|
|
|
Autor |
Wiadomo¶æ |
|
¿ó³todziób
|
Wys³any: 2014-09-12, 13:46 Zabezpieczenie podwozia
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
Witajcie, jestem tu nowy, przeczyta³em trochê tematów, ale narobi³em sobie chyba jeszcze wiêkszego ba³aganu w g³owie
Do rzeczy: podwozie mojego samochodu jest mocno skorodowane (wahacze, rozpórki podwozia itp). Rdza jest do¶æ zaawansowana i s± spore w¿ery.
Chcê to oczy¶ciæ z rdzy i potem zabezpieczyæ jak±¶ mazi± ¿eby odizolowaæ metal od wody, kamieni itp.
Jako ¿e s± w elementach metalowych wspomniane w¿ery, to raczej nie uda mi siê wszystkiego dok³adnie wyczy¶ciæ z rdzy i zostanie ona w zag³êbieniach.
I teraz pytanie czego mam u¿yæ. Najlepiej jak by¶cie napisali po prostu nazwê ¶rodka.
Z tego co czyta³em to podk³ad reaktywny lub epoksydowy. Tematy g³ównie dotyczy³y chyba lakierowania, wiêc tam by³y kwestie ze szpachl± itp. Mnie to nie dotyczy. Jak pisa³em chcê po³o¿yæ podk³ad i na to pêdzlem warstwê jakiego¶ gêstego ¶rodka, ewentualnie mo¿e jakie¶ farby okrêtowe odporne na korozjê (co¶ takiego czyta³em?).
Bêdê wdziêczny za pomoc, bo temat chyba do¶æ prosty, acz dla kogo¶ nie w temacie trochê problematyczny je¶li chodzi o dobór ¶rodków. |
|
|
|
|
robson24-78
|
Wys³any: 2014-09-16, 08:54
|
0
|
|
|
Posty: 65
|
Kolego, zaznaczam ¿e ja równie¿ jestem ¿ó³todziobem, ale czytam du¿o, staram siê uczyæ i wyci±gaæ jakie¶ wnioski z tego ogromu cennych informacji jakim jest to forum.
Wiêkszo¶æ do¶wiadczonych kolegów doradzi³aby Ci dwie drogi:
1. Sprzedaj parcha i kup co¶ lepszego
2. Rdzê zeszlifuj do zera, tam gdzie jest sito wspawaj zdrow± blachê a w¿ery wypiaskuj.
O ile 2 droga jest jak najbardziej poprawna, to w przeciêtnym gara¿u praktycznie niewykonalna, dlatego mo¿esz zrobiæ to tak:
- zedrzeæ rdzê najmocniej jak siê da druciakiem na wiertarce lub szlifierce k±towej
- na pozosta³e w¿ery Fertan lub Cortanin (ten pierwszy jest podobno skuteczniejszy)
- po 48 h zeszlifowaæ przereagowany Fertan ze zdrowej blachy
- podk³ad epoksydowy w dwóch pe³nych warstwach mokre na mokre
- baranek
- ewentualnie lakier bezbarwny
Baranek sam w sobie nie jest dobr± barier± dla wilgoci (ch³onie j±), ale 2 pe³ne warstwy epoksydu powinny byæ skuteczn± izolacj±.
Jest to póki co przepis czysto teoretyczny, ale ja w swoim aucie w taki sposób mam zamiar to zrobiæ, z tym ¿e chcê nabyæ te¿ pistolet do piaskowania z odzyskiem piasku i na ma³e w¿ery w widocznych miejscach zastosowaæ go zamiast Fertanu. |
|
|
|
|
miskun
|
Wys³any: 2014-09-16, 18:44
|
0
|
|
|
Posty: 35 Sk±d: Przemy¶l
|
ja bym da³ smo³owat± maziugê, tak± jak t±, co u¿ywaj± w zak³adach zajmuj±cych siê konserwacj± podwozi, nie mówie tu o bitexie, czy blachogumie. |
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
|
|
|