Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Siekiera
|
Wys³any: 2016-05-30, 09:44 Naprawa progów - poradnik dla Mirków :)
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 988
|
Z dzia³u motoryzacyjnego pewnego polskojêzycznego (niemieckiego) portalu internetowego. DOBRE
1. Wym±drzanie siê
Cytat: | Najwiêcej problemów rodzi odbudowa progów. Je¶li postanowimy przyoszczêdziæ i wykonaæ j± samodzielnie posi³kuj±c siê internetowymi "patentami", mo¿emy wydaæ na nasze auto wyrok ¶mierci!
Chc±c uporaæ siê z dziurami w progach (by uzyskaæ upragnion± piecz±tkê w dowodzie rejestracyjnym) m³odzi w³a¶ciciele starych aut czêsto posi³kuj± siê szpachlówk± lub matami z prasowanego w³ókna szklanego
|
Cytat: | Problem w tym, ¿e modelowanie kszta³tu w ociekaj±cym ¿ywic± w³óknie jest bardzo trudne. Z tego wzglêdu czêsto stosowanym "patentem" jest zaaplikowanie w progi niskoprê¿nej pianki monta¿owej. Ta zastygaj±c wype³nia wszelkie ubytki, wiêc - po jej przyciêciu - mo¿na ³atwo odwzorowaæ pierwotny kszta³t. Co w tym z³ego? |
2. Trochê prawdy
Cytat: | Problem w tym, ¿e pianka sama w sobie ma w³a¶ciwo¶ci higroskopijne, czyli - przek³adaj±c z naukowego na nasze - "pije wodê". Co gorsza, rozprê¿aj±c siê pianka skutecznie zatka wszystkie otwory odp³ywowe. W konsekwencji, po pierwszym deszczu we wnêtrzu modelowo wyprofilowanych progów bêdziemy mieæ... basen. A raczej bagno.
Wilgoæ, która nie bêdzie mog³a wydostaæ siê odp³ywami spotêguje korozjê, a ta, od wewn±trz i w ekspresowym tempie, strawi podci±gi.
|
3. No i na koniec "porada techniczna"
Cytat: | Je¶li, dysponuj±c bardzo ograniczonym bud¿etem, decydujemy siê na samodzieln± naprawê, pamiêtajmy, ¿e trzeba j± zacz±æ od udro¿nienia odp³ywów i solidnego oczyszczenia ca³ego progu. Nastêpnie szlifierk± k±tow± trzeba bêdzie wyci±æ wszystkie zainfekowane rdz± czê¶ci progu i dopiero wówczas zaj±æ siê jego "sztukowaniem". Pomocne w modelowaniu kszta³tu mog± okazaæ siê chocia¿by - oferowane w marketach budowlanych - naro¿niki z siatk± do gipsowania. Za ich pomoc± bêdziemy mogli utworzyæ stela¿, do którego, warstwami, korzystaj±c z coraz wiêkszych arkuszy w³ókna, nanosiæ bêdziemy ¿ywicê. Po koñcowym oszlifowaniu ca³o¶æ trzeba bêdzie jeszcze zabezpieczyæ tzw. "barankiem", a w same progi zaaplikowaæ du¿± ilo¶æ preparatu do konserwacji profili wewnêtrznych. Pamiêtajmy, by po tej ostatniej czynno¶ci, raz jeszcze, sprawdziæ dro¿no¶æ otworów odp³ywowych. Niewykluczone, ¿e - dla w³asnego dobra - trzeba bêdzie wywierciæ w progu nowe!
|
Kto nie wiedzia³ ¿e tak siê robi to dupa nie blacharz
ARTYKU£ |
|
|
|
|
GMC
|
Wys³any: 2016-05-30, 18:00
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 382
|
No to ja jestem dupa ¿e do tej pory jeszcze k±towników z siatk± nie u¿ywam |
|
|
|
|
Biszkopt
|
Wys³any: 2016-05-30, 20:42
|
0
|
|
|
Posty: 29
|
Ja u¿ywam i bardzo sobie je chwalê.
Ciê¿ko by³oby wyprowadziæ bez ich u¿ycia naro¿nik. |
|
|
|
|
Siekiera
|
Wys³any: 2016-05-30, 21:30
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 988
|
Biszkopt napisa³/a: | Ciê¿ko by³oby wyprowadziæ bez ich u¿ycia naro¿nik. |
Chcia³e¶ powiedzieæ rant |
|
|
|
|
³ysy73
|
Wys³any: 2016-05-30, 22:31
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 978
|
Siekiera napisa³/a: | Chcia³e¶ powiedzieæ rant | Nie. Dobrze powiedzia³ NARO¯NIK - pewnie remontuje warsztacik
A tak przy temacie to kiedy¶ LAKU znalaz³ jakie¶ "profi forum" i stamt±d wkleja³ opisy...
Uwierz ¿e to co wklei³e¶ w porównaniu do tamtego to prawie profesjonalizm |
|
|
|
|
Biszkopt
|
Wys³any: 2016-05-31, 09:33
|
0
|
|
|
Posty: 29
|
|
|
|
|
robson24-78
|
Wys³any: 2016-06-03, 14:46
|
0
|
|
|
Posty: 65
|
Ja cierpiedolê...
Przypomina mi siê opinia mojego kuzyna, który by³ kiedy¶ rodzinnym "guru" od mechaniki i napraw ¿e szpachlówka zawsze siada po 2-3 miesi±cach i nie ma na to rady albo jak poleca³ mi obwierciæ dziurê w karoserii wokó³ wierte³kiem 1 mm, po³o¿yæ matê i "zszyæ" j± z blach± drucikiem miedzianym (przez te otworki), na te "szwy" poxipol dla wzmocnienia, zeszlifowaæ, potem 3 mm szpachlówki i lakier... To jest dopiero technologia... |
|
|
|
|
sawmaster
|
Wys³any: 2016-06-03, 16:24
|
0
|
|
|
Posty: 556 Sk±d: Bia³ystok
|
|
|
|
|
Siekiera
|
Wys³any: 2016-06-03, 16:57
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 988
|
Kultowy Handlarz Mirek ale jak kto¶ ma tak samo na imiê to sorki |
|
|
|
|
Siekiera
|
Wys³any: 2016-06-03, 17:21
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 988
|
robson24-78 napisa³/a: | obwierciæ dziurê w karoserii wokó³ wierte³kiem 1 mm, po³o¿yæ matê i "zszyæ" j± z blach± drucikiem miedzianym (przez te otworki), na te "szwy" poxipol dla wzmocnienia, zeszlifowaæ, potem 3 mm szpachlówki i lakier... To jest dopiero technologia... |
Pojechane
Miedziany drucik pewnie ¿eby nie korodowa³, no bo jak tu tak daæ taki od tytoniu |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2016-06-03, 21:28
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Miedziany drucik nie jest z³y.... wiele razy mi siê przyda³ |
_________________
|
|
|
|