Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 16:42 |
Autor |
Wiadomo¶æ |
|
avenger-misiek
|
Wys³any: 2008-10-05, 00:32 Matowy lakier po polerowaniu
|
0
|
|
|
Posty: 53 Sk±d: Jaworzno, Irlandia
|
Witam lakiernikow, mam pytanie o polerke, zmatowalem lakier papierem 2000 i wypolerowalem pasta G3 lecz lakier jest dalej lekko matowy i pomomimo tego ze 3 razy przejechalem G3 a na koncu sama woda wciaz nie moge uzyskac super polysku, lakier po polerce jest troszke lepkawy czyli nie wyslch do konca , jezdeli dam mu tydzien do wyschniecia to po nastepnej polerce uzyskam ten chciany polysk????? |
|
|
|
|
jacklack
|
Wys³any: 2008-10-05, 09:17 Re: Matowy lakier po polerowaniu
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 352
|
avenger-misiek napisa³/a: | Witam lakiernikow, mam pytanie o polerke, zmatowalem lakier papierem 2000 i wypolerowalem pasta G3 lecz lakier jest dalej lekko matowy i pomomimo tego ze 3 razy przejechalem G3 a na koncu sama woda wciaz nie moge uzyskac super polysku, lakier po polerce jest troszke lepkawy czyli nie wyslch do konca , jezdeli dam mu tydzien do wyschniecia to po nastepnej polerce uzyskam ten chciany polysk????? |
Je¶li zrobi³e¶ mieszankê bezbarwnego i utwardzacze wg,wskazañ producenta to wyschnie szybciej.. tydzieñ to nawet za d³ugo
Ale zastanawiam siê jak ty ten lakier matowa³e¶ tym papierem przecie¿ to si siê wszystko zacina³o |
|
|
|
|
avenger-misiek
|
Wys³any: 2008-10-05, 11:51
|
0
|
|
|
Posty: 53 Sk±d: Jaworzno, Irlandia
|
jacklack napisa³/a: | Je¶li zrobi³e¶ mieszankê bezbarwnego i utwardzacze wg,wskazañ producenta to wyschnie szybciej.. tydzieñ to nawet za d³ugo
Ale zastanawiam siê jak ty ten lakier matowa³e¶ tym papierem przecie¿ to si siê wszystko zacina³o |
No tu wlasnie jest problem, jak ten lakier matowalem to papier mi sie nie zacinal ani nie przyklejal, matowal sie dobrze, tylko po polerce zaczal byc mekki i troche lepki i przez to nie moglem wydobyc polysku.
Malowalem lakierem z U-pol i utwardzaczem z U-pol z tym ze szef kupil jakis express utwardzacz i schnie gorzej niz ten zwykly. |
_________________ Moc V8 !!!!
|
|
|
|
|
jacklack
|
Wys³any: 2008-10-05, 12:23
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 352
|
avenger-misiek napisa³/a: | U-pol z tym ze szef kupil jakis express utwardzacz i schnie gorzej niz ten zwykly. |
Szybkie utwardzacze te¿ mog± powodowaæ ¿e pow³oka lakieru nie jest idealna
Je¶li ci przez dobê nie doschnie odizoluj podk³adem i pomaluj jeszcze raz |
|
|
|
|
avenger-misiek
|
Wys³any: 2008-10-05, 12:39
|
0
|
|
|
Posty: 53 Sk±d: Jaworzno, Irlandia
|
jacklack napisa³/a: | Szybkie utwardzacze te¿ mog± powodowaæ ¿e pow³oka lakieru nie jest idealna
Je¶li ci przez dobê nie doschnie odizoluj podk³adem i pomaluj jeszcze raz |
Dzieki za rade, naszczescie klient zabral juz auto i ma za tydzien wrocic na ponowna polerke wiec lakier bedzie mial troche czasu do wyschniecia, wiec zobacze co z tego wyczaruje.
Pracuje w Irlandii i tutaj wogole wybor lakierow i rozpuszcalnikow jest zaden w niektorych firmach zajmujacymi sie lakierami itp. nawet o gabce polerskiej lub o rozpuszczalniku do cieniowania nie slyszeli, normalnie czasem to mnie szlak trafia jak oni tutaj sa zacofani!!!! |
_________________ Moc V8 !!!!
|
|
|
|
|
jacklack
|
Wys³any: 2008-10-05, 13:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 352
|
Cytat: | gabce polerskiej lub o rozpuszczalniku do cieniowania nie slyszeli, normalnie czasem to mnie szlak trafia jak oni tutaj sa zacofani!!!! |
Widocznie do szczê¶cia wystarczy im to czym dysponuj± i jako¶æ naprawy o ni¿szym poziomie
W wielu krajach naprawy lakiernicze s± postrzegane troszeczkê inaczej ni¿ w polsce
W polsce jak se kto¶ sprowadzi auto z rozprutym bokiem i przodem da do warsztatu i po naprawie jedzie do domu to np;s±siadowi mówi ¿e auto by³o ig³a tylko mia³o ma³± ryskê na tylnym zderzaku dlatego w polsce naprawy musz± byæ perfect |
|
|
|
|
avenger-misiek
|
Wys³any: 2008-10-05, 13:14
|
0
|
|
|
Posty: 53 Sk±d: Jaworzno, Irlandia
|
jacklack napisa³/a: | Widocznie do szczê¶cia wystarczy im to czym dysponuj± i jako¶æ naprawy o ni¿szym poziomie |
W tym rzecz ze wymagaja perfekcji w wykonczeniu, przyczym nie masz do dyspozycji szerokiej lini produktow do doskonalego wykonczenia.
a juz z dobraniem lakieru to zapomij, leca z instrukcji doboru lakieru i to wszystko, a jak mu powiesz zeby sprobowal dobrac do np. klapki wlewu paliwa zeby odcien byl ten sam to popatrza na ciebie jak na ducha i powiedza ze nie potrafia, normalnie komedia |
_________________ Moc V8 !!!!
|
|
|
|
|
gola
|
Wys³any: 2008-10-05, 15:32
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 854
|
jacklack napisa³/a: | W polsce jak se kto¶ sprowadzi auto z rozprutym bokiem i przodem da do warsztatu i po naprawie jedzie do domu to np;s±siadowi mówi ¿e auto by³o ig³a tylko mia³o ma³± ryskê na tylnym zderzaku dlatego w polsce naprawy musz± byæ perfect |
tak,a jak zdemontuje z niego np zderzaki lub blotniki przedni to wychodzi jakosc naprawy idealnej,przestan p........
Byles,widziales?Wiec glupot nie pisz.
Nie twierdze ze wszedzie,ale w wiekszosci warsztatow na zachodzie przywiazuje sie wage do jakosci naprawy.Tak samo i w Polsce.Sa warsztaty ktore robia idealnie i takie co chalturza,to jest nieuniknione. |
|
|
|
|
avenger-misiek
|
Wys³any: 2008-10-05, 16:04
|
0
|
|
|
Posty: 53 Sk±d: Jaworzno, Irlandia
|
gola napisa³/a: | Nie twierdze ze wszedzie,ale w wiekszosci warsztatow na zachodzie przywiazuje sie wage do jakosci naprawy.Tak samo i w Polsce.Sa warsztaty ktore robia idealnie i takie co chalturza,to jest nieuniknione. |
Panowie, sa warsztaty i warsztaty, jedni robia super inni nie, sek w tym ze w irlandii poprostu brakuje tego wyboru w materialach, jest on bardzo waski, a to jaki jest efekt koncowy roboty zalezy od lakiernika i oczywiscie od warunkow w jakich pracuje co sie tyczy mnie, ja najlepszych warunkow nie mam do lakierowania. |
_________________ Moc V8 !!!!
|
|
|
|
|
jacklack
|
Wys³any: 2008-10-05, 16:13
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 352
|
Cytat: | Byles,widziales?Wiec glupot nie pisz. |
Nie musia³em byæ i widzieæ WIDZÊ NA CO DZIEÑ auta lakierowane na zachodzie wiêc widzê jaka tam jest jako¶æ a wiêc... jest ró¿na jako¶æ |
|
|
|
|
gola
|
Wys³any: 2008-10-05, 16:15
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 854
|
jacklack napisa³/a: | Cytat: | Byles,widziales?Wiec glupot nie pisz. |
Nie musia³em byæ i widzieæ WIDZÊ NA CO DZIEÑ auta lakierowane na zachodzie wiêc widzê jaka tam jest jako¶æ a wiêc... jest ró¿na jako¶æ |
oczywiscie bo to strucle na sprzedaz,czytaj bez wartosci.Ty jak na sprzedaz robisz to sie wysilasz
na samochod po dobrej naprawie i w bardzo dobrym stanie nie stac przecietnego polaka wiec kupuja strucle |
|
|
|
|
kpopis
|
Wys³any: 2008-10-05, 17:50
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 291
|
Najczesciej golasy bez wyopsazenia, malowane w niewielkich warsztatach zalozonych przez tureckich imigrantow. Czesto bezbarwny odchodzi platami, powierzchnia jest zle wyprowadzona, na niektorych elementach totalna kasza. A ze kosztowaly 1/3 sredniej rynkowej wartosci to pokupowali je handlarze ktorzy teraz szukaja zeby ktos w kraju zrobil im to za 250zl od elementu albo za 2000zl za calosciowke. Samochody sprowadzane do kraju na handel najczesciej sa w nienajlepszym stanie.
Co do mozliwosci zarobienia na lakiernictwie, to owszem napewno jest ale zbyt kolorowo rzeczywistosc sie nie przedstawia. Koszty napraw sa zanizone wzgledem chocby innych krajow europy wschodniej (wegry, czechy, nawet kraje bylej jugoslawii) a konkurencja jest nie mala.
Wydaje mi sie ze kupno kabiny na poczatek nie jest konieczne. Jesli nie masz kupy kasy to lepiej zaadoptuj odpowiednio pomieszczenie (wentylacja, ogrzewanie, oswietlenie) a zaoszczedzone pieniadze przeznacz na inne narzedzia ktore pozwola dzialac ci szybko i efektywnie (mam na mysli dobry odkurzacz, myjke cisnieniow±, instalacje pneumatyczna, odpowiedni zbiornik na sprezone powietrze, narzedzia do obrobki sciernej (bedziesz z nimi pracowal przez 90% czasu). |
|
|
|
|
avenger-misiek
|
Wys³any: 2008-10-05, 18:13
|
0
|
|
|
Posty: 53 Sk±d: Jaworzno, Irlandia
|
kpopis napisa³/a: | Wydaje mi sie ze kupno kabiny na poczatek nie jest konieczne. |
Jesli ktos kto zamierza otworzyc warsztat powinien zainwestowac w kabine bo to jest podstawa, kabina z kroci czas schniecia lakieru, zaoszczedzi czas i kase na materialach i szlifowaniu i polerce, nie da sie perfekcyjnie skonczyc auta lub elementu robiac go w jednym pomieszczeniu czyli naprawic wyszlifowac i polakierowac, chyba ze ktos ma czas. |
_________________ Moc V8 !!!!
|
|
|
|
|
kpopis
|
Wys³any: 2008-10-05, 18:28
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 291
|
Nie trzeba miec kabiny zeby miec odzielne pomieszczenie do malowania... |
|
|
|
|
avenger-misiek
|
Wys³any: 2008-10-05, 18:37
|
0
|
|
|
Posty: 53 Sk±d: Jaworzno, Irlandia
|
kpopis napisa³/a: | Nie trzeba miec kabiny zeby miec odzielne pomieszczenie do malowania... |
Ale w tym przypadku albo masz duza hale lub 2 oddzielne garaze, a i tak nie unikniesz syfow i owadow ktore moga ci sie przykleic podczas lakierowania i wtedy kiepsko. |
_________________ Moc V8 !!!!
|
|
|
|
|
kpopis
|
Wys³any: 2008-10-05, 18:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 291
|
widze ze pomylilem tematy. prosze o przeniesienie mojego wpisu do dyskusji z udzialem "kamilbusko" - 'pomoc dla nowego" |
|
|
|
|
avenger-misiek
|
Wys³any: 2008-10-07, 19:59
|
0
|
|
|
Posty: 53 Sk±d: Jaworzno, Irlandia
|
Wracam do mojego tematu o lakierze, mianowicie ten lakier ktorego nie udalo mi sie wypolerowac bo byl jeszcze za swiezy, klient zabral to auto ale go podobno myl i co sie stalo to lakier tak jakby bialy sie zrobil od wody,
czy jest mozliwosc o zmatowienie i wypolerowanie tego czy tez musze pomalowac na nowo bezbarwnym lub baza i bezbarwnym,
nigdy do tad nie spotkalem sie z taka reakcja na lakierze, oczywiscie teraz to moj szef sie musi tlumaczyc klientowi |
_________________ Moc V8 !!!!
|
|
|
|
|
kpopis
|
Wys³any: 2008-10-07, 20:25
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 291
|
Ja mialem podobna sytuacje. Zmatowilem wloknina i polecialem bezbarwnym. Bylo dobrze mimo ze poprzednia warstwa byla na tyle "gumowa" ze moglem paznokiec wbic mimo uplywu kilku dni i suszenia podczerwienia. |
|
|
|
|
avenger-misiek
|
Wys³any: 2008-10-07, 20:30
|
0
|
|
|
Posty: 53 Sk±d: Jaworzno, Irlandia
|
To czyli jednak bede musial przelakierowac te elementy??? nie unikne tego. |
_________________ Moc V8 !!!!
|
|
|
|
|
kpopis
|
Wys³any: 2008-10-07, 20:35
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 291
|
Wydaje mi sie ze tak ale raczej bez koniecznosci lakierowania baz±. Kiedys moj znajomy dopolerowal lakier ktory zmatowial od wilgoci i po dwoch dniach klient wrocil podwojnie wkurwiony bo defekt powrocil.
Innym razem robilem calosciowke na carismie i chyba bylo dosc chlodno i wilgotno w nocy bo rano byly takie jasniejsze plamy. Kiedy zaczalem szlifowac lakier papierkiem na wodzie to tam gdzie polecialo troche wody robily sie po czasie biale plamy. Zadzwonilem do znajomego i pytam sie go czy mial podobny problem: wystarczylo rozpalic w piecu i poczekac do wieczora - wszystko samo poznikalo. W twoim przypadku radzilbym ci to przelakierowac bezbarwnym - bedziesz mial pewniaka. |
|
|
|
|
avenger-misiek
|
Wys³any: 2008-10-07, 20:41
|
0
|
|
|
Posty: 53 Sk±d: Jaworzno, Irlandia
|
No to nie zle, moj szef bedzie zadowolony ,
przynajmniej sie nauczy zeby nie gonic roboty ktorej sie nie da pogonic.
dzieki. |
_________________ Moc V8 !!!!
|
|
|
|