i reszta.
 

Damiano_995
Wys³any: 2014-07-06, 10:18   
0
UP DOWN

Posty: 23
Tez wlasnie o tym myslalem, ale wtedy i most poldka trzeba bylo by podpasowac z walem od bmw, mocowanie drugie do silnika zapewne, wiec podwojna robota, myslalem jeszcze o 2.0 dohc czyli takie ktore siedzialy, z silnikiem nie ma problemu, gorzej ze skrzynia dostac do tyl napedu. Ale jeszcze sie zobaczy zajade do znajomego i sie zapytam czy by podbil zmiane silnika, ale najpierw musze wrocic do polski :)
 

Damiano_995
Wys³any: 2014-07-06, 10:36   
0
UP DOWN

Posty: 23
Ew. jeszcze 1.8 is na pokrywie zaworow bym dal jakis napis FSO DOHC i wciskal kit ze to jakas rajdowa wersja, sie trafila to kupilem :P 4 cylki to nie 6, bardziej wiarygodne co do pojemnosci :)
 

Damiano_995
Wys³any: 2014-07-06, 13:16   
0
UP DOWN

Posty: 23
http://www.autoscout24.de...5665&asrc=st|as moge takiego kompakta sprowadzic, mam aktualnie identycznego ale w cossmoschwartz w oplakanym stanie, wiec byly by dwie pieczenie na jednym ogniu :D
 

trze¼wy inaczej
Wys³any: 2014-07-06, 13:23   
+1
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 950
A nie my¶la³e¶ ¿eby i¶æ ³atwiejsz± drog±? Mo¿esz kupiæ jako dawce poloneza III z silnikiem rovera 1.4 16V. Masz ju¿ kompletna elektrykê silnika, dobre hamulce i dobry most. ma¿ tez pasuj±c± skrzynie biegów. Rozbierasz silnik, dó³ rozwiercasz do 1.8 a górê odpowiednio modyfikujesz w zale¿no¶ci czy chcesz driftowaæ czy startowaæ ze ¶wiate³. Na spokojnie wywleczesz 150 koni, jak chcesz siê bawiæ, dok³adasz turbo i masz ok. 200. Piszesz, ¿e masz 10k. Tyle powinno wystarczyæ. Przy wk³adaniu silnika z BMW, w±tpiê aby starczy³o.
_________________
¯ycie jest zbyt krótkie ¿eby je¼dziæ Dieslem...
 

Damiano_995
Wys³any: 2014-07-06, 13:37   
0
UP DOWN

Posty: 23
Rozumiem tok Twojego myslenia, ale zawiecha w poldku moze nie wytrzymac takich zmian o to mi chodzi, 1.4 rovera, nie powiem, fajny silnik i wgl, ale zawieche i tak musialbym przerobic, a z bumy jak zamocuje lawe odrazu mam mocowanie na poduszki itp. Pozatym pozniej latwiej takie cos uglebic, gwint wstawic i lezy, to autko bede robil pod siebie i napewno nie do katowania i jazdy bokiem, mysle zeby przelozyc tez klime tempomat i reszte wyposazenia jesli taka mi sie trafi, jak starczy mi funduszy obszyc wsio skorka, jakies radio z lcd 7" + lcd w zaglowkach jakies skromne naglosnienie mysle ze zestaw 500w w rms by styknelo, nie chce przesadzac z "wiestuningiem", zderzaki i nadwozie w oryginale zostaje tylko jakas ladna fela naciag albo niski profil, po wszystkich niezbednych przerobkach calosc do piaskowania, wyciac rdze itp. Mam zamiar jak najwiecej wykonac we wlasnym zakresie zeby zminimalizowac koszty, wiec szykuje sie gruby projekt :) ale dzieki "trze¼wy inaczej" i reszcie za wszelkie pomysly, to sie chwali :)
 

Damiano_995
Wys³any: 2014-07-06, 14:33   
0
UP DOWN

Posty: 23
Chodzi mi o moce wieksze niz 100 KM, z tylu zawieszenie nie jest zbyt precyzyjne, nawet jesli most wytrzyma to na prostych nie bedzie najgorzej, ale na zakretach bedzie sie zachowywac jak bryczka na resorach, przesuwanie tylnej osi, o to wlasnie mi chodzi, zeby nie to, zostawil bym w spokoju te zawieszenie, nie pamietam dokladnie ale poldek nawet nie ma drazka panharda czy jakos tak to sie nazywa, to ten razek ktory utrzymuje most w jednej pozycji zeby sie nie przesuwal na boki, np w nivie wiem ze tak to jest rozwiazane, bo tam jest taki jakby wielowachacz, daze do tego ze nie sztuka byc mistrzem prostej, tylko zeby na zakrecie nas nie wyje**** :P a i sorki ze wale koment pod komentem, jakos nie moge zebrac wszystkich mysli za jednym razem, a jak chce edytowac to juz jest troche za pozno na to :)
 

chudson
Wys³any: 2014-07-06, 15:15   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 213
Bud¿et 10 ty¶ na to co chcesz zrobiæ to stanowczo za ma³o, tyle by wyszed³ remont przy zachowaniu orygina³u i w³asnej pracy a ty chcesz rozbebeszyæ auto i wsio od podstaw robiæ. Nie mówi±c ju¿ o skórze i audio bo to mam nadziejê,¿e nie wlicza³e¶ do tych 10 tysiêcy.

Zacznij od pomierzenia auta, je¶li wspawasz z przodu kielichy od mcPhersonów to my¶lê ,¿e mo¿esz zmniejszyæ komorê silnika ( Która i tak jest dosyæ w±ska ) i nie zmie¶cisz tam za wiele. 6 cylindrów równie¿ na d³ugo¶æ mo¿e nie wej¶æ . Przy mniejszych silnikach montowanych w poldku odleg³o¶æ miêdzy ch³odnic± na blokiem jest minimalna.

Zreszt± mcPhersony nie s± wcale dobrym rozwi±zaniem a stosowane s± dlatego ,¿e to tanie wyj¶cie. Poldek ma zawieszenie na dwóch wahaczach i jest to dobre rozwi±zanie. Umo¿liwia regulacjê spor± geometrii ca³ej. Jedynie uk³ad kierowniczy faktycznie warto by wymieniæ , bo przek³adnie ¶limakowe maj± duzo wad.

Silniki serii K rovera maj± ten plus ¿e skrzynia zostaje polonezowska i lewarek w oryginalnym miejscu. Most tylny mo¿na przerobiæ dodaj±c mu dr±zki stabilizacyjne ( kombiak takowe chyba posiada³ ale mo¿na pój¶æ krok dalej i do³o¿yæ co¶ bardziej skomplikowanego ) Sztywny most z innego auta równie¿ mo¿na nie tak trudno wpadowaæ . Z ty³u ³awê mo¿e byæ trudno wpasowaæ bo zbiornik paliwa tam jest centralnie.
No i wracaj±c do problemu przedniego zawieszenia , wk³adaj±c sanki trzeba bardzo dobrze wszystko pomierzyæ bo niewielkie b³êdy mog± zepsuæ ca³± geometriê.

Je¶li upierasz siê na co¶ mocnego , to dobrymi silnikami i montowanymi swego czasu w poldkach by³y dwu litrowe OHC fordowskie .skoro siê mie¶ci³y to mo¿na spróbowaæ DOHC , lub wiêksze jednostki z tych aut.
 

Damiano_995
Wys³any: 2014-07-06, 16:29   
0
UP DOWN

Posty: 23
na ten projekt bede mial 10+ zalezy ile z germanii wyciagne, ale licze ze od 14 do 16k, wszystkie prace czyli spawanie piaskowanie i lakierowanie wykonam we wlasnym zakresie w elektryce i elektronice tez jestem troche kumaty, obicie wnetrza mysle ze tez sobie poradze, ew. jakas krawcowa pomoze wyszyc wsio takze tylko materialy beda mnie kosztowac, wiec sprowadzenie takiego autka na czesci to jakies 3k ale buda na pociecie wiec troche grosza sie zwroci, silnik i czesci od poldka tez o ile je opchne a jak nie to na zlom, z wspawaniem kielichow nie bylo by wiekszego problemu, kolega ma projektory, nie pamietam jakie ale chyba 10k na nie wydal, co do zbiornika, to zawsze mozna wyspawac nowy, 2.0 DOHC bardzo fajny sam sie nad tym zastanawialem ale trzeba by bylo lepsza skrzynie i most i wal co jest trudno dostepne, polonezowski most co jeden to gorszy, o ile pamietam to nawet w caro plus chuczal niemilosniernie a mial 10 lat, mozna tam bylo sie bawic z podkladkami na walku atakujacym ale nie wiele mozna bylo zdzialac , pozatym komora silnika sie duzo nie zmniejszy, polonez ma nadkola wiec tylko wyciac kawalek i wspawac kielich, bedzie wyzej na nadkolach tylko, skoro do e36 kompakta wsadzaja 2.8 bez wiekszego problemu to czemu do poldka mialo by nie wejsc 1.8 is (zmiana planu ze wzgledu na przeglad :) ), plany mam takie aby dolozyc do tego silnika kompresor jak bede mial kase oczywiscie bo to tez sporo kosztuje i wystroic na jakies 180 KM (z tego co czytalem to da rade tyle bez okucia ), co do przedniego zawieszenia nie mam zastrzezen, jednak nie wiem czy oryginalne gumy dadza sobie rade, mspherson moze i tanie rozwiazanie ale tansze w uzytkowaniu i dosyc wytrzymale jw. w bumie 3 nie wiem jak jest z wiekszymi silnikami ale to wystarsza, zamontowanie maglownicy mysle ze tez nie bedzie wiekszym problemem nawet zeby spiac ze zwrotnica poldka, poprostu mam pewne obawy co tego zawieszenia no i nie chce w zakretach sie bujac jak lodka na falach :) wracajac do 2.0 dohc czytalem ze jeden gosc mial takie cudo, ale co raz sypal mu sie most a wymiana tego cholerstwa kosztuje i nie jest taka prosta, trzeba geometrie poznie tez ustawiac tym bardziej przy takim silniku i predkosciach, pozatym kiedys te mosty sie skoncza i nie bedzie gdzie kupic :P nie mam zaufania co do sztywnych mostow, byly one produkowane daawno temu, wiec kazdy przewaznie chuczy ( tak wiem Land Rover nadal ma sztywne mosty ale to terenowy samochod ) wiem ze taka przerobka to nie przelewki, wiec wole pokombinowac ze sprawdzonym zawiasem do tej mocy niz czekac az cos sie urwie albo ukreci :)
https://www.youtube.com/watch?v=I7NRwhJCDLU
 

chudson
Wys³any: 2014-07-08, 21:45   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 213
Po wymianie mostu trzeba ustawiaæ zbie¿no¶æ ? Pierwsze s³ysze, przecie¿ tam nie ma ¿adnej regulacji w tylnym zawiasie w poldku a do tego producent (FSO) dopuszcza³ dosyæ du¿± tolerancjê w krzywo zamontowanym dyfrze. Ale nawet gdyby to koszt zbie¿no¶ci 60z³

P³ywanie poldka po drodze nie jest spowodowane tyle rodzajem zawieszenia ale jego ustawieniem. Mo¿esz wspawaæ mcphersony i bêdzie jeszcze bardziej p³ywa³ dlatego tak wa¿ne jest obliczenie wszystkiego i dok³adne wspawanie.
Zawieszenie przednie poloneza jest w miarê bezawaryjne, gumy na wahaczach siê nie wybijaj±. Najszybciej lec± dr±zki kierownicze dlatego wymiana na ich na listwê by³a by wskazana. Wtedy jedynie sworznie porz±dne kupiæ i powinno byæ super. A zawsze mo¿esz poliuretany wsadziæ w oryginalny zawias. Z ty³em natomiast mo¿na powalczyæ tylko trzeba by od czego¶ piasty zaadoptowaæ

Bardziej bym siê martwi³ czy silnik wejdzie do³em miêdzy pod³u¿nice ni¿ gór± oraz na wysoko¶æ jak bêdzie siedzia³ i te dwie wielko¶ci bym mierzy³ szukaj±c dawcy.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Blacharstwo i inne naprawy

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime