Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Gerson
Wys³any: 2015-01-01, 23:16   Ciemne pasy na lakierze pod wieczór
0
UP DOWN

Posty: 2
Witam wszystkich forumowiczów. Na pocz±tku chcia³bym zaznaczyæ, ¿e jestem pod wra¿eniem waszej wiedzy i umiejêtno¶ci na temat lakierowania i dlatego chcia³bym poprosiæ was o radê. Mia³em malowane auto lakierem t4w w kolorze indiumgraus od mercedesa (metaliczny) i niestety robota zosta³a spartaczona. Robotê robi³ ojciec mojego bliskiego znajomego dlatego tym bardziej mnie to wkurza.

Przy pierwszym po³o¿eniu bazy wszystko by³o ok, dopóki nie zosta³ po³o¿ony bezbarwny - w pierwszym etapie schniêcia nie wygl±da³o na to ¿eby mia³o siê co¶ zepsuæ, jednak po kilku godzinach baza zaczê³a "wypijaæ" bezbarwny. W efekcie po wyschniêciu nie by³o lakieru bezbarwnego, tylko tak jakby baza wci±gnê³a bezbarwny i zosta³o to wszystko zmieszane. Dziwna sprawa, ponoæ wykonawca pierwszy raz spotka³ siê z takimi cudami. Nie wszêdzie klar by³ wypity przez bazê jednak w tak wielu miejscach, ¿e postanowiono pomalowaæ auto jeszcze raz. Dodatkowo na tylnym zderzaku, klapie baga¿nika i na masce miejscami zwa¿y³ siê lakier i powsta³y takie du¿e popêkania lakieru i wygl±da³o to jak takie popêkane pod³o¿e suchej pustyni. Pomog³em wtedy zmatowiæ ten mix i znowu zosta³a po³o¿ona baza i klar.

Tym razem klar ju¿ nie zosta³ wypity przez bazê, jednak miejscami (szczególnie w okolicach nadkoli) baza mia³a tak± dziwn± strukturê jakby baza pod klarem zosta³a poszarpana i jakby ziarna metaliku nie rozprowadzi³y siê tak ³adnie jak wszêdzie. Wiêkszo¶æ tych problemów zosta³a miejscowo poprawiona i jak odebra³em auto to raczej by³em ju¿ zadowolony. Jednak po jakim¶ czasie u¿ytkowania ju¿ tego auta zauwa¿y³em, ¿e jak zapada ju¿ zmrok pod wieczór to na ca³ym aucie widaæ tak jakby ruchy pistoletu przy malowaniu auta, tzn. s± na przemian ciemniejsze i ja¶niejsze pasy. I tak jak na elementach zaokr±glonych jako¶ mi to a¿ tak bardzo nie przeszkadza, to na masce irytuje (a w moim aucie maska jest d³uga).

Dodatkowo kilku kolegów zauwa¿y³o te¿ szczególnie na masce oraz na b³otniku "niedotart± szpachlê", co widaæ jako ryski w bazie. Po lakierowaniu auto nie mia³o porz±dnej polerki mimo, ¿e od malowania minê³o ju¿ 6 miesiêcy, jednak po malowaniu auto zosta³o przejechane papierkiem wodnym 2000 albo 2500 (nie pamiêtam) aby str±ciæ diabe³ki (paprochy - auto malowane w gara¿u bez wyci±gu) i rêcznie przejechane past± polersk±. Na ca³ym aucie (mimo, ¿e nowy lakier) widaæ od groma okr±g³ych rysek w klarze jakby by³ latami myty na myjce automatycznej. Rozumiem, ¿e te rysy, to pewnie przy polerce mechanicznej zejd±? Wystarczy, ¿e umyjê auto i przejadê kilka kilometrów i auto znów jest oblepione brudem. Czy mo¿liwe, ¿e miejscowe niedotarcia szpachli bêd± bardziej przez to widoczne? By³em równie¿ niedawno u tego malarza artysty i umówi³em siê na ponowne polakierowanie maski. Czy mo¿ecie mi powiedzieæ, czy ten defekt z tymi pasami, to efekt z³ego natrysku, olej z kompresora czy z³e przygotowanie pod³o¿a? Czy mo¿e mieæ na to wp³yw np. kiepska jako¶æ lakieru?

W niektórych miejscach - np. na dolnych partiach zderzaka z ty³u jest nawet rêk± wyczuwalna bardzo ma³a ilo¶æ lakieru bezbarwnego, czy dyskwalifikuje to auto do zastosowania polerki mechanicznej? Akurat ta ma³a ilo¶æ klaru jest w takich miejscach, ze prawie trzeba wej¶æ pod samochód, ¿eby to zobaczyæ, czy wyczuæ.

Nie wiecie Panowie (a mo¿e i Panie), czy wizyta u detailingowców mog³aby zatuszowaæ opisywane defekty?

Przepraszam, za tak d³ugi tekst jednak chcia³em wszystko dok³adnie opisaæ. Bardzo bêdê wdziêczny je¶li kto¶ przetrwa przez kolejne wiersze tekstu i spróbuje odpowiedzieæ na moje pytania. Niestety ca³kowite malowanie auta odpada - nie mam ju¿ czasu i pieniêdzy na ponown± walkê z karoseri±, a artysta zapewne nie podejmie siê malowania tego auta drugi raz.

P.S w dzieñ auto wygl±da ³adnie (pomijaj±c ju¿ te ryski z polerki), jednak wieczorem auto przemienia siê w jak±¶ straszn± zebrê.

Pozdrawiam.
 

kalbi 
Wys³any: 2015-01-02, 08:11   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
przyda³oby siê zdjêcie jak to wygl±da. Pasy mog± byæ od tego, ¿e baza mog³abyæ dobrze niedoschniêta i lakier bezbarwny by³ od razu grubo i nierównomiernie k³adziony ale to takie gdybanie lub poprostu baza zosta³a ¼le po³o¿ona.
_________________

 
 

piotrekpiotrek
Wys³any: 2015-01-02, 09:08   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 71
Wszystkie problemy które poruszy³e¶ to typowe wady lakiernicze wynikaj±ce z braku do¶wiadczenia, niedok³adnego przygotowania pod³o¿a, niew³a¶ciwej aplikacji lakieru, ¼le wykonanego polerowania. Krótko mówi±c renowacja zosta³a wykonana niew³a¶ciwie i z tego co opisujesz kwalifikuje siê do poprawy. Niestety w lakiernictwie nie da siê przeskoczyæ, przyspieszyæ, omin±æ pewnych rzeczy i podczas jakichkolwiek prac pewne minimum socjalne (tzn. Wiedza, do¶wiadczenie, sprzêt, pomieszczenie, materia³y) musi byæ spe³nione.
Co do rys to w zale¿no¶ci od g³êboko¶ci jest mo¿liwo¶æ usuniêcia ich podczas polerowania mechanicznego.
Niestety co do "pasów" to o ile wada zosta³a przez ciebie dobrze rozpoznana, to nie ma innego sposobu na ich usuniêcie jak ponowne lakierowanie.
 

kzychu
Wys³any: 2015-01-02, 09:42   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 344
Zmiana koloru by³a? Ile bazy mieli¶cie na 2 malowanie,mo¿e baza w super cenie z all 2 razy rozcieczona? Na te pasy to ju¿ nic nie poradzisz.
Je¶li wykonawca zostawi³ ¼le dotarte miejsca to s³abo nim ¶wiadczy ,chyba ¿e przygotowanie nale¿a³o do Ciebie (kiepski uk³ad).
 

Dementor
Wys³any: 2015-01-02, 11:06   
0
UP DOWN


Posty: 364
Gerson napisa³/a:
jednak wieczorem auto przemienia siê w jak±¶ straszn± zebrê.


Zebra ma pasy pionowe, u ciebie jest tak samo :shock:
Z wypowiedzi wynika, ¿e by³e¶ podczas ca³ego lakierowania w gara¿u, widzia³e¶ jak lakieruje?

Ma³o lakieru, baza wpija? Napisz co to by³ za lakier bezbarwny bo jak to by³ taki co ¿ywicy ma 25% a reszta to modyfikatory (rozpuszczalniki), to tak mo¿e byæ ¿e to co lakiernik pryska³ ulatywa³o w niebyt :D
 

Gerson
Wys³any: 2015-01-02, 12:51   
0
UP DOWN

Posty: 2
Dziêki za zainteresowanie tematem :) Co do zdjêæ, to je¶li tylko pojawi± siê te pasy, to cyknê foty i wrzucê na forum.

Lakier bezbarwny by³ z zestawu, który kupi³em na elakiery.pl, gdzie jest opcja kupienia albo samej bazy i dobierania ka¿dego materia³u osobno albo ju¿ gotowych zestawów z odpowiednio dobranymi proporcjami pozosta³ych komponentów do 1 litra bazy - i taki te¿ kupi³em.

Z racji, ¿e lakiernik to ojciec mojego znajomego, to mia³em do niego blisko wiêc w miarê czêsto wpada³em zobaczyæ jak postêpuj± prace, a na technice lakierowania nie znam siê wiêc ciê¿ko mi powiedzieæ jak lakierowa³ :( Pod³o¿e lakiernik sam przygotowywa³, faktycznie na masce ja sam próbowa³em na³o¿yæ szpachlê i j± wyrównaæ ale to by³o w zaledwie 2 ma³ych miejscach, a niedotarcia widaæ równie¿ w innych. Umawiali¶my siê, ¿e moje 2 miejsca zostan± poprawione ale jak widaæ - nie zosta³y..

Kolor by³ zmieniany z jasnego srebrnego, elementy karoserii nie by³y zdejmowane, szyb nie wycinali, pomaga³em im obklejaæ uszczelki itd. Bazy na ca³± operacjê mia³em 3 litry do tego lakier bezbarwny HT 400 3 litry + 1,5 litra utwardzacza oraz rozpuszczalnik TVB 1.5 litra. Widzia³em ich robotê na innych autach i raczej nie mia³em nic do zarzucenia, przynajmniej w oczy nic nie bi³o, jednak moje auto to jaka¶ klapa. W dzieñ co prawda, pasów nie widaæ, tylko rysy w bezbarwnym, wiêc tragedii nie ma ale ten wieczór.. ahh

A pasy zale¿nie od elementu, na masce np. s± poziome, a na dachu pionowe (patrz±c z przodu).

Planujê zrobiæ polerkê, tego co jest, mo¿e nie bêdzie chocia¿ tych okrê¿nych rys.

Pozdrawiam
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime