Autor |
Wiadomo¶æ |
|
kowal
|
Wys³any: 2016-03-25, 22:43 Pow³oka lakiernicza Ford Midnight Sky
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
Witam
Zwracam siê z pro¶b± o pomoc do profesjonalistów, poniewa¿ mam k³opot z ocen± pow³oki lakierniczej Forda Mondeo mk4 2012. Sprzedawca zapewnia, ¿e auto nie by³o naprawiane. Jest to auto po-leasingowe. Obmierzy³em czujnikiem Leptoskop Karl Deutsch, którego ju¿ nie raz u¿ywa³em i wyniki pomiaru uznajê za miarodajne. Kolor to Midnight Sky, a grubo¶æ pow³oki to:
1. Wewnêtrzne strony (s³upki, bagaznik, pod mask± itp.) 50-80 um
2. Na zewn±trz pow³oka ma 160-230 um - ni¿sza na bokach, a na poziomych p³askich w 210-230um. Przy czym roz³o¿enie grubo¶ci jest symetryczne i równomierne.
3. W jednym miejscu grubo¶æ jest wy¿sza i ma oko³o 300 um - jest to na drzwiach lewych ty³ na wysoko¶ci klamki w³a¶ciwie za ni± - okolica to mniej wiêcej okr±g oko³o 15-20cm od klamki do koñca drzwi. I tam powy¿ej - na górnej krawêdzi widaæ odciêcie bezbarwnego lakieru po czym widaæ powtórne miejscowe malowanie.
Na pozosta³ych elementach nie widaæ odciêæ, czy wtr±ceñ, wiêc pytanie moje jest o grubo¶æ pow³oki dla tego lakieru. Gdzie¶ czyta³em, ¿e przy lakierach wielowarstwowych per³owych i do tego typu "kameleon" pow³oka mo¿e byæ fabrycznie grubsza. Moja ¿ona skre¶la mi to auto kwituj±c wypadkowo¶ci±. Mnie jednak zastanawiaj± mo¿liwe przyczyny takich wyników grubo¶ci.
Moje pytania:
A. Jakie s± warstwy, ile jest warstw i o jakiej grubo¶ci s± poszczególne warstwy dla tego lakieru? Nie jestem pewien kodu "BMZEWWA" (znalaz³em wpis na forum forda), ale my¶lê ¿e technologia Wam dobrze znana.
B. Czy pomiar móg³ zostaæ zak³ócony np. przez jakie¶ bezbarwne warstwy ochronne typu wosk politura itp.?
C. Zak³adaj±c, ¿e normalna pow³oka to 150 um, to jaka grubo¶æ koñcowa by³aby uzyskana przy malowaniu w kolor ca³ego auta?
D. Je¿eli by³a naprawa lakiernicza, to jaki jest móg³by byæ powód malowania ca³o¶ci? Jedyny powód rozs±dny to pewno¶æ jednolitego odcieniu przy takim lakierze, ale ciê¿ko mi to uzasadniæ finansowo nie mówi±c o dok³adaniu pracy. Czy taka sytuacja mo¿e sugeruje, ¿e auto by³o powtórnie malowane na produkcji gdzie nie trzeba jeszcze nic oklejaæ, zabezpieczaæ i robiæ odciêæ?
Proszê o Wasze wypowiedzi, ju¿ nieraz czerpa³em wiedzê z forum i wiem, ¿e jeste¶cie z tym na co dzieñ. Szczególnie interesuje mnie opinia osób znaj±cych pow³oki forda z ostatnich lat. |
|
|
|
|
kalbi
|
Wys³any: 2016-03-26, 07:37
|
0
|
|
|
Pomóg³: 32 razy Posty: 1682 Sk±d: Warszawa
|
Ogarniêty lakiernik jest w stanie zrobiæ auto pod miernik (trzeba trochê wprawy ale nie jest to niemo¿liwe) wiêc zamiast trzymaæ siê kurczowo mikronów (chocia¿ na pewno jest to wa¿ne) niech sprawdzi wam to auto jaki¶ ogarniêty lakiernik |
_________________
|
|
|
|
|
kowal
|
Wys³any: 2016-03-26, 08:40
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
Mnie zastanawia dlaczego mialoby byc cale malowane |
|
|
|
|
kalbi
|
Wys³any: 2016-03-26, 09:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 32 razy Posty: 1682 Sk±d: Warszawa
|
dlatego je¶li nie jeste¶ fachowcem w tej dziedzinie to mo¿e wypada³oby zap³aciæ 200-300 z³ i prze¶wietliæ auto u fachowca, czy to du¿o? |
_________________
|
|
|
|
|
misias
|
Wys³any: 2016-03-26, 09:20
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 245
|
kowal, S³uchaj widzê ¿e dociekliwie szukasz odp.,nawet na Forum Ford.Twoja ¿ona mo¿e mieæ dobrego czuja tak zwany kobiecy instynkt,Musisz sprawdziæ to autko pod wzglêdem wypadkowo¶ci mo¿e byæ tak ¿e us¿kodzone elementy szkieletu by³y tak dobrze zrobione ,¿e tego normalnie w ¿yciu nie poznasz a elementy tylko serwis forda,rzeczoznawca samochodowy,albo jak kalbi napisa³ ogarniêty blacharz-lakiernik mo¿e odpowiedzieæ na twoje pytanie.
Samochód równie dobrze móg³ byæ porysowany,normalnie w ¶wiecie i od¶wie¿ony auta firmowe,po flotowe,poruszaj± siê w ró¿ne miejsca.Wiadomo i ulegaj± ró¿nym uszkodzeniom,a przy tym ró¿ni ludzie nimi je¿d¿±. |
|
|
|
|
kowal
|
Wys³any: 2016-03-26, 10:16
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
No tak na fordzie tez pytalem , byc moze tam lepiej znaja tematyke forda, ale tu na pewni lepiej sie znacie na lakierowaniu. Co do przegladu to Auto juz mialem u znajomego, ktory kilka ostatnich lat pracowal w Aso forda i ogladane rowniez na podnosniku ze zdjeta pokrywa z czego wynika brak zastrzezen technicznych i sladow napraw. Czujnika lakieru tam nie mielismy i z czujnikiem ogladalem na kolejnych ogledzinach. Wszystkie sruby oryginalne i wygladaja na nieruszane, dlatego temat mnie zastanawia. Na pewno nie bylo malowane teraz przypo sciagnieciu. Na masce widac slady po kamykach, a auto jest z firmy kluber lubrication i jest po leasingowe, wiec nawet jak mialo byc cos robione to w trakcie trwania gwarancji i ubezpieczenia. Pytanie dlaczego. A czy powtorne fabryczne malowanie powoduje kolejna warstwe na dachu, blotnikach, klapie bagaznika, masce i drzwiach? Czy bylyby roznice powiedzy elementami? |
|
|
|
|
JAROGTS
|
Wys³any: 2016-03-26, 11:06
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 169 Sk±d: Bia³ystok
|
Ja Ci pomoge;) kup nowy i nie bedziesz mial takich rozkmin;D |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2016-03-26, 11:37
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Kowal zabierz lakiernika na oglêdziny auta i wszystko. 99% napraw jest w jakim¶ stopniu widoczne. |
_________________
|
|
|
|
|
kowal
|
Wys³any: 2016-03-26, 11:56
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
Chcialem poznac teoretyczne opinie, wiem ze nikt nie powie konktetnie diagnozy o aucie ktorego nie ogladal. Cieszy mnie ze jest reakcja na temat, jednak Mialem nadzieje ze jakos sie ustosunkujecie co do drugiej powloki.
JAROGTS prawie mnie przekonales , jednak za ta cene musialbym zamiast w mondeo, cisnac sie w Ka, ewentualnie podstawowej fiescie |
|
|
|
|
JAROGTS
|
Wys³any: 2016-03-26, 12:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 169 Sk±d: Bia³ystok
|
To proponujê leasing:) albo kupiæ uszkodzone autko i samemu naprawic, to chocia¿ wiesz jak wygl±da³o:) |
|
|
|
|
GMC
|
Wys³any: 2016-03-26, 13:43
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 382
|
kowal, auta s± czêsto lakierowane zanim opuszcz± dealera przy pierwszej sprzeda¿y np. uszkodzenia transportowe czy przy roz³adunku z lory. Wtedy idzie to do lakierowania normalnie na wierzch. Ja raz mia³em auto fabrycznie od dealera gdzie by³o 240-270 mikronów po ca³o¶ci a trafi³o do mnie te¿ na tak± diagnozê bo go¶ciowi odpad³o na masce kawa³ek ca³ej nowej warstwy Go¶æ chcia³ siê poduczyæ jak ma rozmawiaæ jak pojedzie z reklamacj± do dealera
Inne przypadki to s± wady fabryczne pow³ok i jak jest jaka¶ akcja serwisowa to mo¿e siê tak zdarzyæ ¿e bêdzie lakierowane nawet pod miernik ze zdzieraniem starego. Kolega z serwisu KIA z Krakowa mówi³ mi kiedy¶ ¿e maj± tak± robotê na ca³ej serii aut. Zdzierali wszystko do blachy i od nowa lakierowali
A co do fabrycznych pow³ok trójwarstwowych to nie s±dzê aby ca³a grubo¶æ pow³oki by³a grubsza od dwuwarstwy bardziej ni¿ o 30 mic. Przecie¿ teraz w fabrykach robi± jak najcieniej ¿eby koszty redukowaæ.
Ty zak³adasz ¿e normalna pow³oka to 150 mic a ja ju¿ widzia³em takie na 105 wiêc te 160 co piszesz to jeszcze mo¿e byæ ale 230 to ju¿ podejrzane |
|
|
|
|
kowal
|
Wys³any: 2016-03-31, 18:21
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
Okazalo sie ze miernik ktorym byl mierzony ford mial problemy z pomiarami i powedrowal na gwarancji do serwisu. Po pomiarze drugim, bardziej profesjonalnym sprzetem, okazalo sie ze powloka miala 120-180um. Potwierdzilo sie jedno znalezione przeze mnie miejsce malowane gdzie dochodzilo pod 300 i Auto kupilem. Tym co sie zainteresowali dzieki
Jako, ze Poruszana tematyka nie zostala specjalnie zglebiona, a z drugiej strony nie wnosi nic do lakiernictwa, wiec Wnioskuje do administratorow o usuniecie tematu i nie zasmiecanie forum. |
|
|
|