 |
|
|
Autor |
Wiadomość |
 |
¿ó³todziób
|
Wysłany: 2014-09-12, 14:46 Zabezpieczenie podwozia
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
Witajcie, jestem tu nowy, przeczytaÂłem trochĂŞ tematĂłw, ale narobiÂłem sobie chyba jeszcze wiĂŞkszego baÂłaganu w gÂłowie
Do rzeczy: podwozie mojego samochodu jest mocno skorodowane (wahacze, rozpórki podwozia itp). Rdza jest doœÌ zaawansowana i s¹ spore w¿ery.
Chcê to oczyœciÌ z rdzy i potem zabezpieczyÌ jak¹œ mazi¹ ¿eby odizolowaÌ metal od wody, kamieni itp.
Jako ¿e s¹ w elementach metalowych wspomniane w¿ery, to raczej nie uda mi siê wszystkiego dok³adnie wyczyœciÌ z rdzy i zostanie ona w zag³êbieniach.
I teraz pytanie czego mam uÂżyĂŚ. Najlepiej jak byÂście napisali po prostu nazwĂŞ Âśrodka.
Z tego co czyta³em to podk³ad reaktywny lub epoksydowy. Tematy g³ównie dotyczy³y chyba lakierowania, wiêc tam by³y kwestie ze szpachl¹ itp. Mnie to nie dotyczy. Jak pisa³em chcê po³o¿yÌ podk³ad i na to pêdzlem warstwê jakiegoœ gêstego œrodka, ewentualnie mo¿e jakieœ farby okrêtowe odporne na korozjê (coœ takiego czyta³em?).
Bêdê wdziêczny za pomoc, bo temat chyba doœÌ prosty, acz dla kogoœ nie w temacie trochê problematyczny jeœli chodzi o dobór œrodków. |
|
|
|
 |
robson24-78
|
Wysłany: 2014-09-16, 09:54
|
0
|
|
|
Posty: 65
|
Kolego, zaznaczam ¿e ja równie¿ jestem ¿ó³todziobem, ale czytam du¿o, staram siê uczyÌ i wyci¹gaÌ jakieœ wnioski z tego ogromu cennych informacji jakim jest to forum.
WiêkszoœÌ doœwiadczonych kolegów doradzi³aby Ci dwie drogi:
1. Sprzedaj parcha i kup coÂś lepszego
2. RdzĂŞ zeszlifuj do zera, tam gdzie jest sito wspawaj zdrowÂą blachĂŞ a wÂżery wypiaskuj.
O ile 2 droga jest jak najbardziej poprawna, to w przeciĂŞtnym garaÂżu praktycznie niewykonalna, dlatego moÂżesz zrobiĂŚ to tak:
- zedrzeĂŚ rdzĂŞ najmocniej jak siĂŞ da druciakiem na wiertarce lub szlifierce kÂątowej
- na pozostaÂłe wÂżery Fertan lub Cortanin (ten pierwszy jest podobno skuteczniejszy)
- po 48 h zeszlifowaĂŚ przereagowany Fertan ze zdrowej blachy
- podkÂład epoksydowy w dwĂłch peÂłnych warstwach mokre na mokre
- baranek
- ewentualnie lakier bezbarwny
Baranek sam w sobie nie jest dobrÂą barierÂą dla wilgoci (chÂłonie jÂą), ale 2 peÂłne warstwy epoksydu powinny byĂŚ skutecznÂą izolacjÂą.
Jest to pĂłki co przepis czysto teoretyczny, ale ja w swoim aucie w taki sposĂłb mam zamiar to zrobiĂŚ, z tym Âże chcĂŞ nabyĂŚ teÂż pistolet do piaskowania z odzyskiem piasku i na maÂłe wÂżery w widocznych miejscach zastosowaĂŚ go zamiast Fertanu. |
|
|
|
 |
miskun
|
Wysłany: 2014-09-16, 19:44
|
0
|
|
|

Posty: 35 Skąd: PrzemyÂśl
|
ja bym daÂł smoÂłowatÂą maziugĂŞ, takÂą jak tÂą, co uÂżywajÂą w zakÂładach zajmujÂących siĂŞ konserwacjÂą podwozi, nie mĂłwie tu o bitexie, czy blachogumie. |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
|
|