Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
c64club 
Wys³any: 2017-02-15, 14:42   System/technologia dla UAZa
0
UP DOWN
MacGyver


Posty: 37
Takiego grata sobie kupi³em. Nie jest pognity nimo wieku i tego, ¿e tlenek ¿elaza by³ ju¿ na wyposa¿eniu fabrycznym. Ale mimo przesz³o¶ci w le¶nictwie (bez topienia w b³ocie) ruda bierze te blachy, bo s± zasiarczone jak jabol.
Jak ju¿ skoñczê z mechanik±, chcia³bym go porz±dnie zabezpieczyæ. Po kolei wypiaskowaæ elementy i uczciwie pomalowaæ. Zastanawiam siê nad wyborem technologii, idea³em by³oby co¶ o nastêpuj±cych cechach:

-jak najlepsza antykorozja, na jak najd³u¿ej
-zielony :)
-nie b³yszcz±cy jak "psujajca" (mo¿e sp³owieæ po jakim¶ czasie, byle nie wp³ywa³o to na antykorozjê)
-by³bym niezwykle ukontentowany, gdyby miêdzy kolejnymi warstwami nie trza by³o wszystkiego traktowaæ papierami ¶ciernymi, w³ókninami i inn± mechanik±. Po prostu warstwa, czas, warstwa, czas, warstwa,czas i tak do skutku
-nie musi byæ szybkie. 2-3 tygodnie schniêcia/sieciowania mog± byæ.
-je¶li mo¿na zrezygnowaæ z jakiej¶ warstwy tylko za cenê "³adno¶ci", to z chêci± zrezygnujê
-¿adnego szpachlowania wgniotek. Tyle co siê da wyklepaæ i zostaje te kilka wgniotek polakierowane, na tym poje¿dzie "¶lad po trafieniu ¶liwk± z procy" wygl±da zupe³nie dobrze.
-mimo niewygórowanych wymagañ estetycznych, nie mo¿e jednak mieæ morki wielko¶ci "cellulitu" jak tankowiec po siódmym remoncie

Chcia³bym go zrobiæ na tyle porz±dnie na ile siê da. Samochód swoj± terenow± karierê zakoñczy³ z dniem kiedy go kupi³em. Bêdzie "zabawk±" ale nawet w takim zastosowaniu nie oddam go do normalnego lakierowania, bo siê kto¶ nad nim napracuje, powierzchnie powyprowadza, zgoli zas³u¿on± kasê, a efekt bêdzie "Co¶ pan temu UAZu zrobi³? Mam teraz dokupiæ alufelgi i chromowan± wyci±garkê?" :) Nieee. Ma wygl±daæ jak na niego przysta³o, tylko z maksymaln± ochron±.

Czym go tak potraktowaæ? Jaki¶ system przemys³owy, morski, do maszyn budowlanych -zna i u¿ywa³ kto¶, co¶? Reaktywny + chlorokauczuk 1k, mia³em na 2 pojazdach i to ca³kiem nieg³upi zestaw, ale nie wiem ile lat to wytrzyma a tu nie chcê eksperymentowaæ.
 

c64club 
Wys³any: 2017-02-17, 12:45   
0
UP DOWN
MacGyver


Posty: 37
Po paru godzinach lektury co¶ siê zaczyna uk³adaæ. Dobraæ system do kategorii korozyjno¶ci. Dla samochodu eksploatowanego w Polsce z mo¿liwo¶ci± wyjazdu zim±, da³bym kategoriê minimum C4M je¶li nie C5M. Wy³aniaj± siê:
1. Sea Line - podk³ad epoxy 4:1 z fosforanem cynku + poliuretan 2K, do stosowania pod i nad lini± wody. Wstêpny typ na nadwozie. Od reki dostêpna jedna zieleñ, ral6029, inne na zamówienie. Kupiê puszkê, zobaczymy jak im siê uda³a ta miêta, bo 6029 w zale¿no¶ci od producenta od mojego docelowego zupe³nie zielonego do mocno z³amanego niebieskim :/ Ciekawostk± s± rozpuszczalniki dobierane do sposobu aplikacji. A¿ kusi poæwiczyæ wa³ek + d³ugow³osy pêdzel (roll&tap), bo na fotach i filmach o tej metodzie widaæ taki efekt, jakiego bym oczekiwa³ dla pojazdu, delikatnie mówi±c, niebêd±cego limuzyn±. Niby po³ysk, ale totalny brak g³êbi.
2. Identyczny firmy Teknos (Oliva), równie¿ tylko jedna zieleñ w standardzie - 6029
3. podobny system Noxan, ale hovniana zieleñ w standardzie, a na zamówienie minimalna ilo¶æ zabija. Starczy³oby na ma³y oddzia³ zmotoryzowany...
Do wszystkich trzech w.w. jest oferowany antypo¶lizg, czyli dosypujê ichni "piasek" i jadê tym po pod³odze (dywaniki zaliczaj± wylot :D )

4. Hempel - systemy w zale¿no¶ci od ¶rodowiska (od wiejskiego wnêtrza do portowo-przemys³owego) i na zadany okres 2-5, 5-15 i powy¿ej 15 lat. Dla ¶rodowiska przemys³owego przybezpo¶rednym styku z morzem (czyli odpowiednik polskich dróg zim±) na >15 lat maj± ca³kiem nieg³upi system równie¿ do renowacji z gruntem krzemianowo-cynkowym, epoksydem i poliuretanem grubopow³okowym, za jakie¶ 40-50 z³otych/m2. Mój typ na podwozie. Je¶li bêdzie dawa³ odpowiedni wygl±d, to mo¿e i na nadwoziu wyl±duje. Nie bêdê £azikowi ¿a³owa³.
5. Novol Industrial czyli normalny Protect 365 + ichni poliuretan. Zaleta - szeroki wybór RAL i dostêpny pó³mat, mo¿na popróbowaæ. Wada - podk³ad wypada³oby przeszlifowaæ.



Mia³ kto¶ styczno¶æ z takimi systemami, paæka³ tym co¶, mo¿e opowiedzieæ?
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2017-02-25, 11:05   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
c64club napisa³/a:
5. Novol Industrial czyli normalny Protect 365 + ichni poliuretan. Zaleta - szeroki wybór RAL i dostêpny pó³mat, mo¿na popróbowaæ. Wada - podk³ad wypada³oby przeszlifowaæ.

Do 12 godz od na³o¿enia podk³adu epoksydowego (Novol) nie musisz go matowiæ tylko bezpo¶rednio
nak³adasz mokro-mokro lakier nawierzchniowy (baza met. ,lakier akrylowy) czyli w tym wypadku poliuretan.

Najtrwalsze rozwi±zania to proste rozwi±zania

Masz dwie mo¿liwo¶ci :
Podk³ad reaktywny na to podk³ad akrylowy w technice m-m i na niego nak³adasz m-m lakier nawierzchniowy.
Warunkiem tego jest zastosowanie podk³adu akrylowego na który mo¿na nak³adaæ m-m lakier nawierzchniowy

Podk³ad epoksydowy i na niego w technologii m-m (do 12 godz. od na³o¿enia go np. Novol)
lakier nawierzchniowy.
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2017-02-25, 11:10   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
c64club napisa³/a:
Hempel

Mia³em z nim styczno¶æ i w tym jednym przypadku który znam to rdzy nie zatrzyma³ ... wysz³a po ponad roku i trzeba by³o powtórnie dokonaæ renowacji pow³oki na aucie
Mo¿e jest faktycznie taki super .... a tylko czynnik ludzki zawiód³ w tym konkretnym przypadku ....
 

KK 
Wys³any: 2017-02-25, 21:28   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Podk³ad epoxydowy grubopow³okowy i na to emaliê DTM(o ile mo¿na nak³adaæ MM), lub poliuretan.
_________________

 
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group