Witam, przejrza³em temat lakierowania od A do Z i inne i nadal mam kilka pytañ. Moje do¶wiadczenie z lakierowaniem jest znikome a potrzebuje polakierowac element samochodu. Tutaj pierwsze pytanie.
Ca³y element jest w starym fabrycznym lakierze. Miejsce które by³o zardzewia³e oczy¶ci³em szczotka szlifierka. Do oko³a jest zeszlifowane do go³ej blachy +/- 2 cm poza miejsce które by³o skorodowane plus do oko³a tego miejsca szlifowa³em tak aby przej¶æ przez wszystkie warstwy tj blacha > podk³ad > baza > klar. Gola blachê napewno przykryæ trzeba epoksydowym podk³adem. I teraz pytanie czy ca³a powierzchnie elementu (stary lakier) dok³adnie zmatowac i rownie¿ pomalowac epoksydowym podk³adem i kolejno odtworzyæ warstwy lakieru( na chwile obecna sk³aniam sie ku temu rozwi±zaniu) czy pomalowac podk³adem tylko miejsce szlifowane do blachy a reszty starego lakieru nie przykrywaæ podk³adem?
Drugie pytanie ostatnim razem przy odt³uszczaniu u¿y³em jednorazowych sztucznych ¶cierek( jakies znalaz³em w domu) lakier bazowy by³ tak "szorstki" ze powyrywa³ w³ókna z tej ¶ciereczki. Nie wszystkie uda³o mi sie usun±æ i zosta³y widoczne pod klarem. Stad pytanie czy baza zosta³a z³e wylana ze by³a tak szorstka (lakier metaliczny). Czym odt³uszczac nastêpnym razem? Jakimi¶ rêcznikami papierowymi a na samym koñcu przetrzeæ ¶ciereczka antystatyczna?
Bazy siê nie odt³uszcza. Baza musi byæ g³adka. Bazê przecierasz ¶ciereczk± antystatyczn± dostêpn± w mieszalni. Nie przyciska siê jej mocno tylko rozk³ada, zwija delikatnie ¿e jest miêciutka i puszysta i tym przecierasz lekko.
Jak ci±gnie po bazie to znaczy, ¿e metalik za sucho po³o¿ony.
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum