Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 16:42
Autor Wiadomo¶æ
Radek
Wys³any: 2007-08-02, 09:37   k³ad³em akryl novola i po drugiej warstwie mnustwo kraterków
0
UP DOWN

Posty: 5
wita wszystkich . k³ad³em akryl novola na maskê auta uprzednio pomalowana podk³adem 1K i polerowana papierem 2500 podczas k³adzenia drugiej warstwy masakra wyst±pi³y kraterki , a najdziwniejsze jest to ¿e pó¿niej czê¶ciowo siê zala³y!! jesli powierzchnia by³a by nie odt³uszczona to raczej by siê tak nie sta³o jaki b³±d pope³ni³em sam nie wiem.
pozdrawiam.
 

lukas
Wys³any: 2007-08-03, 08:56   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 339
1. Podk³ad 1k nie powinien byæ w zasadzie stosowany na ca³e elementy, chocia¿ czasami w uzasadnionych przypadkach mo¿na, Ty powiniene¶ zastosowaæ 2k.
2. Papier P2500 nie s³u¿y do matowania podk³adu a do koñcowego matowania lakieru przed polerk±. Bêdziesz mia³ szczê¶cie jak ten lakier nie zejdzie z podk³adu ze wzglêdu na brak przyczepno¶ci.
3. Maj±c na uwadze powy¿sze zastrze¿enia wnioskujê ¿e to by³ Twój pierwszy raz :wink: , wiêc nie ma pewno¶ci czy dobrze rozpozna³e¶ i nazwa³e¶ wadê która ci siê przydarzy³a. Podobne efekty mog± byæ spowodowane np. z³± jako¶ci± powietrza ze sprê¿arki, z³± aplikacj± lakieru, z³ymi warunkami w gara¿u np. plakowanie plastków dnia poprzedniego, z³ym ¶rodkiem do odt³uszczania powierzchni itp.

Problem z³o¿ony a za ma³o danych :wink:
 

Radek
Wys³any: 2007-08-03, 13:50   
0
UP DOWN

Posty: 5
Nie to nie mój pierwszy raz :mrgreen: lakierowa³em ju¿ parê aut ale nie robie tego zawodowo tylko interesuje siê tym. porzednie samochody wysz³y ok a teraz wpadka czyta³em na ten temat te¿ trochê i przyczyn mo¿e byæ wiele tak jak napisa³e¶ i naprawde by³y to kraterki ale niewielkie ok 2;3 mm które siê zala³y czê¶ciowo wiêc chce zasiêgn±æ rady mo¿e komu¶ siê to przytrafi³o i jak temu zapobiec w przysz³o¶ci? my¶lê ze da siê je spolerowaæ jak nie to element do poprawki
 

Amiggo 
Wys³any: 2007-08-03, 22:59   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 356
Opisz dok³adniej co i po czym robi³e¶, w jakiej temperaturze. :?:
 

kaczmi 
Wys³any: 2007-08-04, 10:03   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 102
Sk±d: Mazowieckie
heh klarak novola .......ja bym tym rower sk³adaka nie obmalowa³,to syf a nie lakier..... co do kraterów to pewnie woda z kompresora alba jaka¶ kropla wody albo jakiego¶ syfu dosta³a siê do lakieru i tym pomalowa³e¶ albo jaki¶ py³ osiad³( zobacz czy w kraterze nie znajduje siê jaki¶ syfek ?>>>>? pozdr
 
 

Radek
Wys³any: 2007-08-04, 10:42   
0
UP DOWN

Posty: 5
Najpierw wyszpachlowa³em ma³e ubytki, pó¿niej szlif papierem 180 , na to po³o¿y³em podk³ad 1k novola , poczeka³em do utwardzenia i szlif papierem 360 na sucho i nastêpnie na mokro 1000 i wykañczaj±co 2500, teraz maska zosta³a odt³uszczona rozpuszczalnikiem extrakcyjnym ,poczeka³em 15 min aby odparowa³ nastêpnie po³o¿y³em pierwsz± warstwe lakieru (novol czerwony z palety fiata to zwyk³y lakier nie metalik ), i by³o ok po za paroma kraterkami wtedy wiedzia³em ze co¶ nie tak bêdzie, po 10-15 min po³o¿y³em 2 warstwe no i wtedy wysyp kraterków na ca³ej powierzchni po ok 30 min czê¶ciowo siê zala³y wiêc stwierdzaj±c ¿e nie mam nic do stracenia po³o¿y³em 3 warstwe aby je zakryæ co prawda nie uda³o siê to ca³kowicie ale my¶le ¿e polerka za³atwi sprawe. temperatura ok20 st kompresor stoi w pomieszczeniu obok pomieszczenie lakiernicze ¶ciany, sufit, pod³oga wy³o¿one foli± nie ma drobinki kurzu pomieszczenie nie jest wentylowane otwieram dzwi , malowa³em lakierem troche rzadszym wiêcej rozcieñczalnika bo ostatno nie chcia³ mi siê rozlewaæ po 2 warstwie, rozcieñczalnik uniwersalny do lakierów i podk³adów ''Mobiles'' to by³o by na tyle wszysto opisane czekam na odp. pozdro :cool: A lakiery novol nie s± najgorsze inaczej produkty tej firmy i sama ona znik³a by z rynku :wink:
 

Amiggo 
Wys³any: 2007-08-04, 20:54   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 356
No wiêc tak..... Ma³e ubytki to ja jadê papierkiem 320 na sucho na to idzie podk³ad akryl, który obrabiam 800 na mokro. Wy¿sze gradacje jak poda³e¶ 1000 i 2500 s± za drobne. 2500 stosujê pod polerkê a 1500 na niejsca pod cieniowanie. Pod jednowarstwówki mo¿na u¿yæ 600. Czy rozpuszczalnik do podk³adu i lakieru by³ ten sam? Czasami ró¿ne rozpuchy te¿ mog± powodowaæ taki efekt. Jak przecierasz element zmywaczem (odradza³ bym bêzynê ekstrakcyjn± na rzecz jakiego¶ antysilikona) to robiszto jedn± ¶cierk± czy rozprowadzasz zmywacz jedn± i wycierasz do sucha drug± ? Zalecam ten drugi sposób bo jedn± ¶cierk± to tylko rozmazujesz silikony. wed³ug mnie móg³ to byæ silikon lub woda, olej z instalacji kompresora. Mia³em tak przy bardzo wyplakowanych wozach, ¿e wystarczy³o otworzyæ i zamkn±æ dzwi takiego i wy³azi³y oczka na elementach s±siednich.
 

looqasch 
Wys³any: 2007-08-05, 09:26   
0
UP DOWN

Posty: 60
Radek napisa³/a:
[...] rozcieñczalnik uniwersalny do lakierów i podk³adów ''Mobiles'' :wink:


Mo¿e tu tkwi wada. Co to za rozpuszczalnik, napewno akrylowy :?: :!:
 

lukas
Wys³any: 2007-08-05, 21:43   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 339
Radek napisa³/a:
by³y to kraterki ale niewielkie ok 2;3 mm które siê zala³y czê¶ciowo


Przy takiej ¶rednicy to tak jak napisa³ amiggo to by³ silikon lub sprê¿arka. Nastêpnym razem jak na pierwszej warstwie zaczn± ci siê pojawiaæ takie kraterki to koniecznie do reszty lakieru który bêdziesz k³ad³ na kolejne warstwy dodaj dodatek antysilikonowy. Pomo¿e on tym kraterkom rozlaæ siê do takiej ¶rednicy ¿e bêd± niewidoczne.
 

Radek
Wys³any: 2007-08-06, 14:49   
0
UP DOWN

Posty: 5
DZIêKI WSZYSTKIM ZA PORADY ZASTOSUJE JE W PRZYSZ³O¶CI I ZOBACZYMY NA EFEKTY POZDRO :wink:
 

Amiggo 
Wys³any: 2007-08-06, 21:25   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 356
Pod tym adresem mo¿esz poczytaæ o defektach pow³ok lakierniczych :wink:

http://corporateportal.pp...550_TechInfo/PL
 

darXo 
Wys³any: 2007-08-09, 18:30   
0
UP DOWN
darXo

Pomóg³: 1 raz
Posty: 29
Sk±d: Wlkp.
kaczmi_company napisa³/a:
heh klarak novola .......ja bym tym rower sk³adaka nie obmalowa³,to syf a nie lakier..... co do kraterów to pewnie woda z kompresora alba jaka¶ kropla wody albo jakiego¶ syfu dosta³a siê do lakieru i tym pomalowa³e¶ albo jaki¶ py³ osiad³( zobacz czy w kraterze nie znajduje siê jaki¶ syfek ?>>>>? pozdr


Co ty bredzisz kaczmi?

1. Gdzie jest napisane ¿e go¶æ malowa³ klarem? Malowa³ akrylem novola. Czytaj posty zanim odpowiesz

2. Czy ty u¿ywa³e¶ kiedy¶ bezbarwnego HS 4:1 Novola? Chyba nie, bo by¶ takich rzeczy nie opowiada³. No ale skoro sie zajmujesz malowaniem sk³adaków...

Po pierwsze novol ma kilka bezbarwnych w swojej ofercie, a ty nawet sie nie spyta³e¶ o jaki klar chodzi. Od razu, ¿e syf i koniec. Co za bzdura..

Ten lakier ma wy³±cznie bardzo dobre opinie i wed³ug mnie klepiesz gdzie¶ zas³yszane zdania nie poparte ¿adnymi faktami - takich klientów mam wielu i rêce opadaj± co ci "fachowcy " robi± z samochodami. I z takim nie ma co dyskutowaæ bo on ma racje i kropka. A jak co¶ spieprzy to wina ca³ego ¶wiata, pomimo tego ¿e warsztat jak chlew a w g³owie siano.
Skoro ci co¶ nie wysz³o z novolem, to z innymi pewnie tez nie za bardzo sobie radzisz

3. Wed³ug ciebie tylko woda albo syfy powoduj± kratery? Chcia³bym te sk³adaki zobaczyæ ;-)

Pozdrawiam
 

reaven41
Wys³any: 2007-08-23, 18:34   
0
UP DOWN

Posty: 9
kratery powstaly dlatego ze na podklad 1 kaponentowy zostala polozona warstwa 2 kaponentowa czego sie nigdy nie robi bo zawsze wstanie
Podklad 1k to sobie mozna stosowac ale na przeciery
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group