| Autor | Wiadomo¶æ | 
      
		|  | 
  | dc-cap | 
     
        |  Wys³any: 2020-02-12, 16:08   Problemy z lakierowaniem skutera wodnego, proszê o paradê. | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 13
 
 | 
            
               | Witam wszystkich. Temat lakiernictwa nie jest mi obcy, du¿o lakierowañ za mn± bez przygód. Tym razem robie dla siebie skutera wodnego. Materia³ to ¿elkot. Uszkodzenia zosta³y rozwiercone i uzupe³nione ¿elkotem. Potem wszystko przejechame p240, natêpnie cif i czerwona w³óknina. Na to poszed³ podk³ad epoksydowy {tak wyczyta³em na forum jachtowym}. Po tym puder i na g³adko p800 na mokro. Na koniec wszystko odt³uszczone zmywaczem i baza 3 warstwy deber i na to klar silco x10. Po 2 tygodnich w 25 stopniach polerka, delikatnie objech³a maszyna i mi siê dziub³o w pow³okê, lakier zszed³ z bazy. Wzio³em szpachelkê i dziub³em w niewdocznym miejscu i te¿ schodzi³o. Test nitro wszystko zaczê³o dzwigaæ od bazy. Wszystko namoczy³em nitro i zdrapa³em. Ponowny szlif 320 i epoksyd novol protect 360 1:1. Ponowny szlif p800 i tym razem posz³a baza spies hacker i klar spectral 565 bardzo dobre opinie i twardo¶æ. Po lakierowaniu 2tygodniach zrobi³em test w niewidocznym miejscu szpachelka i tym razem baza z lakierem odchodzi od pok³adu. W niektórych miejscach nie do zdarcie ale wiêkszo¶æ idzie p³atami. Mo¿na szpachelk± ¶ci±gaæ. Nie wiem co jest grane. Nie muszê nikomu mówiæ jak skutery wodne maj± skomplikowane kszta³ty, wszystko do rêcznego szlifu. £apy mam ju¿ jak ma³pa nie mówi±c o kasie. Teraz zamówi³em baze challenger do której technologicznie mo¿na zrobiæ wersjê wzmocnion± na adhezjê i kohezjê dodajaæ utwardzacz challenger cl650 w ilo¶ci 10%. Mo¿e tym razem bêdzie trzymaæ. Potrzebuje Waszych porad co mo¿e byæ nie tak. Pomieszczenie nagrzane do 30 stopni po¼niej nawiew idzie z zewnatrz przez filtr sufitowy. Blok powietrza czysty 3 etapowy na 1/2 cala italco (zamiennik saty) Pistolet 3m accuspray dysza 1,2.
 Teraz jestem w fazie 3 szlifowania tego podk³adu i znowu trzeba daæ nowy bo po szlifie widaæ ju¿ prze¶witki do ¿elkotu. Jutro bêdzie podk³ad, potem 2 dni szlifowania i lakier. Jedyne co mi przychodzi do g³owy to na drobny papier, ale zawsze robi³em p800. Aha podczas zrywania pomimo klikutygodniu czuæ zapach bazy lub bezbarwnego. A suszy³a siê godzine przed bezbarwnym. Zauwa¿y³em jeszcze, ¿e gdzie by³o wiêcej bezbarwnego tam odchodzi mocno, a gdzie mniej to bardzo trudno. Ale musz± byæ 2 pe³ne warstwy, ¿eby by³a jaka¶ odporno¶æ.
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | kalbi   | 
     
        |  Wys³any: 2020-02-12, 17:46 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 32 razy
 Posty: 1682
 Sk±d: Warszawa
 
 | 
            
               | nie wiem jaka jest technologia naprawy dla skuterów wodnych ale po pierwsze trzyma³bym siê dedykowanych materia³ów do ³odzi i skuterów, a nie typowych dla samochodówki!! pod drugie to wszystkie materia³y powinny byæ jednego producenta najlepiej. Podk³ad jak robisz mocno wype³niaj±cy to baza mo¿e mieæ do niego gorsz± przyczepno¶æ, dodatkowo w celu zwiêkszenia przyczepno¶ci do bazy mo¿na dodaæ oko³o 10 % utwardzacza (lepiej siê zwi±¿e z bezbarwnym oraz bêdzie utwardzona) |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | dc-cap | 
     
        |  Wys³any: 2020-02-12, 18:11 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 13
 
 | 
            
               | S± farby poliuretanowe na jachty, ale mo¿na te¿ samochodówk± to co bêdzie ponad wod±. Czy dodanie utwardzacza do bazy zwiêksza te¿ przyczepno¶æ do podk³adu? Czy z Waszego do¶wiadczenia jak przejadê podk³ad p600 na g±bce na mokro pod bia³± baze solid nie bêdzie widaæ rys? Dziêki. |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | dc-cap | 
     
        |  Wys³any: 2020-02-14, 17:33 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 13
 
 | 
            
               | Co¶ wymarte te forum, kiedy¶ bardziej ¿y³o. Próbowa³ kto¶ p600 pod baze na mokro? Stawiam na matowanie bo tam gdzie by³o w³óknin± szar± fajnie zamtowione to wszystko odesz³o. Na zagranicznym forum poczyta³em ¿e maluj± te¿ poliuretanami, ale wtedy jest problem z przej¶ciem bo k³adzie siê 4 warstwy i jest gruboo. |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | dc-cap | 
     
        |  Wys³any: 2020-02-14, 19:33 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 13
 
 | 
            
               | Jeszcze pytanko macie jakie¶ porady jak dobrze pomalowaæ wnêki klarem, bo mi wychodzi tam kaszana, boje siê tam bardziej przylaæ ¿eby nie polecia³o, ¶wiat³o tam nie dochodzi i pomimo ¿e mam lampe czo³ow± na te wnêki to jest bieda. Nie wiem czy na du¿ym ci¶nieniu czy na mniejszym? Albo jaki¶ patent? Zdjêcie wklejam jak to wygl±da. Dodatkowo trze bardzo uwa¿aæ, bo jest tak ciasno ¿e problem tam z pistoletem manewrowaæ, jedne dotkniêcie i po temacie. Przewód wtedy daje na plecy i mam go na ramieniu. 
   
  |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Robertlodz09   | 
     
        |  Wys³any: 2020-02-19, 15:00 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 61 razy
 Posty: 3387
 Sk±d: £ód¿
 
 | 
            
               |  	  | dc-cap napisa³/a: |  	  | jest tak ciasno ¿e problem tam z pistoletem manewrowaæ | 
 U¿ywasz do takich prac mini pistoletu ? Przy dyszy 1.0-1.2 nie ma problemu rozlaæ lakier nawierzchniowy i trochê wiecej masz miejsca do manewru
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Robertlodz09   | 
     
        |  Wys³any: 2020-02-19, 15:02 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 61 razy
 Posty: 3387
 Sk±d: £ód¿
 
 | 
            
               |  	  | dc-cap napisa³/a: |  	  | Próbowa³ kto¶ p600 pod baze na mokro | 
 Na mokro to za gruba gradacja je¶li ju¿ to mo¿esz 500-600 ale na sucho pod bazê przygotowaæ podk³ad.
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | klapek | 
     
        |  Wys³any: 2020-02-21, 08:44 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 1 raz
 Posty: 63
 Sk±d: Parczewo
 
 | 
            
               | "Wydawnictwo Lakiernik" dzi¶ na FB, podlinkowa³ firmê "Sea-Line for boat builders". Zadzwoñ do Nich i pogadaj.
 |  | 
	
		|  |  |