Wys³any: 2016-04-12, 13:51 Ca³y process Lakierowania przemys³owego??
0
Posty: 2
Witam: z racji tego ze jestem studentem pisz±cym prace o lakiernictwie, potrzebuje dok³adny przebieg processu krok po korku, chodzi mi o lakierowanie na mokro i proszkowe.
Tematem mojej pracy jest: Development and validation of model estimation energy waste in painting.
W temacie chodzi o to, ze najpierw musze miec przebieg procesów, które wrzucê do idef0 i do UML, rzecy wcyhwycic jakie mam w tych procesach parametry oraz, jakie zaoby wykorzystuje, nastêpnie bede robi³ projekt w anylogicu, juz bardziej praktyczny.
Ja wiem z internetu oraz, mozna sie domy¶liæ, ze proces przebiega nastêpuj±c:
Oczyszczanie elementu----> malowanie----> wstêpne suszenie( w temp pokojowej), ----> wygrzewanie w piecu(suszarce)
ale wiem ze to pewnie nie jest dok³adnie tak jak napisa³em, wiec chcia³bym prosic o pomoc w tej kwestii ewentualnie o jaki±kolwiek literature.
W pracy najwazniejszy jest ostatni krok poniewaz to tam bede robi³ obliczenia bo chodzi o straty ciep³a podczas ostatecznego suszenia ogrzewania, natomiast jako ze jest to praca magisterska potrzebuje ca³y proces zasoboy wykorzystywane czyli (ludzie maszyny, czas itd).
Bez urazy ale mam mieszane uczucia w zwi±zku z Twoim pytaniem. Chcesz nam powiedzieæ ¿e koñczysz studia i Was tego nie nauczyli? Przecie¿ s± ksi±¿ki, skrypty, opracowania mówi±ce o tych sprawach. Przynajmniej jak ja by³em na studiach to tak by³o. Nie wiem, ale mo¿e teraz ju¿ zostaje szukanie wiedzy w Wikipedii i wszyscy id± po najmniejszej linii oporu? Dziwne to wszystko.
A wracaj±c do Twojego pytania to na 99,99% nie znajdziesz tu prostej odpowiedzi bo zakres jest szeroki i nawet jak kto¶ ma o tym co pytasz pojêcie to w±tpiê aby siê komu¶ chcia³o to opisywaæ. Pisanie zajmuje wiêcej czasu ni¿ mówienie czy czytanie wiêc komu siê bêdzie chcia³o? Poza tym wiêkszo¶æ tu czytaj±cych / pisz±cych to samouki bo polskie szkolnictwo nie kszta³ci w takich zawodach a jak ju¿ gdzie¶ s± jakie¶ klasy zawodowe o profilu lakierniczym to nauczyciele którzy tam ucz± prezentuj± stan wiedzy sprzed 30-40 lat. Niestety ale taka jest rzeczywisto¶æ czego i za przeproszeniem Ty jeste¶ przyk³adem ... no dobra, Twoja uczelnia skoro nie dostarczy³a Ci odpowiedniej wiedzy do napisania pracy.
Chcesz nam powiedzieæ ¿e koñczysz studia i Was tego nie nauczyli?
Studia to nie zawodówka, tam nie ucz±, tam cz³owiek idzie ¿eby siê uczyæ, a jak siê nie uczy to potem na forum pytania zadaje, bo nie wie do czego s³u¿y biblioteka...
Siekiera napisa³/a:
Wikipedii i wszyscy id± po najmniejszej linii oporu?
Tak to niestety wygl±da.
Stawo, napisz jeszcze raz o co Ci chodzi, bo przyznam ¿e strasznie chaotyczna Twoja wypowied¼, nie przystoi to in¿ynierowi
Przebieg procesu? Którego, proszek? Natrysk? W samym refinishu proces w zale¿no¶ci od rodzaju naprawy, czy uszkodzeñ mo¿e wygl±daæ ró¿nie... A Ty chyba nie zdajesz sobie z tego sprawy.
1. Nie bede sie odnosi³ co do 1 postu (odpowiedzi)
2. Je¶li chodzi o 2 post, to jestem na studiach, nie ukierunkowanych na lakiernictwo, tematy prac s± rózne, teoretycznie powinienem pisac prace na bazie jakiejs firmy pojechac tam, i sprawdziæ process, ale nie mam na to czasu wiec praca bedzie teoretyczna, Promotor powiedzia³ ¿e to ma byæ ogólny process, to nei jest jakas naprawa, tylko lakierowane sa nowe rzeczy, dopiero wyprodukowane.
3. A wiec chcê podstawowy process lakierowanie, alementów które s± wyprodukowane i ide± do lakierowania, na przyk³ad ³y¿ki do koparko ³adowarki, ramy autobusowe co¶ w tê deseñ, najbardziej interesuje mnie czê¶c procesu koncowa, czyli wygrzewanie w piecu, po malowaniu bo tam mam szacowac straty energii
2. Je¶li chodzi o 2 post, to jestem na studiach, nie ukierunkowanych na lakiernictwo
No to jest oczywiste, od tego s± szko³y zawodowe, nie uczelnie wy¿sze Samo lakierowanie proszkowe to zlepek wielu dziedzin, jak chemia, termodynamika, elektrostatyka, itp. Trudno taki kierunek studiów zlepiæ w logiczn± ca³o¶æ
stawo napisa³/a:
A wiec chcê podstawowy process lakierowanie, alementów które s± wyprodukowane i ide± do lakierowania,
Czyli niekoniecznie refinish samochodowy, nawet w ogóle nie, skoro masz liczyæ straty w piecu.
To ja mo¿e na przyk³adzie grzejnika ³azienkowego, tak siê sk³ada ¿e robie w fabryce takowych, i jest tu lakiernia proszkowa z piecem. Nawet dzisiaj mieli¶my pomiary temperatury w piecu w ró¿nych punktach.
Proces w skrócie wygl±da mniej wiêcej tak:
1. kontrola szczelno¶ci, mocowañ itp. (to Ciê nie interesuje jak rozumiem wiêc pomijam)
2. grzejnik zostaje za¶lepiony (otwory gwintowane, co by piasek do ¶rodka nie poszed³)
3. piaskowanie
4. z piaskarki grzejnik trafia na stó³, gdzie jest doczyszczany z paprochów itp papierem ¶ciernym, spoiny pilnikiem sa g³adzone, na koniec ca³o¶æ odmuchiwana sprê¿onym powietrzem i przecierana i odt³uszczana
5. grzejnik idzie do kabinki, gdzie zawieszony, jest uziemiany, i nanoszona jest na niego od razu farba w proszku (bez podk³adu, podk³adowane sa tylko trudniejsze kolory jakie¶ chromy, antracyty, czy takie specjalne farby sprowadzane z rajchu)
6. grzejnik wje¿d¿a do pieca, po czym piec nagrzewa siê do temp. 180 st C, po osi±gniêciu tej temperatury nastêpuje wygrzewanie trwaj±ce 5 minut.
8. wsad wyje¿dz± z pieca, stygnie na wolnym powietrzu, i do pakowania.
To tak z grubsza...
stawo napisa³/a:
wygrzewanie w piecu, po malowaniu bo tam mam szacowac straty energii
Tego nie rozumiem co masz robiæ. Liczyæ co? Straty ciep³a na piecu, przy przenikaniu przez ¶ciany? Czy jak to szybko siê ch³odzi? Czy ile energii trzeba dostarczyæ ¿eby rozgrzaæ grzejnik o masie xx kg do danej temeperatury? Sprawno¶æ pieca okre¶laæ? Jak to masz liczyæ, MESy? O co chodzi bo nie ogarniam
Dalej jestem zdania ¿e to nie jest do ogarniêcia na forum. To co poda³ nitroosek, to jeden z setek przyk³adów który tu mo¿na przytoczyæ jako technologia lakierowania przemys³owego. Kazdy zak³ad bêdzie mia³ inn±. Jeden bêdzie wygrzewa³ w kabinach, inny w ogóle nie bêdzie grza³ bo ma gabaryt np. statek. Jeden bêdzie robi³ gruntoemali± a drugi pe³n± ciê¿k± antykorozjê z czterema warstwami a trzeci bêdzie robi³ to samo co drugi ale bez suszenia miêdzyoperacyjnego. Setki ró¿nych kombinacji
Moja rada jest taka ¿eby kolega student rozejrza³ siê po swojej okolicy bo mo¿e ma tam jaki¶ zak³ad który suszy w kabinie bo jak rozumiem o to najbardziej chodzi i pogada z nimi. Jest wtedy szansa zrobiæ badania na konkretnym przyk³adzie a nie z dupy wyjêtych teoriach. A i dodatkowo mo¿e siê na jaki sta¿ za³apiesz.
Znalaz³em fajny przyk³ad bardzo zaawansowanej technologii przemys³owego lakierowania. Jak co¶ to od 2.00 minuty filmu zaczyna siê lakierowanie. To tak celem przemy¶lenia sprawy
Sciema Nitroosek . Znam trzy du¿e lakiernie proszkowe i ¿adna nie odt³uszcza wsadu .
Co maluj±? Ja znam jedn± ma³± która odt³uszcza, aczkolwiek tez uwa¿am to za zbêdne.
Siekiera, Du¿o racji w tym co pisze.
Siekiera napisa³/a:
Kazdy zak³ad bêdzie mia³ inn±. Jeden bêdzie wygrzewa³ w kabinach, inny w ogóle nie bêdzie grza³ bo ma gabaryt np. statek.
Jeszcze inny zamiast piasku u¿yje ¶ruta, a grza³ bêdzie IRem...
Dlatego trzeba by to jako¶ sprecyzowaæ, bo póki co to jest zbyt szeroko wszystko.
A no w³a¶nie. Domy¶lasz siê a to nie my powinni¶my siê domy¶laæ tylko kolega stawo, powinien okre¶liæ o co mu chodzi bo jego pytanie z pierwszego posta mówi³o o jakiej¶ "ogólnej" technologii przemys³owej. Ja tym przyk³adem chcia³em mu daæ do zrozumienia ¿e b³±dzi we mgle bo nawet te ³y¿ki od koparek które da³ jako przyk³ad to w±tpiê aby jaka¶ firma wygrzewa³a.
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum