Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
walek156
Wys³any: 2020-05-08, 11:25   Malowanie nadwozia po renowacji Mercedes W123
0
UP DOWN

Posty: 14
Witam !

Rok temu ukoñczy³em prace blacharskie przy Mercedesie W123. Auto zosta³o ca³e rozebrane, wyspawane, nastêpnie pokryte podk³adem epoksydowym Novola i tak wegetuje w gara¿u do tej pory. Niestety na auto nie mogê sobie wydzieliæ za du¿o czasu wiêc dopiero po roku chcê siê zaj±æ kolejnym etapem - czyli szpachlowaniem - k³adzeniem podk³au akrylowego - bazy - lakieru bezbarwnego. My¶la³em o tym, ¿eby samo lakierowanie zleciæ pobliskiemu zak³adowi, jednak fachowiec wyceni³ pomalowanie samej budy na 4000-5000 z³ i decyzja pad³a na lakierowanie we w³asnym zakresie. Niestety nie posiadam kompresora o du¿ej pojemno¶ci, obawiam siê, ¿e mo¿e sobie nie poradziæ z pomalowaniem na raz ca³ej budy. Kompresor to Maktek SKY 100 3Fz tego filmiku https://www.youtube.com/watch?v=uJ97InL-Xus. Pomy¶la³em sobie aby podzieliæ auto na kilka czê¶ci - malowanie wnêtrza --> komory silnika--> nastêpnie progi, s³upki oraz ca³y ty³ ---> na koniec dach. Za ka¿dym razem chcia³bym zamaskowaæ pomalowany element i nastêpnie przej¶æ do kolejnego. Chcia³bym w ten sposób unikn±æ spadków cisnienia oraz unikn±æ problem z osadzaniem siê odkurzu, który wystêpowa³ przy ca³o¶ciowym malowaniu podk³adem epoksydowm. Czy takie podej¶cie ma sens i umo¿liwia poprawne pokrycie warstwami lakierniczymi ? I jeszcze jedno pytanie - jaki polecacie pistolet do ok.300-400 z³, który poradzi sobie z kompresorem MAKTEK SKY 100 3F
 

kzychu
Wys³any: 2020-05-09, 18:44   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 344
Zanim siê zacznê produkowaæ, lakierow³e¶ ju¿ co¶?
 

walek156
Wys³any: 2020-05-10, 10:27   
0
UP DOWN

Posty: 14
Je¶li chodzi o moje do¶wiadczenie to: noo s³abo :P. Tyle co podk³adowa³em epoksydem wspawane czê¶ci, reperaturki. Wiêc je¶li chodzi o pe³ne lakierowanie a¿ do bezbarwnego to bêdzie mój pierwszy raz.
 

kzychu
Wys³any: 2020-05-10, 12:35   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 344
¯eby nie by³o ¿e wydasz na materia³y ,stracisz kupe czasu a efekt bêdzie s³aby.Je¶li my¶lisz ¿eby
nauczyæ siê lakierowaæ i bêdziesz to robi³ te¿ w przysz³o¶ci to jak najbardziej mo¿esz zaopatrzyæ
siê w sprzêt i próbowaæ, ale je¶li to na t± jednorazow± robotê to sobie odpu¶æ.Przy tym klasyku i tak bêdziesz mia³ jeszcze roboty.
 

kzychu
Wys³any: 2020-05-10, 13:15   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 344
Jak chcesz siê sprawdziæ to próbój na jednym elemencie, z tañszych pistoletów polecam experta
z czerwon± dysz± powietrza 1.4 ,poni¿ej 300z³.Nie przygotowuj od razu ca³ego, gdyby jednak
kto¶ mia³ lakierowaæ, ja nie chcia³bym dostaæ do roboty auta przez kogo¶ kitowanego i podk³adowanego, napewno nieda³bym rzadnej gwarancjii.
 

walek156
Wys³any: 2020-05-10, 13:42   
0
UP DOWN

Posty: 14
Tak jak wcze¶niej napisa³em, sprzêt ju¿ jest - w sensie kompresor. Kwestia zakupu pistoletu lakierniczego - nie chcê ³adowaæ siê w jakie¶ du¿e wydatki np.na IWATE, DEVILBISS czy inne topowe marki, które zapewne maj± du¿e zalety przy codziennym, profesjonalnym u¿ytkowaniu. Szukam pistoletu taniego, który zapewni mi poprawne krycie przy okazjonalnej pracy i nie bêdzie szajsem rozpadaj±cym siê w rêkach.

Klamka zapad³a i ze wzglêdu na finanse nie mogê zleciæ fachowcowi pe³nego lakierowania. Jestem ¶wiadomy, ¿e moja robota nie bêdzie bez wad ale tak jakby nie mam wyj¶cia. Dlatego te¿ piszê tutaj na forum celem poradzenia siê fachowców aby unikn±æ b³êdów w mo¿liwie najwiêkszym stopniu.

@krzychu. Dziêki za konkretn± odpowied¼. Na pewno przed malowaniem auta zrobiê kilka prób na starych b³otnikach, które walaj± siê po gar¿u :d, tak aby przetestowaæ wszelkie ustawienia materia³u, powietrza na pistolecie, jak siê rozlewa podk³ad akrylowy, baza, klar itd.

Do tej pory u¿ywa³em pistoletu Speedway 1.7 do nanoszenia epoksydu i Sico HVLP MP-500 do bazy (tak, mia³em ze 2 przygody gdzie trzeba by³o co¶ tam przemalowaæ - ale nawet tego nie traktuje jako do¶wiadczenie.)
 

kzychu
Wys³any: 2020-05-10, 15:56   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 344
Tymi co masz te¿ zrobisz,je¶li równo który¶ psika, tak¿e od razu nie musisz kupowaæ nastêpnego.
Przy tej robocie przyda³by siê wyci±g chocia¿, no chyba ¿e mo¿esz zrobiæ przeci±g trzeba siê liczyæ
z niespodziank± np.wpadnie pies z bud±.Mo¿esz robiæ na raty, ale nie dziel na zbyt wiele, jak kolor
metaliczny czy per³owy to bok rób na raz ca³y.Jak z epoksydu mia³e¶ du¿y odkurz to znaczy ¿e za du¿e ci¶nienie, trzeba tak dobraæ ¿eby robiæ na jak najmniejszym ale ¿eby siê mateia³ ³adnie rozlewa³ inaczej wiêkszo¶æ idzie w powietrze, a jak nie masz wyci±gu to pó¼niej laduje na elemencie w postaci drobinek.Jak wstawia³e¶ reperaturki to naszykuj sobie do wyprowadzenia powieszczni do¶æ d³ugie pady min.30cm bo ma³± szlifierk± to porobisz fale.
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2020-05-11, 21:30   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
walek156 napisa³/a:
Szukam pistoletu taniego, który zapewni mi poprawne krycie przy okazjonalnej pracy i nie bêdzie szajsem rozpadaj±cym siê w rêkach.

Na znanym portalu aukcyjnym masz za 200z³ do kupienia podróbkê chiñsk± Sata 5000
nie wiem jak siê spisuje ale zapewne tak samo jak taka chiñska podrobiona Sata tylko ¿e ju¿ z logo Sata na korpusie i cen± powy¿ej 1200z³ ... ;)
A pomy¶l ¿e s± tacy co kupuj± za takie pieni±dze te podróbki ...
Mo¿esz jeszcze za oko³o mniej ni¿ 300z³ kupiæ podróbkê DeVilbissa GTI Pro o nazwie ITALCO
Ten swój stary z dysz± 1.7 zostaw do podk³adu je¶li poprawnie nanosi materia³ na element
a je¶li nie to za oko³o 100z³ kupisz bez problemu pistolet tylko unikaj chiñskiego ala-HVLP
szukaj co¶ skopiowanego z systemu HP albo RP wg Sata
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2020-05-11, 21:35   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
W123 mo¿esz pomalowaæ w tzw. czê¶ciach poniewa¿ wystêpuje u niego odciêcie elementów
nie masz przej¶cia z tylnego b³otnika na tylny s³upek poniewa¿ masz tam listwê itd.
tak¿e malujesz komorê silnika ,¶rodek nadwozia ,drzwi od ¶rodka razem z ramkami ,baga¿nik
I mo¿esz zacz±æ od dachu pózniej przechodzisz na tylna klapê i maskê a nastêpnie jedziesz lew± stronê do po³owy i praw± stronê do po³owy i masz ca³e auto umêczone ;)
 

Czere¶niak
Wys³any: 2020-05-11, 21:54   
0
UP DOWN

Pomóg³: 14 razy
Posty: 200
Ja se bym takiego trupka z walka obwalil :cool:
 

walek156
Wys³any: 2020-05-12, 07:58   
0
UP DOWN

Posty: 14
Robertlodz09 Dziêki za podpowied¼ co do sprzêtu. Dok³adnie, przez to, ¿e w123 ma odciêci± chcia³bym malowaæ po czê¶ci w kolejno¶ci: komora silnika - wnêtrze - dach - nastêpnie za jednym razem (zaczynaj±c od np. lewej strony) s³upki drzwi, progi, tylny b³otnik, tylny pas i przechodzê na drug± stronê maluj±c w odwrotnej kolejno¶ci. Drzwi, przednie b³otniki, klapê baga¿nika, maskê chcê pomalowaæ osobno - na stojakach.

Czy maluj±c wnêtrze - u¿ywacie klaru ? :P wydaje mi siê to trochê bezcelowe, i tak na te elementy pójdzie tapicerka.
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2020-05-12, 15:07   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
walek156 napisa³/a:
Czy maluj±c wnêtrze - u¿ywacie klaru ? :

Tylko w tych miejscach w których by³ fabrycznie resztê dajesz w bazie z dodatkiem utwardzacza do niej i masz wtedy taki pó³mat
 

walek156
Wys³any: 2020-05-28, 08:23   
0
UP DOWN

Posty: 14
Hej, zaczynam malowanie ¶rodka i komory silnika, mam w zwi±zku z tym pytanie:
Jakie powinny byæ odstêpy czasowe pomiêdzy pow³okami lakierniczymi ?
Tj. Po po³o¿eniu podk³adu akrylowego jak d³ugo muszê czekaæ, ¿eby zacz±æ kryæ baz± (i te same pytanie po polozeniu bazy - po jakim czasie kryc klarem)? Do pe³nego wyschniêcia ? czy np. po godzinie bez szlifowania mogê lecieæ z kolejn± pow³ok± ?

Podk³ad akrylowy:
http://lackon.eu/media/product_files/83/59045.pdf

Klar:
http://lackon.eu/media/pr.../2528/59344.pdf

Baza ( ze strony producenta t4w):

Technologia:
Szlifowanie i od³uszczanie
Mieszanie z rozcieñczalnikiem
Dysza pistoletu: 1.3 ÷ 1.5 mm
Parowanie 2÷5 min. 20°C
Schniêcie 10÷20 min. 20°C
Lakier bezbarwny

Czy w takim wypadku mieszanie z rozcienczalnikiem bazowym jest konieczne (na stronie producenta jest podany stosunek mieszania 1:1) ? Czy mogê zastosowaæ rozcienczalnik bazowy innego producenta ?
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2020-05-29, 07:58   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Po na³o¿eniu jednej warstwy podk³adu czekasz a¿ zmatowieje i nak³adasz nastêpn± tak aby by³y dwie pe³ne warstwy podk³adu akrylowego
Po jego pe³nym utwardzeniu (dane w karcie technicznej) szlifujesz go i nak³adasz lakier nawierzchniowy (baza metaliczna)
Tutaj ju¿ wystarczy ¿e po jej na³o¿eniu (ostatniej warstwy) odczekasz 20-30 min (mo¿esz w jakim¶ miejscu ma³o widocznym czy na kawa³ku kartonu sprawdziæ palcem czy ju¿ jest sucha czy jeszcze siê np.marze je¶li tak to jeszcze poczekaj baza musi byæ matowa) i nak³adasz na ni± lakier bezbarwny
Baza powinna przyj¶æ do Ciebie nierozcieñczona ale wiesz co sprzedawca to inne podej¶cie do tematu tak¿e mo¿e byæ ¿e bêdziesz mia³ ju¿ "gotow±" pod pistolet ...
Bazê mo¿esz rozcieñczyæ rozcieñczalnikiem innego producenta tylko nie u¿ywaj do tego rozcieñczalnika nitro ... ;)

Tylko jedna uwaga ... sam podk³ad akrylowy to do¶æ s³abe zabezpieczenie antykorozyjne tak¿e proponuje jeszcze zastosowaæ na miejsca przeszlifowane do go³ej blachy
podk³ad reaktywny lub epoksydowy
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group