 |
|
|
Autor |
Wiadomość |
 |
c64club
|
Wysłany: 2014-07-24, 14:07 Pompa pod silnik 2,2kW
|
0
|
|
|
MacGyver

Posty: 37
|
Po krĂłtkim nieudanym romansie z chiĂąskim kompresorem (http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=8857) udaÂło mi siĂŞ go zwrĂłciĂŚ za gotĂłwkĂŞ. PrzeznaczyÂłem trochĂŞ wiĂŞcej kasy i postanowiÂłem zbudowaĂŚ najmocniejszy, na jaki sobie mogĂŞ pozwoliĂŚ.
Zbiornik do codziennych prac warsztatowych zanabyÂłem 50l (+ "akumulator" 200l mogĂŞ poÂżyczyĂŚ).
Silnik mam 2,2kW 1380obr 1F (nie 3F z kondensatorem pozawalajÂącym uruchomiĂŚ na jednej). Do tego cyklonowy odolejacz z reduktorem prod. Prema. ResztĂŞ gratĂłw "siĂŞ dokupi", pozostaje dylemat JAKA POMPA. Mam HS11, ale mogĂŞ sobie w tej chwili pozwoliĂŚ na zakup czegoÂś mocniejszego. Na oku mam 3:
1. Znana ABAC 2800B. Aluminiowa gÂłowica, tÂłoki rĂłwnolegÂłe. 590zÂł
10bar, na wyjœciu deklarowana wydajnoœÌ 220l/min
2. Link HD-35, dwutÂłokowa V full Âżeliwo
10bar max, wydajnoœÌ teoretycznie 450l/min, na wyjœciu deklarowana 350l/min (rzeczywista pewnie podobna do tego ABAC-a). 500z³
3. Wersja trzytÂłokowa powyÂższej: HD-45, trzy tÂłoki full Âżeliwo
równie¿ 10bar max, wydajnoœÌ przy 3kW teoretycznie 580, na wyjœciu 430 (liczy³bym na 300). 580z³
KtĂłrÂą opcjĂŞ byÂście polecali?
ABAC jest znany tutaj. HD-35 poza firmÂą Pneumointsal nie widziaÂłem. HD-45 sprzedaje rĂłwnieÂż Gudepol, tak jak tego ABAC-a.
Sprzêgn¹³bym to z silnikiem bezpoœrednio, bo obroty akurat pasuj¹.
Albo skusi³ siê na opcjê 3 i na razie zapi¹³ do niej posiadany silnik przez przek³adniê 2,5:3,2. I tak presostat bêdzie na 7. |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2014-07-24, 14:58
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
To hd to kaszana. |
_________________
 |
|
|
|
 |
c64club
|
Wysłany: 2014-07-24, 15:25
|
0
|
|
|
MacGyver

Posty: 37
|
DziĂŞki za odzew. A "kaszana" gdyÂż? MiaÂłeÂś takÂą pompĂŞ, ktoÂś tu miaÂł i byÂła "bardzo chiĂąska"? Brak czĂŞÂści zamiennych?
Pewne podejrzenia wobec HD budzi u mnie wydajnoœÌ podana wiêksza ni¿ dla porównywalnej mocy mechanicznej podanej ABAC-owi. Ale czy ktoœ mia³ doœwiadczenia z HD? Trochê by mnie interesowa³o wziêcie tej trójt³okowej na wyrost, st¹d pytania. |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2014-07-24, 16:12
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
c64club,
Abac a reszta to china... mia³em ta nieprzyjemnoœÌ mieÌ.
Naprawde daje 430 l/min... tyle Âże krĂłtko, lubi dawaĂŚ olej gratis do powietrza, lubi sie rozkrĂŞcaĂŚ, lubi wydmuchiwac uszczelki..... oj tam, kup, bedzie dobry mteriaÂł dla majsterkowicza. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2014-07-24, 18:03
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
MacGyver jak znalazÂł bĂŞdziesz miaÂł sprĂŞÂżarkĂŞ.
NapisaÂłeÂś, Âże wyleczyÂłeÂś siĂŞ z chininy, a teraz chiĂąskie g. chcesz znowu kupiĂŚ. |
_________________
 |
|
|
|
 |
c64club
|
Wysłany: 2014-07-25, 07:24
|
0
|
|
|
MacGyver

Posty: 37
|
Lackdoctor
Cytat: | Abac a reszta to china... |
Nie bardzo rozumiem. To zbaczy "Bierz Abac, a reszta to china" czy "Abac i reszta to cchina"?
Szkoda mi czasu na remonty (a wÂłaÂściwie naprawy) sprĂŞÂżarki, lepiej pomacgyverzyĂŚ za jej pomocÂą. Nie chcĂŞ kupiĂŚ g. dlatego zaÂłoÂżyÂłem ten temat. ChcĂŞ kupiĂŚ dobrÂą tÂłokowÂą sprĂŞÂżarĂŞ pod 2,2 kW.
JeÂśli zarĂłwno Abac jak i te HD to china, to co - remontowaĂŚ HS11 i doÂłozyĂŚ drugÂą rĂłwnolegle, kaÂżdÂą ze swoim zaworem zwrotnym? |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2014-07-25, 09:36
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
Abac ok a pozostaÂłe dwie propozycje to chinina. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
c64club
|
Wysłany: 2014-07-25, 09:55
|
0
|
|
|
MacGyver

Posty: 37
|
Aha. Czyli w moim budÂżecie robiĂŞ machinĂŞ "na tip top" bez zapasu, ale na dobrej pompie.
WidzĂŞ, Âże "ten sam model" jest robiony przez Abac i np. Oma, Pneumatig. Albo to tak jak w chininach - brandowany model z tej samej fabryki?
http://allegro.pl/kompres...4453267179.html
Gudepol sprzedaje Abac, Kupczyk - Oma, Pneumatig - pod swojÂą nazwÂą. Ta pomp
Poza tym ekstremalnym przypadkiem z linku, s¹ w podobnej cenie, zaœ zazwyczaj nie jest podany producent. Czy Abac to "orygina³" a reszta podróby, czy te¿ to jakaœ licencyjna pompa robiona podobnie dobrze przez tych producentów? B2800B od B2800 ró¿ni siê tylko ch³odnic¹, czy równie¿ gotowoœci¹ do d³u¿szej/ciê¿szej pracy? |
|
|
|
 |
c64club
|
Wysłany: 2014-07-25, 11:04
|
0
|
|
|
MacGyver

Posty: 37
|
Aha, ta z linku powyÂżej. Nowa fabrycznie, ale tylko "30 dni gwarancji rozruchowej" i cena 450. CoÂś mi Âśmierdzi |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2014-07-25, 23:15
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
Dozbieraj i kup pompĂŞ z wiĂŞkszÂą wydajnoÂściÂą. TeÂż Abaca. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2014-07-25, 23:22
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3387 Skąd: ÂŁĂłdÂż
|
KK napisał/a: | Dozbieraj i kup pompĂŞ z wiĂŞkszÂą wydajnoÂściÂą. TeÂż Abaca. |
NajrozsÂądniejsze wyjÂście
Dozbieraj do okoÂło 800zÂł i kup pompĂŞ Abaca B39B ... (to model ktĂłry zastÂąpiÂł juÂż B3800B)
przy silniku 3kW bĂŞdziesz miaÂł "na wyjÂściu" 330 lit/min. |
|
|
|
 |
c64club
|
Wysłany: 2014-07-26, 14:13
|
0
|
|
|
MacGyver

Posty: 37
|
Ogl¹da³em te pompy A39. Fajne, ta sama wydajnoœÌ przy ni¿szych obrotach. Ju¿ zamówi³em |
|
|
|
 |
c64club
|
Wysłany: 2014-07-28, 18:02
|
0
|
|
|
MacGyver

Posty: 37
|
Mam jeszcze jeden pomysÂł odnoÂśnie pompy A39. Skoro mam silnik o takich obrotach, jak jej nominalne, ale mniejszej mocy, to moÂże by jÂą jednak popĂŞdziĂŚ bezpoÂśrednio waÂł-waÂł, tylko presostat ustawiĂŚ na niÂższe ciÂśnienie.
Macie pomys³/wskazówkê jak obliczyÌ, do jakiego ciœnienia móg³by taki zestaw pracowaÌ bez przeci¹¿ania silnika? Móg³bym sprawdziÌ to empirycznie podpinaj¹c zestaw i mierz¹c ciœnienie w zbiorniku do momentu, a¿ silnik zacznie braÌ pr¹d znamionowy. Ale koszt wykonania sprzêg³a, gdyby mia³o siê nie udaÌ, trochê odstrasza od takiego empirycznego podejœcia, a matematyka przecie¿ musi znaÌ przynajmniej zgrubne rozwi¹zanie.
Gdyby siĂŞ okazaÂło, Âże silnik zaczyna braĂŚ 2kW przy 6,5 bar, to mogĂŞ robiĂŚ, ale przy 4bar, to jednak bym siĂŞ decydowaÂł na przekÂładniĂŞ pasowÂą. |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2014-07-28, 22:11
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
Lepiej kupiĂŚ silnik. |
_________________
 |
|
|
|
 |
c64club
|
Wysłany: 2014-07-30, 21:46
|
0
|
|
|
MacGyver

Posty: 37
|
Mam silnik. 2,2kW 1350 obr/min. I stÂąd ten pomysÂł.
Ale skoro juÂż raz pakujemy kasĂŞ, to robimy od razu z silnikiem 3kW. Pod ten 2,2kW i tak bym musiaÂł do A39 koÂło pasowe kupiĂŚ 250mm. To lepiej od razu kupiĂŚ silnik 3kW 2800obr i koÂło pasowe 150mm. |
|
|
|
 |
sony556
|
Wysłany: 2014-08-13, 19:21
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
Cytat: | Mam silnik. 2,2kW 1350 obr/min. I stÂąd ten pomysÂł.
Ale skoro juÂż raz pakujemy kasĂŞ, to robimy od razu z silnikiem 3kW. Pod ten 2,2kW i tak bym musiaÂł do A39 koÂło pasowe kupiĂŚ 250mm. To lepiej od razu kupiĂŚ silnik 3kW 2800obr i koÂło pasowe 150mm. |
KupiÂłem ostatnio pompĂŞ A39B koÂło pasowe jest 39cm. Ja majÂąc silnik 2,2 KW oraz 1410 obr/min musiaÂłem zastosowaĂŚ koÂło 315mm. Jak zamontujĂŞ wszystko byĂŚ moÂże do niedzieli siĂŞ wyrobiĂŞ to zdam relacjĂŞ jak dziaÂła |
|
|
|
 |
c64club
|
Wysłany: 2014-08-14, 10:43
|
0
|
|
|
MacGyver

Posty: 37
|
Sony, taniej by CiĂŞ chyba wyszedÂł nowy silnik 2800 obrotĂłw i koÂło pasowe 180 niÂż koÂło 360 wywaÂżane na poniÂżej 6gm. Bo niewywaÂżone (tanie, takie od betoniarki) moÂże bÂłyskawicznie zaÂłatwiaĂŚ kolejne ÂłoÂżyska w silniku.
Poza tym 360 to nieodpowiednie ko³o do takiej mocy dla tej sprê¿arki. Przeci¹¿ysz kiedyœ silnik. Przy 2,2kW na sprê¿arce powinieneœ mieÌ 1050RPM, co zapewni³oby Ci ko³o 250 na silniku 1400RPM. 360, to gdybyœ mia³ silnik 3kW@1400RPM, wtedy na sprê¿arce jest 1300.
Ja ca³y czas mam problem ze zbiornikiem, w weekend bêdê robi³ próbê wodn¹ g³ównego 65l i 2 akumulatorów po ~70l. Próba pod ciœnieneim 20bar, P robocze zbiorników 16 bar (nomina³, przebijam na 10), a pracowaÌ bêd¹ do 7,6, z bezpiecznikiem na 8.
Za sprê¿ark¹ wyrzeŸbi³em nietypow¹ ch³odnicê, za ni¹ w szeregu bêd¹ odwadniacz i odolejacz wstêpny i dopiero z nich do zaworu zwrotnego i do zbiornika. Foto dam jak odbiorê ca³oœÌ z lakierni proszkowej. Oba osuszacze s¹ w miarê bogato ¿ebrowane, ca³y zespó³ wraz z ch³odnic¹ mieœci siê w strumieniu powietrza wytwarzanym przez ogromny wiatrak tej sprê¿arki (360mm ³opatek).
Wczoraj wyrzeÂźbiÂłem dodatkowy odwadniacz do prac lakierniczych:
Rurka trzymana w rêce musi jeszcze zostaÌ wspawana. Dolna czêœÌ (cyklon) sk³ada siê z rury 2" zakoùczonej u do³u dennic¹ z zaworem spustu kondensatu, a u góry gwintowan¹, do wkrêcenia w gorn¹ komorê. Góra to filtr silika¿elowy. Odwadniacz bêdzie podpiêty za akumulatorami. Z niego bêdzie wyjœcie na zespó³ reduktor+filtr 5um, a st¹d ju¿ wprost na pistolet do malowania. |
|
|
|
 |
sony556
|
Wysłany: 2014-08-14, 11:39
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
Niestety w A39b jest wentylator na kole pasowym. Po obliczaniu wyszÂło mi Âże koÂło musi byĂŚ takie a nie inne. I koÂło na silniku zastosujĂŞ 315 aluminiowe takÂże tak czy inaczej silnik nie bĂŞdziĂŞ miaÂł obciÂązenia bo niby jakie ?
I koÂła mam takie
SprĂŞÂżarka ABAC A39B -390mm
Na silnik jest potrzebne 315mm |
|
|
|
 |
c64club
|
Wysłany: 2014-08-14, 11:59
|
0
|
|
|
MacGyver

Posty: 37
|
Wiem, Âże koÂło jest z wiatrakiem, mam A39 wÂłaÂśnie na stole warsztatowym. KoÂło alu, jeÂśli dobrze wykonane, to rzeczywÂście nie ma siĂŞ co baĂŚ wywaÂżenia.
Ale. Chyba Âźle policzyÂłeÂś. Przy silniku 2,2kW sprĂŞÂżarka powinna mieĂŚ 1050 obrotĂłw na wale. TwĂłj silnik ma 1400 obrotĂłw, wiĂŞc powinieneÂś mieĂŚ koÂło 250mm. Przy kole na silniku 315mm, bĂŞdziesz miaÂł 1130 obrotĂłw na sprĂŞÂżarce. Silnik bĂŞdzie miaÂł cieÂżko przy wyÂższych ciÂśnieniach. TrochĂŞ za cieÂżko. |
|
|
|
 |
sony556
|
Wysłany: 2014-08-14, 16:30
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
Ale co ma moc do obrotĂłw ?
A to po co producent podaje Âże silnik od 2,2-3kw i nic nie piszĂŞ Âże na 2,2 kw ma byĂŚ tyle obrotĂłw a na 3kw ma byĂŚ tyle obrotĂłw.
Tak czy inaczej silnik musi przenieœÌ na pompe 1300obr/min. Nie wiem sk¹d ci siê wzie³o 1150 ? Przecie¿ wtedy sama pompa ma mniejsz¹ wydajnoœÌ o pare procent. |
|
|
|
 |
sony556
|
Wysłany: 2014-08-14, 16:36
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
ObliczaÂłem ze wzoru takiego
P1/P2*D1
D2- Szukamy
P1-PrĂŞdkoÂśc silnika
P2-PrêdkoœÌ pompy
D1-ÂŚrednica koÂła pasowego pompy |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2014-08-14, 18:16
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
sony556 napisał/a: | Ale co ma moc do obrotĂłw ? |
Tyle ma...
c64club napisał/a: | Silnik bĂŞdzie miaÂł cieÂżko przy wyÂższych ciÂśnieniach. TrochĂŞ za cieÂżko. |
To chyba proste? |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
c64club
|
Wysłany: 2014-08-15, 00:25
|
0
|
|
|
MacGyver

Posty: 37
|
Cytat: | ObliczaÂłem ze wzoru takiego
P1/P2*D1
D2- Szukamy
P1-PrĂŞdkoÂśc silnika
P2-PrêdkoœÌ pompy
D1-ÂŚrednica koÂła pasowego pompy |
Wzór ok, ale przyj¹³eœ obroty, jakie sprê¿arka mo¿e mieÌ, jesli jest napêdzana silnikiem 3kW, a silnik masz 2,2kW, a przy tej mocy specyfikacja podaje 1050 obrotów.
Cytat: | co majÂą obroty do mocy |
To, ¿e im wy¿sze obroty, tym wiêcej energii w czasie (czyli mocy) potrzeba dostarczyÌ. Jest to dosyÌ proporcjonalna zale¿noœÌ. 2,2kW starczy na tyle, ¿eby przepchac 1000 porcji powietrza na minutê, ale na 1300 ju¿ nie styknie i silnik bêdzie siê przemêcza³ |
|
|
|
 |
zwibel
|
Wysłany: 2014-08-19, 11:15
|
0
|
|
|
Posty: 66
|
Pod³¹cze siê pod temat
MĂłj chiĂączyk siĂŞ skoĂączyÂł. PrzetopiÂło siĂŞ aluminiowe uzwojenie w silniku.
ZakupiÂłem nowy (uÂżywany kompresor) przedstawiony w linku poniÂżej. Butla 140l silnik 3kw 1480obr/min
https://picasaweb.google.com/100731304615847384816/Pictures#
Pompa to prawdopodobnie fini bk 119
Pompa jest wÂłoÂżona mocno na wyrost-ale za tÂą kase nie wybrzydzaÂłem
Niestety wedÂług strony producenta przewidziany silnik to 5,5kW .
Jak dla mnie i na moje zabezpieczenia trochĂŞ za duÂżo.
Zastanawiam siê co zrobiÌ aby zwiêkszyÌ wydajnoœÌ. Aktualnie na pompie ko³o pasowe ma 400mm na silniku 110mm co daje obroty na pompie ok 400obr/min.
Producent zaleca 1215 obr/min.
Czy warto bawiĂŚ siĂŞ w zakÂładanie koÂła na silnik np. ok 270mm co daÂło by mi na pompie ok 1000obr/min??
Szczerze nie potrzebuje duÂżego ciÂśnienia -wystaczy mi 5-6 atm(bardziej zaleÂży mi na wydajnoÂści). Kwestia czy wydoli silnik.
MoÂże lepiej zmieniĂŚ silnik na 2840obr/min??
Za³o¿ê oczywiœcie zawór zwrotny i chyba pretostat z upuszczaniem ciœnienia. |
|
|
|
 |
sony556
|
Wysłany: 2014-08-23, 15:16
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
c64club i jak pod³¹czy³eœ kompresor u mnie z silnikiem 2,2 kw i obrotami 1300 ma wydajnoœÌ 360-370 litrów |
|
|
|
 |
kzychu
|
Wysłany: 2014-08-24, 08:56
|
0
|
|
|
Pomógł: 5 razy Posty: 344
|
Kolego zwibel nie baw siê w dobieranie wiêkszego kó³ka na silniku, bo im dasz wiêksze tym silnik bêdzie mia³ ciê¿ej, mo¿liwe ¿e dzia³a z t¹ pomp¹ tylko dlatego ¿e ma du¿e prze³o¿enie,
masz 3 fazy do zasilenia to kupuj silnik o podobnej mocy do zalecanej z obr 2800.
Jeœli chcesz zwiêkszyÌ wydajnoœÌ to trzeba zwiêkszyÌ moc silnika ,tego nie przeskoczysz,
jak wymienisz na silnik o tej samej mocy 2800 obr. to nie wiadomo czy ruszy. |
|
|
|
 |
c64club
|
Wysłany: 2014-09-04, 13:09
|
0
|
|
|
MacGyver

Posty: 37
|
Sony, ÂżyczĂŞ Twemu silnikowi jak najdÂłuÂższego Âżycia, bo bĂŞdzie miaÂł cieÂżkie. Ile litrĂłw zbiornik i jak dÂługo siĂŞ pompuje?
Budowa kompresora siĂŞ przedÂłuÂżyÂła. Silnik 3kW, przeÂłoÂżenia dobrane, dzisiaj kurier przyniĂłsÂł kilka potrzebnych do uruchomienia drobiazgĂłw i bĂŞdziemy skÂładaĂŚ.
ZbudowaÂłem wszystko tak, Âżeby nie byÂło wÂąskich gardeÂł, wszystkie progi w zÂłaczach rur zlikwidowane (na tokarce albo rĂŞcznie, przerobionym rozwiertakiem). W poÂłowe budowy okazaÂło siĂŞ, Âże kompresor bĂŞdzie jednak miaÂł swoje miejsce (nie bĂŞdzie go trzeba przetaczaĂŚ w tĂŞ i wew tĂŞ), wiĂŞc musiaÂłem zmieniĂŚ umiejscowienie wylotĂłw i daĂŚ inny zawĂłr spustu kondensatu.
Filtr fabryczny to kpina. Z 4 ma³ymi kanalikami po 5mm œrednicy, daj¹cy spory opór ssania ju¿ przy próbie przedmuchania go "ustnie". Zamieni³em na du¿y, labiryntowy filtr wilgotny (olej lekki) chroniony dodatkowo suchym wstêpnym z wó³kniny. Filtr spokojnie móg³by zasilaÌ silnik spalinowy o zapotrzebowaniu 2000l/min i nie stanowiÌ wiêkszego oporu.
Zbiornik 65l po prĂłbie 18bar, zabezpieczenie na 8, histereza presostatu 5,5-7,5bar.
Z pompy wychodzi fabryczna ch³odnica, z niej dodatkowa, zabudowana na rurze 1/2" (pod pomp¹), stamt¹d powietrze bez zwê¿ania idzie do u¿ebrowanego odolejacza - ca³y ten zespó³ w strumieniu powietrza z wentylatora, ¿eby jak najlepiej go wykorzystaÌ. Dopiero z odolejacza/odwadniacza idzie do zbiornika. Tu niestety jest "w¹skie gard³o" w postaci zaworu zwrotnego 1/2" (ale chyba wymieniê na 3/4). Z gniazda zaworu zwrotnego jest rurka 1/2' w kierunku dna zbiornika, zaœ pobór powietrza z góry w innym miejscu.
CaÂła armatura poza spustem kondensatu jest pó³calowa, takie teÂż kupiÂłem szybkoz³¹cza, taki mam reduktor z odwadniaczem i filtrem. Dla narzĂŞdzi (czyli w warsztacie) jest dostĂŞpne bezpoÂśrednie wyjÂście szybkoz³¹czkÂą i drugie, teÂż z szybkozÂłaczkÂą, za tym reduktorem. Dodatkowo zamontowaÂłem trzecie wyjÂście w postaci zaworu kulowego 1/2 o peÂłnym przelocie i zÂłacza Geka. To bĂŞdzie sÂłuÂżyÂło do wyprowadzenia powietrza poza warsztat grubym wĂŞÂżem (12m Φ13) pod wiatĂŞ, gdzie docelowo bĂŞdÂą 2 akumulatory po 65l i maÂła piaskarka, lub zamiast piaskarki pod³¹czany zespó³ przygotowania powietrza do malowania.
Celowo nie piszê "lakierowania", bo chodzi raczej o pomalowanie przyczepy, zabezpieczenie antykorozyjne, zrobienie progów bez parcia na estetykê i inne bardziej "rolnicze" prace. Od lakierowania to s¹ lakiernicy i porz¹dne pomieszczenia, a nie œlusarz robi¹cy to z doskoku w gara¿u; szkoda zdrowia, nerwów i materia³ów. |
|
|
|
 |
c64club
|
Wysłany: 2014-09-05, 10:50
|
0
|
|
|
MacGyver

Posty: 37
|
Wczoraj próbne odpalenie. Sorry za zdjêcia kotletem, g³ówny fotoklep mi siê gdzieœ zasia³.
ChÂłodnica dookĂłlna wyglÂąda tak:
Z lewej jest oryginalna (element ¿ebrowany z alu), stamt¹d idzie rura w dó³ i pod "brzucem" pompy, a do rury zamocowane dwa radiatory na p³ytach. na zakrêcie coœ w stylu Faviera, pod brzuchem nastêpny du¿y radiator, ka¿dy od 100-watowej elektroniki. pod praw¹ krawêdzi¹ korpusu pompy mocowanie wê¿a, który bêdzie pod³¹czony do odolejacza (czerwony element o przekroju "s³oneczka". Konstrukcja podobna jak w 3jw60, ale ¿ebrowana i w czwartej Ìwiartce strumienia z wentylatora, wype³niona k³êbami wiórow ze stali nierdzewnej (druciaki kuchenne) i z odprowadzeniem kondensatu. Z drugiego króÌca ju¿ wprost na zawór zwrotny, a z niego rur¹ w kierunku dna zbiornika.
Po 5 minutach ci¹g³êj pracy, pompa z ch³odnica wci¹¿ dmucha ch³odnym powietrzem.
Na wyjœciu ta czarna rura, ktora przebiega nad silnikiem. 2 szybkoz³¹czki (jedna docelowo z reduktoro-filtro-odwadniaczem), a za zaworem kulowym z³¹cze k³owe Geka jako wyjœcie "w œwiat" - pod wiatê, do piaskareczki i do psikania farbami.
Ca³oœÌ ramy okaza³a siê wiotka (podatna na skrêcenie), wiêc pompa chodzi jak du¿y diesel w rowerze, dzisiaj usztywniê ramê. |
|
|
|
 |
sony556
|
Wysłany: 2015-06-12, 22:23
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
I jak pompa siĂŞ spisujĂŞ bo u mnie rok i narazie odpukaĂŚ dziaÂła wyÂśmienicie kompresor jest prawie codziennie uÂżywany i wszystko jak w najlepszym porzÂądku a tobie jak poszÂło ? |
|
|
|
 |
c64club
|
Wysłany: 2015-06-14, 11:09
|
0
|
|
|
MacGyver

Posty: 37
|
W ogĂłle nie poszÂło. Walka z silnikmi, potem projekt uÂśpiÂłem, bo nie byÂło palÂącej potrzeby wykorzystania a byÂła inna robota. Uruchomimy go na jesieĂą. MoÂże :( |
|
|
|
 |
Przemek
|
Wysłany: 2015-06-14, 13:17
|
0
|
|
|
Przemek

Pomógł: 4 razy Posty: 513 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
c64club
|
Wysłany: 2015-06-15, 09:47
|
0
|
|
|
MacGyver

Posty: 37
|
Tzn. pracowa³o to jakiœ czas znakomicie, ale dobra³em z³y silnik. Zdecydowa³em siê na zakup 3 kW (w koùcu pompa pod 2,2 do 3), ale sie okaza³y badziewne, pali³y siê uzwojenia rozruchowe. Okaza³o siê, ¿e ¿aden rzetelny producent silników nie czyni na jedn¹ fazê wiêkszych ni¿ 2,2 kW. Tak¿e pozostaje wymieniÌ kó³ko na silniku, pasek i w koùcu odpaliÌ posiadany beselowski 2,2 kW. A trzeba by³o wzi¹Ì star¹ pompê 2800, to bym j¹ spi¹³ bez pasa poœredniego, bo jest pod 1400 obrotów. A tak Besla mam 1400 obrotów, a pompa pod 2,2kW musi byÌ na 1050, wiêc kó³ka s¹ spore.
Trudno. Na jesieĂą bĂŞdĂŞ bezwzglĂŞdnie potrzebowaÂł kompresora, to jest motywacja |
|
|
|
 |
Marcino
|
Wysłany: 2015-06-15, 12:51
|
0
|
|
|
Posty: 220 Skąd: okolice Tczewa
|
U mnie pompa B2800 ciÂągnie na silniku 1.5kw ale 3 fazy 2800obr, zero problemĂłw.
Zobacz czy masz zawĂłr odprĂŞÂżajÂący - ja mam to w presostacie, bo to umoÂżliwia gÂładki start silnikowi. |
|
|
|
 |
c64club
|
Wysłany: 2015-06-15, 13:21
|
0
|
|
|
MacGyver

Posty: 37
|
Zawór odprê¿ny w presostacie plus eksperymenty ze sta³ym upustem czy te¿ kontrolowan¹ nieszczelnoœci¹. W jedenej z rur uk³adu wspawany gwint M8, a w niego mosiê¿ne "dysze" rozwiercane od 0,4mm do 0,95, ale po dodaniu osuszacza przed zaworem zwortnym otrzyma³em spor¹ pojemnoœÌ uk³adu ch³odz¹co-filtruj¹cego (jakieœ 3 litry) i zamiast dyszy mo¿na by³o wkrêciÌ zatyczkê. Dyszê mo¿na dobraÌ na tyle du¿¹, ¿eby pomiêdzy za³¹czeniami pompy zd¹¿y³o wszystko uciec z odcinka pompa-zbiornik i na tyle ma³¹, ¿eby strata podczas pompowania by³a pomijalna.
Tak wiêc pompa ma spokojny start pod tym wzglêdem. Zanim te 3 litry napompuje ciœnieniem daj¹cym konkretny opór, zd¹¿y siê rozkrêciÌ. Problemem okaza³y siê silniki, a w³aœciwie brak 2 faz w gniazdku.
Spróbujê puœciÌ silnik 2,2kW na takim prze³o¿eniu jak pod 3kW i jeœli wystartuje, to zostawiê takie prze³o¿enie. Ustawiê jedynie presostat aby wy³¹cza³ siê przy ciœnieniu, które obci¹¿a silnik nominaln¹ moc¹ (watomierz, obserwujemy manometr i kiedy na watomierzu poka¿e siê 2,2kW, notujemy ciœnienie. Bo obroty nominalne (1300 dla 3kW i 1050 dla 2,2kW) ma podane dla 10 barów. Nie s¹dzê, ¿eby pompuj¹c do tych 7 barów przy 1300 obrotów pompa potrzebowa³a ca³ych 3kw.
Ale to minimum w lipcu. W czerwcu mam od zarÂąbania roboty ze spawaniem i moje zapotrzebowanie na powietrze spokojnie realizujĂŞ "ustnie"
Przemku, gdyby pal¹ca potrzeba kompresora nie zosta³a za³atwiona wtedy innym sposobem, to projekt bym dokoùczy³ choÌbym mia³ 3 dni urlopu specjalnie dla niego wzi¹Ì. A tak musi pole¿eÌ i dojrzeÌ. I tak wpakowa³em w to mo¿e 1/3 ceny kompresora fabrycznego o tych parametrach. Nie zapomnijmy, ¿e gotowca o tej mocy nie kupi siê na jedn¹ fazê. |
|
|
|
 |
c64club
|
Wysłany: 2015-07-19, 02:20
|
0
|
|
|
MacGyver

Posty: 37
|
No i projekt ruszyÂł. DziaÂła. Uff.
Dorwa³em wreszcie silnik 2,2kW 2800 obr/min. Fabryczny 1~ z lat 70, normalnie skarb. Ko³o mia³em kupione pod silnik 3 kW, policzone na 1300 onro/min pomp¹, a dla 2,2kW pompa ma nominalne 1050. Ale na próbê pod³¹czy³em, nabywszy wczeœniej odpowiedni¹ tulejê Taper Lock. Chodzi WYŒMIENICIE. Przy 8 barach (bezpiecznik nadciœnieniowy mam na 8 z ma³ym hakiem) nie bierze jeszcze ca³ych 2,2 kW. 3 Kw to jednak prawdopodobnie zapotrzebowanie pompy przy 10 barach, a mo¿e i to z zapasem podane. W ka¿dym razie maszyna w koùcu ruszy³a. Nie mierzy³em jeszcze czasu, ale 65l@7,7bar b³yskawicznie nape³nia.
Przecinarka plazmowa i pistolet do konserwacji podwozi nie narzekajÂą na zasilanie
Do kompletu dorobiÂłem jeszcze 2 zbiorniki buforowe po 50l z butli po LPG. ÂŚmiesznie to wyglÂąda, bo kaÂżdy inny - kupiÂłem tylko takie sztuki, ktĂłre jakby ci gaziarz zamontowaÂł w aucie, to nie powiesz, Âże uÂżywane. KaÂżdy ma oczwiÂście dorobiony spust kondensatu, a caÂły bufor ma wÂłasny manometr i jest odcinany od g³ównego zbiornika zaworem kulowym. Drugi zbiornik buforowy jest na dodatek odcinany od pierwszego. CaÂłoœÌ ³¹czona krĂłtkimi wĂŞÂżami ø12, z specjalnie na tĂŞ okazjĂŞ roztaczanymi króÌcami, trochĂŞ rozpychajÂącymi w¹¿. Najmniejszy przekrĂłj w tym ukÂładzie to ø10mm i to krĂłtko, 20-milimetrowe odcinki TakÂże do wyboru mam konfiguracjĂŞ 65, 115 lub 165 litrĂłw. ZarĂłwno g³ówny zbiornik jak i bufor, majÂą wyjÂścia ze z³¹czem kÂłowym Geko oraz szybkoz³¹czki Rectus 26 - dla przedmuchu, pompowania kó³ itp.
ZrobiÂłem teÂż (szumna nazwa) StacjĂŞ Przygotowania Powietrza. WejÂście Geko - podÂłaczenie z kompresora z moÂżliwie maÂłym oporem, wĂŞÂżem 16mm x 12m. WÂłasnej roboty zespó³ cyklon + osuszacz silikaÂżelowy, juÂż pokazywaÂłem w tym wÂątku. Za osuszaczem trĂłjnik - z jednej strony Rectus dla plazmy (ona ma swĂłj reduktor), z drugiej zespó³ 1/2" reduktor+filtr czÂąstek staÂłych 5µm i za nim Rectus, ale wymieniĂŞ go na bezpoÂśrednie wyjÂście piĂŞciometrowego wĂŞÂża. Tak, Âżeby od pompy do samego pistoletu byÂła tylko jedna szybkoz³¹czka. Co siĂŞ tuylko daÂło to zrobione na 1/2", wygÂładzone progi na przejÂściach - kaÂżdy nypel itp potraktowany pog³êbiaczem stoÂżkowym. Z wÂąskich gardeÂł mam zawĂłr zwrotny i szybkoz³¹czkĂŞ do pistoletu.
Geko przyszÂłoÂściowo pomyÂślane takÂże do ew. maÂłej piaskarki, wraz z wpiĂŞtÂą w liniĂŞ wspomagajÂącÂą pompÂą HS11 z silnikiem 1,5kW. Zabieram siĂŞ za remont tej HS11, a maÂły chiĂąski kompresorek brata poszedÂł na ÂławkĂŞ rezerwowych |
|
|
|
 |
Gandziorz
|
Wysłany: 2015-07-20, 18:57
|
0
|
|
|

Posty: 217
|
Z tÂą chinÂą to chyba zaleÂży od wersji.
Ja mam pompĂŞ china i nie daje gratisĂłw w postaci oleju.
1) Silnik polskiej produkcji MOTOR o mocy 5,5kW.
2) KoÂła zakupione w necie na wymiar. Paski Stomil.
3) Butla 180l z kompresora WAN AW 3j60.
4) Presostat kupiony w sklepie fachowiec (wÂłoski? chiĂąski? nie pamiĂŞtam)
5) WyjÂście z bubli z reduktorem allegro, groszowe sprawy.
6) Moja praca czyli pospawanie stelaÂżu itd. itp.
Zbiornik 180L od 0 do 7,5bar napeÂłnia w 1:41m.
Co daje 180*7,5 = 1350l
1350l / 101s * 60 = 801,98l/min.
KupiÂłem w PamuÂłaBis w Bydgoszczy. Taka sama pompa pracuje w jednym zakÂładzie co duÂżo powietrza uÂżywajÂą dlatego siĂŞ na niÂą zdecydowaÂłem.
Rok czasu i nic.
Ps. zdjĂŞcie na starym kablu (wymieniony na czarny elastyczny) i bez osÂłony paska |
|
|
|
 |
c64club
|
Wysłany: 2015-07-27, 09:06
|
0
|
|
|
MacGyver

Posty: 37
|
ÂŁadna plumpiarka, taka zwarta konstrukcja. Moja bardziej przypomina szambowĂłz marki SAM, jakich sporo po wsiach jeÂździ. I nie chce mi siĂŞ juÂż od nowa robiĂŚ.
Silnik Motor, Promot itp nówki to niestety chinina. GoœÌ od przezwajania nawet nie chce ich ogl¹daÌ.
Sony zaryzykowa³ pod³¹czaj¹c silnik 2,2kW przy obrotach jak pod 3 kW. I s³usznie uczyni³. Silnik jest obci¹¿ony w pe³ni dopiero powy¿ej 8,5 bara. Przy pod³aczeniu na nieca³e 7,5 nie ma obaw.
U mnie wydajnoœÌ jak na jednofazówkê chyba znakomita. 165l (zespó³ 3 zbiorników) do 7,25 bara w równe trzy minuty. Dobijanie 5 do 7,25 w kilkadziesi¹t sekund.
Mojego ABACa teÂż kupowaÂłem od p. PamuÂły. WybraÂłem najwiĂŞkszy stosunek wydajnosci do zapotrzebowania na moc, odtzucajÂąc czarnÂą V-kĂŞ i trĂłjkĂŞ po forumowym ostrzeÂżeniu jakoby pluÂły oliwÂą. Nie ÂżaÂłujĂŞ, mam fajnÂą plumpiarkĂŞ.
Mam 2 zbiorniki od 3JW60, ale jakoÂś tak nieufnie do nich podchodzĂŞ, poza tym nie sÂą moje i musiaÂłbym je oddaĂŚ w razie opuszczenia obecnego miejsca warsztatowego, wiĂŞc zrobiÂłem swoje z butli LPG. Co ma tĂŞ zaletĂŞ, Âże mogĂŞ wszystko zabraĂŚ i to w kawaÂłkach.
Os³onê paska wykona³em z kratek, ale ostatecznie nie zamontowa³em, bo maszyna stoi w "klatce" urz¹dzonej w czêœci rega³u magazyowego i paluchami mo¿na siê dostaÌ jedynie do z³¹cz i zaworów oraz dodatkowej ch³odnicy.
Zastanawiam siê nad kupnem oryginalnej os³ony ABAC do pomp, tej kieruj¹cej powietrze. i wspomagaj¹cej ch³odzenie. Albo wykoneniem z laminatu, w koùcu u mnie trochê inna konfiguracja ni¿ fabryczna. W oryginalnej i tak bym musia³ ci¹Ì.
Koszt imprezy trudno oceniĂŚ, ale bez eksperymentalnie kupionych gratĂłw, spis do samodzielnej wyceny:
-pompa abac A29 830 zÂł
-silnik 2,2 kW 1~ (nie przerabiany, tylko jednofazowy) - nie mam pojĂŞcia, za takiego skarba to sobie winszujÂą...
-koÂło 18mm z tulejÂą taperlock i pasek Continental - do sprawdzenia w sklepie internetowym firmy Neron PiÂła
-3 zbiorniki po LPG - ceny wahajÂą siĂŞ od "flaszki", przez 1-2 zÂł/kg do 100 zÂł/sztuka
-armatura z "Mrówki", zapasów w³asnych itd. - króÌce, zawory kulowe, z³¹cza Geko i Rectus - wszystko o wielkich przekrojach. Ze 2 stówy posz³y
-Presostat Nema 70 zÂł
-reduktor 1/2" dosta³êm w prezencie
-rury dwucalowe z gwintem (na chÂłodnicĂŞ-odwadniacz wstĂŞpny i na filtr do ZPP), dennice, nakrĂŞtki - parĂŞ dych
- wĂŞÂże gumowe itd - dostaÂłem.
WARTO ROBIĂ SAMORĂBĂ. Fabrycznego kompresora z dodatkowÂą chÂłodnicÂą, nadmiarowymi gratami itd siĂŞ nie dostanie, choĂŚby siĂŞ chciaÂło zapÂłaciĂŚ. Nie wspominajÂąc o jednofazowym powyÂżej 1,5 kW. A tak mam jednofazowy 165l o wydajnoÂści 390 l/min na wyjÂściu. Teraz z moim doÂświadczeniem zÂłoÂżyÂłbym go w tydzieĂą popoÂłudniami, mieszczÂąc siĂŞ w 2500 zÂł. |
|
|
|
 |
c64club
|
Wysłany: 2015-12-10, 10:49
|
0
|
|
|
MacGyver

Posty: 37
|
PiaskowaÌ tym wynalazkiem te¿ siê da i to nieŸle. Skomplikowana fiigurka wysokoœci 30 cm, pospawana z kilkudziesiêciu kawa³ków blachy i rurek, dwie minuty, w tym regulacja piachu. Felga w 5 minut, raz dopompowywane. Niby powoli, ale jakbym mia³ zawieŸÌ do piaskowania ka¿d¹ cenzura³ê, to bym dopiero czasu natraci³. |
|
|
|
 |
Przemek
|
Wysłany: 2015-12-10, 20:37
|
0
|
|
|
Przemek

Pomógł: 4 razy Posty: 513 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
c64club
|
Wysłany: 2016-01-21, 10:51
|
0
|
|
|
MacGyver

Posty: 37
|
Nie fundujê jej kilkugodzinnych cykli. Na pojedyùcz¹ robotê za³¹cza siê parê-parênaœcie razy, w ci¹gu kilku godzin pracy. A takie roboty s¹ œrednio dwie na miesi¹c. Normalnie jedno pompowanie starcza na d³ugo - jakies ko³o od motocykla napompowaÌ, coœ przedmuchaÌ. Piaskowanie drobnostek to ostatecznoœÌ - chodzi tylko o to, ¿eby nie jeŸdziÌ do piasku z detalami wartymi mniej ni¿ paliwo i czas za ten transport.
WydajnoœÌ - ten zestaw to najbardziej wydajna rzecz, jak¹ mo¿na zasiliÌ z jednej fazy. Do powa¿nych robót to siê trzeba zabieraÌ z powa¿nym zasilaniem - wiadomo i nikt tutaj nie chce lokomotyw restaurowaÌ tak¹ pompk¹. |
|
|
|
 |
Matisim
|
Wysłany: 2016-05-27, 10:06
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
CzytajÂąc ten temat widzĂŞ, Âże mogĂŞ tutaj otrzymaĂŚ pomoc przy mojej sprĂŞÂżarce
Otó¿ kupi³em kompresor abac b3800b bo stary siê skoùczy³. Mam problem/ dylemat co do ko³a pasowego na silniku, aktualnie mam ko³o o œrednicy 9cm i po moich obliczeniach wysz³o ¿e na sprê¿arce bêdê mia³ nie ca³e 800obr/ min, wiêc muszê mieÌ wiêksze ko³o na silniku. Tylko zastanawiam siê jakie obroty ten kompresor powinien mieÌ? Jedni pisz¹ 1400 inni 1100obr/ min. Silnik mam o mocy 5 albo 5.5KM ( w tej chwili nie pamiêtam) na 230v. Ca³oœÌ chce ustawiÌ na max 9bar przy zbiorniku150l. |
|
|
|
 |
kzychu
|
Wysłany: 2016-05-27, 19:28
|
0
|
|
|
Pomógł: 5 razy Posty: 344
|
Mo¿e pracowaÌ z oboma prêdkoœciami ,fabryczne z silnikiem 2.2kw maj¹ 1100, a jak masz silnik 3kw to mo¿na 1400 i masz wiêksz¹ wydajnoœÌ.
Pytanie tylko jaki Ty masz silnik bo 5km na 230v to nie realne, a jak si³owy pod³¹czony na 230
to teÂż ma mniejszÂą moc ,zwÂłaszcza przy rozruchu. |
|
|
|
 |
Matisim
|
Wysłany: 2016-05-27, 22:46
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
Tzn poda³em dane z tabliczki znamionowej silnika, konkretnie to by³a sprê¿arka CAPRAL V3- niestety wczeœniej nie myœla³em, ¿e bêde ja tak intensywnie u¿ywa³ i chiùszczyzna nie wytrzyma³a. Myœlê, ¿e skoro mo¿na na tych dwóch prêdkoœciach u¿ywaÌ to mo¿e zrobiÌ obroty na 1200 i silnik nie bêdzie a¿ tak przeci¹¿ony jak na 1400.
A przypuœÌmy, ¿e chcia³bym zmieniÌ silnik na 400V, i 3KW, to lepiej 2800obr czy 1500? ten z ni¿sz¹ prêdkoœci¹ d³u¿ej po¿yje? tylko wtedy musia³bym spore ko³o pasowe dorobiÌ |
|
|
|
 |
kzychu
|
Wysłany: 2016-05-29, 08:13
|
0
|
|
|
Pomógł: 5 razy Posty: 344
|
Ten silnik co masz powinien wystarczyĂŚ nawet jeÂśli ma trochĂŞ zawyÂżonÂą moc, a jeÂśli byÂś chciaÂł
wymieniaĂŚ na 3f to 2800 bo przy wolniejszych jest kÂłopot z koÂłem na silnik. |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
|
|