Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Damian87
Wys³any: 2020-03-01, 21:19   
0
UP DOWN

Posty: 27
Mam Pytanie co do zastosowania app r-stop:
1. Po wyschniêciu r-stop przed na³o¿eniem epoksydu czy szpachlówki normalnie przetrzeæ papierem ¶ciernym dla zwiêkszenia przyczepno¶ci i odt³u¶ciæ?
2. Je¶li mam zamiar wyrównaæ to miejsce szpachlówk± to najpierw daje epoksyd potem szpechel i podk³ad? Czy od razu na r-stop szpachlówka i podem podk³ad?
 

klapek
Wys³any: 2020-03-06, 13:55   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 63
Sk±d: Parczewo
Epoksyd, nastêpnie szpachla.
 

Damian87
Wys³any: 2020-03-06, 14:18   
0
UP DOWN

Posty: 27
A r-stop normalnie matowi siê papierem i odt³uszczaæ?
 

kuba9311
Wys³any: 2020-03-08, 19:36   
0
UP DOWN

Posty: 2
Zapodkladowalem maske szarym podkladem dyny, po jakims czasie zmatowilem ten podklad i nalozylem kolejne warstwy szarego podkladu bo obawialem siê, ¿e polozylem go za cienko. Tym razem u¿y³em podkladu akrylowego firmy q-refinish, który okaza³ siê ciut ciemniejszy wzglêdem dyny. Zacz±³em szlifowaæ element p800 na mokro pod baze i przetarlem sie w kilku miejscach do szarego ciut jasniejszego podkladu akrylowego dyny. Czy musze na nowo podkladowac maske, czy te przetarcia bêd± widoczne po na³o¿eniu bazy, a mo¿e nie bêdzie widaæ ró¿nic?
Z góry wielkie dziêki za pomoc
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2020-03-09, 13:33   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3388
Sk±d: £ód¿
Pytanie podstawowe pod jaki kolor lakieru (bazy) szykujesz te elementy ... ?
Je¶li kolor jest ciemniejszy to wiadomo ¿e podk³ad musi mieæ odpowiedni VS tak aby¶ mia³ odpowiednie t³o pod kolor nawierzchniowy ...
Takie przecierki mo¿esz zostawiæ ewentualnie lekko przekurzyæ tym drugim podk³adem tak aby powierzchnia mia³a jednakowe t³o
 

kuba9311
Wys³any: 2020-03-09, 19:50   
0
UP DOWN

Posty: 2
Robertlodz09 napisa³/a:
Pytanie podstawowe pod jaki kolor lakieru (bazy) szykujesz te elementy ... ?
Je¶li kolor jest ciemniejszy to wiadomo ¿e podk³ad musi mieæ odpowiedni VS tak aby¶ mia³ odpowiednie t³o pod kolor nawierzchniowy ...
Takie przecierki mo¿esz zostawiæ ewentualnie lekko przekurzyæ tym drugim podk³adem tak aby powierzchnia mia³a jednakowe t³o

baza ld8x z palety volkswagena
 

luki158
Wys³any: 2020-04-01, 17:14   
0
UP DOWN

Posty: 6
Witam

Mam pytanie, pomalowa³em zdarzak i wyszed³ matowy, prawdopodobnie ¼le zala³em klarem. Próbowa³em to polerowaæ ale ciê¿ko uzyskaæ po³ysk. Powiedziecie mi czy mogê to zmatowiæ P2000 i wylaæ na to nowy klar czy bêdzie z tego kocha, i trzeba pomalowaæ baz±? Dziêki za odpowied¼.
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2020-04-01, 19:05   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3388
Sk±d: £ód¿
Wyrównaj to 1500 na mokro tylko uwa¿aj aby¶ siê do bazy nie przeszlifowa³
i dalej jak piszesz "wylewaj klar" ;)
 

luki158
Wys³any: 2020-04-01, 20:45   
0
UP DOWN

Posty: 6
D¼wiêk za odpowied¼
 

luki158
Wys³any: 2020-04-05, 18:04   
0
UP DOWN

Posty: 6
Mam jeszcze jedno pytanie, czy polerki tego pokoju s± co¶ warte, je¶li szkoda na to pieniêdzy to czemu? https://www.lidl-sklep.pl...-120/p100287241
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2020-04-05, 19:44   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3388
Sk±d: £ód¿
luki158 napisa³/a:
czy polerki tego pokoju s± co¶ warte,

Polerowa³e¶ ju¿ jakie¶ auto ?
Podstawa to brak regulacji obrotów ,nawet brak mo¿liwo¶ci zmiany g±bki - poniewa¿ g±bki masz w trzech rodzajach (miêkka ¶rednia i twarda) nie w ka¿de miejsce mo¿esz podej¶æ tak± polerk± ...o braku innych mo¿liwo¶ci które maj± ju¿ profesjonalne polerki nawet nie ma co wspominaæ ale jak widzê to chyba "cena czyni cuda.."
Kup zobacz jak siê spisuje i napisz nam o swoich "wra¿eniach" z polerowania tej klasy sprzêtem
Tylko pamiêtaj ¿e jak trafisz czarne auto ... to polegniesz ju¿ na samym starcie no chyba ¿e masz "¶lepego klienta" ;)

Jak dla mnie lepiej do³o¿yæ i kupiæ co¶ co jest wzorowane na prawdziw± polerkê
zreszt± temat polerek jest co jaki¶ czas tutaj poruszany wystarczy poszukaæ na forum np.
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=11779
 

simi
Wys³any: 2020-04-19, 19:08   
0
UP DOWN

Posty: 3
To mój pierwszy post na forum wiêc wypada siê przywitaæ, tak¿e: cze¶æ ;)
Zabra³em siê za naprawê maski w samochodzie brata, by³a ju¿ wcze¶niej naprawiana i zaczê³a odchodziæ szpachla... Po punktowym zeszlifowaniu okaza³o siê ¿e samochód by³ ju¿ dwukrotnie malowany. Co wiêcej na po³owie powierzchni maski s± pêkniêcia. Tak¿e wydaje mi siê ¿e bêdzie trzeba, przynajmniej na po³owie elementu, dokopaæ siê do oryginalnego podk³adu, albo nawet blachy. Tutaj pojawia siê pytanie: czy nie lepiej zedrzeæ absolutnie wszystko z ca³ej powierzchni elementu i lakierowaæ na go³± blachê? Je¶li tak, to czy mogê do tego celu u¿yæ tarczy ¶ciernej typu clean&strip?
Pozdrawiam
 

kzychu
Wys³any: 2020-04-19, 20:08   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 346
A co to za auto, bo mo¿e maskê idzie kupiæ w normalnych pieni±dzach i nawet jak bêdzie do lakieru, to psikniesz i bêdzie cacy.Natomiast ratowanie takiego gruza to chyba tylko dla sportu
w celu nabierania wprawy albo gdy niedostêpny element.Jak zdecydujesz siê j± robiæ i chcesz
mieæ pewno¶æ to mósisz rwaæ do blachy.
 

simi
Wys³any: 2020-04-19, 23:01   
0
UP DOWN

Posty: 3
Alfa 147 po FL, tak¿e niestety maski w przyzwoitych pieni±dzach nie da siê dostaæ... Teraz mam sporo czasu, to spróbujê j± odratowaæ ;) Je¶li trzeba ¶ci±gn±æ wszystko to czym polecacie to zrobiæ? Tarcza ¶cierna typu clean&strip (popularne w³osy murzyna) na k±tówce bêdzie ok czy mo¿e siê co¶ zadziaæ niedobrego przy tak du¿ej powierzchni?
 

kzychu
Wys³any: 2020-04-20, 06:41   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 346
Ta od stówki taka do lakieru z drobnymi uszkodzeniami, wa¿ne ¿eby nieby³a kitowana wcze¶niej
jak ta twoja, bo ilo¶æ pracy nieporównywana, a i efekt nie wiadomy bo jak zerwiesz kit to bêdziesz
mósia³ wyprowadziæ powieszchnie ,czy sobie z tym poradzisz? Materia³y na ratowanie tego trupa
wyjd± min. 5 dych wiêcej ni¿ na normaln± maskê.W³osami murzyna morzesz drzeæ ,ale nie wiem jak one wytrzymuj± na k±tówce, na wiertarce kiedy¶ robi³em,szybko siê zu¿ywaj± ,teraz siê takich
rze¼b nie robi,ale jak bym musia³ to na k±tówce tarcz± listkow± z gróbsza ,a dok³dniej szlifierk±
mimo¶rodow± chyba ¿e masz planetrn± do dyspozycji to szybko rwie.Tam gdzie nie ma kitu nie
mósisz do go³e¶ drzeæ ,tm gdzie masz spêkane to pod szpachl± bêd± place rdzy i jak przeoczysz
takie miejsce to Ci pó¼niej podniesie.
 

simi
Wys³any: 2020-04-20, 09:32   
0
UP DOWN

Posty: 3
Trochê siê takiej maski naszuka³em i do polifta niestety nie znalaz³em za stówkê w pobli¿u (za wysy³kê trzeba najczê¶ciej doliczyæ drug± stówkê)... Rozumiem ¿e takie ratowanie nie jest poprawnym podej¶ciem, ale przez tego wirusa mam naprawdê sporo czasu wiêc spróbujê to zrobiæ jak napisa³e¶ dla sportu i nabierania wprawy ;) Dziêkujê za porady dotycz±ce ¶ci±gania starej pow³oki.
Pozdrawiam
 

hedd
Wys³any: 2020-04-28, 19:55   
0
UP DOWN

Posty: 7
Cze¶æ. Nie chcê za¶miecaæ forum zak³adaniem nowego tematu.

Macie jaki¶ sposób jak wyg³adziæ powierzchniê po piaskowaniu/szkie³kowaniu? Polerowanie odpada ze wzglêdu na to, ¿e detale, które piaskujê i lakierujê s± wklês³e (kszta³t s³oiczka, miseczki), ale to nie jedyny powód, ¿e polerowanie odrzucam.

Do tej pory wk³ada³em dany przedmiot do lakieru, ¶cieka³, suszy³em i tak kilkukrotnie, ale niestety mimo 3-4 warstw lakieru, po naniesieniu finalnej pow³oki, widaæ nierówno¶ci po szkie³kowaniu.

Jak doprowadziæ powierzchniê do stanu "szk³o"?
 

klapek
Wys³any: 2020-04-29, 07:26   
+1
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 63
Sk±d: Parczewo
Po piaskowaniu podk³ad epoksydowy i szlif, nastêpnie podk³ad akrylowy i szlif.
Nie zostaj± ¿adne pory itp.
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2020-04-29, 17:45   
+1
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3388
Sk±d: £ód¿
hedd napisa³/a:
Macie jaki¶ sposób jak wyg³adziæ powierzchniê po piaskowaniu/szkie³kowaniu?

Po takiej "operacji" musisz przeszlifowaæ powierzchniê papierem ¶ciernym (wyg³adzasz j±) i dopiero na to mo¿esz zastosowaæ podk³ad epoksydowy
ale polecam go w wersji grubo-pow³okowej czyli np. Novol 365 (linia przemys³owa)
ewentualnie Novol 360 ale z utwardzaczem 4:1 (w wersji grubo-pow³okowej)
Idealnie wyrówna Ci t± powierzchniê jak go po³o¿ysz w min 2 pe³nych warstwach
 

hedd
Wys³any: 2020-05-01, 12:28   
0
UP DOWN

Posty: 7
Robertlodz09, a jakiej gradacji papier? Spróbuje z Novolem 360 z utwardzaczem 4:1 (5960) bo s± w mniejszych pojemno¶ciach, Novol 360 tylko w bañkach 5l za 200z³.

Ta "gruba warstwa" mnie trochê niepokoi - czy po tym podk³adzie nie zrobi± siê zacieki je¶li za du¿o po³o¿ê?
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2020-05-02, 09:28   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3388
Sk±d: £ód¿
Wyrównujesz powierzchniê po piaskowaniu 180-240-320 i nak³adasz ten podk³ad
nak³adaj go w cieñkich warstwach tak aby¶ nie narobi³ zacieków a je¶li ju¿ to je
najnormalniej "spi³ujesz" po utwardzeniu siê podk³adu
 

hedd
Wys³any: 2020-05-09, 08:06   
0
UP DOWN

Posty: 7
Rzeczywiscie fajnie kryje :) Tylko strasznie jest gêsty, pistolet mi nie chce natryskiwaæ. Testowo rozcieñczy³em rozcieñczalnikiem do wyrobów akrylowych ale czym powinno siê go rozcieñczaæ? W jakich poroporcjach?

No i czym domyæ po nim pistolet? :)
 

kzychu
Wys³any: 2020-05-09, 18:38   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 346
rozciêczalnik thin 860, mycie nitrem
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2020-05-09, 22:10   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3388
Sk±d: £ód¿
hedd napisa³/a:
Testowo rozcieñczy³em rozcieñczalnikiem do wyrobów akrylowych ale czym powinno siê go rozcieñczaæ?

Przy tym podk³adzie zalecane jest przez producenta rozcieñczanie go dedykowanym rozcieñczalnikiem do wyrobów epoksydowych
nie rozcieñczaj tego rozcieñczalnikiem do wyrobów akrylowych
W systemie PPG jest rocieñczalnik akrylowy do podk³adów akrylowych i do epoksydowych
ale tutaj ju¿ nie
Kolega poda³ Ci jego oznaczenie w NOVOL-u
Nie patrz na proporcje rozcieñczalnika tylko na zalecan± lepko¶æ gotowego materia³u do natrysku :tak: i koryguj j± rozcieñczalnikiem
 

luki158
Wys³any: 2020-05-10, 13:51   
0
UP DOWN

Posty: 6
Panowie jaka szlifierka oscylacyjna do szlifowania samochodu ? Tylko musi byæ jaki¶ elektryk do pneumatyczna nie wchodzi w grê bo mam za s³aby kompresor.
 

luki158
Wys³any: 2020-05-21, 19:06   
0
UP DOWN

Posty: 6
Jeszcze jedno pytanie mam pistolet auarita mp-500 z dysz± 1.4, powiedzcie mi czy mogê kupiæ uniwersaln± dysze 1.3 i wsadziæ do tego pistoletu i bêdzie ok, czy lepiej tego nie robiæ ?
 

kzychu
Wys³any: 2020-05-22, 15:40   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 346
1.4 wymieniaæ na 1.3 to bez sensu, skrêæ materia³ i bêdzie prawie to samo.Pozatym jakby¶ dyszê wymienia³ to musisz do konkretnego pistoletu szukaæ razem z iglic±.
 

fullje
Wys³any: 2020-05-23, 14:29   
0
UP DOWN

Posty: 1
Cze¶æ,

Opiszê bez zbêdnego owijania.

Chc±c polakierowaæ swoje auto skierowa³em drogê ku e-lakiernik'owi. Zakupi³em stosowny zestaw z 3 puszkami czyli podk³ad, kolor i bezbarwny.

Po na³o¿eniu wszystkiego w stosownych odstêpach - nadal po tygodniu od aplikacji bezbarwnego jestem w stanie zarysowaæ go paznokciem. Co mo¿e byæ przyczyn±? One tak d³ugo siê utwardzaj±? Mo¿e ¼le nak³ada³em bezbarwny? Za szybko, za wolno, mo¿e za daleko od powierzchni (aczkolwiek ta po na³o¿eniu bezbarwnego siê ¶wieci³a i nadal siê b³yszczy wiêc chyba nie a¿ tak ¼le..)? Mam polerkê by to potem zeszlifowaæ i wypolerowaæ by wyrównaæ do po³ysku z reszt± ale to, ¿e mogê go nadal zarysowaæ nie daje mi spokoju...

Pozdrawiam
 

kzychu
Wys³any: 2020-05-24, 06:00   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 346
A mia³ jak wyschn±æ ,trzeba by³o na s³oneczko wystawiæ? Spraje to lipa ,przekonasz siê jak zaczniesz polerowaæ.
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2020-05-24, 11:01   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3388
Sk±d: £ód¿
luki158 napisa³/a:
powiedzcie mi czy mogê kupiæ uniwersaln± dysze 1.3 i wsadziæ do tego pistoletu i bêdzie ok,

Co rozumiesz pod okre¶leniem "uniwersalna dysza" ?
Tak± która pasuje do ka¿dego modelu pistoletu czy mo¿e tylko chodzi Ci o rozmiar dyszy ?
W pierwszym przypadku nie ma czego¶ takiego jak uniwersalny zestaw dysz które pasuj± do ka¿dego modelu pistoletu musisz kupiæ zestaw dyszy do konkretnego pistoletu
w drugim przypadku mo¿esz sobie tak± dyszê dokupiæ i zak³adaæ j± do nak³adania baz metalicznych a dysz± 1.4 przeznaczyæ do nak³adania lakierów nawierzchniowych
(bezbarwnych akryli czy poliuretanów)
Przykrêcanie wiêkszej dyszy nie zawsze mo¿e nam wyj¶æ na dobre poniewa¿ np. przy dyszy 1.4 w Sata RP raczej mo¿e byæ problem z nak³adaniem jasnych baz metalicznych ...
tutaj najlepiej sprawdza siê dysza 1.2
 

luki158
Wys³any: 2020-06-03, 17:42   
0
UP DOWN

Posty: 6
Panowie potrzebuje porady, bo zaraz mnie co¶ trafi, mam do zrobienia dwie naprawy miejscowe na przednim i tylnim zderzaku, daje podklad epoksydowy i na to baza, i w niektórych miejscach warzy mi siê lakier, wiêkszo¶æ miejsc jest ok a inne jak na z³o¶æ, szlifowa³em ju¿ to chyba ze 3 razy i to samo. Powiedzcie mi czy mo¿e pomóc podklad wodny ¿eby odizolowaæ t± powierzchniê. Powiedzcie mi czy u¿ywanie benzyny ekstrakcyjnej do odtluszczania to dobry pomys³. Czy przez to mo¿e siê co¶ dziaæ, bo ju¿ zachodzê w g³owê i nie wiem co zrobiæ.


 

mbsk 
Wys³any: 2020-06-04, 12:34   
0
UP DOWN

Posty: 1
Witam serdecznie,
lakierowanie samochodów od zawsze mnie interesowa³o i fajnie zg³êbiæ bardziej to zagadnienie.

W³a¶nie podj±³em pierwsze lakiernicze wyzwanie na w³asnym autku po tym jak pewien murek stan±³ na drodze mej partnerce ¿yciowej ;)

Sprawa wydawa³a siê prosta gdy¿ przetarcie by³o na pionowej czê¶ci tylnego b³otnika
ale z biegiem czasu moja pewno¶æ siebie zmala³a i zastanawiam siê nad taktyk± lakierowania.


Mam przygotowane przedpole, czyli przygotowany podk³ad akrylowy przeszlifowany 800
ale nie jestem pewien jak teraz podej¶æ do tematu by nie wej¶æ z lakierowaniem na s±siedni± p³aszczyznê.
Wizja jest taka by jako¶ ograniczyæ malowanie baz± jedynie do krawêdzi przet³oczenia ale chyba takie gwa³towne odciêcie
nie wyjdzie za dobrze i zastanawiam siê jak to inaczej ugry¼æ.
To za³amanie a¿ siê prosi by za nie nie wychodziæ z baz± ale nie mam pomys³u jak siê z tym zadaniem zmierzyæ.

Je¶li kto¶ by³y tak mi³y i poratowa³ by mnie rad± bêdê wdziêczny.

Z góry dziêkujê
 

sawmaster 
Wys³any: 2020-06-04, 13:14   
0
UP DOWN

Posty: 563
Sk±d: Bia³ystok
bazê musisz "rozrzuciæ" ale nie pod ta¶mê, a obszar koñczenia bezbarwnego nie mo¿e byæ przyprószony baz± bo nie spolerujesz, u¿ywaj specyfików do cieniowania bazy i koñczenia bezbarwnego. Domniemam ¿e i tak Ci ³adnie nie wyjdzie bo pierwszy raz z cieniowaniem tego nie ugryziesz poogl±daj filmiki jak siê cieniuje
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2020-06-09, 09:23   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3388
Sk±d: £ód¿
Tutaj o cieniowaniu
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=7365
 

Robster
Wys³any: 2020-07-10, 22:50   
0
UP DOWN

Posty: 42
Chcê kupiæ DeVILBISS FLG 5 z dysz± 1.4 do bazy/klaru, ale przyda³oby siê równie¿ dolewaæ gêstego podk³adu, wiêc czajê siê by dodatkowo kupiæ dyszê i iglicê do 1.8. Czy potrzebujê dodatkowo g³owicê-rozpylacz? Ile trzeba dokupiæ elementów by swobodnie zmieniæ rozmiar dyszy?
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2020-07-13, 11:02   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3388
Sk±d: £ód¿
Jeden pistolet do wszystkiego to s³aby pomys³ ... minimum to dwa
jeden do bazy i lakierów nawierzchniowych i osobny tylko do podk³adów
w cenie zestawu do tego FLG to kupisz pistolet który sprawdzi siê w roli do nanoszenia podk³adu
 

Robster
Wys³any: 2020-07-16, 00:54   
0
UP DOWN

Posty: 42
mogê dodaæ czarnego akrylyu do bia³ego podk³adu by by³ ciemniejszy? s± jakie¶ barwniki do jasnych podk³adów? jak tego szukaæ?
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2020-07-16, 11:51   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3388
Sk±d: £ód¿
Je¶li masz taki podk³ad gdzie producent przewidzia³ mo¿liwo¶æ jego dobarwiania to tak a je¶li nie to zalecam kupowaæ podk³ady które wystêpuj± w trzech podstawowych odcieniach:
Bia³y szary i czarny
wtedy mo¿esz mieszaj±c je uzyskaæ zalecany odcieñ podk³adu tzw VS
pod lakier jaki masz do na³o¿enia
Odcieñ podk³adu VS masz zawsze podany w programie danego mieszalnika tj.
jaki zalecany jest odcieñ podk³adu pod dany kolor bazy czy akrylu ewentualnie mo¿esz to sprawdziæ na lakierniczym kole chromatycznym którego obraz mo¿esz ¶ci±gn±æ z neta
 

Robster
Wys³any: 2020-07-17, 13:05   
0
UP DOWN

Posty: 42
Po co szary? Nie wystarczy bia³y i czarny?
 

Robster
Wys³any: 2020-07-17, 13:12   
0
UP DOWN

Posty: 42
Pytania dotycz±ce stabilizacji ci¶nienia w kompresorze. Czy to normalne, ¿e reduktor w kompr. syczy ca³y czas powietrzem i traci wpompowane powietrze z butli? Gdy go skrêce lub rozkrêce na skrajne po³o¿enia, wtedy jest szczelny. Wkurza mnie to, bo np. po 15-30 minutach znowu siê za³±cza by dobiæ utracone na lewo powietrze. I jak to jest, ¿e gdy ustawie na reduktorze okre¶lon± warto¶æ, to pod pistoletem mam przy poci±gniêciu spustu na pocz±tku np. 4 bar a dopiero po przytrzymaniu 2-3 sek spada do po¿±danego 1,5 bar? To normalne? Nie da siê tak zestroiæ, by ca³y czas dawa³ sta³e 1,5 bar?
 

klapek
Wys³any: 2020-07-21, 11:06   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 63
Sk±d: Parczewo
Nie, nie jest to normalne. Twój reduktor jest albo uszkodzony, albo ¼le skonstruowany.
U mnie na "¶cianie", mam ustawiony reduktor na 6bar a pod pistoletem drugi ustawiony w zale¿no¶ci co wylewam i skoków o których piszesz nie ma.
 

Robster
Wys³any: 2020-07-25, 21:23   
0
UP DOWN

Posty: 42
a przypadkiem w±¿ sprê¿ynowy o przekroju 6mm (10m) nie jest tu winowajc±? nie jestem w stanie uzyskaæ przy przep³ywie wiêcej ni¿ 1,5 bar.
 

Czere¶niak
Wys³any: 2020-07-30, 22:41   
0
UP DOWN

Pomóg³: 14 razy
Posty: 200
Robster napisa³/a:
przypadkiem w±¿ sprê¿ynowy o przekroju 6mm (10m) nie jest tu winowajc±?

uwazaj pan coby se nogi nie zakrencic przy pryskaniu autosa 10 metra sie obwinie i tragedios gotowy :cool:
 

ivanovic
Wys³any: 2020-08-19, 10:40   
0
UP DOWN

Posty: 99
Podpowiedzcie proszê jak to jest z utwardzaczami. np do novol spectral 565 jest h6115 jak dobrze pamietam. i jako ze chcia³em sobie pomalowaæ komore silnika w ciasnym gara¿u i bêdzie sporo psikania tu i tam co da sporo py³u lakierniczego wpad³em na ten genialny pomys³ ¿e dla wydlu¿enia czasu otwarcia u¿yje wolnego utwardzacza. Problem w tym ze nie moge znale¼æ ich podzia³u. W kartach jest podane h6115 i zaleznie od temperatur normal, slow itd.Ale wszystkie ich numery s± takie same? jak je rozró¿niæ?
 

Robster
Wys³any: 2020-08-21, 23:19   
+1
UP DOWN

Posty: 42
[quote="Czere¶niak"]uwazaj pan coby se nogi nie zakrencic przy pryskaniu autosa 10 metra sie obwinie i tragedios gotowy[/quote

OK temat ogarniêty. Wymieni³em w± na prosty, nie sprê¿ynowy, 10mm i niestety dalej by³o podobnie, mo¿e 0,2 bara wiêcej. Winnym by³ oryginalny reduktor w kompresorze. cenzura³em dziada i za³o¿y³em lepsiejszy. Teraz tyka.
 

Robster
Wys³any: 2020-08-24, 02:32   
0
UP DOWN

Posty: 42
https://drive.google.com/file/d/19gsxD_aB_dUjV2ky7xYvHeYun-WsP58x/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/19fu-WNsU-bdl6D6-RYdkVQsNXtQtdp0e/view?usp=drivesdk

Panowie, bli¿ej mnie na fotografiach, jest skórka pomarañczy, ale jest po³ysk, natomiast nieco wy¿ej skórki brak, ale te¿ matowo siê zrobi³o. To siê s± problemy z focusem w aparacie, tam jest tak matowo. Czy mo¿liwe, ¿e za ma³o klaru dola³em? Polerka zrobi efekt?

Jak kto¶ woli film prrroszê bardzo:
https://drive.google.com/file/d/19hs_nZr4XFjS7ir3iRctpSGM2xROHKmQ/view?usp=drivesdk
 

Emejcz
Wys³any: 2020-08-24, 18:41   
0
UP DOWN

Posty: 11
Pytanie o lakierowanie zderzaka.

Schodzi³ mi klar p³atami. Zeszlifowa³em klar i prawie wszêdzie bazê przecieraj±c siê czê¶ciowo do oryginalnej bazy, podk³adów a tak¿e plastiku.

Chcia³em to teraz prysn±æ akrylem z dodatkiem plastyfikatora, ALE... zastanawiam siê czy nie muszê tutaj najpierw zastosowaæ gruntu zwiêkszaj±cego przyczepno¶æ 1K?

Pro¶ba o poradê czy ten grunt jest w tej sytuacji obowi±zkowy.
 

Robster
Wys³any: 2020-08-24, 18:43   
0
UP DOWN

Posty: 42
No tam gdzie masz go³y plastik obowiazkowo
 

Emejcz
Wys³any: 2020-08-24, 18:50   
0
UP DOWN

Posty: 11
Tylko, ¿e tego siê nie da po³o¿yæ wybiórczo, je¿eli ju¿ to na ca³o¶æ zderzaka i pytanie czy to siê nie bêdzie warzyæ na starych pow³okach?
 

Robster
Wys³any: 2020-08-24, 20:03   
0
UP DOWN

Posty: 42
Wydaje mi sie, ¿e mo¿na. Wybiórczo jak najbardziej. Zreszt± Ogl±dnij sobie film jak to zrobi³em w gara¿u lakierowanie zderzaka na YT tego go¶cia w okularach
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group