Autor |
Wiadomo¶æ |
|
majster
|
Wys³any: 2017-09-26, 07:17 Pajêczyna na ¶wie¿o malowanym reflektorze
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Dlaczego powsta³a pajêczynka podczas lakierowania? Zaczê³a siê ju¿ tworzyæ kilka sekund po po³o¿eniu pierwszej warstwy. Warstw by³o 2 w odstêpach ok. 5 minut. Poprzednio zmatowione papierami na mokro od 800 do 2500. Dok³adnie odt³uszczone zmywaczem silikonowym. Lakier Trotona rozcieñczony zgodnie z karta charakterystyki max. 15%, ¿eby siê ³adnie rozlewa³. Temperatura w pomieszczeniu oraz materia³ów ok.21-22`C.
Powierzchnia czo³owa lampy by³a zeszlifowana bardzo dok³adnie-na klocku. Powierzchnie boczne-tylko zmatowione bez klocka, ale tak¿e wszystkimi gradacjami po kolei - i na tych powierzchniach nie ma ani jednej pajêczynki - pi±te zdjêcie.
Macie jakie¶ pomys³y co ¼le zrobi³em? Szlifuj±c dzisiaj -po ok 20h. papierem 2500-3000 co¶ tu naprawie jeszcze? Co proponujecie z tym zrobiæ?
|
|
|
|
|
majster
|
Wys³any: 2017-09-28, 08:09 Naprawione!
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Klosze nie by³y spêkane. Pajêczynka zrobi³a siê na zewn±trz.
Po rozszlifowaniu 3000 tak to wygl±da³o:
Rozszlifowa³em przód lampy ponownie. Zacz±³em od 400, i tu siê zdziwi³em, bo najprawdopodobniej pozosta³y stare warstwy, byæ mo¿e jeszcze fabrycznego lakieru, których nie zdar³em pewnie do koñca, szlifuj±c za pierwszym razem-zaczyna³em od papieru 600. Boki/brzegi lampy zmatowi³em tylko od 1000 w górê. Na przód lampy da³em 2 bardzo cienkie warstwy - dos³ownie "przepylone" PZP, uprzednio lekko nagrza³em lampy. Potraktowa³em ka¿d± warstwê natychmiast delikatnie opalark± (z odleg³o¶ci) w celu jak najszybszego odparowania rozpuszczalnika z lakieru (¿eby nie dosz³o do reakcji z doln± warstw±).
Na ca³o¶æ po³o¿y³em pierwsz± wastwê ( na pó³mat) i znowu delikatnie opalark±. Ostatnia warstwa na wysoki po³ysk (bez opalarki).
Ponadto doda³em 10% rozcieñczalnika, zamiast 15% jak poprzednio. Troszeczkê gorzej siê rozla³o, ale efekt koñcowy jest zadowalaj±cy, samemu uda³o mi siê poradziæ z problemem:
I co mi jeszcze przysz³o do g³owy: fabrycznie lampy pomalowane mia³y tylko front lampy, bez boków, dlatego na bokach nie zrobi³a siê pajêczynka
Ps. Lampy prywatne, ze sprayami mia³em wiele do czynienia a to moje pierwsze powa¿niejsze lakierowanie pistoletem
Czy na tym forum s± tylko amatorzy jak ja i nie umiej± pomóc, czy problem tkwi w niechêci dzielenia siê t± wiedz±? |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2017-09-29, 00:15
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Panie, za szybko i za grubo lakieru pan da³, a nie lakier oryginalny siê powa¿y³ . |
_________________
|
|
|
|
|
majster
|
Wys³any: 2017-09-29, 06:33
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
KK napisa³/a: | Panie, za szybko i za grubo lakieru pan da³, a nie lakier oryginalny siê powa¿y³ . |
Ok, to w takim razie dlaczego na powierzchniach bocznych nie by³o ani jednej pajêczynki ? |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2017-09-30, 00:43
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Poniewa¿ tam grubo nie la³e¶. |
_________________
|
|
|
|
|
juny
|
Wys³any: 2017-10-02, 02:54
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 2384 Sk±d: Ostrów WLKP
|
Ja swego czasu robi³em 20lamp na tydzieñ. 300 sztuk na pewno zrobi³em. Od samych nowych wozów wiêc praktycznie same g³êbokie rysy itp. Od porsche zd±¿y³o siê cisn±c kr±¿kiem 120p na maszynie. Nowe vw ( golf mk 6,7 czy passat b7-8) papier 240 po ma³ym kawa³ku mia³ ju¿ do¶æ. Na 2 miejscu Nowe audi równie¿ twardy lakier. Reszta spoko BMW Mercedes aston Martin itp normalnie sz³o 320 p i stopniowo pod lakier. Wa¿ne by nie zostawiæ starego lakieru bo robi siê odciencie i plama. Jutro jak znajdê chwilê wrzucê jak±¶ fotkê jak to wygl±da pozdro |
_________________
|
|
|
|
|
majster
|
Wys³any: 2017-10-02, 07:28
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
juny napisa³/a: | Ja swego czasu robi³em 20lamp na tydzieñ. 300 sztuk na pewno zrobi³em. Od samych nowych wozów wiêc praktycznie same g³êbokie rysy itp. Od porsche zd±¿y³o siê cisn±c kr±¿kiem 120p na maszynie. Nowe vw ( golf mk 6,7 czy passat b7-8) papier 240 po ma³ym kawa³ku mia³ ju¿ do¶æ. Na 2 miejscu Nowe audi równie¿ twardy lakier. Reszta spoko BMW Mercedes aston Martin itp normalnie sz³o 320 p i stopniowo pod lakier. Wa¿ne by nie zostawiæ starego lakieru bo robi siê odciencie i plama. Jutro jak znajdê chwilê wrzucê jak±¶ fotkê jak to wygl±da pozdro |
Wiêc podstawa to dobrze zedrzeæ stary lakier, rozumiem Robi³e¶ t± sam± metod±? Jakiego lakieru u¿ywa³e¶ i jak z jego trwa³o¶ci± i odporno¶ci± na zarysowania i odpryski? |
|
|
|
|
juny
|
Wys³any: 2017-10-02, 11:37
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 2384 Sk±d: Ostrów WLKP
|
Na swoim aucie mialem novol ultra po 30ty¶ km nie ma ¿adnych odpryskow itp. Wszystko w jak najlepszym. Nie wytrzyma³a tylko uderzenia w go³êbia przy 220km/h lampa gruz. Pojecha³em kupiæ i wzi±³em najbardziej ¿ó³ta jak± by³a. 20min zabawy i zakladalem igle |
_________________
|
|
|
|
|
kabar
|
Wys³any: 2018-02-24, 22:17
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
juny, mo¿esz podpowiedzieæ jaka powinna byæ odpowiednia technika i materia³y na lampy? |
|
|
|