Autor |
Wiadomo¶æ |
|
michallodz
|
Wys³any: 2018-08-07, 17:46 Czy drzeæ klar?
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
Cze¶æ, zabra³em siê po wielu latach obiecywania za blacharkê w moim aucie. Po za miejscow± rdz± problemem od zawsze by³ ³uszcz±cy siê klar. Kto¶ kiedy¶ chcia³ od¶wie¿yæ auto i popsu³ do koñca.
Od paru dni po pracy szlifujê sobie maskê papierem 120 na szlifierce oscylacyjnej i dzi¶ dojrza³em, ¿e tam jest chyba z 10 warstw
Po kolei jest tam:
podk³ad fabryczny taki zielonawy
jaki¶ bia³y chyba podk³ad
kolor
znowu jaki¶ podk³ad najpierw jasno bezowy pó¼niej ciemniejszy
baza
klar
i w niektórych miejscach znowu baza i klar albo drugi klar bo ciê¿ko mi to odró¿niæ.
G³ówne pytanie brzmi czy je¶li zeszlifujê klar tam gdzie siê ³uszczy i pó¼niej ju¿ nie czuæ pod palcami przej¶cia miêdzy klarem a innymi warstwami to mogê ju¿ sobie odpu¶ciæ szlifowanie i mogê to pryskaæ podk³adem? Czy mam drzeæ wszystko a¿ do? No w³a¶nie dok±d? Ostatniej bazy? Do podk³adu?
Nie chcê niepotrzebnie traciæ czasu i naruszaæ warstwê która jest dobra i nie ma pod ni± rudej.
Druga kwestia, auto chcê malowaæ ca³e ale nie bardzo s± warunki na to, ¿eby pryskaæ ca³o¶æ w jednym momencie. Czy s± jakie¶ przeciwwskazania ¿ebym sobie robi³ to element po elemencie? |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2018-08-08, 00:10
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
michallodz napisa³/a: | pytanie brzmi czy je¶li zeszlifujê klar tam gdzie siê ³uszczy i pó¼niej ju¿ nie czuæ pod palcami przej¶cia miêdzy klarem a innymi warstwami to mogê ju¿ sobie odpu¶ciæ szlifowanie |
Zedrzyj tylko to co Ci "z³azi" reszty nie musisz ruszaæ jak jest dobra i nie ma ¿adnych oznak ¿e co¶ siê tam "dzieje" ....
michallodz napisa³/a: | auto chcê malowaæ ca³e ale nie bardzo s± warunki na to, ¿eby pryskaæ ca³o¶æ w jednym momencie |
A w jaki kolor bêdziesz wrzuca³ to nadwozie ?
Jak jaki¶ jasny metalik czy per³a to mo¿esz polec ....
michallodz napisa³/a: | jakie¶ przeciwwskazania ¿ebym sobie robi³ to element po elemencie? |
Je¶li ju¿ to staraj siê lakierowaæ stronami tj. raz lewa strona a drugi raz prawa strona |
|
|
|
|
michallodz
|
Wys³any: 2018-08-08, 14:43
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
Kolor z³oty
oczywi¶cie bok jeden w ca³o¶ci na raz to zrobiê tak z reszt± zak³ada³em maska, pas przedni na pierwszy rzut potem boki pó¼niej ty³ i dach a wnêtrze czy komorê silnika to ju¿ zrobiê bez spiny bo tam nikt nie zagl±da
Czyli jadê wszystko P120 i k³adê podk³ad. Ewentualne miejsca podejrzane szlifujê g³êbiej i wype³niam g³êbsze dziury szpachl±.
A jakiej Wy jeste¶cie szko³y odno¶nie szpachli? Na podk³ad czy na go³± blachê te¿ mo¿na? |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2018-08-12, 17:55
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Cytat: | A jakiej Wy jeste¶cie szko³y odno¶nie szpachli? Na podk³ad czy na go³± blachê te¿ mo¿na? |
Jak masz Daewoo Lanos i tym podobne "kapiszony" to mo¿esz ¶mia³o gipsowaæ na go³± blachê nic mu i tak ju¿ nie mo¿e zaszkodziæ ...
W innych przypadkach nak³adasz podk³ad epoksydowy i na niego szpachlówkê |
|
|
|
|
michallodz
|
Wys³any: 2018-08-16, 20:25
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
Haha mam scirocco z 84r.
Mam jeszcze pytanie z racji tego, ¿e natrafi³em na sporo rdzy w pewnych miejscach gdzie trudno dotrzeæ ale kupiæ drugi element w dobrym stanie graniczy z cudem. S± ró¿ne specyfiki (neutralizatory korozji niby) jak np. APP R-STOP albo BRUNOX EPOXY. Kolega kiedy¶ poleca³ stosowaæ na go³± blachê najpierw podk³ad reaktywny np. z Spectral czy jako¶ tak. Jak tego wszystkiego u¿ywaæ je¶li obawiam siê, ¿e móg³ gdzie¶ zostaæ drobny ¶lad rdzy? którego u¿ywaæ i w jakiej kolejno¶ci?
A odno¶nie jeszcze zwyk³ego podk³adu to je¶li spód maski nie musi byæ bóg wie jaki g³adki bo i tak pe³no tam bêdzie wyg³uszenia to czy robiæ a¿ 2-3 warstwy czy wystarczy jedna skoro i tak nie bêdê tego szlifowa³? Czy wiêcej warstw w tym przypadku prze szlifowania bardziej zabezpieczy antykorozyjnie? Czy to tylko po to ¿eby wyrównaæ ewentualne nierówno¶ci? |
|
|
|