Przesunięty przez: Tech 2009-04-25, 17:42 |
Autor |
Wiadomość |
 |
kamilbusko
|
Wysłany: 2008-10-05, 14:29 pomoc dla nowego - matowy lakier.
|
0
|
|
|
Posty: 349
|
bogo zrobi³em straszny b³¹d przy lakierowaniu swojego polo nie wiedzia³em zê tak nie wolno. cz³owiek uczy siê na w³asnych b³êdach. rozcieùczy³em klar nitrem!!!!! i teraz lakier nie ma takiego po³ysku jak trzeba nawet po polerce. co z tym mo¿na zrobiÌ |
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2008-10-05, 14:30
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
kamilbusko napisał/a: | rozcieĂączyÂłem klar nitrem | a pan rbfm przestrzegaÂł
[ Dodano: 2008-10-05, 14:31 ]
kamilbusko napisał/a: | nie ma takiego poÂłysku jak trzeba nawet po polerce. | a moÂże Âżle polerujesz??? |
|
|
|
 |
avenger-misiek
|
Wysłany: 2008-10-05, 14:35
|
0
|
|
|

Posty: 53 Skąd: Jaworzno, Irlandia
|
kamilbusko napisał/a: | co z tym moÂżna zrobiĂŚ |
zmatuj klar dobrze i poloz nowa warstwe klaru lecz juz nierozcienczaj go.
a jakim papierem matowales klar przed polerka? moze za malo pasty dajesz lub zla paste. |
_________________ Moc V8 !!!!
 |
|
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2008-10-05, 14:37
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
Cytat: | zmatuj klar dobrze i poloz nowa warstwe klaru lecz juz nierozcienczaj go. | ty pusĂŚiÂłeÂś auto do klienta matowe!!!
[ Dodano: 2008-10-05, 14:38 ]
avenger-misiek napisał/a: | juz nierozcienczaj go. | zaleÂżnoÂści od lakieru.a jak bĂŞdzie za gĂŞsty?? |
|
|
|
 |
avenger-misiek
|
Wysłany: 2008-10-05, 14:41
|
0
|
|
|

Posty: 53 Skąd: Jaworzno, Irlandia
|
baqo napisał/a: | ty pusĂŚiÂłeÂś auto do klienta matowe!!! |
nie ja tylko moj szef, klient sie uparl ze chce auto wiec go wzial, nie ja tu decyduje Baqo. |
_________________ Moc V8 !!!!
 |
|
|
|
 |
kamilbusko
|
Wysłany: 2008-10-05, 14:43
|
0
|
|
|
Posty: 349
|
|
|
|
 |
avenger-misiek
|
Wysłany: 2008-10-05, 14:45
|
0
|
|
|

Posty: 53 Skąd: Jaworzno, Irlandia
|
baqo napisał/a: | zaleÂżnoÂści od lakieru.a jak bĂŞdzie za gĂŞsty?? |
nigdy jeszcze nie musialem rozcienczac klaru, a jak bedze za gesty to napewno nie rozcienczaj go nitrem!!!! |
_________________ Moc V8 !!!!
 |
|
|
|
 |
kamilbusko
|
Wysłany: 2008-10-05, 14:46
|
0
|
|
|
Posty: 349
|
teraz to wiem o tym
[ Dodano: 2008-10-05, 14:47 ]
awenger a ty jakiego klaru uÂżywasz |
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2008-10-05, 14:51
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
jak ju¿ nic siê z tego nie da wyci¹gn¹Ì, to poprawka tylko przez kolejne lakierowanie. |
|
|
|
 |
kamilbusko
|
Wysłany: 2008-10-05, 14:52
|
0
|
|
|
Posty: 349
|
czyli od nowa baza i klar |
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2008-10-05, 14:56
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
kamilbusko napisał/a: | czyli od nowa baza i klar | sam bezbarwny,ale musisz byĂŚ ostroÂżny bo Âłatwo pÂłynie,na bazie innÂą ma przyczepnoœÌ.baza go ciÂągnie. |
|
|
|
 |
kamilbusko
|
Wysłany: 2008-10-05, 15:00
|
0
|
|
|
Posty: 349
|
a mogĂŞ to zrobiĂŚ papierem 500 na sucho i pistoletem professional HVLP |
|
|
|
 |
avenger-misiek
|
Wysłany: 2008-10-05, 15:01
|
0
|
|
|

Posty: 53 Skąd: Jaworzno, Irlandia
|
kamilbusko napisał/a: | awenger a ty jakiego klaru uÂżywasz |
W polsce uzywalem tylko lakieru z APP i z NOVOLA, a w irlandii jade na U-POL bo reszta jaka jest na tutejszym rynku jest beznadziejna, ale ktos moze sie zemna niezgodzic jesli chodzi o lakiery ktore przedstawilem to tez kwestia preferencji. |
_________________ Moc V8 !!!!
 |
|
|
|
 |
kamilbusko
|
Wysłany: 2008-10-05, 15:03
|
0
|
|
|
Posty: 349
|
a co sÂądzisz o klarze CR4 |
|
|
|
 |
avenger-misiek
|
Wysłany: 2008-10-05, 15:03
|
0
|
|
|

Posty: 53 Skąd: Jaworzno, Irlandia
|
kamilbusko napisał/a: | a mogĂŞ to zrobiĂŚ papierem 500 na sucho |
ja proponuje papier 600 lub optymalnie 800 i na mokro, nie na sucho. |
_________________ Moc V8 !!!!
 |
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2008-10-05, 15:04
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
kamilbusko napisał/a: | a mogĂŞ to zrobiĂŚ papierem 500 na sucho i pistoletem professional HVLP | 500 na sucho ale jak? |
|
|
|
 |
kamilbusko
|
Wysłany: 2008-10-05, 15:05
|
0
|
|
|
Posty: 349
|
czemu nie na sucho
[ Dodano: 2008-10-05, 15:06 ]
bogo nie rozumiem pytania ale jak o co Ci dokÂładnie chodzi |
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2008-10-05, 15:08
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
kamilbusko napisał/a: | co Ci dokÂładnie chodzi | masz maszynkĂŞ oscylacyjno -obrotowÂą do szlifowania |
|
|
|
 |
kamilbusko
|
Wysłany: 2008-10-05, 15:09
|
0
|
|
|
Posty: 349
|
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2008-10-05, 15:09
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
kamilbusko napisał/a: | tak pneumatycznÂą | jaki skok?? |
|
|
|
 |
kamilbusko
|
Wysłany: 2008-10-05, 15:10
|
0
|
|
|
Posty: 349
|
5 mm
[ Dodano: 2008-10-05, 15:16 ]
wiĂŞc mogĂŞ to zrobiĂŚ na sucho |
|
|
|
 |
jacklack
|
Wysłany: 2008-10-05, 15:18
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 352
|
kamilbusko napisał/a: | 5 mm |
5 mm to skok do szpachli do szlifowania lakieru 3 mm |
|
|
|
 |
kamilbusko
|
Wysłany: 2008-10-05, 15:19
|
0
|
|
|
Posty: 349
|
czyli lepiej zrobiĂŚ to na mokro |
|
|
|
 |
jacklack
|
Wysłany: 2008-10-05, 15:22
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 352
|
Mo¿esz na sucho maszyn¹ skok 3mm P600 ale brzegi proponowa³ bym albo na mokro 1500 lub na sucho drobn¹ w³óknin¹
A jak chcesz to mo¿esz ca³oœÌ na mokro |
|
|
|
 |
kamilbusko
|
Wysłany: 2008-10-05, 15:24
|
0
|
|
|
Posty: 349
|
znajomy lakiernik robi taka samÂą skok 5 mm podkÂład pod bazĂŞ i Âładnie wychodzi ale moÂże lepiej zrobiĂŞ na mokro |
|
|
|
 |
jacklack
|
Wysłany: 2008-10-05, 15:27
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 352
|
Lepiej zrĂłb na mokro |
|
|
|
 |
kamilbusko
|
Wysłany: 2008-10-05, 15:28
|
0
|
|
|
Posty: 349
|
dÂługo jesteÂś lakiernikiem |
|
|
|
 |
jacklack
|
Wysłany: 2008-10-05, 15:29
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 352
|
19 lat a czemu pytasz?? |
|
|
|
 |
kamilbusko
|
Wysłany: 2008-10-05, 15:31
|
0
|
|
|
Posty: 349
|
kupĂŞ czasu. tak z ciekawoÂści jak masz np do lakierowania tylko drzwi to zawsze cieniujesz je z bÂłotnikiem jak to robisz czy nie musisz cieniowaĂŚ |
|
|
|
 |
jacklack
|
Wysłany: 2008-10-05, 15:36
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 352
|
Nigdy nie lakierujĂŞ auta bez cieniowania el.przylegÂłych jest to najtaĂąsza i najszybsza naprawa lakiernicza |
|
|
|
 |
kamilbusko
|
Wysłany: 2008-10-05, 15:38
|
0
|
|
|
Posty: 349
|
podam na swoim przykÂładzie polo 95 rok 3 drzwi. do lakierowanie tylko drzwi. czy mam cieniowaĂŚ z przednim i tylnim bÂłotnikiem. |
|
|
|
 |
jacklack
|
Wysłany: 2008-10-05, 15:40
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 352
|
kamilbusko napisał/a: | podam na swoim przykÂładzie polo 95 rok 3 drzwi. do lakierowanie tylko drzwi. czy mam cieniowaĂŚ z przednim i tylnim bÂłotnikiem. |
OczywiÂście Âże tak przynajmniej ja bym cieniowaÂł bez zastanowienia trochĂŞ ci wiĂŞcej klaru pĂłjdzie ale lepsze to niÂż poprawka i fochy klienta Âże kolor nie taki |
|
|
|
 |
kamilbusko
|
Wysłany: 2008-10-05, 15:42
|
0
|
|
|
Posty: 349
|
czyli sÂąsiednich elementĂłw nie muszĂŞ przypruszyĂŚ bazÂą? |
|
|
|
 |
jacklack
|
Wysłany: 2008-10-05, 15:45
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 352
|
kamilbusko napisał/a: | czyli sÂąsiednich elementĂłw nie muszĂŞ przypruszyĂŚ bazÂą? |
Jak nie pomalujesz bazÂą to znaczy Âże nie cieniowaÂłeÂś
Musisz baza i bÂł. przedni i tylny pomalowaĂŚ to podstawa cieniowania i po odparowaniu wszystko klarem |
|
|
|
 |
kamilbusko
|
Wysłany: 2008-10-05, 15:48
|
0
|
|
|
Posty: 349
|
ale jeÂśki mam do lakierowania tylko drzwi to matujĂŞ caÂłe drzwi to wiadomo i obydwa bÂłotniki caÂłe acieniuje je tylko bazÂą aby zgubiĂŚ przejÂście a na konieĂŚ wszystkie 3 elementy klarem jeÂśli Âżle myÂślĂŞ to proszĂŞ napisz mi jak .ty to robisz |
|
|
|
 |
jacklack
|
Wysłany: 2008-10-05, 15:53
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 352
|
Cytat: | ale jeÂśki mam do lakierowania tylko drzwi to matujĂŞ caÂłe drzwi to wiadomo i obydwa bÂłotniki caÂłe acieniuje je tylko bazÂą aby zgubiĂŚ przejÂście a na konieĂŚ wszystkie 3 elementy klarem jeÂśli Âżle myÂślĂŞ to proszĂŞ napisz mi jak .ty to robisz |
TAK jak juÂż pomalujesz caÂłe drzwi i el.przylegÂłe na pÂżegach bazÂą to wtedy caÂły ten bok czyli bÂł przedni, drzwi i bÂł tylny klarem |
|
|
|
 |
kamilbusko
|
Wysłany: 2008-10-05, 15:58
|
0
|
|
|
Posty: 349
|
to przedni i tylni bÂłotnik trochĂŞ przykurzyĂŚ czy trochĂŞ wiĂŞcej przelecieĂŚ i dopiero przykurzyĂŚ. czyli w sumiĂŞ klijent zleca tylko drzwi a trzeba prawie rociĂŚ 3 elementy a kasĂŞ bierzesz za jeden |
|
|
|
 |
jacklack
|
Wysłany: 2008-10-05, 16:03
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 352
|
kamilbusko napisał/a: | prawie rociĂŚ 3 elementy a kasĂŞ bierzesz za jeden |
No niestety taki fach trza se wybraĂŚ czy przy takiej naprawie zarobiĂŚ niewiele lub nie cieniowaĂŚ i straciĂŚ reputacjĂŞ |
|
|
|
 |
kamilbusko
|
Wysłany: 2008-10-05, 16:05
|
0
|
|
|
Posty: 349
|
a jak jest na przyk³ad ze zderzakiem przednim. wystarczy go zdj¹Ì i polakierowaÌ
[ Dodano: 2008-10-05, 16:12 ]
ty ile bierzesz od takiej naprawy bez szpachlowania |
|
|
|
 |
jacklack
|
Wysłany: 2008-10-05, 16:26
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 352
|
Cytat: | a jak jest na przyk³ad ze zderzakiem przednim. wystarczy go zdj¹Ì i polakierowaÌ |
Ja robiĂŞ na wodzie DP i raczej kolory pasujÂą wiĂŞc zderzak malujĂŞ bez cieniowania bÂł przednich w wiĂŞkszoÂści marek mĂłwiĂŞ tu o autach kupionych w salonach zderzaki nie pasujÂą do reszty karoserii
Od takich drzwi w polo ok.350-400zÂł |
|
|
|
 |
kamilbusko
|
Wysłany: 2008-10-05, 16:29
|
0
|
|
|
Posty: 349
|
a ile bierzesz za element np za moje polo tak jak pisaliÂśmy
[ Dodano: 2008-10-05, 16:30 ]
jakÂą masz kabinkĂŞ |
|
|
|
 |
jacklack
|
Wysłany: 2008-10-05, 16:32
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 352
|
To zaleÂży od uszkodzenia tych drzwi ale w 400 zÂł bym siĂŞ zmieÂściÂł |
|
|
|
 |
kamilbusko
|
Wysłany: 2008-10-05, 16:32
|
0
|
|
|
Posty: 349
|
mam jeszcze takie pytanie lakierowa³eœ kiedyœ pistoletem professional HVLP. niestety mam tylko taki mogê nim k³aœÌ bazê i klar |
|
|
|
 |
jacklack
|
Wysłany: 2008-10-05, 16:40
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 352
|
Tak Mam Satê 3000 HVLP Digital z dysz¹ wsb 1,25 do bazy i tak¹ sam¹ do klaru tylko z dysz¹ 1,3 i oczywiœci jak najbardziej mo¿esz HVLP k³aœÌ bazê nawet wskazane bo oszczêdza materia³ |
|
|
|
 |
kamilbusko
|
Wysłany: 2008-10-05, 16:42
|
0
|
|
|
Posty: 349
|
a ty jakÂą masz kabinĂŞ. powiedz tak szczerze na lakiernictwie moÂżna zarobiĂŚ. warto siĂŞ w to pakowaĂŚ |
|
|
|
 |
jacklack
|
Wysłany: 2008-10-05, 16:55
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 352
|
mam dwie kabiny jednÂą 20letniÂą firmy zugil a drugÂą nowÂą Lagos
Tak mo¿na zarobiÌ ale trzeba siê tym zaj¹Ì na powa¿nie no i malowaÌ przynajmniej 5-7 el.dziennie
Ja maluje 20-28 dziennie |
|
|
|
 |
kamilbusko
|
Wysłany: 2008-10-05, 16:58
|
0
|
|
|
Posty: 349
|
to strasznie duÂżo a ilu masz pracownikĂłw bo chyba nie powiesz ze sam to wszystko ogarniasz. ja na poczÂątku bĂŞdĂŞ robiÂł sam |
|
|
|
 |
gola
|
Wysłany: 2008-10-05, 17:00
|
0
|
|
|
Pomógł: 23 razy Posty: 854
|
jacklack napisał/a: | ...Ja maluje 20-28 dziennie |
cyborg jestes a nie czlowiek,pogratulowac sil
ponad dwie calosciowki dziennie |
|
|
|
 |
jacklack
|
Wysłany: 2008-10-05, 17:03
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 352
|
mam 5 pracownikĂłw 4 z nich to zawodowcy szykujÂą mi wszystko a ja dobieram kolory na mieszalniku i lakierujĂŞ
PoÂłowa tych el.o ktĂłrych wspomniaÂłem to nĂłwki z servisu wiĂŞc to idzie bardzo szybko praktycznie demÂątarz z auta matowanie katoforezy i do kabiny a tam juÂż podkÂłady m/m i lakier |
|
|
|
 |
kamilbusko
|
Wysłany: 2008-10-05, 17:05
|
0
|
|
|
Posty: 349
|
to spoko. sam nie jestem w stanie tyle zrobi a ty jak zaczynaÂłeÂś to robiÂłeÂś sam |
|
|
|