Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Przemek
|
Wys³any: 2016-04-30, 22:56 Jaka moc wyci±hu optymalna
|
0
|
|
|
Przemek
Pomóg³: 4 razy Posty: 513 Sk±d: Szczecin
|
|
|
|
|
sawmaster
|
Wys³any: 2016-05-01, 18:26
|
0
|
|
|
Posty: 556 Sk±d: Bia³ystok
|
mam doj¶cie do takiego tylko ¿e 2,8kw jak co¶ to pw |
|
|
|
|
Przemek
|
Wys³any: 2016-05-01, 18:41
|
0
|
|
|
Przemek
Pomóg³: 4 razy Posty: 513 Sk±d: Szczecin
|
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2016-05-01, 21:09
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Wentylator najlepiej na pasku. Silnik osobno z boku. |
_________________
|
|
|
|
|
Przemek
|
Wys³any: 2016-05-01, 21:10
|
0
|
|
|
Przemek
Pomóg³: 4 razy Posty: 513 Sk±d: Szczecin
|
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2016-05-01, 21:16
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Jak ten silnik umiejscowiony w ¶rodku wentylatora kiedy¶ wyczy¶cisz? Jak siê oblepi 1cm farby? Wed³ug mnie taki silnik nadaje siê na nawiew, np przez nagrzewnicê na olej opa³owy. |
_________________
|
|
|
|
|
Przemek
|
Wys³any: 2016-05-01, 21:57
|
0
|
|
|
Przemek
Pomóg³: 4 razy Posty: 513 Sk±d: Szczecin
|
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2016-05-01, 22:14
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
3kw na pewno. Mo¿e i 2,2 by starczy³. Turbina najlepiej osobna, pasek obok i silnik w miejscu gdzie nie ma dostêpu oparów lakieru itd. Turbina mo¿e byæ wiêksza, mniejsze obroty wystarcz± wtedy, a i bêdzie ciszej. U mnie mam silnik 4kw i to stanowczo za du¿o. Mo¿e jakby moja turbina chodzi³a na pe³nych obrotach + jeszcze pcha³a przez filtry sufitowe to wtedy by³oby w sam raz. Teraz przy wyci±gu i obrotach 900 starczy³by mi z 1,5kw. |
_________________
|
|
|
|
|
belzebub
|
Wys³any: 2016-05-03, 09:40
|
0
|
|
|
Posty: 39
|
A nie bêdzie przypadkiem tak z tym 3kW ¿e zacznie podnosiæ ¶mieci z pod³ogi i ci±gn±æ przez ca³± lakierniê? Na mojej by³ej lakierni by³ wyci±g zrobiony z silnika 1,35kW (230V). £opatki umiejscowione centralnie na suficie a wydech w dach (rura fi 55cm alu). Spokojnie wystarcza³o na gara¿ dla wiêkszej osobówki (25-30m2). Nie podnosi³o nic z pod³ogi, nie ssa³o przez drzwi i podobne. To by³ wywiem a nawiew bez silnika, dziura w ¶cianie obok, szyb plastikowy i tyle. Opary siê nie zbiera³y i wszystko ³adnie wyci±ga³o w dach i filtry. Gdy na lakierni meblowej zamontowali 4,50kW (olbrzym, 3x230V) to trzeba by³o go podczas lakierowania wy³±czaæ bo dos³ownie zasysa³ smugê z pistoletu gdy sta³o siê zbyt blisko wyci±gu. |
_________________ Dosta³em bana za s³owa prawdy????
Mocno siê zdenerwowali forumowi akwizytorzy sprzêtu lakierniczego widzê...
No tak! A kto te fora prowadzi jak nie sklepy z chemi± i bebechami,nie? |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2016-05-03, 10:06
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Silnik mo¿e byæ 1,35kw i mieæ 2000 obrótów, a mo¿e i byæ silnik zamontowany 4kw i mieæ obrotów 900 + prze³o¿enia. Tak¿e pytanie jaki silnik to ogólnie nie jest dok³adne. |
_________________
|
|
|
|
|
belzebub
|
Wys³any: 2016-05-03, 10:22
|
0
|
|
|
Posty: 39
|
uzna³em ¿e je¶li jest silnik bez regulatora (p³ynny lub stopniowy) to bêdzie dawaæ na maksymalnej mocy od startu. Uzna³em tak poniewa¿ jako przys³owiowy twórca i projektant wentylatora - nie stosowa³ bym 2,0-3,5-5kW by zrobiæ na tym 900 obrotów. Taki "bêben" na pewno daje pow. 2000 rpm! no i na dodatek te wszystkie wiatraczki segregujemy parametrem m3/min a nie jakies tam obroty tak mi siê zdaje ...
To chodzi o ilo¶æ metrów3 na minutê zasysanego powietrza (przepustowo¶æ). Chyba ka¿dy z tych wiatraków ma na tabliczce znamionowej taki wpis...
A co do regulacji obrotów to naj³atwiej jest z tymi które zasilane s± si³±. U mnie kiedy¶ by³ taki który lecia³ na 3 fazy (3 x 230V) i gdy mu odpi±³e¶ jedn± fazê to krêci³ wolniej. Taki gara¿owy sposób ale dzia³a³ i to kilka lat
Takie "bêbny" najlepiej przetestowaæ ju¿ bezpo¶rednio w pomieszczeniu w którym maj± byæ. Mówiê tak poniewa¿ w jakiej¶ to lakierni lata temu ch³opaki zamontowali bêben bez przemy¶leñ. By³o super do chwili w³±czenia bo... skubaniec by³ na suficie 1,5m nad autem i ... zrywa³ z niego papiery i folie maskuj±ce, he he he, a jak wcisn±³e¶ pistolet nad dachem to smuga zamiast na dach to w sufit |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2016-05-03, 15:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Wentylatory maj± ró¿ne silniki, podobnie jak wentylatory z prze³o¿eniem na pasek mog± mieæ zastosowane ró¿ne prêdko¶ci obrotowe w celu dobrania odpowiedniej ilo¶ci powietrza jakie ma byæ wygenerowane. Tak¿e mo¿na zmniejszyæ lub zwiêkszyæ ha³as i ¿ywotno¶æ np ³o¿ysk, pasów.
W moim osobistym odczuciu wole mieæ wentylator promieniowy du¿y podobny do kabinowego i daæ mu minimalne obroty, które zawsze mogê zwiêkszyæ. Ewentualnie zastosowaæ silnik, który podo³a pe³nym obrotom, ale zmniejszyæ jego obroty w zale¿no¶ci od potrzeb poprzez ale falownik. Na pewno nie poprzez odpinanie jednej fazy, poniewa¿ to g³upota.
Doradzanie tutaj komukolwiek robienia dziury i wstawiania wentylatora nad autem jest conajmniej nietrafionym pomys³em i g³upot±. Tak¿e jakby¶ móg³ z tym patenciarstwem siê powstrzymaj.
S± kabiny lakiernicze, s± tam rozwi±zania sprawne i najlepsze i na tym trzeba siê wzorowaæ.
Nic ju¿ nie trzeba wymy¶laæ i kombinowaæ.
Masz ¶rodki finansowe i chcesz przerobiæ pomieszczenie... robisz plenum nawiewowe, wentylator zasilaj±cy z odpowiednim ¼ród³em ciep³a. Do tego mniejszy wentylator na wyci±g, najlepiej wszystko na pe³nej kracie. Nie masz ¶rodków finansowych, pomieszczenia to wtedy siê kombinuje i wymy¶la patenty. |
_________________
|
|
|
|
|
belzebub
|
Wys³any: 2016-05-03, 18:25
|
0
|
|
|
Posty: 39
|
Ta, tylko by zaraz tam jaka¶ "ekologia" nie podjecha³a z krzykiem ¿e s±siadowi jab³onie i wi¶nie w ogrodzie schn± Prócz tego wszystkiego najpierw trzeba pomy¶leæ o filtrach ale to ju¿ inna bajka a zahaczy³em o te info poniewa¿ nie mi³o by by³o by po szpachlowaniu i szlifowaniu auta w gara¿u - wszystkie inne na parkingu za firm± by³y zaraz bia³e
a piszê o tym bo te filterki papierowe na dmuchawy to szmelcu¶ jaki¶ |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2016-05-03, 19:24
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Filtry sufitowe kabinowe jako nadmuch, a na wyj¶cie paint stop i jak kto¶ chce to mo¿e jeszcze kartonowe za³o¿yæ przed. Przy takiej konfiguracji czyli karton i gruby paint stop wylatuj± tylko ¶mieci suche na zewn±trz i smród. |
_________________
|
|
|
|
|
belzebub
|
Wys³any: 2016-05-03, 19:31
|
0
|
|
|
Posty: 39
|
Powiedz to mojemu bossowi, on w³a¶nie ekologów dorabia, ale dobrze mu za to, dobrze, bo s±siadom faktycznie ukatrupi³ ogródki! Drzewom li¶cie powygina³y te chemikalia no i, o filtrach ma³o wiem, niestety. Praktycznie w ¿adnej lakierni ich nie by³o, taki jest fakt! Mam wra¿enie ¿e jedynym filtrem do kabin znanym naszym szefom jest filtr papierowy, he he. |
|
|
|
|
lohengar
|
Wys³any: 2016-05-05, 11:00
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
|
|
|
|
Przemek
|
Wys³any: 2016-05-06, 14:10
|
0
|
|
|
Przemek
Pomóg³: 4 razy Posty: 513 Sk±d: Szczecin
|
|
|
|
|
Przemek
|
Wys³any: 2016-05-06, 14:49
|
0
|
|
|
Przemek
Pomóg³: 4 razy Posty: 513 Sk±d: Szczecin
|
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2016-05-06, 21:12
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Ta ¶cianka to wydmuszka dla jajek. Wentylator z silnikiem to koszt 2-4 tys.
Kolejny go¶æ co sam robi wentylatory bez wydajno¶ci.
Nie da siê zrobiæ ¶cianki tanio. Chyba ze z szafy po ciuchach i z wentylatorem z ³azienki. |
_________________
|
|
|
|