Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
szopaaa
Wys³any: 2017-08-13, 13:02   Pierwsza naprawa lakiernicza
0
UP DOWN

Posty: 3
Witajcie,

po przeczytaniu kilkunastu artyku³ów mam taki mêtlik w g³owie, a w dodatku naprawê muszê zrobiæ w jeden konkretny dzieñ (czyt. jutro :/ ), ¿e musia³em za³o¿yæ ten temat i rozwiaæ wszelkie w±tpliwo¶ci.

Zaczynaj±c - na wyposa¿eniu mam:

- parê r±k
- papiery ¶cierne o ró¿nej gradacji (120,220,320,500)
- szczotkê drucian±
- benzynê ekstrakcyjn±
- szpachlówkê : drobnoziarnist± + z w³óknem szklanym
- podk³ad akrylowy
- lakier akrylowy (kolor)
- bezbarwny lakier akrylowy

do tego mia³em zakupiæ r-stop (niestety nie mog³em tego znale¼æ w swoim mie¶cie i st±d w sumie te¿ ten temat) ale po przeczytaniu kolejnych artyku³ów z rzêdu zg³upia³em bo im dalej w las tym gorzej

wiêc do sedna - czy po oczyszczeniu (niestety rêcznym i wielce prawdopodobnie niedok³adnym) blachy ze rdzy (je¶li takowa by by³a) na tak± powierzchniê mogê na³o¿yæ podk³ad epoksydowy -> szpachlówkê -> podk³ad akrylowy -> kolor -> lakier bezbarwny? (bez ¿adnych "odrdzewiaczy")

czy KONIECZNE jest, przed na³o¿eniem podk³adu epoksydowego czego¶ co z rdz± reaguje (zastanawia³em siê na szybko nad "odrdzewiaczem do stali i ¿eliwa" który w swoim sk³adzie zawiera 25% kwasu fosforowego, ale czy to spe³ni swoj± funkcjê? potem epoksyd itd). Skoro podk³ad epoksydowy jest izolatorem, to teoretycznie rdza pozosta³a we w¿erach nie powinna ju¿ dalej siê utleniaæ.

pierwotnie by³ plan: r-stop -> szpachla -> podk³ad akrylowy -> lakier -> bezbarwny i pod tym k±tem kupowa³em odpowiednie preparaty, ale potem zag³êbi³em siê w temat jeszcze raz i wysz³o pojêcie "podk³ad epoksydowy" a razem z nim podk³ad reaktywny itp. itd. :sciana: , a jak znowu reaktywny (czyli co? r stop?) to po tym nie mo¿e byæ epoksydu i sam nic ju¿ nie wiem

do tego kolejna sprawa, a mianowicie czasy i ilo¶ci nak³adanych warstw - jak mówi³em mam do dyspozycji jeden dzieñ, poniewa¿ mieszkam w bloku na osiedlu i gara¿u brak wiêc jadê do rodziny i tam to bêdê musia³ zrobiæ. Ile musi schn±æ podk³ad epoksydowy aby móc na nim dalej dzia³aæ?
-Na szpachlach jest napisane, ¿e po ok 30 min mo¿na szlifowaæ,
-podk³ad akrylowy - 2h do szlifowania/ponownego malowania,
-lakier bazowy (tutaj bym prosi³ o wyja¶nienie bo nie bardzo to rozumiem) "po 24 godzinach mg³ê lakiru nale¿y spolerowaæ. Lakier metaliczny nale¿y po 30 minutach koniecznie pokryæ bezbarwnym lakierem." czy lakier akrylowy jest lakierem metalicznym? :x: dok³adnie taki: http://sklep.motip.pl/dae...-blue-mica.html

:help: :help: :help:
 

sawmaster 
Wys³any: 2017-08-13, 16:36   
0
UP DOWN

Posty: 556
Sk±d: Bia³ystok
jak dajesz reaktywny to nie dajesz na niego epoksydowego, albo to albo to
 

kzychu
Wys³any: 2017-08-13, 19:13   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 344
Jak by¶ zapyta³ przed zakupem to bym Ci doradzi³ ¿eby¶ czas i pieni±dze wydane na te materia³y
przeznaczy³ np. na sw± kobiete, bo taka 1-no dniowa naprawa przy braku umiejêtno¶ci i wiedzy w dodatku na gównianych materia³ach to pora¿ka.
 

kalbi 
Wys³any: 2017-08-13, 19:39   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
musisz miec chocia¿ koks na wirtarce abu usun±æ rdzê, odt³u¶æ zmywaczem do usuwania silikonu i daj r-stop, po 2-3h przematuj go delikanie bordow± w³óknin±, odt³u¶æ i po³ó¿ epoksyd, po oko³o 2h zaszpachluj ubytki, po 15min docierasz, dajesz znowu epoksyd, po oko³o 15 min dajesz podk³ad akrylowy, po 4h przmatuj podk³ad p400, popraw papierem na g±bce p800/p1000 i mo¿esz lakierowaæ. Czasy schniêcia sa zale¿ne od posiadanych materia³ów i musisz czasy schniêcia wyczytaæ w karcie technicznej danego produktu, ja poda³em czasy na przyk³adzie swoich materia³ów epoksyd PPGDP40 i akryl d8046, co do polerowania to najlepiej zostawiæ na drugi dzieñ ale je¶li robisz to sprajem to i tak za przeproszeniem g ów no z tego wyjdzie
_________________

 
 

szopaaa
Wys³any: 2017-08-13, 21:57   
0
UP DOWN

Posty: 3
Nie wspomnia³em ale to s± drobne zadrapania krawêdzi drzwi, przetarcie karoserii od wchodzenia i wychodzenia samochodu (na progu jesli mozna to tak nazwac), do¶æ mocne przetarcie na zderzaku od spodu po najechaniu na krawê¿nik (i w g³ównej mierze to bêdê robi³) i jedno miejsce zaatakowane mocniej korozj± (b³otnik przy progu) tak¿e oprócz tego ostatniego rdzy nie mab±d¼ jest powierzchniowa wielko¶ci max 5 mm i w lanosie za 3000 z³

Chcê to sobie zrobiæ ¿eby nie zaczê³o korodowaæ na zimê bo blacharka jak na taki samochód i rocznik jest w stanie bardzo dobrym tylko wizualnie mnie to boli a kiedy probowaæ jak nie teraz? Mój pierwszy samochód to wiadomo, ¿e ka¿da ryska boli :roll: , a jak tego nie dopilnujê to ruda zacznie ¿reæ i tyle z tego bêdzie... Najwy¿ej stracê 150 z³ i jeden dzieñ pracy
 

sawmaster 
Wys³any: 2017-08-29, 07:03   
0
UP DOWN

Posty: 556
Sk±d: Bia³ystok
epoxyd podk³ad i baza z bezbarwnym
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania