Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 16:42 |
Autor |
Wiadomo¶æ |
|
zed
|
Wys³any: 2008-09-22, 16:02 grunt przed szpachl±
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 328
|
kiedys w standox'e byl grunt (2k primer-rotbraun)na ktory dawalo sie szpachle po ok 40 min.macie co podobnego u siebie w sytemach(na tych co robicie)czy moze robic jak w lakierniku bylo; epoks i na to kit. |
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2008-09-22, 16:16
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
zed napisa³/a: | w standox'e byl grunt (2k primer-rotbraun) | kiedy¶ tego u¿ywa³em.dobre bo szybko mo¿na by³o szpachlowaæ,ale to nie epoxyd |
|
|
|
|
zed
|
Wys³any: 2008-09-22, 16:42
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 328
|
a czego uzywacie jak trza szybko kit klasc |
_________________ Inteligentni ludzie s± czêsto zmuszani do picia, by bezkonfliktowo spêdzaæ czas z idiotami |
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2008-09-22, 17:01
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
zed napisa³/a: | a czego uzywacie jak trza szybko kit klasc | pozostaje tylko promiennik |
|
|
|
|
zed
|
Wys³any: 2008-09-22, 17:49
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 328
|
baqo napisa³/a: | pozostaje tylko promiennik |
tak robie(epoks, lampa, kit)ale myslalem ze jest w jakims systemie typowy grunt jak tamten standoxa . |
_________________ Inteligentni ludzie s± czêsto zmuszani do picia, by bezkonfliktowo spêdzaæ czas z idiotami |
|
|
|
|
lukas
|
Wys³any: 2008-09-23, 07:32
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 339
|
Epoksyd nie musi byæ doschniêty ¿eby na niego k³a¶æ szpachlówkê. Utwardzi siê on nawet pod szpachl± , tylko ¿e d³u¿ej to trwa.
zed, tak jak robisz to jest OK |
|
|
|
|
angelo
|
Wys³any: 2008-10-04, 12:43
|
0
|
|
|
Posty: 15
|
ja stosujê podk³ad w aerozolu .Czas schniêcia to ok 10-15 min w 20 st. c. Stosujê ten podk³ad przed szpachlowaniem ,przed na³o¿enie podk³adu oraz na przetarcia przed na³o¿eniem bazy w kabinie po na³o¿eniu tego podk³adu po 3-4 minutach mo¿na nak³adaæ bazê |
|
|
|
|
zed
|
Wys³any: 2008-10-04, 13:16
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 328
|
podk³ad 1 k przed kitem pierwszy raz taki towar widzê |
_________________ Inteligentni ludzie s± czêsto zmuszani do picia, by bezkonfliktowo spêdzaæ czas z idiotami |
|
|
|
|
dawid
|
Wys³any: 2008-10-04, 14:14
|
0
|
|
|
Pomóg³: 6 razy Posty: 577
|
Podklad przed szpachlowaniem to kasa w bloto, a po drugie ladnie to pozniej siada na tych gruntach jest takie pojecie jak twardosc:
Blacha, szpachel z wloknem, szpachel typu soft, szpachel natryskowy, grunt, grunt w aerozolu
druga sprawa to ten sprejek mayera jest na szpachel a nie pod szpachel, tam sa wymienione podloza ktore sprejkiem tym powinno sie odizolowac od bazy wodnej
Nie dawajcie zadnych podkladow przed szpachla to blad szpachel powinien byc kloadziony na gola blache !! |
_________________ hmmm |
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2008-10-04, 16:37
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
dawid napisa³/a: | Nie dawajcie | to do kogo te s³owa s± kierowane dawid napisa³/a: | Nie dawajcie zadnych podkladow przed szpachla to blad szpachel powinien byc kloadziony na gola blache !! | to jaka¶ prowokacja
[ Dodano: 2008-10-04, 17:38 ]
dawid napisa³/a: | szpachel z wloknem | a tego to od trzech lat nie u¿ywam |
|
|
|
|
dawid
|
Wys³any: 2008-10-04, 21:37
|
0
|
|
|
Pomóg³: 6 razy Posty: 577
|
to do kogo te s³owa s± kierowane
Do tych co to robia
to jaka¶ prowokacja
prowokacja to gruntowaqnie przed szpachlowaniem:) kto wam to wmowil?
szpachel z wloknem
przyklad kolejnosci twardosci a ze ty nie urzywasz twoja strata |
_________________ hmmm |
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2008-10-05, 09:09
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
sprawa zabezpieczania blachy przed szpachlowaniem, by³a wa³kowana wiele razy!!! szpachla na go³± blachê to prze¿ytek i jedynie jaka¶ oszczêdno¶æ na jako¶ci. dawid napisa³/a: | Nie dawajcie zadnych podkladow przed szpachla to blad szpachel powinien byc kloadziony na gola blache !! | powiedz ,gdzie siê tego nauczy³e¶??? dawid napisa³/a: | przyklad kolejnosci twardosci a ze ty nie urzywasz twoja strata | stratê to ty masz ,mêcz±c siê tr±c ten kit. |
|
|
|
|
dawid
|
Wys³any: 2008-10-05, 09:25
|
0
|
|
|
Pomóg³: 6 razy Posty: 577
|
O tym ze szpachel na gola blache to sie dowiedzialem w norwegii na wielu kursach, po drugie jak sie umie klasc szpachel z wloknem i wie sie po co sie go kladzie to i scierac go nie trzeba poprostu kladzie sie nastepna warstwe np typu soft, a po trzecie to tutaj blacharz szpachloje wiec ja nic nie scieram a grunt pod szpachel to wymysl firm i wiadomo dlaczego ale to twoj czas i twoje pieniadze |
_________________ hmmm |
|
|
|
|
angelo
|
Wys³any: 2008-10-05, 09:33
|
0
|
|
|
Posty: 15
|
Szpachla na go³a blachê pod warunkiem ¿e ca³y proces przygotowania odbywa siê bez u¿ycia wody (w przypadku u¿ycia wody szpachla wch³ania wilgoæ nastêpnie warstw± podk³adu jest zamykana i po roku korozja piêknie odsadza szpachle).Stosujê ten podk³ad od kilku miesiêcy i nic nie siada.Idea³em jest zastosowanie podk³adu epoksydowego lecz to bardzo wyd³u¿a czas naprawy. |
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2008-10-05, 09:41
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
dawid napisa³/a: | O tym ze szpachel na gola blache to sie dowiedzialem w norwegii na wielu kursach | ha...ha...ha... w norwegi!!! tam gdzie auta gnij± najszybciej. wielu kumplom ,co przyjechali z norwegi,szwecji robi³em auto bo je d¿uma z¿era³a.wiêc ty k³ad¿ sobie kit na go³± blachê dawid napisa³/a: | Nie dawajcie zadnych | ale z tym to siê z tob± nie zgodzê. |
|
|
|
|
dawid
|
Wys³any: 2008-10-05, 09:57
|
0
|
|
|
Pomóg³: 6 razy Posty: 577
|
no to widze ze sie znasz i wiesz czemu gnija hehehe, samochody tu gnija ze wzgledu na sypanie podcas zim drog sola, piachem, wymagane zimowki to zimowki z dekami co sie rowna obicia od kamieni a obicia plus stale wilgotne powietrze rdza rdza rdza, druga sprawa to oryginalna konserwacja samochodow znikona, 3 to bledy galwaniczne ktore bardziej lub mniej daja sie we znaki w roznych szerokosciach swiata, a podklad pod szpachel uwierz mi jest niewskazany |
_________________ hmmm |
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2008-10-05, 11:24
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
dawid napisa³/a: | jest niewskazany | mo¿e tylko zmieniæ te s³owa. bo co siê stanie jak po³o¿ê go na epoxyd? no i jednak s± dwie szko³y. jedna z podk³adem,druga bez. |
|
|
|
|
dawid
|
Wys³any: 2008-10-05, 11:37
|
0
|
|
|
Pomóg³: 6 razy Posty: 577
|
no nic sie nie stanie, chce powiedziec ze nic to nie zmienia ze dajesz epxyd tylko wydluza to czas twojej naprawy i wzrastaja jej koszta, moim zdaniem to nie jest ekonomiczne tym bardziej ze masz swoj interes, pomysl o tym bo wcale nie jest prawda ze szpachlowanie na podklad podwyzsza jakosc twojej naprawy to tylko bajer podwyzszajacy sprzedaz materialow, uwiez mi wiem co mowie |
_________________ hmmm |
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2008-10-05, 12:19
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
dawid, a jakie jest u ciebie zabezpieczenie antykorozyjne,gdy robisz naprawê elementu? |
|
|
|
|
dawid
|
Wys³any: 2008-10-05, 14:36
|
0
|
|
|
Pomóg³: 6 razy Posty: 577
|
wash primer,grunt,baza,lakier, jeszcze zaleca sie polerowanie ( bez papieru)woolpad plus pasyta do pelnego zamkniecia porow w lakierze
Jesli o to ci chodzi |
_________________ hmmm |
|
|
|
|
marikk
|
Wys³any: 2008-10-07, 08:51
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 249
|
Baqo spytam z ciekawo¶ci czy jak Ci podczas szlifowania szpachlii wyjdzie gdzie¶ blacha czy na nowo dajesz epoksyd czy szpachlujesz po raz kolejny bo jak Ci blacha wyjdzie i dajesz na to szpachel to jest strata czasu materia³u i pieniêdzy tak jak pisa³ Dawid ¿e najpierw w³ókno szklane na pierwsze warstwy a potem zwyk³a tak wiêkszo¶æ robi i jako¶ ¿yj± |
|
|
|
|
przepity
|
Wys³any: 2008-10-07, 15:33
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Witam, u mnie w pracy szpachla zawsze idzie na gola blachê, dlatego tez siê zastanawiam co robocie jak przy szlifowaniu szpachli washa przetrzecie
dodatkowo u mnie przed gruntowaniem na szpachle i tam gdzie gola jest pryska siê czym¶, ale co to jest to nie wiem, ma barwê ¿ó³ta, podobno takie zabezpieczenie wystarcza ale za krotko robiê ¿eby wiedzieæ czy reklamacje s± ze wy³azi ruda |
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2008-10-07, 17:19
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
Cytat: | Witam, u mnie w pracy szpachla zawsze idzie na gola blachê, |
Tak jest w wiekszoci bud niestety...Co ja mam zrobic jak gosc chce auto za 2 dni i jescze ch... p³aci? Wazne zeby powierzchnia by³a oddt³uszczona.
Tak, wiem...kit na blache to z³o...ale WYT£UMACZCIE to ludziom. |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
dawid
|
Wys³any: 2008-10-07, 18:17
|
0
|
|
|
Pomóg³: 6 razy Posty: 577
|
ok to uzasadnijcie dawanie podkladu pod szpachel polyestrowy:) |
_________________ hmmm |
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2008-10-07, 18:24
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
tzn NA czy pod? na blache czy pod podk³ad. Na podk³ad czy jak? Oswiec mne o co ci chodzi. Szpachlówka poliestrowa to zwyk³y kit. Szpachla. Nazwijcie to jak chcecie. |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
dawid
|
Wys³any: 2008-10-07, 18:39
|
0
|
|
|
Pomóg³: 6 razy Posty: 577
|
dlaczego epoxyd pod szpachel dlaczego uwazacie ze to zle dawac szpachel na gola blache skumales? |
_________________ hmmm |
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2008-10-07, 19:57
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
dawid napisa³/a: | dlaczego uwazacie ze to zle dawac szpachel na gola blache | nie jest ¿le ,gdy siê go walnie na go³± blachê,ale jest lepiej jak siê szpachluje na zabezpieczenie antykorozyjne |
|
|
|
|
lukas
|
Wys³any: 2008-10-08, 09:23
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 339
|
dawid napisa³/a: | dlaczego epoxyd pod szpachel |
szpachlówka ch³onie wodê i jak np. obrabiasz podk³ad na mokro, przetrzesz siê do metalu to tym rozszlifowanym miejscem woda wejdzie do szpachlówki. Wiadomo, nie bêdzie to od razu 100 ml ale zawsze co¶ wejdzie i najczê¶ciej tam zostanie na jaki¶ czas. Jak pod szpachlówk± bêdzie epoksyd to zminimalizujemy ryzyko korozji od tej wilgoci, oczywi¶cie pod warunkiem, ¿e zabezpieczymy te¿ podk³adem to rozszlifowane miejsce. A jak tam pójdzie bezpo¶rednio baza to ta wilgoæ i tak swoje zrobi. |
|
|
|
|
gola
|
Wys³any: 2008-10-08, 11:07
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 854
|
jak woda wejdzie w szpachlowke to epoksyd zminimalizuje korozje ale i tak po jakims czasie na lakierze wyjda bable,nie z korozji ale z zamknietej w szpachli wodzie.
A jak ktos obrabia od a do z na sucho to jak to sie ma z tym epoxydem ? |
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2008-10-08, 13:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
gola napisa³/a: | to jak to sie ma z tym epoxydem | epox jest zawsze zabezpieczeniem przed korozj±. mo¿e na wierzchnych czê¶ciach tak szybko rdza nie wyjdzie,ale pod listwami,zderzakami,tam gdzie wilgoæ siedzi ,brak epoxydu przy¶pieszy korodowanie. |
|
|
|
|
pitterek
|
Wys³any: 2008-10-09, 19:18
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 306
|
gola napisa³/a: | A jak ktos obrabia od a do z na sucho to jak to sie ma z tym epoxydem ? |
w takim wypadku wyjasnij mi proszê w jaki sposob zmatowa³bnys od A do Z na sucho np przedni b³otnik od seata altea http://images.google.pl/i...m=1&sa=N&tab=wi
albo jeszcze lepszy przyk³ad, nieco bardziej powszechny- jakikolwiek przedni zderzak.
wyjasnij mi i innym jak to zrobic na sucho tak, by by³o równo, domatowane i bez rys?? |
_________________ Pit
|
|
|
|
|
kpopis
|
Wys³any: 2008-10-09, 19:28
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 291
|
Domatowic to nie problem ale gorzej ze szlifowaniem
Dobry podklad jest pomocny np. novol 350, jest miekki i latwy w obrobce. Dla porownania novol 310 potrafi szlifowac sie wolniej niz podklad fabryczny itd i potrafia po maszynie wyjsc ostre przejscia ktorych nie ma jak robi sie reka. Przedniego zderzaka nie da sie maszynka obrobic ale jesli maluje "akrylem" to praktycznie 90% nadwozia robie maszynk±. |
|
|
|
|
pitterek
|
Wys³any: 2008-10-09, 23:19
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 306
|
kpopis napisa³/a: | ale jesli maluje "akrylem" to praktycznie 90% nadwozia robie maszynk±. |
pod akryl ok ale w tej chwili akrylem lakierowane sa praktycznie tylko samochody dostawcze noi moze znajd± sie jakies ''firmowe'' wyjatki w osobowkach ale w wiekszosci lakierni na codzieñ wykonuje sie naprawy g³ównie aut osobowych. a co za tym idzie uzycie wody w obróbce podk³adu by³o, jest i bedzie jeszcze do¶c d³ugo nieuniknione. |
_________________ Pit
|
|
|
|
|
jacklack
|
Wys³any: 2008-10-09, 23:44
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 352
|
pitterek napisa³/a: | kpopis napisa³/a: | ale jesli maluje "akrylem" to praktycznie 90% nadwozia robie maszynk±. |
pod akryl ok ale w tej chwili akrylem lakierowane sa praktycznie tylko samochody dostawcze noi moze znajd± sie jakies ''firmowe'' wyjatki w osobowkach ale w wiekszosci lakierni na codzieñ wykonuje sie naprawy g³ównie aut osobowych. a co za tym idzie uzycie wody w obróbce podk³adu by³o, jest i bedzie jeszcze do¶c d³ugo nieuniknione. |
Tak zgadzam siê szczególnie pod bazy wodne a kolory srebrne i pochodne pochodne wymagaj± szczególnej troski czyli P1500 Ja stosujê na busy system DP imron elite super wydajny i piêkny po³ysk no i zgodny z wymogami ue:)i nie drogi:) |
|
|
|
|
gola
|
Wys³any: 2008-10-10, 08:17
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 854
|
pitterek napisa³/a: | w takim wypadku wyjasnij mi proszê w jaki sposob zmatowa³bnys od A do Z na sucho np przedni b³otnik od seata altea http://images.google.pl/i...m=1&sa=N&tab=wi
albo jeszcze lepszy przyk³ad, nieco bardziej powszechny- jakikolwiek przedni zderzak.
wyjasnij mi i innym jak to zrobic na sucho tak, by by³o równo, domatowane i bez rys?? |
z palcem w ... taki blotnik lece na sucho.Jezeli jest podklad na nim to szlifuje maszyna 500 z podkladka z gabki,(nastepnie 800 z gabka od spodu na sucho recznie) i scotch-brite szary tez na sucho.
Jezeli pod podkladem byla szpachla,to na klocku P320,nastepnie reszta jak poprzednio.
Jezeli chodzi o zderzak to jemu raczej woda nie szkodzi i odporny jest na korozje a przeciez o tym mowa byla.
Do systemu na sucho po obrobce mechanicznej stosuje sie sealer np sikkens ma takie cos (autocoatBT) w celu wypelnienia powstalych rys przy szlifowaniu.Aplikujesz jedna,dwie warstwy i po 10-15 minutach lecisz z baza.
Elementy takie jak maska,dach po P500 lece maszyna P800 i nic wiecej.
Jasno ci wytlumaczylem chyba.
Nie uzywam wody do obrobki podkladow i jakos zyje.
Zreszta mebarth tez pisal juz o tym kiedys ze wody to uzywal tylko do mycia samochodu. |
|
|
|
|
dawid
|
Wys³any: 2008-10-10, 15:30
|
0
|
|
|
Pomóg³: 6 razy Posty: 577
|
zgadzam sie z gola ja jeszcze robie to agresywniej
grunt: 240 klocek 320 maszyna 500 maszyna calosc, plus do zachowania czystosci szkota z przemywaczem na bazie wody np sikkens m850 a jesli juz ktos sie boi to przed baza mozna sobie binderem zrobic i jest ok ale rzadko to robie baza sikkensa radzi sobie ze wszystkim a jesli chodzi o zderzaki to 320 maszyna i mokro na mokro jesli sie tam jakis stary trafi
obrubka na mokro to przeszlosc |
_________________ hmmm |
|
|
|