Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
maritim2 
Wys³any: 2014-07-16, 08:14   pierwsze lakierowanie akrylem problem
0
UP DOWN

Posty: 10
dzis sie w koncu zarejestrowalem na forum, bo rece opadaj± i odpadaj± ju¿ dos³ownie od szlifowania i poprawek. bardzo du¿o czyta³em o sposobach lakierowania w gara¿u i wydawa³o mi siê, ¿e dam radê osi±gn±æ przyzwoity cel. warunki zapewne jak to na gara¿ nigdy nie bêd± takie jak w komorze lakierniczej, ale podj±³em temat. napiszê mo¿e czym dysponuje, jakie warunki stworzy³em i jak po kolei lakierowalem. za³o¿y³em, ¿e bêdzie to czarny lakier akrylowy t4w wg rala 9005. uprzednio samochód byl w srebrnym metaliku. baza i klar. wszystkie powierzchnie matowilem wluknina i papierem 1200, miejscami 120 w celu usuniecia rys itp. miejsca skorodowane przy drzwiach odpowiednio przygotowalem (go³a blacha, reaktywny, szpachla) zderzaki i elementy plastikowe matowilem równie¿, grzie przetalem u¿y³em podkladu na plastik. co do narzêdzi to: kompresor jakim dysponowalem to 50l, nie by³o mo¿liwo¶ci zakupu nowego wiekszego. pistolety: do podkladu sico 1.7 rp, podklad t4w mieszany wg specyfikacji. i podczas nakladania podkladu ju¿ zaczyna³y sie problemy z mor±. ale uda³o sie wyprowadziæ, bo wiadomo by³o szlifowanie. podkladu nalozylem dwie warstwy na wszystko uprzednio oczywiscie traktujac powierzchnie zmywaczem silikonowym t4w (¿adn± benzyn± ekstrakcyjna) do tej pory nawet dobrze to wygl±da³o. do lakieru czarnego zakupi³em dwa pistolety: sico maly 250ml 1.2 dysza rp i sico bronze 1.4 rp. zakupi³em równie¿ w±¿ 5m srednica wew 10mm i odwadniacz taki ma³y i reduktor. kolejno¶æ zestawienia to: sprezarka, w±¿, odwadniacz, reduktor, pistolet. podczas testów pistolet mniejszy wyra¼nie dawa³ sobie leiej rade ni¿ wiekszy 1.4. kompresor zadziej sie wlaczal i szlo wyra¼nie lepiej, ale zbiornik zdecydowanie za malutki. ustawienia pistoletu jakie zastosowa³em to: powietrze max, powietrze za reduktorem przy rozrobionej ju¿ farbie i wcisnietym spuscie 3bar, miotla ustawiona na ok 10cm, odleg³o¶æ od przedmiotu ok 20cm prostopadle, farba z kubka na max minus pó³ obrotu. i wszystko by³o by dobrze, gdyby nie zacieki i wszechobecna mora po nalozeniu lakieru. dodam jeszcze ¿e lakier mieszalem w proporcjach rygorystyczne przestrzegaj±c karty katalogowej. rozpuszczalnika nie u¿ywam wogole, gdy¿ lakier po wymieszaniu bardzo dokladnym i tak by³ mocno zadki. mieszanie lakieru wykonywalem mechanicznie i rêcznie. jak mi pan w mieszalni powiedzia³, odczekalem i mieszalem tak dlugo a¿ nie by³o specyficznych babelkow w kubku. przygotowanie z mieszaniem ok 20min. dopiero potem filtrujac filtrem, napelnialem kubek w pistolecie. co do miejsca to malowalem w dosc przestronnym gara¿u, uprzednio z folii buduj±c prowizoryczna komore. wszystko szczelnie w miare z wyciagiem przy podlodze z wentylatora. podloga zlana wod±. Panowie co robiê zle, ze wychodza takie babole jak mora i przede wszystkim zacieki. czasami jak za szybko macham pistoletem pojawia sie taka kaszka ostra dziwnie, jak za wolno zapewne to zacieki :( wiem ze bêdê musia³ polerowac, tylko czy to zejdzie? szczególnie w zakamarkach, jak wypolerowac tego barana i ostrego je¿a :( wszystkie produkty stosowane to t4w zakupione wysylkowo. za³±czam kilka zdjêæ pow³oki, nie wiem czy bêdzie to widaæ bo to z tel. pozdrawiam wszystkich i przepraszam, jesli za³o¿y³em ¼le temat.


nie mogê w ¿aden sposób wstawic zdjecia. s± zmniejszone i nic. pozniej z komputera wrzucê. pozdrawiam i liczê na jakiekolwiek sugestie. pozdrawiam
 

maritim2 
Wys³any: 2014-07-16, 13:02   
0
UP DOWN

Posty: 10
poni¿ej zdjêcia, choæ nie wiem czy cokolwiek mo¿na z nich rozszyfrowaæ :(

20140715_213027_resize_20140716_090616.jpg
Plik ¶ci±gniêto 389 raz(y) 64.66 KB

20140715_212956_resize_20140716_090616.jpg
Plik ¶ci±gniêto 1182 raz(y) 61.14 KB

20140715_212809_resize_20140716_090617.jpg
Plik ¶ci±gniêto 373 raz(y) 71.38 KB

 

Lackdoctor 
Wys³any: 2014-07-16, 13:36   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
maritim2,
W teorii wszystko jest proste i piekne.

Nie posiadaj±c wiedzy chcesz zrobic zmiane koloru.

Bedziesz mia³ co robiæ, bo podj±³es sie ca³o¶ciówki a to nie lusterko, spoiler czy b³otnik.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

maritim2 
Wys³any: 2014-07-16, 13:48   
0
UP DOWN

Posty: 10
Ojj... dok³adnie jak napisa³e¶, troche porwa³em siê z motyk± na s³oñce. Wierz mi, ¿e zmieni³em zdecydowanie zdanie na temat profesjonalnego lakierowania i nie dziwiê siê ¿e za zmianê koloru ca³ego auta chcieli tyle kasy (w metaliku 5000) Ja natomiast oburzony wycen±, postanowi³em "zakozakowaæ" i zrobiæ to samemu. Chce mi siê czasem ju¿ z siebie ¶miaæ, ale co¿ teraz zrobiæ... narobi³o siê zakupów, kosztów, obdar³o siê auto z koloru, trzeba to skonczyæ... mo¿e jak±¶ porade, czy tym sico mini rp 1.3 dam jakos radê ten akryl po³o¿yæ? najgorzej wysz³y elementy pionowe, zacieki okropne. Jak k³a¶æ ten akryl, mi wcia¿ wydaje siê on zbyt rzadki.
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2014-07-16, 14:08   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
maritim2 napisa³/a:
tym sico mini rp

Nie.

maritim2 napisa³/a:
sico bronze 1.4 rp.


We¼ mo¿e kawa³ blachy i po¶wiêæ kilka setek na próby.
No ja takim sico robi³em cuda (do dzis siê dziwiê) i rozlewno¶æ nie by³a nigdy problemem,, tak jak i zacieki by³y rzadko¶ci±.
Z dzisiejszego punktu widzenia morka by³a ³adna dopiero po polerowaniu i darciu lekkim P2000...

I z lakierowaniem schodzi³o w ciul czasu.

Ciêzkie poczatki , ale jak potrenujesz to i na aucie wyjdzie to tak ze po polerce bedziesz móg³ sie autem na mie¶cie pokazac.

Byle by by³o w ruchu zawsze,,, lub pod disco ale po zmierzchu. ;)
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

maritim2 
Wys³any: 2014-07-16, 15:26   
0
UP DOWN

Posty: 10
Napewno próby bêd±, zreszt± zawsze s± i by³y przed samym malowaniem na starych wielkich od iveco drzwiach. Nawet kiedy przys³owiowo przypruszam pierwsz± warstwê, widaæ od razu jakbym krople napyli³ i to takie do¶æ du¿e. Mam na my¶li oczywi¶cie bronze 1.4. Zauwa¿y³em równie¿, kiedy korzysta³em z tego pistoletu...bardzo du¿o wody w odwadniaczu siê pojawia (je¶li d³u¿ej nim pracujê) Przy tym ma³ym, nie pojawia siê takie co¶. Kompresor mam czysty, co drugi dzieñ profilaktycznie patrze czy w butli woda jest. Puki co zeszlifowa³em oba tylne b³otniki z zacieków i zmatowi³em. Wrzucê mo¿e jakie¶ zdjêcia z prób pistoletu za³adowanego farb±. Polerowanie i zdzieranie papierem napewno bedê robi³. Czy mogê uzyæ zamiast wodnego p2000 papieru 1500? mam go pod dostatkiem, tak siê z³o¿y³o. Czy Farecla G3 potem sobie z tym poradzi? oczywi¶cie maszynowo na pomarañczowej g±bce...
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2014-07-16, 18:03   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
Krople duze z sico 1.4 - wiêksze cisnienie, mniej materia³u.
Pierwsza warstwa kontaktowa ma wygl±daæ jak 70% wylanej
Woda przy sico... sory, ale taki mamy klimat ;P - wytraci ci sie woda w wê¿u z powodu temp, wilgotnosci i ci¶nienia....

http://web.archive.org/we...ormacja/td2.pdf

Tu mo¿na bardzo czytelnie sprawdzic kiedy para zamieni siê w wode w wê¿u.
Warto¶æ w tabelce to temp wê¿a.....
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

KK 
Wys³any: 2014-07-16, 20:53   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Po 1500 bêdzie ciê¿ko wyci±gn±æ rysy o ile jest to wykonalne. Powiedzia³bym 2000 i 2500.
_________________

 
 

maritim2 
Wys³any: 2014-07-17, 05:14   
0
UP DOWN

Posty: 10
Panowie... wczoraj do¶æ pó¼no wróci³em z pracy i co¶ mnie podkusi³o obej¿eæ dok³adniej sico 1.4 "niby" bronze. Piszê "niby", bo rozczytuj±c siê o tym pistolecie tu na forum co¶ mi nie pasowa³o. I siê zgadza! sk³ada³em zamówienie na 3 pistolety i mase innych rzeczy u jednego dostawcy z alle... i owszem, wszystko siê zgadza³o wg zamówienia tylko zamiast sico bronze RP 1.4 przys³ali jaki¶ sico gold, który to ma chyba najgorsze z mo¿liwych tu opinii. My¶la³em ¿e mnie krew zaleje...ale mogê mieæ tylko pretensje do siebie ¿e nie sprawdzi³em jak trzeba przed malowaniem czym tak naprawdê dysponuje. Szok to ma³o powiedziane. Nie wiem na ile mog³o mieæ to wp³yw na jako¶æ krycia pow³oki...ale nie mog³em dos³ownie doregulowaæ niczego w nim... zmarnowa³em czas i lakier... czy faktycznie jest a¿ taka du¿a ró¿nica miedzy bronze a goldem? Baran ze mnie jeszcze wiêkszy ni¿ po³o¿y³em go na autko tym pistoletem!!! pozostaje zatem zakupiæ 2000 do polerki, dziêki KK.
 

KK 
Wys³any: 2014-07-18, 01:31   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Sico czy to gold, platinum, omega, platinum digital czy sony sony turbo to gówno.
_________________

 
 

maritim2 
Wys³any: 2014-07-18, 16:26   
0
UP DOWN

Posty: 10
no có¿... nie negujê, dziêki KK
 

KK 
Wys³any: 2014-07-18, 21:55   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Nie neguj, kup choæby experta hp czy tam professionala.
_________________

 
 

maritim2 
Wys³any: 2014-07-19, 10:30   
0
UP DOWN

Posty: 10
puki nie zmienie chyba kompresora to nic nie zdzialam. ten o ktorym piszesz expert hp potrzebuje ok 320 powietrza. tak wyczytalem na stronie. moj niestety nêdzny kompresorek nadaje sie chyba do kó³ek pompowania i. to rowerowych. wiem ze gownem jest kraftele...ale jak ogladalem w sklepie ten kompresor i np waltera jakiegos deckera... to wszystko jalby na podobnych podzzespolach robione. pompy prawie wogole sie nie roznily. a cena kraftdela smieszna...mowie o takim 270l. ogladalem uzywke 750l airpola. ale cena duza i zbiornik tylko do max 6bar strach bo uzywka. musze to skonczyc chocby nie wiem co... pozdrawiam
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2014-07-19, 12:13   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
maritim2 napisa³/a:
puki nie zmienie chyba kompresora to nic nie zdzialam. ten o ktorym piszesz expert hp potrzebuje ok 320 powietrza.

Nie bierz dos³ownie wszystkiego co tu siê pisze.

Do takiego podstawowego lakierowania potrzebujesz kompresor o wydajnosci zblizonej do 300 l/min.... czyli takie 2 t³okowe 250-280 l/min da radê.
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/10401976_482401598530103_4058373737535112919_n.jpg?oh=28bdf01effed6437c6e97fa6f0a31063&oe=545908E5&__gda__=1414408044_bc37ba4dc873a20743e3caf7858f057b

maritim2 napisa³/a:
musze to skonczyc chocby nie wiem co... pozdrawiam


Skoñczysz w zale¿no¶ci jakich rad pos³uchasz... mo¿esz nie zacz±æ.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

maritim2 
Wys³any: 2014-07-19, 13:00   
0
UP DOWN

Posty: 10
no wlasnie...chocby dwu tlokowy. ja niestety mam jakiegos specaira z castoramy jednotlokowego... posluchalem sie kiedys osob trzecich i to gowno kupilem...teraz sie to msci.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi