Mo¿e ¼le siê wyrazi³em, chodzi mi bardziej o to czy firma ubezpieczeniowa nie powie bujaj siê go¶ciu bo kosztorys jest z ASO ale faktura za naprawê moja. Inaczej, czy to nie jest tak ¿e jak ASO robi kosztorys wg swoich stawek to musz± oni te¿ wystawiæ fakturê na naprawê?
Po pierwsze, to Ty nawet nie musisz faktury za naprawê przedstawiæ i i tak maj± obowi±zek Ci wyp³aciæ. Je¿eli zamówisz kosztorys w serwisie, to powiedz, ¿eby dali Ci tak± stawkê jak± chcesz. Ewentualnie, je¿eli servis nie chce zmnieniszyæ stawki, wysy³asz taki kosztorys ale robisz rêcznie poprawkê stawki.
Z mojego do¶wiadczenia wynika, ¿e ubezpieczalnie wymy¶laj± ró¿ne bezpodstawne roszczenia, ¿eby nie wyp³aciæ. Dla przyk³adu, w zesz³ym roku Compensa nie wyp³aci³a mi 10600z³. Przys³ali jak±¶ listê pytañ po co by³o auto zastêpcze, w³±cznie z ¿±daniem przekazania dokumentacji medycznej itd.
Ja z niemi nie dyskutowa³em i 5 dni po terminie p³atno¶ci FV ju¿ lecia³ pozew do s±du. Za miesi±c mia³em nakaz, i uwaga podajê koszty Compensy:
10600 WPS + odsetki
4800 koszty adwokata
530z³ wpis s±dowy
2389,50 koszty komornicze
1200 koszty adwokata w postêpowaniu egzekucyjnym
Razem 19519,50z³.
Tak robiê z ka¿d± ubezpieczalni±. Efekt jest taki , ¿e Warta i Hdi jak zapomna zap³aciæ w terminie, to dzwoni± na drugi dzieñ rano i prosz± ¿eby nie pozywaæ bo ju¿ p³ac±. Od listopada 2016 nawet PZU zaczê³o mi p³aciæ.
_________________ ¯ycie jest zbyt krótkie ¿eby je¼dziæ Dieslem...
Panowie, czytam jeszcze raz ten wniosek do UOKIK zalinkowany wcze¶niej i wydaje mi siê ¿e to nie bêdzie prosty temat dla UOKIK bo tak jak tam pisz± ¿e wiele kwestii jest dotychczas niejawnych dla rynku a po drugie przynajmniej na razie obraz jest taki ¿e jest to pole dla dobrych prawników. Choæby to ¿e wg. nich (kogo?) Novol nie spe³nia wymagañ jako¶ciowych producentów samochodów (których?). Z tego co powszechnie wiadomo to chyba nie ma producenta lakierów który mia³by aprobaty techniczne wszystkich producentów aut. Czyli jak mo¿na byæ w koszyku maj±c kilka, kilkana¶cie to dobry prawnik zapyta czy wystarczy np. tylko jedna taka aprobata? Kto o tym decyduje? To wszystko jest grubymi niæmi szyte bo wystarczy wtedy ¿e Novol zdobêdzie autoryzacjê nowej Syrenki i znajdzie siê w ekskluzywnym klubie
No w³a¶nie, pewnie nie raz rozmawiali na ten temat przy okazji Wielkiej Gali na "Przedsiêbiorstwo Fair Play" bo obie firmy by³y czêsto nominowane i obie s± z Poznania, prawie
Dobry biznes z tymi nagrodami. Od kilku dni ¶ledzê system przyznawania nagród w ró¿nych bran¿ach. Na palcach jednej rêki mo¿na policzyæ nagrody za które nagradzaj±cy nie wystawia faktury.
_________________ ¯ycie jest zbyt krótkie ¿eby je¼dziæ Dieslem...
A ja znalaz³em tak± wypowied¼ Prezesów Novola którzy mówi± chyba o nas
"WRACAMY WIÊC NA KONIEC DO ZAGADNIENIA ODPOWIEDZIALNO¦CI W BIZNESIE...
P. OLEWIÑSKI:
Tak zostali¶my wychowani, tak od lat pracujemy, to siê z dnia na dzieñ nie zmieni...
P. NOWAKOWSKI:
Szybkie interesy czêsto nie s± zwi±zane z fair play, natomiast d³ugofalowe wspó³dzia³anie na innych zasadach nie jest mo¿liwe. Je¶li nie bêdziemy lojalni wobec partnera w biznesie, to za chwilê on podziêkuje za wspó³pracê. Ale je¶li stworzymy dobre wiêzi, to mimo ewentualnych potkniêæ firma bêdzie dobrze funkcjonowa³a."
http://glos-biznesu.pl/img/glos-biznesu-10.pdf
Panowie, nie ma co siê czepiaæ prezesów. Pan Olewiñski to facet, który je¿eli trzeba to zdejmuje marynarkê, podwija rêkawy i robota go nie parzy.
Novol to ogromna firma i czêsto Panowie Prezesi nie wiedz± o wielu rzeczach. Pewne decyzje i problemy rozwi±zywane s± przez szczebel kierowniczy i to on odpowiada za swoje decyzje i z tego powodu cieszy siê zaufaniem Prezesów. Nawet jak znajd± w necie jakie¶ nasze gorzkie ¿ale to i tak dzwoni± do Dyrektora i pytaj± siê go co to za jeden i o co mu chodzi, ¿e takie rzeczy pisze.
Je¿eli zrobisz szefem kuchni cz³owieka który s³abo gotuje, to zawsze odpowie Ci, ¿e klientom nie smakuje jedzenie, bo nie maj± zmys³u smaku.
A tak w ogóle to po co robimy tutaj jakie¶ porykiwania i pe³ne emocji wpisy, kiedy na ubezpieczalnie jest jeden i tylko jeden sposób. To czy w audatexie bêdzie novol, profix czy APP, to zmienia tylko sytuacjê tych, którzy chc± siê z nimi dogadywaæ. Zacznijcie robiæ tak, ¿eby im sie nie op³aca³o z Wami dyskutowaæ. Jak to siê robi, opisa³em na przyk³adzie Compensy.
_________________ ¯ycie jest zbyt krótkie ¿eby je¼dziæ Dieslem...
Problem w tym ¿e chcia³bym uczciwie dostaæ to co mi siê nale¿y bez ponoszenia tych kosztów adwokata, komornika itp My¶lê ¿e wielu podpisze siê pod tym zdaniem. Dlaczego mamy walczyæ o te pieni±dze, my chcemy naprawiaæ samochody. Panowie Prezesi czy to Novola czy to Profixa lub APP sprzedaj± swój produkt po okre¶lonej cenie i ja te¿ swoj± us³ugê sprzedajê po okre¶lonej cenie rynkowej.
Dlatego ja siê cieszê ¿e posz³a ta skarga do UOKIK bo mo¿e co¶ siê zmieni za jaki¶ czas a to czy tam bêdzie wpisane tak ja mówisz Novol czy Profix to mnie wali.
Niestety na dzieñ dzisiejszy jest gorzej ni¿ pó³ roku temu i dlatego za³o¿y³em ten temat. Posz³o w kierunku Novola bo w tym artykule na stronie PIM nie by³o napisane Profix tylko Novol.
Wiem, wiem to ju¿ jest nudne i ¿enuj±ce ale wczoraj pojawi³a siê nowa Z³ota Siódemka.
Tym razem w obsadzie miêdzynarodowej czyli presti¿ nagrody ro¶nie
A ja znalaz³em tak± wypowied¼ Prezesów Novola którzy mówi± chyba o nas
"WRACAMY WIÊC NA KONIEC DO ZAGADNIENIA ODPOWIEDZIALNO¦CI W BIZNESIE...
P. OLEWIÑSKI:
Tak zostali¶my wychowani, tak od lat pracujemy, to siê z dnia na dzieñ nie zmieni...
P. NOWAKOWSKI:
Szybkie interesy czêsto nie s± zwi±zane z fair play, natomiast d³ugofalowe wspó³dzia³anie na innych zasadach nie jest mo¿liwe. Je¶li nie bêdziemy lojalni wobec partnera w biznesie, to za chwilê on podziêkuje za wspó³pracê. Ale je¶li stworzymy dobre wiêzi, to mimo ewentualnych potkniêæ firma bêdzie dobrze funkcjonowa³a."
http://glos-biznesu.pl/img/glos-biznesu-10.pdf
Dziwne, bo przez 5 lat wisia³ ten artyku³ w internecie i nikomu nie przeszkadza³, zalinkowa³em go 3 tygodnie temu i nagle znikn±³ Wiêc ¿eby nie byæ pos±dzonym o jakie¶ pomówienie muszê wkleiæ zrzut.
Panowie, nikt nie zauwa¿y³ ¿e pojawi³a siê kolejna informacja o podjêtych dzia³aniach w sprawie zani¿onych stawek przez Novol.
http://pim.pl/33404-2/
£adna strata
"Rynek dealerski wykonuj±c ok. 400 tys. napraw na FV rocznie traci dzisiaj ¶rednio ok. 200 PLN netto na zani¿onej warto¶ci materia³ów lakierniczych w systemie AZT ( wprowadzono produkty SPECTRAL z firmy NOVOL); co daje kwotê ³±czn± 80 000 000,-PLN netto.
Ile straci³o przedsiêbiorstwo lub kto zrekompensuje tê ró¿nicê?"
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum