Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Bebuu
Wys³any: 2017-02-18, 14:46   Rysy, miejsca naprawy po wylakierowaniu.
0
UP DOWN

Posty: 21
Witam.

Co mo¿e byæ powodem prze¶wituj±cych rys lub prze¶wituj±ce miejsce naprawy po na³o¿eniu lakieru?

Wygl±da to tak, blacha jest naprawiana, wiêksze do³ki itp. na to leci szpachla z w³óknem lub od razu szpachla ¿ó³ta czyli ta ¶rednia ( 4CR ). Po wyrównaniu z grubsza powierzchni leci podk³ad g³êboko wype³niaj±cy lub szpachlówka natryskowa. Na to leci szpachel miêkka czyli bia³a. Gdy powierzchnia jest prawie wyrównana leci na to podk³ad akrylowy, po obrobieniu leci znów podk³ad akrylowy ( ju¿ nie tak gruba warstwa ). Po wylakierowaniu, jaki¶ okres czasu potem, pod k±tem wychodz± widoczne miejsca, tam gdzie by³o naprawiana, rysy i obrysy miejsca naprawy.

Jakie¶ rady?
 

barteek933
Wys³any: 2017-02-18, 17:50   
0
UP DOWN

Pomóg³: 14 razy
Posty: 824
jak nasra³e¶ tyle warstw to siê dziwisz ?

jak chcesz ¿eby by³o super to na blachê dajesz 2 cienkie warstwy epoksydu, dajesz mu wyschn±æ, matujesz w³óknin± czerwon±, na to szpachla( mo¿e byæ z w³óknem a pó¼niej lizn±æ zwyk³±), 2 warstwy podk³adu i lakier;

I to wszystko
 

misias
Wys³any: 2017-02-18, 18:58   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 245
Bebuu, Kiepska jako¶æ materia³ów,za du¿y skurcz.Za grubym papierem koñczysz element pod podk³ad.

Podk³ad wykañczasz na sucho czy na mokro.Na mokro 600-800.Na sucho 400-600.Maszynk± 320-400.

Miejsca nie naprawiane na elemencie matujesz 1000-1500 w zale¿no¶ci od koloru,pod przej¶cia ³±czenia ze starym lakierem 2000 na wodê.Na sucho od 600-800 w zale¿no¶ci od koloru.Szara w³óknina i pasta matuj±ca.Maszynk± 500-600 na kr±¿ku i kr±¿ek na g±bce (ambralon,trizac 3m,Sunmight,kovax iinne)gradacja od 600-1000 w zale¿no¶ci od koloru.

Mo¿e byæ te¿ tak ¿e masz ch³odnio w pomieszczeniu gdzie naprawiasz element.Za krótki czas schniêcia w zale¿no¶ci od temperatury otoczenia im mniejsza temperatury tym d³u¿szy czas schniêcia i odparowania rozpuszczalników nawet do 2 dni.
 

Bebuu
Wys³any: 2017-03-01, 19:13   
0
UP DOWN

Posty: 21
misias napisa³/a:
Bebuu, Kiepska jako¶æ materia³ów,za du¿y skurcz.Za grubym papierem koñczysz element pod podk³ad.

Podk³ad wykañczasz na sucho czy na mokro.Na mokro 600-800.Na sucho 400-600.Maszynk± 320-400.

Miejsca nie naprawiane na elemencie matujesz 1000-1500 w zale¿no¶ci od koloru,pod przej¶cia ³±czenia ze starym lakierem 2000 na wodê.Na sucho od 600-800 w zale¿no¶ci od koloru.Szara w³óknina i pasta matuj±ca.Maszynk± 500-600 na kr±¿ku i kr±¿ek na g±bce (ambralon,trizac 3m,Sunmight,kovax iinne)gradacja od 600-1000 w zale¿no¶ci od koloru.

Mo¿e byæ te¿ tak ¿e masz ch³odnio w pomieszczeniu gdzie naprawiasz element.Za krótki czas schniêcia w zale¿no¶ci od temperatury otoczenia im mniejsza temperatury tym d³u¿szy czas schniêcia i odparowania rozpuszczalników nawet do 2 dni.


Mówisz, ¿e jak mam k³a¶æ pierwszy raz podk³ad na element naprawiany, to przed podk³adem zmatowiæ go na mokro papierem 600-800?

Gdy naprawiam element, przed pierwszym podk³adem wyprowadzam powierzchnie g³ównie papierem 150-240 a przed podk³adem matuje powierzchnie naprawian± papierem do 320.
 

barteek933
Wys³any: 2017-03-01, 21:32   
0
UP DOWN

Pomóg³: 14 razy
Posty: 824
powierzchniê naprawian± koñczysz 320, przej¶cie podk³adu z dobrym lakierem matujesz na sucho powiedzmy p500-600 na g±bce.

jak wyschnie podk³ad to obrabiasz p600-p800 ew. na koniec poprawiasz 1000-1200 je¶li to srebro i nic wiecej nie robisz.

Chyba ¿e masz szliferkê to matujesz p600 , p800 pod srebro je¶li chcesz i rys nie widaæ
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group