Posty: 1
|
Witam serdecznie wszystkich lakierników .
Jak jest to mój pierwszy temat na forum, jak i pocz±tku przygody z lakiernictwem moje pytania bêd± dla kolegów pewnie b³ahostk± lub zdziwieniem, gdzie mo¿na co¶ takiego wymy¶liæ .
Zaczynaj±c, mam do odmalowania podwozie + elementy zawiasu. Jest do gruntowna odbudowa i na lata, wiêc elementy stalowe posz³y najpierw w piasek, a pó¼niej w ocynk. Teraz przysz³a pora na jaki¶ mêski kolor.
Planuje od pocz±tku: zmatowiæ ocynk w³óknin±, kolejno epoksyd Novol Protect 360, nastêpnie na mokro pokryæ Felgmalem P, z polecenia jednego z zak³adów od renowacji aut, aby unikn±æ matowienia i na koniec baz± koloryzuj±ca i delikatnym klarem z racji tego, ¿e felgmal wystêpuje tylko w jednym kolorze.
1. Czy Felgmal P mo¿na k³a¶æ bezpo¶rednio na epoksyd? Czy oddzieliæ je podk³adem akrylowym?
2. Pomiêdzy felgmalem a baz± jest konieczny podk³ad akrylowy? Czy wystarczy zmatowiæ bo nie jestem w stanie ogarn±æ wszystkiego w jednym dniu, wiêc matowienie bêdzie konieczne.
3. Przy konserwacji podwozia jak wygl±da ca³y proces? Dobrze rozumiem, ¿e jako podk³ad epoksyd i pó¼niej na to wystarczy sam baranek? Mo¿na k³a¶æ na mokro na epoksyd, czy odczekaæ do pe³nego wyschniêcia, zmatowiæ i na to baranek? Warto jest te warstwy epoksydu i baranka czym¶ oddzieliæ dla lepszego zabezpieczenia? Baranka wybra³em Valvoline Tectyl Bodysafe.
Z góry dziêkujê za odpowiedzi oraz sprowadzenie na dobr± drogê
Pozdrawiam, |
|