Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 16:42 |
Autor |
Wiadomo¶æ |
|
pawellubr
|
Wys³any: 2008-10-22, 15:46 jakie cisnienie klar
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
witam - jakim cisnieniem nak³adacie klar i w jakiej proporcji rozciencziony |
|
|
|
|
mezotr
|
Wys³any: 2008-10-22, 17:12
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 172
|
bardzo ogólne pytanie ,jaki klar, wszystko masz opisane na puszce z lakierem bezbarwnym albo sprawdz w metryczce technicznej na stronie producenta lakieru tam dowiesz sie w jakiej proporcji rozcieczyc swój lakier a co do cisnienia to zalezy od pistoletu jaki posiadasz |
|
|
|
|
ixell
|
Wys³any: 2008-10-23, 00:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 283 Sk±d: Kalisz
|
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2008-10-23, 17:32
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
ixell napisa³/a: | 10 atmosfer i litr nitra na litr klaru |
BAARDZO SMIESZNE
2.0 bar, pistolet hvlp BEZ ROZCIENCZANIA. |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
marikk
|
Wys³any: 2008-10-23, 18:29
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 249
|
dowciapni¶ z ciebie normalnie spróbój tak kiedy¶ albo chyba ¿e tak robisz jak radzisz tak koledze pozdro |
|
|
|
|
gatar85
|
Wys³any: 2008-10-23, 19:50
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
kolega mebArth popieram ;] tak samo robie tylko cisnienie ustawiam na ucho |
|
|
|
|
ixell
|
Wys³any: 2008-10-23, 20:10
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 283 Sk±d: Kalisz
|
|
|
|
|
jacklack
|
Wys³any: 2008-10-23, 20:19
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 352
|
ixell napisa³/a: | Na ucho to mo¿esz pole¿eæ w szpitalu. Na 2 atmosferach to se mo¿esz. Radzê poczytaæ karty techniczne. W±tpiê, ¿eby jaki¶ producent zaleca³ 2 atm. Lakiernicy ........ |
Na ucho mo¿na byæ chory i na ucho pistolet nastawiaæ... muzycy maj± s³uch i graj± bez nut Malujê Sat± HVLP i ci¶nienie w rêkoje¶ci 2,0bar i to norma u mnie przy bazie i przy bezbarwnym |
|
|
|
|
gatar85
|
Wys³any: 2008-10-23, 20:22
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
pffffff dobre to bylo dzieki za pojazd.... a producenci to sobie moga pogadac by sprzedac...kart sie naczytalem kolego i wiesz mi ze to pisza ludzie ktorzy w zyciu pistoletu nie trzymali nie moge padne ze smiechu
[ Dodano: 2008-10-23, 21:24 ]
ale w koncu kolega ixell kladzie klar na 10 atm pfffff hahahaha |
|
|
|
|
ixell
|
Wys³any: 2008-10-23, 20:41
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 283 Sk±d: Kalisz
|
|
|
|
|
gatar85
|
Wys³any: 2008-10-23, 21:29
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
Przepraszam Cie kolego, ale troche kultury moze bo nie pilismy razem, ze mozesz sie tak wym±drzaæ.. Kazdy robi inaczej i nie musi byc gorzej..Pracowalem w wielu warsztatach i w kazdym inaczej sie robilo... Ja np. nie uzywam jakis podczepialnikow pod pistolet tylko reguluje tak jak mi sie podoba robie probe na czyms i patrze jak sie leje bo kazdy lakier jest inny...I moglbym sie wiele wypowiedziec na temat lakierow, pistoletow, technik itp..
Moglbym Ci takze odpysknac, ale nie bede sie klocil i znizal do takiego poziomu..Zaluje tez ze sie tu zalogowalem bo nic sie nie mozna dowiedziec i jakies straszne chamstwo tu panuje...
Powiedz tylko czy malujesz wogole czy tylko siedzisz w sklepie i sprzedajesz lakier??
Znam mieszalnie gdzie tak dobieraja, ze musze sobie sam dobarwic z tego co mam bo oni za chiny tego nie zrobia wiec ksiazki jedno a praktyka drugie.. |
|
|
|
|
ixell
|
Wys³any: 2008-10-23, 21:39
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 283 Sk±d: Kalisz
|
|
|
|
|
gatar85
|
Wys³any: 2008-10-23, 21:44
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
Pewnie masz racje ;] przepraszam moja Ty karto :* |
|
|
|
|
ixell
|
Wys³any: 2008-10-23, 21:58
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 283 Sk±d: Kalisz
|
|
|
|
|
kpopis
|
Wys³any: 2008-10-23, 23:55
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 291
|
Kazdy lakier inny i kazdy pistolet inny. Trzeba zrobic probe, podkrecic jedno pokretlo, drugie. Strumien rowny i ladnie rozpyla to jazda. Nie ma koniecznosci trzymania sie zalecen producenta z zerow± tolerancj±. DuPont zaleca dla konwencji cisnienie w przedziale 2,0 - 2,5. Moja podrob± Iwaty maluje baze na prawie 3 barach bo inaczej ladnie nie rozpyla, a Devilbissem Gti na 1,5 bara, a na puszce jest napisane 2 do 2,5 atm... |
|
|
|
|
gatar85
|
Wys³any: 2008-10-24, 07:55
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
Dobrze Ixell nie ma potrzeby sobie wymyslac, moze i jestem malarzem i mi to nie przeszkadza...Korzystam z kart tech. bo nie znalbym proporcji mieszania. ale jak sobie podczepie manometr to ciekawe jak np. prog w aucie domaluje.. Nie uznaje takich rzeczy. mam jedynie manometr przy butli na 4atm i wystarczy do regulacji...Takze chce zaznaczyc, ze moj pistolet to HP i moge nim malowac na niskim..mam wtedy mniejsze straty materialu i mniejszy odkurz..Mysle ze mam na nim ok 2-2,5atm..Wiec dajmy sobie na luz bo kolega sie pyta o klar a my tu piep... bog wie o czym. |
|
|
|
|
ixell
|
Wys³any: 2008-10-24, 10:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 283 Sk±d: Kalisz
|
|
|
|
|
avenger-misiek
|
Wys³any: 2008-10-24, 19:27
|
0
|
|
|
Posty: 53 Sk±d: Jaworzno, Irlandia
|
Wszystko zalezy od klaru i od lakiernika,
ja lakieruje bez dodatkowy urzadzen do ustawiania cisnienia, ustawiam pistolet na wyczucie i na podstawie pierwszej warstwy ktora prysne na element,
jesli chodzi o rozcienczanie klaru to roznie jest, zalezy od gestosci klaru, ja rzadko rozcienczam chyba ze lakieruje jakims dziadostwem, ale napewno nierozcienczalbym go nitrem!!!
Wiec po co sobie dogryzac, kazdy ma inna technike ktora sobie wyrobil po przez lata co do lakierowania, nikt nie lakieruje tak samo.
A co do kart producentow lakierow to roznie bywa i zazwyczaj cos trzeba zmienic i udoskonalic. |
_________________ Moc V8 !!!!
|
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2008-10-25, 10:36
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
avenger i ¶wiêta racja. Ja tez bym cos powiedzia³ ale zaraz "ktos" skoczy i zacznie machac gifami jak g³upi. |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
avenger-misiek
|
Wys³any: 2008-10-25, 14:44
|
0
|
|
|
Posty: 53 Sk±d: Jaworzno, Irlandia
|
Cytat: | avenger i ¶wiêta racja. Ja tez bym cos powiedzia³ ale zaraz "ktos" skoczy i zacznie machac gifami jak g³upi.
_________________ |
mebArth po to to forum jest, wiec dawaj i napisz co myslisz o tym,
skacza tylko ci ktorzy nie potrafia z kulturka sie wypowiedziec. |
_________________ Moc V8 !!!!
|
|
|
|
|
jacklack
|
Wys³any: 2008-10-25, 15:01
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 352
|
avenger-misiek napisa³/a: | Cytat: | avenger i ¶wiêta racja. Ja tez bym cos powiedzia³ ale zaraz "ktos" skoczy i zacznie machac gifami jak g³upi.
_________________ |
mebArth po to to forum jest, wiec dawaj i napisz co myslisz o tym,
skacza tylko ci ktorzy nie potrafia z kulturka sie wypowiedziec. |
Dodam..i znaj± siê na jakim¶ zagadnienieniu teoretycznie co nie zawsze do koñca idzie w parze z praktyk± |
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2008-10-25, 15:09
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
No to pisze.
Jak malowa³em na wysokim cisnieniu zwyk³ymi pistoletami nie HVLP to ustawia³em albo 4 bar alboa na UCHO (tak wiem ze na ucho to chk³op w szpitalu) ale da³o sie wyczuc bos ie robi³o próbe gdzies z boku,
HVLP sate 3000 ustawia³em na 1.2...robi³em sie baranek ale po polerce jest strukturka ³adna.
przy 2.0 jest wylewka ( nie zawsze wzkazana np na Fiatach) ale trzeba miec dobry bezbarwny ze jak sie wyleje tak zostanie bo inaczej ida pytki.
Takze czynniki sa uwaronkowane od:
Lakieru (im tanszy tym chujowszy) i inaczej sie go uk³ada.
Rozcienczania (nie powinno siê chociaz niektóre firmy zalecaj± wtedy idziemy wg znaków na puszce)
Cisnienia (czy nasz kompresora daje rade na hvlp?)
Umiejetnosci ( zycie uczy....)
I na koncu LAKIERNIKA... czy przeszed³ te wszytskie powyzsze punkty. |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
avenger-misiek
|
Wys³any: 2008-10-25, 15:19
|
0
|
|
|
Posty: 53 Sk±d: Jaworzno, Irlandia
|
jacklack napisa³/a: | Dodam..i znaj± siê na jakim¶ zagadnienieniu teoretycznie co nie zawsze do koñca idzie w parze z praktyk± |
Swiete slowa fachowca
Teoria a praktyka to jak dwie rozne druzyny
[ Dodano: 2008-10-25, 16:24 ]
mebArth napisa³/a: | No to pisze.
Jak malowa³em na wysokim cisnieniu zwyk³ymi pistoletami nie HVLP to ustawia³em albo 4 bar alboa na UCHO (tak wiem ze na ucho to chk³op w szpitalu) ale da³o sie wyczuc bos ie robi³o próbe gdzies z boku,
HVLP sate 3000 ustawia³em na 1.2...robi³em sie baranek ale po polerce jest strukturka ³adna.
przy 2.0 jest wylewka ( nie zawsze wzkazana np na Fiatach) ale trzeba miec dobry bezbarwny ze jak sie wyleje tak zostanie bo inaczej ida pytki.
Takze czynniki sa uwaronkowane od:
Lakieru (im tanszy tym chujowszy) i inaczej sie go uk³ada.
Rozcienczania (nie powinno siê chociaz niektóre firmy zalecaj± wtedy idziemy wg znaków na puszce)
Cisnienia (czy nasz kompresora daje rade na hvlp?)
Umiejetnosci ( zycie uczy....)
I na koncu LAKIERNIKA... czy przeszed³ te wszytskie powyzsze punkty. |
Genialna wypowiedz
Jak juz wspomnialem wszystko zalezy od techniki lakiernika, ale to co kolega napisal powyzej jest podstawa. |
_________________ Moc V8 !!!!
|
|
|
|
|
jacklack
|
Wys³any: 2008-10-25, 15:28
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 352
|
Cytat: | Rozcienczania (nie powinno siê chociaz niektóre firmy zalecaj± wtedy idziemy wg znaków na puszce) |
I tak byæ powinno ..Jak malowa³em klarem Dp 3050S ,3550S.3800S te klary by³y ¿atsze wiêc malowa³em Sat± Hvlp na 1,8bar teraz malujê na klarze 3750 jest on troszeczkê gê¶ciejszy wiêc podkrêci³em na 2,05bat i wylewka jest ³adna
Wiêc lepko¶æ lakieru powinna byæ taka jak podaje producent a wylewke jak± chcemy uzyskaæ (czy baranka czy szk³o)to ju¿ jest sprawa ci¶nienia |
|
|
|
|
Homer S.
|
Wys³any: 2008-10-25, 16:01
|
0
|
|
|
Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
Pistolet Devilbiss GTI 110 Trahs Tech ci¶nienie 2,2atm lakier ,,Roberlo,, 410 UHS zero rozcieñczalnika 1,5warstwy |
_________________
|
|
|
|