Autor |
Wiadomo¶æ |
|
RobertKrk
|
Wys³any: 2015-06-23, 17:45 Metalik: Zag³êbienia, brudy, matowy klar.
|
0
|
|
|
Lakiernik amator
Posty: 6 Sk±d: Kraków
|
Cze¶æ, k³aniam siê nisko!
Dosta³em do naprawy Skodê Octaviê I, w której mia³em do pomalowania dach oraz maskê baga¿nika. Niestety, boryka³em siê z pewnymi problemami, takimi jak ³uszczenie siê nowej pow³oki lakierniczej ok. 10 minut po jej po³o¿eniu, oraz - co wysz³o po umyciu pomalowanego i suchego auta, zrobi³y siê... zag³êbienia. Pierwotnie samochód mia³ ryse na dachu i kilka dziurek w lakierze, wiêc ca³o¶æ przeszlifowa³em 400 na mokro (trzeba by³o malowaæ ca³y dach), odt³u¶ci³em benzyn± ekstrakcyjn±, pomalowa³em ca³y dach epoksydem i szpachlowa³em miejsca. Odczeka³em oko³o 2 dni, a¿ ca³o¶æ na 100% wyschnie, zmatowi³em lakier 400 na mokro i wyrówna³em szpachlê 200 na sucho, a nastepnie pomalowa³em epoksydem - czeka³em 2 dni, a¿ wyschnie. Potem wszystko zmatowi³em 400 na mokro, przedmucha³em, odt³u¶ci³em ekstrakcyjn±, odczeka³em 5 minut i zacz±³em malowaæ. Pierwsza warstwa: pruszonka, potem ciut grubsza, a¿ w koñcu ostatni± warstwê metaliku wyla³em. Czeka³em ok. 30 minut jak powiedzia³ sprzedawca i po³o¿y³em bezbarwny. Ca³o¶æ wygl±da³a zadowalaj±co, lecz kiedy umy³em ju¿ wysuszony samochód, okaza³o siê, ¿e s± na lakierze zanieczyszczenia, a w miejscach gdzie szlifowa³em szpachlê wysz³y do³ki. Lakier po³o¿ony jest ³adnie, lecz pytanie: jak naprawiæ ca³o¶æ? Klient stwierdzi³, ¿e lakier bezbarwny jest bardziej matowy ni¿ fabryczna pow³oka na aucie (lakier 2: 1 utwardzacz).
1. Czy szlif P2000 na mokro dachu oraz klapy zlikwiduje zabrudzenia?
2. Czy po szlifowaniu i polerce znikn± do³ki w lakierze?
3. Czy po polerowaniu powinienem po³o¿yæ poprawkow± warstwê klaru?
4. Odt³uszcza³em zawsze benzyn± ekstrakcyjn±, farby i podk³ad oraz klar rozrobione w kubeczku, wg. informacji na opakowaniach.
Niestety, nie zrobi³em zdjêæ elementów. |
_________________ Dziêkujê za odpowied¼ |
|
|
|
|
kzychu
|
Wys³any: 2015-06-23, 20:56
|
+1
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 344
|
1.Z bezbarwnego jest szansa na usuniêcie ¶mieci, ale z bazy ju¿ nie ma szans
2.Nie
3.Nic nie da ,naprawa to prawid³owe przygotowanie powierzchni i lakierowanie
4.Tu nie by³o pytania ale zmywacz silikonowy daje pewno¶æ. |
|
|
|
|
RobertKrk
|
Wys³any: 2015-06-23, 20:58
|
0
|
|
|
Lakiernik amator
Posty: 6 Sk±d: Kraków
|
Wiêc po krótce, powinienem teraz ca³y lakier zmatowiæ, po³o¿yæ go od nowa, wyszlifowaæ idealnie, aby nie by³o do³ków i wówczas mogê lakierowaæ? Czy spray testowy (taki czarny) mi pomo¿e? |
_________________ Dziêkujê za odpowied¼ |
|
|
|
|
kzychu
|
Wys³any: 2015-06-23, 21:12
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 344
|
Najlepiej by³oby zedrzeæ do stabilnego pod³o¿a ,szpachla, podk³ad i lakier. Dobre ¶wiat³o i daszek to dobrze stestowaæ kontrolnym sprajem,pudrem lub zmywaczem mo¿e te¿ byæ rozciêczony lakier.A i za grubymi gradacjami papieru koñczysz obróbkê. |
|
|
|
|
RobertKrk
|
Wys³any: 2015-06-23, 21:24
|
0
|
|
|
Lakiernik amator
Posty: 6 Sk±d: Kraków
|
Czyli muszê zeszlifowaæ caly lakier jaki poo¿y³em, a¿ powierzchnia nie bêdzie wyrównana i wtedy moge stosowaæ spray kontrolny? |
_________________ Dziêkujê za odpowied¼ |
|
|
|
|
kzychu
|
Wys³any: 2015-06-23, 21:36
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 344
|
Masz ju¿ tam sporo warstw i k³adzenie na to nastêpnych mo¿e kiepsko wygl±daæ po czasie,
ca³kowit± pewno¶æ bêdziesz mia³ jak te ¶wie¿e warstwy zerwiesz, maszynki nie masz? |
|
|
|
|
RobertKrk
|
Wys³any: 2015-06-23, 21:38
|
0
|
|
|
Lakiernik amator
Posty: 6 Sk±d: Kraków
|
Niestety jeszcze nie. Co masz na mysli, pisz±c "stabilne pod³o¿e"? |
_________________ Dziêkujê za odpowied¼ |
|
|
|
|
kzychu
|
Wys³any: 2015-06-23, 21:53
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 344
|
Jak mam takiego przek³adañca to na maszynke p120 i rwe np. do ostatniego koloru przed blach± ,pó¼niej mniejsz± gradacj±, zreszt± to czuæ i widaæ jak sie lakier trzyma.Ale rêcznie to wspó³czuje . |
|
|
|
|
RobertKrk
|
Wys³any: 2015-06-23, 21:56
|
0
|
|
|
Lakiernik amator
Posty: 6 Sk±d: Kraków
|
Mog³by¶ podrzuciæ link do takiej maszynki? Nie wiem o jakiej mówisz, gdy¿ s± pod kompresor, pod odkurzacze przemys³owe itd itp. Bardzo by mi to pomog³o
Czy je¶li ob³o¿ê ¶ciany w gara¿u foli±, sufit równie¿, wstawiê halogeny i pod³ogê polejê wod± to czy bêdzie to spe³nia³o rolê komory? |
_________________ Dziêkujê za odpowied¼ |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2015-06-23, 21:57
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Komory kremacyjnej na pewno. Co¶ tam pomo¿e |
_________________
|
|
|
|
|
kzychu
|
Wys³any: 2015-06-23, 22:06
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 344
|
Przejrzyj kolego tematy na forum, tu jest wszystko, tak mi siê wydajê ¿e porwa³e¶ siê na robotê trochê ponad wiedzê i umiejêtno¶ci ,ale nie zniechêcam. |
|
|
|
|
RobertKrk
|
Wys³any: 2015-06-24, 06:05
|
0
|
|
|
Lakiernik amator
Posty: 6 Sk±d: Kraków
|
KK, czyli raczej ciê¿ko?
kzychu, masz racje - te¿ mi siê tak wydaje, jednak zanim odpuszczê chcê to naprawiæ. Dlatego pytam siê jak, bo przegl±daj±c forum nie mogê znale¼æ podobnego problemu. Szukajka równie¿ ma³o pomocna.
Napiszcie jedynie co powinienem zrobiæ, w jakiej kolejno¶ci aby mia³o to rêce i nogi, proszê. |
_________________ Dziêkujê za odpowied¼ |
|
|
|
|
krzysnik363
|
Wys³any: 2015-06-24, 13:03 Re: Metalik: Zag³êbienia, brudy, matowy klar.
|
0
|
|
|
Posty: 43
|
RobertKrk napisa³/a: | Klient stwierdzi³, ¿e lakier bezbarwny jest bardziej matowy ni¿ fabryczna pow³oka na aucie (lakier 2: 1 utwardzacz). |
Cooo ? Robisz to dla klienta ? Oddaj mu pieni±dze je¶li ci jakiekolwiek da³ i niech jedzie z tym do kogo¶ co ma pojêcie. |
|
|
|
|
kzychu
|
Wys³any: 2015-06-24, 13:37
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 344
|
Robert przygotowanie do lakierowania jest opisane na forum w nie jednym po¶cie.Je¶li
nie ogranicza ciê czas to jest szansa ¿e wyprowadzisz daszek, ale je¶li siê nie przy³o¿ysz
lub po¶pieszysz to narobisz jeszcze wiecej do³ków, fal.Mo¿e daj fote tego daszku.
Jest jeszcze jedna opcja jak krzysnik podpowiedzia³ tylko ¿e obawiam siê ¿e teraz gorzej wygl±da ni¿ przed napraw± ,klient mo¿e byæ nie zadowolony |
|
|
|