Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Trustcio
Wys³any: 2017-07-14, 11:01   Lakierowanie b³otnika
0
UP DOWN

Posty: 4
Witam. Chcia³bym sam siê wzi±æ za polakierowanie po³owy przedniego b³otnika. Tak wiem, lepiej oddaæ specjali¶cie, ale jest to stare auto i sie to nie op³aca. Chcia³bym jaka¶ instrukcje jak to zrobiæ, ja napiszê po swojemu jak to zrozumia³em i proszê o poprawienie mnie. W³a¶ciwie to chcia³bym chyba wykonaæ cieniowanie. Bo bêdê mia³ pó³ b³otnika w oryginalnym kolorze a pó³ nowo wspawane.
1. Szlifuje ale nie wiem jakim papierem która powierzenie bo czê¶æ jest stara, czê¶æ do lakierowania
2. K³adê lakier podk³adowy ( ile warstw ? Jedna?)
3. Za 20 minut k³adê lakier bazowy, dwie warty, nie wiem jak to zrobiæ aby to przej¶cie sie nie rzuca³o w oczy, najechaæ lekko na stary lakier?
4. Pó¼niej chwilê czekam i k³adê bezbarwny 2 warstwy ale ten juz na ca³y element
5. Pó¼niej, ale nie wiem po jakim czasie nak³adam blender spot na miejsce ³±czenia, tylko nie za du¿o
6. Po oko³o 24 godzinach przystepuje do polerowania, papierem wodnym p2000
Proszê o poprawienie i dopisanie tego czego nie wiem, dodam ze polerowa³ bêdê rêcznie. Wiem ze nie wyjdzie to pewnie super bo nigdy tego nie robi³em i liczê siê z tym, ale nie op³acalne jest oddawanie tego do lakiernika. Z góry dziêki za pomoc
 

Kaniu
Wys³any: 2017-07-15, 10:12   
0
UP DOWN

Posty: 6
Lakieruj ca³y b³otnik
 

kzychu
Wys³any: 2017-07-15, 14:49   Re: Lakierowanie b³otnika
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 346
Trustcio napisa³/a:
Wiem ze nie wyjdzie to pewnie super bo nigdy tego nie robi³em i liczê siê z tym, ale nie op³acalne jest oddawanie tego do lakiernika. Z góry dziêki za pomoc


A moim zdaniem je¶li bierzesz pod uwagê tylko koszt naprawy to nie op³aca siê Tobie samemu
robiæ bo wydasz na materia³y, narobisz siê a wyjdzie kupa - która bêdzie "ozdob± wozu".
Co to za bryka ,¿e pó³ przedniego b³otnika warto by³o wstawiaæ?
Bazy na pewno nie po³o¿ysz w 20 minut po podk³adzie skoro b³otnik ³atany, przecie¿ musisz
wyprowadziæ ,bez szpachli te¿ siê nie obejdzie.
Na forum masz masê informacji.
 

Trustcio
Wys³any: 2017-07-15, 16:58   
0
UP DOWN

Posty: 4
Nie wiem czy ta osoba co to bêdzie robiæ zaszpachluje czy nie, ale szpachlê te¿ kupi³em. Ogólnie wszystkie materia³y ju¿ zamówi³em i zap³acone, to nie op³aca siê teraz tego wyrzuciæ i daæ komu¶ to roboty.Jedynie papierów nie mam,ale to ju¿ nie tak du¿o. Liczê siê z tym ,¿e ró¿nice bêdzie widaæ, ale chcê siê poradziæ i chcê to zrobiæ chocia¿ w miarê dobrze :) Chcia³em spróbowaæ, wyjdzie tragedia to mo¿e oddam do kogo¶ :) Ogólnie auto jest dosyæ poobdzierane, i zdecydowa³em siê tylko ten element bo uwa¿am ,¿e lepsze to ni¿ dziura. Zak³adaj±c ,¿e mam ju¿ zaszpachlowane i chcê zacz±æ lakierowanie. Na pocz±tek jakim papierem miejsce zaszpachlowane, a jakim to na którym jest lakier? No i ogólnie jakby kto¶ napisa³ w jakich odstêpach nak³adaæ kolejne warstwy poszczególnych lakierów. Z góry dziêki
 

Trustcio
Wys³any: 2017-07-16, 12:48   
0
UP DOWN

Posty: 4
Dobra co¶ poczyta³em sam to za³ó¿my ,¿e mam zaszpachlowane, szlifuje papierem p400 na mokro dorobiony kawa³ek, potem ca³e drzwi p2000 na mokro. Tylko pytanie ile szlifowaæ stary lakier bezbarwny ?Bo chcê na³o¿yæ klar na ca³y b³otnik a nie na dorabiany kawa³ek po podobno tak lepiej zrobiæ. Potem k³adê podk³ad 2-3 warsty i po po³o¿eniu tej ostatniej ile mam czekaæ? Koniecznie potem trzeba szlifowaæ lakier podk³adowy? I czy ten Spot Blender nak³adam po bezbarwnym na miejsce ³±czenia? Ile pó¼niej odczekaæ po bezbarwnym aby przej¶æ do polerowania?
 

Kaniu
Wys³any: 2017-07-16, 14:11   
0
UP DOWN

Posty: 6
Nie szlifuje siê szpachli na mokro to raz dwa na karcie specyfikacji danego produktu masz napisane ile trzeba czekaæ na pe³ne utwardzenie
 

kalbi 
Wys³any: 2017-07-16, 18:15   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1685
Sk±d: Warszawa
Dobra opisze Ci:
Pewnie nie masz maszynki oscylacyjnej wiêc wszystko robisz na klocku:

matujesz pod szpachlê p360 na klocku
szpachlujesz
docierasz szpachlê startuj±c od p150, potem p240, potem poprawiasz p360 i na koniec daj p400 (na sucho wszystkie gradacje) , matujesz lakier szerzej od miejsca szpachlowanego bordow± w³óknin± ¶cirern±, oklejasz pod podk³ad, przemywasz zmywaczem silikonu i zaczynasz podk³adowaæ
1 warstwa podk³adu najszerzej prawie do granicy tam gdzie oklei³e¶ ale nie lecisz do koñca, nastêpna warstwa kilka cm bli¿ej, i kolejna warstwa te¿ bli¿ej ni¿ poprzednia, czekasz na drugi dzieñ a¿ podk³ad wyschnie i startujesz p320 na klocku docieraæ, potem p500 i poprawiasz na mokro p1000 i p1200 - matujesz tak sam podk³ad delikanie mo¿esz wyjechaæ na lakier, nastêpnie zaczynasz matowaæ lakier w³óknin± ¶ciern± z past± matuj±c± pod cieniowanie, zmywasz wod±, odmuchujesz, suszysz, wycierasz, oklejasz element, przemywasz zmywaczem, k³adziesz bazê w miejscu podk³adu plus nieco szerzej i tak 2 warstwy lub do pokrycia, ostatni± warstwê cieniujesz delikatnie napylaj±c, czekasz 10 min, wycierasz sciereczk± antystatyczn± ca³y element i k³adziesz 2 pe³ne warstwy lakieru bezbarwnego, lub jak wolisz 3 cienkie ale to maj± byæ wartwy zamkniête a nie napylone, na drugi dzieñ na klocku p2000, p2500 i poprawiasz trizact 3000, bierzesz polerkê i tward± g±bkê i polerujesz, poprawiasz ¶rednio tward± g±bk± a na koniec miêkka g±bk±.
_________________

 
 

Trustcio
Wys³any: 2017-07-17, 07:22   
0
UP DOWN

Posty: 4
Czyli oklejam trochê wy¿ej niz zaszpachlowa³em i tym podk³adowym pierwsza warstwê trochê wy¿ej, potem kolejna ni¿ej a kolejna jeszcze ni¿ej ? Podobnie z baz±, a jak z bezbarwnym? Jadê po ca³ym b³otniku, ale mam co¶ robiæ z oryginalnym lakierem bezbarwnym który zosta³ na kawa³ku elementu czy po prostu odt³u¶ciæ i tyle?
 

Kamil84 
Wys³any: 2017-07-17, 11:03   
0
UP DOWN

Posty: 9
bardzo pomocna bedzie wizyta na you tubie , jest tam bardzo duzo filmikow na ktorych mozesz zobaczyc co i jak na wlasne oczy wtedy bedzie ci latwiej zastosowac wszystkie porady ktore ci koledzy napisali wyzej. sproboj znalesc filmy z cyklu MojGara¿
 

kalbi 
Wys³any: 2017-07-17, 20:39   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1685
Sk±d: Warszawa
Trustcio napisa³/a:
Czyli oklejam trochê wy¿ej niz zaszpachlowa³em i tym podk³adowym pierwsza warstwê trochê wy¿ej, potem kolejna ni¿ej a kolejna jeszcze ni¿ej ? Podobnie z baz±, a jak z bezbarwnym? Jadê po ca³ym b³otniku, ale mam co¶ robiæ z oryginalnym lakierem bezbarwnym który zosta³ na kawa³ku elementu czy po prostu odt³u¶ciæ i tyle?
wszystko opisa³em - lakier bezbarwny matujesz szara w³óknin± z mat past±, bezbarwny dajesz na ca³e elementy
_________________

 
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group