Autor |
Wiadomość |
 |
lolejko
|
Wysłany: 2008-09-17, 22:30 Technika natrysku
|
0
|
|
|
Posty: 135
|
Jak to jest z tym malowaniem???
K³adê bazê a na to bezbarwny. Podczas nak³adania bezbarwnego jak to dok³adnie powinno wygl¹daÌ? Ja jak k³adê bezbarwny to po przejechaniu pistoletem zostaje mi taka mgie³ka na elemencie, czy to dobrze?? Dlatego zawsze jak maluje, to w jednym miejscu malujê nie tak, ¿e poci¹gnê pistoletem raz, tylko lecê tak ¿eby farba pokry³a element tak¹ grubsz¹ warstw¹. Wygl¹da to tak jakby polaÌ wod¹ jednolita powierzchnia, tylko b. ³atwo siê zacieki tworz¹. Czy to dobrze kombinuje? Aha, jak sobie poradziÌ z mork¹??? Nie mogê poj¹Ì jak zrobiÌ ¿eby jej nie by³o. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jacklack
|
Wysłany: 2008-09-18, 12:44
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 352
|
Witam pierwsza warstwa bezbarwnego to nie mo¿e byÌ tylko taka mgie³ka to musi byÌ warstwa pó³ mokra( element musi siê prawie œwieciÌ) trzeba odczekaÌ chwile ¿eby podesch³a i jednoczeœnie trzyma³a drug¹ pe³n¹ warstwê .Odnoœnie morki nie wiem jaki masz sprzêt ale wydaje mi siê ¿e masz za niskie ciœnienie robocze i dlatego powstaje morka i jednoczeœnie warstwa jest zbyt gróba co powoduje sp³ywanie lakieru |
|
|
|
 |
lolejko
|
Wysłany: 2008-09-18, 20:32
|
0
|
|
|
Posty: 135
|
jacklack, No cos mi naswietliÂłes sprawĂŞ, bo teÂż mi siĂŞ wydaje, Âże maÂłe siÂśnienie mam na wylocie. Niby manometr wskazuje 5Bar, ale mi siĂŞ wydaje ze coÂś maÂło mam.
Tak jak piszesz, choĂŚby nie wiem co robiÂł, to nie mogĂŞ pokryĂŚ elementu Âżeby siĂŞ ÂświeciÂł.
Albo mi pluje kropeczkami, albo mgieÂłka poleci. Ale to chyba bedzie ciÂśnienie. ZawĂłr regulacyjny mi chyba padÂł. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jacklack
|
Wysłany: 2008-09-18, 21:17
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 352
|
lolejko powiedz jaki masz pistolet ,jak¹ ma dyszê sprawdz jakie twój pistolet powinien mieÌ ciœnienie robocze .jak¹ masz sprê¿arkê , czy utrzymuje ciœnienie robocze jakie wymaga pistolet no i skoro pluje wod¹ to zaopatrz siê w porz¹dny odwadniacz odolejacz,Odleg³oœÌ sprêrzarki i miejsca w którym malujesz te¿ jest bardzo wa¿na im wiêksza tym gorzej du¿a odleg³oœÌ du¿y spadek ciœnienia i skraplanie siê wody w wê¿u |
|
|
|
 |
lolejko
|
Wysłany: 2008-09-19, 08:18
|
0
|
|
|
Posty: 135
|
Pistolet ma dyszĂŞ 1,4 LVLP. CiÂśnienie robocze ponoĂŚ 3,5 atmosfery.
SprĂŞÂżarkĂŞ mam jakiegoÂś starego WANa 300l. Pluc wodÂą nie pluje bo mam skraplacz, ale z tym co piszesz to wÂłaÂśnie mi nie utrzymuje ciÂśnienia.
SprĂŞÂżarka zamontowana jakieÂś 5 m |
_________________
 |
|
|
|
 |
jacklack
|
Wysłany: 2008-09-19, 10:12
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 352
|
lolejko napisał/a: | SprĂŞÂżarka zamontowana jakieÂś 5 m | 5 m to powinno byĂŚ oki ,s³óchaj ja np. uÂżywam do klaru DP obecnie 3750 Sata HVLP digital 3000 dyszy 1,3 i na wyÂświetlaczu w pistolecie 2 bar i jest dobrze wszysko Âładnie siĂŞ rozlewa delikatna skĂłrka to zawsze jest ale nie drĂłbsza jak fabryczna Bardzo moÂżliwe Âże masz za ma³¹ sprĂŞÂżarke |
|
|
|
 |
mebArth
|
Wysłany: 2008-09-19, 16:36
|
0
|
|
|
Pomógł: 42 razy Posty: 1794 Skąd: KrakĂłw
|
Cytat: | na wyÂświetlaczu w pistolecie 2 bar |
Kurcze..chyba w koncu kupie nowa bateryjke bo mi zegar umarÂł wszystko na sÂłuch
EDIT:
@lolejko - Ja robie bezbarwny na pierwszy raz PRAWIE ze na wylanie a drugi raz poprawiam zwiekszajÂąc materiaÂł. Im wiĂŞcej dasz cisnienia tym drobniejszego masz "baranka".
Jak zapodam wysokie cisnienie to wystarczy 2500 papierek na poprawe wizerunku. Jak maÂłe cisnienie to mam barana ale jak sie przyÂłoe 2000 to wychodzi szkÂło. Mozna sobie pomĂłc trizact'em 3M na sucho przed 2000. Znacznie uÂłatwia pracĂŞ ale tylko i wyÂłacznie jesli auto jest caÂłe szkliste.
RobiÂłem teraz Corse Combo C i kurcze na kazdym elemencie inna struktura....cholera wie do czego sie odniesc...zrobiÂłem po swojemu - lekki baranek, 2000, i jest prawie Âładnie
Inna kwestia to gluty i smieci a na to Âświety Boze nie pomoze |
_________________ Bart
 |
|
|
|
 |
lolejko
|
Wysłany: 2008-09-19, 20:11
|
0
|
|
|
Posty: 135
|
Na bank u mnie to wina jest ciÂśnienia roboczego. CoÂś mi sprĂŞÂżarka zastrajkowaÂła. Ehhhh
mebArth, mebArth napisał/a: | Im wiĂŞcej dasz cisnienia tym drobniejszego masz "baranka". |
No, ale chyba nie 8Bar??? |
_________________
 |
|
|
|
 |
mebArth
|
Wysłany: 2008-09-20, 13:30
|
0
|
|
|
Pomógł: 42 razy Posty: 1794 Skąd: KrakĂłw
|
Na HVLP maxymalnie mam 2.5 Bar |
_________________ Bart
 |
|
|
|
 |
lolejko
|
Wysłany: 2008-09-20, 17:08
|
0
|
|
|
Posty: 135
|
No dobra teraz kwestia taka, bo teÂż siĂŞ nad tym zastanawiam.
Czy rozcieĂączaĂŚ farbĂŞ rozpuszczalnikiem Âżeby byÂła taka prawie jak woda, ale Âżeby nie kapaÂło z mieszadÂła czy trochĂŞ gĂŞstsza? |
_________________
 |
|
|
|
 |
gola
|
Wysłany: 2008-09-20, 23:51
|
0
|
|
|
Pomógł: 23 razy Posty: 854
|
lolejko napisał/a: | Pistolet ma dyszĂŞ 1,4 LVLP. CiÂśnienie robocze ponoĂŚ 3,5 atmosfery.
SprĂŞÂżarkĂŞ mam jakiegoÂś starego WANa 300l. Pluc wodÂą nie pluje bo mam skraplacz, ale z tym co piszesz to wÂłaÂśnie mi nie utrzymuje ciÂśnienia.
SprĂŞÂżarka zamontowana jakieÂś 5 m |
co to za LVLP?Ja na LVLP iwaty ustawiam do bezbarwnego 2.0,2.5 atm w zaleznosci od gestosci materialu.Jezeli nie rozcienczam lakieru to oczywiste ze cisnienie daje wieksze.Wszystko zalezne od tego jaka struktura lakieru jest w oryginale. |
|
|
|
 |
lolejko
|
Wysłany: 2008-09-21, 11:47
|
0
|
|
|
Posty: 135
|
gola napisał/a: | Wszystko zalezne od tego jaka struktura lakieru jest w oryginale. |
Jestem jeszcze maÂło doÂświadczony. Jak poznajesz jaka struktura jest na oryginale?
I skÂąd wiesz jak rozcieĂączyĂŚ ?
Mój LVLP to niestety nie IWata ani Sata tylko jakiœ Auaritia 3000. Kiedyœ sobie jeszcze kupiê Satê , tylko muszê lakierowaniem zaj¹Ì siê na powa¿nie |
_________________
 |
|
|
|
 |
mebArth
|
Wysłany: 2008-09-21, 17:19
|
0
|
|
|
Pomógł: 42 razy Posty: 1794 Skąd: KrakĂłw
|
Cytat: | Jak poznajesz jaka struktura jest na oryginale? |
Jak pod kÂątem spojzysz na lakier to widzisz albo morkĂŞ albo baranka, albo szkÂło (lustro).
Jesli caÂłe auto jest w jednej strukturze sa 2 warianty:
albo ffabryka
albo caÂłe malowane.
Jak malowane to trzeba szukac bÂłedĂłw lakierniczych - jesli nie ma to 90% ze fabryka
Jesli dzrwi sa gÂładkie a bÂłotnik juz nie (np ma inna strukture lakieru - jest gÂładszy lub bardziej wyczuwalny pod palcami niÂż element sasiadujacy) to wiadomo co byÂło maszczone juÂż.
Efekt "baranka" tez sie przejawia mniejszym poÂłyskiem niÂż reszta gÂładkich elementĂłw.
Chyba jasno wytÂłumaczyÂłem? |
_________________ Bart
 |
|
|
|
 |
lolejko
|
Wysłany: 2008-09-21, 19:44
|
0
|
|
|
Posty: 135
|
mebArth, jasno i wyraÂźnie |
_________________
 |
|
|
|
 |
mebArth
|
Wysłany: 2008-09-21, 19:48
|
0
|
|
|
Pomógł: 42 razy Posty: 1794 Skąd: KrakĂłw
|
Lux
A najbardziej podobaja mi sie miny handlarzy na gieÂłdzie kiedy ide z kumplem kupujÂącym i wyrzygam sprzedawcy BEZWYPADKOWAOSC strucla wprost bezcenne |
_________________ Bart
 |
|
|
|
 |
mokun
|
Wysłany: 2010-09-02, 15:18
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
A koledzy mam pytanko a nie chce zasmiecac forum kolejnym tematem. Mam pistolet Yato HVLP z dyszÂą 1,4mm i mam problem tego rodzaju Âże i przy bazie i przy klarze pistolet co jaki czas zyca mi taka wieksza krople jakby. Jade przez element wzdÂłuz i nagle w poÂłowi rzuci mi kilka takich kropek. Kombinowalem juz z cisnieniem i nic nie pomagalo. Co moze byc tego przyczyna?? |
|
|
|
 |
obcy_69
|
Wysłany: 2010-09-02, 21:59
|
0
|
|
|
Pomógł: 24 razy Posty: 704
|
A nie jest czasami tak, ze rzuca Ci te krople w chwili ponownego naciskania cyngla...?? Jezeli tak, to iglica nie pracuje prawidlowo...tzn. za wolna wraca z powrotem po puszczeniu cyngla, co powoduje wydostanie sie lakieru w postaci kropli na wylocie dyszy materialowej. Nastepne wcisniecie cyngla powoduje wyrzut tej kropli na element..
Sa specjalne smary do smarowania iglicy w miejscu przejscia przez przelotke..lub tez sprobuj lekko popuscic przelotke.. |
|
|
|