Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
manveeru
Wys³any: 2014-09-05, 14:14   Zaprawka
0
UP DOWN

Posty: 4
Witam serdecznie wszystkich,

Bardzo proszê o poradê poniewa¿ mam pewne dylematy. W rogu na drzwiach pojawi³a siê rdza a poniewa¿ nie mam czasu zaj±æ siê tym w tym roku chcia³bym zrobiæ zaprawkê i zostawiæ do przysz³ego. Czy je¶li zrobiê tak:

1. przeszlifujê
2. podk³ad reaktywny
3. podk³ad akrylowy

to wystarczy do przysz³ego roku ¿eby po³o¿yæ bazê ? czy daæ mo¿e jeszcze na to wszystko epoxydowy?

Proszê o poradê:)
 

Kamil1997 
Wys³any: 2014-09-05, 18:10   
0
UP DOWN

Posty: 174
Sk±d: RSR
Podklad akrylowy ch³onie wilgoæ i bardzo poma³u j± oddaje. Wiêc jak juz to zabezpieczyæ to epoxem i to w dwóch pe³nych warstwach.
 

manveeru
Wys³any: 2014-09-05, 18:58   
0
UP DOWN

Posty: 4
Dziêki za odpowied¼:)

Ale w tej kolejno¶ci?

1. przeszlifowaæ
2. podk³ad reaktywny
3. zmatowiæ
4. podk³ad akrylowy
5. zmatowiæ
6. Podk³ad epoxydowy

tak mam to zrobiæ?
 

Nyguss 
Wys³any: 2014-09-05, 19:56   
0
UP DOWN


Pomóg³: 1 raz
Posty: 80
Jak ju¿ robisz szlify i podk³ady dawaj baze, szlif, reaktywny, szlif, akryl, szlif wokó³ 800, dalej 2000, ¿eby da³o siê spolerowaæ, baza, bezbarwny, rozpuch do cieniowania, polerka. Poza dosychaniem kilka godzin pracy. I od razu rada, je¶li masz w rogach korozje zawsze sprawdzaj od ¶rodka jak to wygl±da, korozja na rogach to wynik fabrycznie ¼le na³o¿onej masy od wewn±trz na zagiêcia drzwi, albo zablokowanymi odp³ywami(nie wiem jaki wóz) woda siê dostaje i rudzieje, tak¿e jakby¶ nie zrobi³, a ruda bêdzie korozj± wewnêtrzn± to wyjdzie tak czy inaczej.
_________________

 
 

KK 
Wys³any: 2014-09-05, 21:06   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Rdza ma byæ usuniêta z wierzchu do zera. Na to daj 3 warstwy podk³adu epoxydowego i wszystko. Skoro i tak bêdziesz to lakierowa³ kiedy indziej.
Pó¼niej zmatujesz, szpachel, dasz na to akryl, wyprowadzisz ewentualne nie¶cis³o¶ci, baza, klar, browar.
_________________

 
 

Nyguss 
Wys³any: 2014-09-06, 00:50   
0
UP DOWN


Pomóg³: 1 raz
Posty: 80
Epoxyd jak akrylowy te¿ higroskopijny, tak¿e moim zdaniem bez sensu, albo wsio od razu, albo olaæ i zrobiæ ca³o¶æ pó¼niej.
_________________

 
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2014-09-06, 08:29   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
Nyguss napisa³/a:
Epoxyd jak akrylowy te¿ higroskopijny,

Twoja wypowied¼ jest
Nyguss napisa³/a:
bez sensu,
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

KK 
Wys³any: 2014-09-06, 20:03   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Jest jeszcze fajniejsze rozwi±zanie. Daæ sam podk³ad wytrawiaj±cy/reaktywny w np 3 warstwach i zostawiæ tak. W razie pó¼niejszej naprawy mo¿na zedrzeæ to i daæ nowy.

Na szkoleniu w Novolu pokazywali nam b³otnik z jedn±, dwiema i trzema warstwami. Jak dasz 3 to na dworze przez kilka lat nie powinno tego zje¶æ.

Najprostsze wyj¶cie i tanie.
_________________

 
 

manveeru
Wys³any: 2014-09-06, 20:43   
0
UP DOWN

Posty: 4
Bardzo wam dziêkujê za odpowied¼:)
KK zrobi³bym tak ale podk³ad reaktywny mam czerwony a auto czarne:) dzisiaj zeszlifowa³em rdzê ale by³y w¿ery wiêc za³apa³em to brunoxem. Za parê dni jak bêdê mia³ czas zeszlifujê go po czym dam reaktywny jedna warstwê, zmatowiê, akrylowego dam jedn± warstwê, zmatowiê, a na koniec 2 czy 3 warstwy na mokro epoxydowego. Tak bêdzie dobrze czy za du¿o roboty sobiê robiê?
 

hematol 
Wys³any: 2014-09-06, 20:47   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
Cytat:
Na szkoleniu w Novolu pokazywali nam b³otnik z jedn±, dwiema i trzema warstwami. Jak dasz 3 to na dworze przez kilka lat nie powinno tego zje¶æ.

A jak to jest gdy karta tech. zaleca 1-2 warstw reaktywnego?Wyczyta³em te¿ raz ,¿e technik z Novola twierdzi³,¿e grubsze warstwy ni¿ zalecane "dza³aj± ujemnie" na pow³okê.
Pytam z czystej ciekawo¶ci bo temat bardzo ciekawy.
 

Kamil1997 
Wys³any: 2014-09-06, 21:00   
0
UP DOWN

Posty: 174
Sk±d: RSR
Na oszlifowanego brunoxa da³bym dwie pe³ne warstwy podk³adu epoksydowego m/m
 

KK 
Wys³any: 2014-09-06, 21:25   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Tak by³o na szkoleniu. By³ b³otnik i widaæ by³o gdzie i ile warstw by³o. Nawet nie wiem czy w jednym miejscu nie by³o 4 warstw.
Pod normalne pow³oki wystarcz± dwie w zupe³no¶ci. Ju¿ jedna wystawiona na czynniki atmosferyczne praktycznie zabezpieczy³a powierzchnie, czyli pod akrylem, szpachl±, akrylem, baz±, klarem powinno byæ wystarczaj±co. Do tego dochodzi, ¿e reaktywny mo¿e byæ bez problemu kilka dni w gunie.

Co do robienia...zrobisz jak zechcesz... wed³ug mnie nie warto i za du¿o kombinujesz. Jak masz kasê to kombinuj...Jak tego czym¶ zaraz nie przykryjesz to pewnie bêdzie sraka jak siê patrzy.
_________________

 
 

hematol 
Wys³any: 2014-09-06, 21:40   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
Od jakiego¶ czasu próbuje sie przekonaæ,ze grubiej znaczy bardziej odporna pow³oka na wilgoæ.(szukam potwierdzenia)Wg mnie ostatnia warstwa czyli wierzchnia-lakier jest najbardziej odpowiedzialna za odporno¶æ antykorozyjn±,jako¶æ jej,szkliwo czyni barierê pierwsz± i najbardziej skuteczn± (dopuki nie pêknie) bo nie nie jest higroskopijn±,czego nie mo¿na powiedzieæ o podk³adach,nawet epoksodowym. :fiu:
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2014-09-06, 21:46   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
Lakier bezbarwny niestety nie jest barier± dla wilgoci.
Bariera to epoksyd o odpowiedniej grubosci
reaktywny aplikowany zgodnie z karta techniczn± w kpl z podk³adem akrylowym - to jest prawid³owa warstwa antykorozyjna, skuteczniejsza nawet od podk³adu epoksydowego.

Warstwy wierzchnie to dodatkowa bariera, jak bardzo opó¼niaj±ca wnikanie wilgoci w g³±b pow³oki... to juz nie jest pytanie do mnie...
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

manveeru
Wys³any: 2014-09-09, 08:02   
0
UP DOWN

Posty: 4
Zdecydowa³em siê na taki zabieg:

1. przeszlifowa³em i da³em brunoxa na w¿wery
2. przeszlifujê to i dam reaktywny (czerwony)mo¿e ze 2 warstwy
3. zmatowiê i dam akrylowy ze 2 warstwy (a mam akurat czarny w kolorze samochodu)

Epoxydowy bym da³ ale jest dla mnie na razie za drogi nieco bo potrzebujê jakie¶ 50ml a nie litr. Mam nadziejê ¿e wytrzyma takie po³±czenie do przysz³ego roku. Je¶li siê jednak w przysz³y roku nie zdecydujê go malowaæ to dam jaki¶ czarny epoxydowy...
 

robson24-78
Wys³any: 2014-09-09, 14:44   
0
UP DOWN

Posty: 65
Przy okazji czytania tego tematu nasz³a mnie taka my¶l - czy kombinacja brunoxa i reaktywnego to dobry pomys³?
 

sebasmg5
Wys³any: 2014-09-09, 17:26   
0
UP DOWN

Posty: 213
z³y pomys³ to brunox
 

robson24-78
Wys³any: 2014-09-10, 08:40   
0
UP DOWN

Posty: 65
sebasmg5, w takim razie co by¶ poleci³?
Nie ka¿dy ma mo¿liwo¶æ wypiaskowania rdzy, a zostawienie w¿erów wypacza sens robienia ca³ej reszty...
Czyta³em na forum pochlebne opinie o Fertanie (oryginalnym), sam bêdê go u siebie nied³ugo stosowa³, pisano tu ¿e jest zalecany przez Novol przy stosowaniu ich produktów.
Ale w gruncie rzeczy nie pyta³em o sens stosowania Brunoxa, bo wiadomo ¿e nic nie zast±pi w 100% piaskowania, ale je¶li ju¿ musimy go zastosowaæ to co siê stanie po po³o¿eniu na niego podk³adu reaktywnego? Czy kto¶ próbowa³ takiego mixa? Ja osobi¶cie da³bym na niego epoksydowy...
 

sebasmg5
Wys³any: 2014-09-10, 18:30   
0
UP DOWN

Posty: 213
Brunox to sciema, przejechalem sie na samym poczatku dwa razy i to nie tylko moja opinia. Z chemicznego odrdzewiania, zabezpieczania wzerów ³adnie trzyma sie fertan pokryty epoksydem. Skorodowana blacha przed nalozeniem fertanu bardzo dobrze przygotowana murzynem + szczotkami drucianymi. Na to fertan 48h odpoczynku zmycie g±bk± i epoksyd.
 

max2014 
Wys³any: 2014-09-10, 18:47   
0
UP DOWN


Pomóg³: 2 razy
Posty: 170
sebasmg5 napisa³/a:
Brunox to sciema, przejechalem sie na samym poczatku dwa razy i to nie tylko moja opinia. Z chemicznego odrdzewiania, zabezpieczania wzerów ³adnie trzyma sie fertan pokryty epoksydem.




Cenowo te¿ niema tragedii :spoko:
a mo¿na na to po³o¿yæ reaktywny zamiast epoksydu :?:
 

kalbi 
Wys³any: 2014-09-10, 20:29   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
max2014 napisa³/a:
a mo¿na na to po³o¿yæ reaktywny zamiast epoksydu
nie
_________________

 
 

max2014 
Wys³any: 2014-09-10, 21:20   
0
UP DOWN


Pomóg³: 2 razy
Posty: 170
Powarzy siê czy co :?:
 

KK 
Wys³any: 2014-09-10, 22:27   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Fertan zmyty g±bk±? Przecie¿ tego nie da siê zmyæ. Po 48h robi siê z tego jakby skorupka i czê¶æ tego zmyje siê, a reszta zostaje. Jak to siê ruszy papierem to odpada, nawet jak karcherem przelecisz. Jak dla mnie s³aba adhezja. Mo¿e i to zabezpiecza przed rdz±, ale adhezja jest znikoma.
_________________

 
 

sebasmg5
Wys³any: 2014-09-11, 07:20   
0
UP DOWN

Posty: 213
Nie nakladam tego preparatu w miejsca zdrowej blachy jedynie na wzery - do tego szorstka gabka taka jak do usuwania owadow z lampy i wsystko jest ok nic nie traci przyczepnosci. Robilem test myjka cisnieniowa i byla lipa bo za bardzo wyjechalem fertanem na zdrowa powierzchnie. Jak posmaruje sie same wzery to po 48h jak przereaguje jest ok.
 

robson24-78
Wys³any: 2014-09-11, 08:52   
0
UP DOWN

Posty: 65
Fajnie ¿e kto¶ siê w koñcu wypowiedzia³ w temacie Kolegi :)

Reasumuj±c:

- Brunox sza³u nie robi, lepszy Fertan
- Nak³adaæ tylko na w¿ery, co siê da zeszlifowaæ do go³ej b³yszcz±cej blachy
- Po przereagowaniu zeszlifowaæ z go³ej blachy
- Na to podk³ad epoksydowy
 

KK 
Wys³any: 2014-09-11, 21:09   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Ten ¶rodek ze zdrowej blachy powinien zmyæ siê w ca³o¶ci, natomiast na zdrowej blasze powinien zostaæ lekki fiolet po zmyciu. Jak siê umiejêtnie na³o¿y, czyli bardzo cienko to zostaje fiolecik.
Jak napaæka pêdzlem grubo to siê robi skorupa i s³aba przyczepno¶æ.

Je¶li Cortanin jest na bazie taniny, a jest tañszy to nie warto przep³acaæ.
_________________

 
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime