Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Sepm
|
Wys³any: 2008-10-21, 10:51 Problem z zabezpieczeniem dolnej krawêdzi b³otnika
|
0
|
|
|
Posty: 3
|
Oryginalne zabezpieczenie dawa³o rade, natomiast po naprawie blacharskiej (b³otnik wymieniony na oryginalny) zawsze pod wp³ywem b³ota spod kó³ schodzi lakier z dolnej krawêdzi b³otników (widaæ siwy/czarny ocynk)
Raz da³em do lakiernika i chyba zdar³ na jednej krawêdzi ocynk bo wysz³a rdza, wiêc chyba inny lakiernik te¿ nie da rady.
Co zrobiæ z t± krawêdzi± (ok. 5 cm) ( na razie widze ¿e pocz±tek korozji bo tylko nalot) oraz jakie ¶rodki zastosowaæ aby nie by³o ju¿ problemu.
Oryginalna warstwa zabezpieczenia ma mo¿e z 1 cm.
Auto ma 9 lat i "idzie" do rodziny gdzie bêdzie te¿ mo¿e i drugie tyle u¿ytkowane, wiêc chcia³bym to raz na zawsze skoñczyæ.
Jaki system zastosowaæ i jakie ¶rodki s± najlepsze (koszt ma³o wa¿ny)
Dziêkuje za odpowiedzi od fachowców |
|
|
|
|
jacklack
|
Wys³any: 2008-10-21, 12:10
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 352
|
Cytat: | Co zrobiæ z t± krawêdzi± |
Oddaæ auto do takiego warsztatu gdzie porz±dnie oczyszcz± krawêdz i po³o¿± podk³ad epoxydowy trochê grubiej ni¿ na zewnêtrzne powierzchnie i polakieruj± ca³y el. jeszcze raz
Podejrzewam ¿e sam tego nie zrobisz |
|
|
|
|
Sepm
|
Wys³any: 2008-10-21, 13:23
|
0
|
|
|
Posty: 3
|
Troche poczyta³em
A jakby tak:
1. Delikatnie zeszlifowaæ
2. Pomalowaæ podk³adem reakcyjnym kilka warstw
3. Pomalowaæ podk³adem akrylowym kilka warstw
4. Pomalowaæ lakierem bazowym kilka warstw
6. Pomalowaæ lakierem bezbarwnym kilka warstw
7. Na³o¿yæ kilka warstw ¶rodka ochronnego (tylko jakiego? co¶ grubego elastycznego i wytrzyma³ego)
8. Kilka warstw wosku do podwozi
To co by wtedy wysz³o?
Mam czas i auto pare dni mo¿e staæ w gara¿u, b³otnika nie chce malowaæ bo jest w idealnym stanie, chodzi tylko o nie widoczn± krawêd¼ na dole.
Da siê kupiæ gdzie¶ ¶rodki na tak± prace tzn. po 20-50 ml? |
|
|
|
|
jacklack
|
Wys³any: 2008-10-21, 13:32
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 352
|
Sepm napisa³/a: | Da siê kupiæ gdzie¶ ¶rodki na tak± prace tzn. po 20-50 ml? |
Nie wiem popytaj w sklepach
albo w lakiernach mo¿e ci kto¶ sprzeda takie ilo¶ci nie powiem.. bo sam nieraz sprzedaje takie ilo¶ci ludziom co chc± samemu co¶ zrobiæ |
|
|
|
|
Homer S.
|
Wys³any: 2008-10-21, 18:33
|
0
|
|
|
Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
Ja bym proponowa³ tak
1. Kupiæ malutk± puszkê ,,HAMERAIT,,(s± takie miniaturki po pare ml.)nawet pod kolor! ma on w sobie wszelkie podk³ady reaktywny tak¿e ,na³o¿yæ go dwa razy w odstêpie kilku dni(co i jak to napisane na puszce).
2.Je¿eli to ten rant od nadkola to okleiæ ta¶m± sam rant na ca³ej d³ugo¶ci i prysn±æ barankiem te¿ o podobnym kolorze (mo¿e jest nawet w spreyu )
3.Gotowe na parê lat a mo¿e d³u¿ej znam jednego go¶cia co tak podmalowuje swój samochód i Hamerait sprawdza siê wy¶mienicie.
Mo¿e to z lakiernictwem nie ma nic wspólnego ale jest skuteczne a jest taki Hamerait który mo¿na malowaæ po ocynku . |
_________________
|
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2008-10-21, 21:07
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
HOMER..hammerite w lakiernictwie? nie pomylies bran¿y? Hammeritem sie maluje piece m³otkowym
Oczyscic rant, zapodk³adowac, polakierowac, (jak stary strup to zakonserwowac ) i dzia³a. Super porada.....
Ja pdole...hammerite na forum lakierników coraz lepiej !
Niedlugo bedzie ze MINIA to prawie jak epoxyd ale inaczej smierdzi a akryl to taki INNY renolak bo sie dolewa korektora a to taki zamiennik utwardzacza
Jak masz radzic to doradzaj a nie pdol g³upot. Lub pytaj. Zawsze dostaniesz oidpowied¼. |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
Sepm
|
Wys³any: 2008-10-22, 10:28
|
0
|
|
|
Posty: 3
|
Czy kto¶ mo¿e powiedzieæ jakie ¶rodki/system kupiæ tzn:
nazwa podk³ reakcyjnego, podk³ akrylowego,"baranka",bazy,klaru?
Firmy które mo¿na dostaæ w mieszalniach. Zamówie te ¶rodki w mieszlni.
Jakich popularnych firm unikaæ?
Co oznacza system 1K, 2K i który lepszy? |
|
|
|
|
Homer S.
|
Wys³any: 2008-10-22, 17:00
|
0
|
|
|
Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
No i Homer dosta³ ale do prawid³owego wykonania takiej naprawy jest potrzebny sprzêt -sprê¿arka pistolet itp i pewna wprawa w pos³ugiwanie siê ww wymienionymi jak i ¶rodkami chemicznymi (podk³ad itd) .Przecie¿ Kolega ,,Sepm,, pêdzlem nie bêdzie nak³adaæ bazê i lakier
Sepm napisa³/a: | Mam czas i auto pare dni mo¿e staæ w gara¿u, b³otnika nie chce malowaæ bo jest w idealnym stanie, chodzi tylko o nie widoczn± krawêd¼ na dole. |
I taka by³a moja rada tanio i skutecznie z gwarancj± na lata |
_________________
|
|
|
|
|
avenger-misiek
|
Wys³any: 2008-10-25, 15:12
|
0
|
|
|
Posty: 53 Sk±d: Jaworzno, Irlandia
|
Jesli koszt dla kolegi jest malo wazny to najlepiej jak odda auto do pozadnego warsztatu niz jak ma to sam zrobic,
jesli nie wie co i jak ma zrobic a chce zeby to wytrzymalo pare lat, to raczej samemu nie uda mu sie uzyskac takiego efektu z eksperymentu.
Moja rada to oddac auto do warsztatu poniewaz eksperymentowanie moze okazac sie bardziej kosztowne. |
_________________ Moc V8 !!!!
|
|
|
|