Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Bikeday
Wys³any: 2017-12-29, 22:49   Zestaw i technologia do lakierowania ram rowerowych
0
UP DOWN

Posty: 3
Powitaæ wszystkich u¿ytkowników i z góry dziêkujê za fachow± pomoc.
Z miejsca informujê i¿ nie mam zamiaru otwieraæ potê¿nej lakierni samochodowej bez jakiegokolwiek do¶wiadczenia wiêc osoby które rzuc± mi rad± "zostaw to uciekaj" proszê o darowanie opinii.
Temat wygl±da tak, pracujê, prowadzê dzia³alno¶æ, sklep motoryzacyjny, sportowy oraz ma³y serwis rowerowy - hobbystycznie, nie mam zamiaru zarobkowo malowaæ.
Chcia³bym rozwin±æ swoj± pasjê zwi±zan± z bran¿± rowerow± tj malowanie ram rowerowych.
Szukam zestawu, ale nie chce zakupiæ dziadostwa najni¿szych lotów aby po uruchomieniu okaza³o siê ¿e dany sprzêt jest do dapy. Trochê czyta³em na forum i w sieci, ale czasami rozrzut jest taki ¿e g³owa ma³a.
Potrzebujê kompresor który pozwoli na wydajn± pracê przy pomalowaniu takowej ramy, pistolet który dobrze zagra z danym kompresorem, informacjê o sprawdzonych i niezbêdnych podzespo³ach które muszê mieæ do zestawu (odwadniacze itp) które pozwol± mi malowaæ jw ramy rowerowe.
Bêdê równie¿ wdziêczny za informacje oraz poradê jakimi lakierami najlepiej malowaæ ramy rowerowe, dodam ¿e nie chodzi mi o malowanie w stylu lakierni proszkowych, malowane bêdzie du¿o elementów - detali do których u¿ywane bêd± szablony ciête w ploterze oraz aerograf. Rêkê "artysty" posiadam i my¶lê ¿e z biegiem czasu zacznê ogarniaæ temat.
Cenowo
Kompresor - max 2000-3000 z³
Pistolet 500-700 z³ - nie wiem czy jeden wystarczy do podk³adu i malowania baz±?

Bêdê wdziêczny za informacjê oraz ewentualne zainteresowanie tematem.

Pozdrawiam serdecznie
 

Irek 
Wys³any: 2017-12-30, 00:28   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 16
Sk±d: Ruda ¦l±ska
Mo¿e inni mnie tu skrytykuj±, ale ja powiem tak:
Do malowania ramy rowerowej (zw³aszcza jesli malujesz jednoczesnie tylko jedn±) wcale nie potrzeba jakiegos wydajnego kompresora. Moim, zdaniem wystarczy jaki¶ tanszy dwut³okowy ze zbiornikiem 50l
Co do pistoletu to mo¿e byæ nawet jaki¶ najtanszy typu speedway czy co¶ takiego bo na ma³ej powierzchni nie widaæ niedoci±gniêc takiego sprzêtu. Je¶li chcesz miec pewno¶æ ¿e nie u¿ywasz tandety to proponuje ci pistolet DeVilbiss flg - moim zdaniem najlepszy stosunek ceny do jako¶ci i w sam raz do amatorskich a nawet po³profesjonalnych prac. Do podk³adu proponuje jedne z tanszych pistoletów do 100 z³
Do takich ma³ych prac my¶le ze wystarczy ma³y odwadniacz pod pistolet

Wogóle zastanawiam sie czy do tak ma³ych elemantów nie zaproponowaaæ Ci kupna pistoletu zaprawkowego o dyszy 0.8 mm w ten sposób tzw miot³a jest mniejsza i wiekszo¶æ materiaa³u l±duje na ramie. Je¶li u¿yjesz pistoletu normalnych wymiarów wiêkszo¶æ materia³u poleci w kosmos. Mo¿na ustawiæ normalny pistolet na w±ski strumien, ale moim zdaniem atomizacja lakieru bedzie gorsza.

Jesli chodzi o lakiery to poroponuje poszukaæ w Twojej okolicy mieszalni lakierów. tam mo¿esz sobie wybraæ sobie kolor bazowy na podstawie wzornika. Na to k³adziesz lakier bezbarwny (nie polecaam najtanszych) Ja u¿ywam Glasurit como - ok 100 z³/l nie jest to lakier z górnej pó³ki ale rozlewa sie dobrze i po czasie nie matowieje.

Je¶li cos pomin±³em to pytaj
 

GMC
Wys³any: 2017-12-30, 08:51   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 382
Irek napisa³/a:
Wogóle zastanawiam sie czy do tak ma³ych elemantów nie zaproponowaaæ Ci kupna pistoletu zaprawkowego o dyszy 0.8 mm w ten sposób tzw miot³a jest mniejsza i wiekszo¶æ materiaa³u l±duje na ramie. Je¶li u¿yjesz pistoletu normalnych wymiarów wiêkszo¶æ materia³u poleci w kosmos. Mo¿na ustawiæ normalny pistolet na w±ski strumien, ale moim zdaniem atomizacja lakieru bedzie gorsza.


Te¿ tak uwa¿am. Z ma³ych pistoletów mo¿na ¶mia³o poleciæ markê Star https://fachowiec.com/sklep/pl/products/index?Products_page=1&pageSize=15
Do lakierów dysza 0,8 lub 1.0 a do podk³adu mo¿na wzi±æ dyszê 1.2 bo na rower to nie ma sensu nak³adaæ wype³niaczy dysz± 1.8 tylko lepiej wybraæ jaki¶ podk³ad który mo¿e robiæ ma³e wype³nienie + "mokro w mokro" i rozcieñczalnikiem dopasowaæ siê do dyszy. Wtedy wystarczy delikatne przytarcie papierem na g±bce.
 

Bikeday
Wys³any: 2017-12-30, 10:03   
0
UP DOWN

Posty: 3
Super, dziêki za zainteresowanie tematem,
Trochê rzeczy ju¿ wiem.
Szukaæ pistoletu zaprawkowego, który mam rozumieæ bêdzie zupe³nie wystarczaj±cy i jednocze¶nie precyzyjny.
Przy wyborze kompresora nie sugerowaæ siê wielko¶ci± butli tylko mocami przy dobijaniu - skoro mam szukaæ dwut³okowca. OK
Tu od razu pytanie - jakie¶ sprawdzone modele?
Bo tak jak pisa³em nie chce kupiæ dziadostwa, gdzie¶ w necie znalaz³em informacjê jeszcze przed postem i¿ fajnym kompresorem bêdzie METABO 520 -200 - po czym wchodzê na opiniê i ka¿dy jak jeden pisze - nie nadaje siê do malowania, skrapla lakier czy co¶ takiego.
Osprzêtem siê nie przejmowaæ, gdy¿ przy tak ma³ej powierzchni i braku p³aszczyzn nie jest on a¿ tak istotny.
Kolejne pytanie - jaki¶ aerograf? du¿o bêdzie drobnych elementów.
Mieszalnie mam 15 km od siebie i podjadê dopytaæ, aczkolwiek nie wiem czy lakiery rowerowe nie s± zupe³nie inne od lakierów samochodowych, mam wra¿enie ¿e lakier na samochodzie bardzo ³atwo zarysowaæ, natomiast na moim rowerze, po zawodach i ca³odniowych jazdach przez dzicz nie ma najmniejszej rysy, ale pewnie to ju¿ detale technologiczne, uderze nawet do jakiego¶ producenta.
Czy 3M zajmuje siê lakierami, i jak oceniacie ich produkty, sam jestem dystrybutorem 3M tylko w dziedzinie folii do zmiany koloru pojazdów.

Pozdrawiam i jeszcze raz dziêki za odpowiedzi i porady
 

Bikeday
Wys³any: 2017-12-30, 10:19   
0
UP DOWN

Posty: 3
Dodam i¿ znalaz³em osobê która wykonuje podobne rzeczy za nasz± granic± na Yt

https://www.youtube.com/watch?v=XFqjlDWjy5E

Pozdrawiam
 

Irek 
Wys³any: 2017-12-30, 21:31   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 16
Sk±d: Ruda ¦l±ska
Z tego co kojarze s± lakiery o zwiêkszonej odporno¶ci. S± to lakiery dedykowane do ³odzi i jachtów Istniej± równie¿ lakiery ceramiczne, s± to bardzo twarde lakiery, ale drogie, no i jak w jakim¶ miejscu co¶ spartolisz to bedziesz mia³ ciê¿ko to zeszlifowaæ czy wypolerowaæ. Kiedy¶ Inter Cars mia³ co¶ takiego w ofercie.
Wspomniane lakiery to oczywi¶cie lakiery dwusk³adnikowe tak jak zwyk³e lakiery samochodowe. Tobie wystarczy³by klarlak o zwiêkszonej twardo¶ci, a jak± pod niego dasz baze nie ma wp³ywu na jego odporno¶æ.
W mieszalni lakieru dopytaj dok³adnie, wszystko ci wyja¶ni± a i pewnie bed± mieli co¶ z tego o czym wspomnia³em w ofercie, je¶li nie na stanie, to na pewno na zamówienie.
Je¶li chodzi o aerograf to siê nie wypowiadam, bo nie u¿ywam.
Co do kompresora powinien wystarczyæ taki który ma moc 2,2 - 2,5 kW, zw³aszcza je¶li masz u¿ywaæ pistoletu zaprawkowego. Je¶li trafisz na bubel, zawsze mo¿esz dokupiæ porz±dny odwadniacz i odolejacz.
Z t± opini± o metabo to mnie zaskoczy³e¶, bo do tej pory mia³em dobre zdanie o tej marce.
Wiêkszo¶æ sprzetu dzisiaj to chinczyki tylko maj± ró¿ne etykiety. Wa¿ne ¿eby kupiæ od powa¿nego dystrybutora, który ma renome i du¿e obroty wtedy nie mo¿e pozwoliæ sobie na handel sprzetem na który s± reklamacje.
Ja swój kompresor mam z hurtowni motoryzacyjnej. Wiem ¿e to chinczyk ale chodzi juz kilka lat bez napraw i awarii. Wygl±da jak wiêkszo¶æ tych sprzedawanych w internecie, tylko ma inne naklejki i napisy ;P
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group