Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Iwan
Wys³any: 2008-10-28, 19:55   Mikroskopijne dziurki na bezbarwnym
0
UP DOWN

Posty: 26
Dlaczego mi co¶ takiego wychodzi?Nie da siê tego ju¿ spolerowaæ - element g³adki jak dupa niemowlêcia , ¶wieci siê cudownie, ale pod ¶wiat³o widaæ mikroskopijne dziureczki.Zaznaczam , ¿e bezbarwny robiê na dwa razy i zazwyczaj druga warstwa to dosyæ mocno rozcieñczony lakier ¿eby morka by³o bardzo ma³a.Czy idzie taki element jeszcze poprawiæ?
 

gatar85
Wys³any: 2008-10-28, 20:01   
0
UP DOWN

Posty: 24
a czyste masz powietrze?? pistolet nowy??
 

Iwan
Wys³any: 2008-10-28, 20:04   
0
UP DOWN

Posty: 26
Mam nowiutki kompresor i nowiutki pistolet, za³o¿one odwadniacze - wydaje mi siê , ¿e powietrze powinno byæ czyste.
 

gatar85
Wys³any: 2008-10-28, 20:45   
0
UP DOWN

Posty: 24
a odmoczyles pistolet w nitrze?? jesli nie to rozbierz go (tak aby wszystkie uszczelki gumowe oproznic z pistoletu bo nitro je rozpusci) i zostaw na dzien w nitrze pozniej wyjmij przedmuchaj i wyczysc..jaki masz odwadniacz??
 

jacklack 
Wys³any: 2008-10-28, 20:53   Re: Mikroskopijne dziurki na bezbarwnym
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 352
Iwan napisa³/a:
Dlaczego mi co¶ takiego wychodzi?Nie da siê tego ju¿ spolerowaæ - element g³adki jak dupa niemowlêcia , ¶wieci siê cudownie, ale pod ¶wiat³o widaæ mikroskopijne dziureczki.Zaznaczam , ¿e bezbarwny robiê na dwa razy i zazwyczaj druga warstwa to dosyæ mocno rozcieñczony lakier ¿eby morka by³o bardzo ma³a.Czy idzie taki element jeszcze poprawiæ?


Jest kilka powodów powstania takich dziureczek np.zbyt gruba warstwa podk³adu..powstaje gazowanie po szlifie nie zawsze widaæ ..ale po po³o¿eniu lakieru jest w³a¶nie taki efekt o który pytasz

Ale do koñca to nie jest tak ¿e je¶li jest odwadniacz to woda nie idzie mia³em 3 po kolei i woda sz³a i te¿ mia³em takie dziurki ..zakupi³em jeden porz±dny i problem siê skoñczy³ sprawdz jeszcze dok³adnie ten odwadniacz :)
 
 

gatar85
Wys³any: 2008-10-28, 21:02   
0
UP DOWN

Posty: 24
tak sprawdz powietrze przedewszystkim...i myj wszystko co masz polaczone za odwadniaczem...
ja uzywam cos takiego i polecam
http://moto.allegro.pl/it..._odolejacz.html
 

jacklack 
Wys³any: 2008-10-28, 21:08   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 352
gatar85 napisa³/a:
tak sprawdz powietrze przedewszystkim...i myj wszystko co masz polaczone za odwadniaczem...
ja uzywam cos takiego i polecam
http://moto.allegro.pl/it..._odolejacz.html


gatar :) mam ten sam i to jest naprawdê dobry odwadniacz :spoko:
 
 

Iwan
Wys³any: 2008-10-28, 21:14   
0
UP DOWN

Posty: 26
Czyli wychodzi na to , ¿e to chyba odwadniacz - mam taki najzwyklejszy za chyba 18 z³otych.Zbyt grubo podk³adu nie mogê mieæ , bo nie nak³ada³em wiele.Poza tym zrobi³em próbê na starym elemencie gdzie nie dawa³em wcale podk³adu tylko zmatowa³em go i od razu baza i bezbarwny.Wysz³o dok³adnie tak samo.Dziurki zobaczy³em dopiero po przeszlifowaniu papierem 2500 na mokro.Pistolet te¿ nie mo¿e byæ brudny bo pierwszy element jaki malowa³em nowiuteñkim pistoletem wygl±da tak samo.

Jak to poprawiæ teraz?
 

jacklack 
Wys³any: 2008-10-28, 22:13   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 352
Cytat:
¶wiat³o widaæ mikroskopijne dziureczki.Zaznaczam , ¿e bezbarwny robiê na dwa razy i zazwyczaj druga warstwa to dosyæ mocno rozcieñczony lakier ¿eby morka by³o bardzo ma³a.Czy idzie taki element jeszcze poprawiæ?


Nie mo¿na rozcienczaæ bezbarwnego wed³ug swoich upodobañ ..strukturê lakieru reguluje siê ci¶nieniem na pistolecie .(mówi³em ju¿ o tym ju¿ na tym forum)

Opisz jak dok³adnie ta dziurka wygl±da..czy ma ona wygl±d krateru??czy w jej ¶rodku widaæ bezbarwny czy matow± bazê??
 
 

Iwan
Wys³any: 2008-10-28, 22:45   
0
UP DOWN

Posty: 26
jacklack napisa³/a:


Nie mo¿na rozcienczaæ bezbarwnego wed³ug swoich upodobañ ..strukturê lakieru reguluje siê ci¶nieniem na pistolecie .(mówi³em ju¿ o tym ju¿ na tym forum)

Opisz jak dok³adnie ta dziurka wygl±da..czy ma ona wygl±d krateru??czy w jej ¶rodku widaæ bezbarwny czy matow± bazê??


Zazwyczaj rozcieñczam lakier wed³ug receptury - napisa³em , ¿e drug± warstwê robiê rozcieñczonym - bo próbujê ju¿ wszystkiego.Niestety zawsze jest tak samo.
Trudno mi opisaæ jak ta dziurka wygl±da , bo raczej w tych sprawach jestem laikiem.W³a¶ciwie to trudno go³ym okiem zobaczyæ jaka jest ta dziurka, spogl±da³em nawet przez lupê i widzia³em tylko mikroskopijne dziureczki.
Wklejê wiêc zdjêcie zrobione w makro - na potê¿nym powiêkszeniu - mo¿e co¶ zobaczysz.Go³ym okiem widzê tylko takie dziureczki jakby szpileczk± robione - na powwiêkszeniu widaæ to lepiej.



Zapewne na zdjêciu wygl±da to okropnie - ale jest to potê¿ne powiêkszenie.Element wygl±da naprawdê ³adnie , jest g³adki jak dupa niemowlêcia - te dziurki widaæ tylko pod odpowiednim k±tem i pod ¶wiat³o.
 

jacklack 
Wys³any: 2008-10-28, 22:57   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 352
Wed³ug mnie to ewidentnie ¶lady po wodzie..to na pewno nie sylikon ..to na pewno nie gazowanie podk³adu..te ¶lady (dziurki) s± nie regularne tak zachowuje siê woda po³o¿ona razem z lakierem bezbarwnym :)

zmieñ ten odwadniacz bo to przyczyna twoich problemów ..najlepiej na taki jak kolega przedstawi³ we wcze¶niejszym po¶cie :)
 
 

Iwan
Wys³any: 2008-10-28, 23:03   
0
UP DOWN

Posty: 26
No có¿ - czyli kolejny wydatek :/

Co mo¿na teraz z tym zrobiæ przy za³o¿eniu , ¿e kupiê odpowiedni odwadniacz?
Lakierowaæ jeszcze raz wszystkie elementy od nowa niezbyt mi siê u¶miecha - a mo¿e wystarczy³oby zmatowaæ 1200 na mokro i strzeliæ jeszcze raz bezbarwny?
 

jacklack 
Wys³any: 2008-10-28, 23:13   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 352
Iwan napisa³/a:
No có¿ - czyli kolejny wydatek :/

Co mo¿na teraz z tym zrobiæ przy za³o¿eniu , ¿e kupiê odpowiedni odwadniacz?
Lakierowaæ jeszcze raz wszystkie elementy od nowa niezbyt mi siê u¶miecha - a mo¿e wystarczy³oby zmatowaæ 1200 na mokro i strzeliæ jeszcze raz bezbarwny?


Mo¿esz spróbowaæ dotrzeæ to nawet P800 ..je¶li siê nie przetrzesz do bazy i dziurki znikn± to mo¿esz k³a¶æ klar :)
Ale gdy bym ja to robi³ to szlif maszyn± P320 .jedna warstwa podk³adu ..szlif ..baza i lakier
 
 

Iwan
Wys³any: 2008-10-28, 23:55   
0
UP DOWN

Posty: 26
Dziêki serdeczne za pomoc - teraz ju¿ wiem wszystko.Wychodzi na to , ¿e najpierw zakupy, a potem dalsza robota ^^
 

jacklack 
Wys³any: 2008-10-29, 00:01   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 352
Iwan napisa³/a:
Dziêki serdeczne za pomoc - teraz ju¿ wiem wszystko.Wychodzi na to , ¿e najpierw zakupy, a potem dalsza robota ^^


No stary ;) w lakiernictwie nie ma chop :) ¿eby co¶ wysz³o trzeba jednak mieæ jaki¶ sprzêt i materia³y ..im wiêcej i lepsze auta robisz.. tym ci poprzeczka sprzêtu skacze do góry :tak:
 
 

mebArth 
Wys³any: 2008-10-29, 09:37   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
A mi sie wydaje ze to nie woda...predzej t³uszcz. Po wodzie sa okrag³e dziurki a po t³uszczu w³asnie takie nijakie. Moze kompresor wali olejem?
_________________
Bart
 
 

gatar85
Wys³any: 2008-10-29, 09:43   
0
UP DOWN

Posty: 24
Dok³adnie T³uszcz.. czysc wszystko a przede wszystkim pistolet.. a sprezare sprawdz na bialej kartce czy Ci tluste slady nie zostaja... w odwadniaczu to juz pewnie bialo :D
 

mebArth 
Wys³any: 2008-10-29, 09:57   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
Powietrze sie sprawdza nosem...czy NIC nie czuc czy COS czuc. Jak czuc to wali oleum do wêza.
_________________
Bart
 
 

malarz
Wys³any: 2008-10-29, 10:17   
0
UP DOWN

Pomóg³: 6 razy
Posty: 206
Sk±d: Bieszczady
A ten lakier to nie przypadkiem jaki¶ vhs? Nic nie piszesz o dyszy, ci¶nieniu i lakierze. Moim zdaniem to wina aplikacji, ta rozcieñczana warstwa mi siê nie podoba bo jak jeszcze pierwsz± k³adziesz grub± a na to tak± co szybko odparowuje to tu mo¿e byæ problem.
 

mebArth 
Wys³any: 2008-10-29, 10:20   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
@ malarz ale popatz na dziurki -sa nieregularne. Nawet jak odgazuje bezbarwny to sa okrag³e tak jak przy za dzuym nalaniu klaru. Tylko ze odgazowany klar da sie spolerowac a mi sie wydaje ze to jest od 1wszej wartstwy.
_________________
Bart
 
 

jacklack 
Wys³any: 2008-10-29, 11:05   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 352
mebArth napisa³/a:
A mi sie wydaje ze to nie woda...predzej t³uszcz. Po wodzie sa okrag³e dziurki a po t³uszczu w³asnie takie nijakie. Moze kompresor wali olejem?


Czy to woda czy t³uszcz nie zmienia to faktu ¿e musi postaraæ siê o nowy odwadniacz-odolejacz i oby na tym siê skoñczy³o..i nie musi jeszcze robiæ kapitalki kompresora
 
 

mebArth 
Wys³any: 2008-10-29, 18:31   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
Woda zawsze jest nawet jak kompresor jest dobry a t³uszcz jak kompresor sie konczy. Odolejacz to tak jak filterek pod pistoletem - na chwile. No ale jesli kolega nic nie ma na wyjsciu zadnego filtra czy innych badziewii to nie dziwota ze rzygne³o t³uszczem. Tylko ¶ruba nie rzyga wod± ani t³uszczem :rotfl:
_________________
Bart
 
 

jacklack 
Wys³any: 2008-10-29, 18:39   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 352
[quote="Iwan"]Czyli wychodzi na to , ¿e to chyba odwadniacz - mam taki najzwyklejszy za chyba 18 z³otych.


Iwan pisa³ ¿e ma co¶ za 18 z³ ale to co¶ to tak jak nic ;)
 
 

Iwan
Wys³any: 2008-10-29, 19:24   
0
UP DOWN

Posty: 26
Panowie kompresor jest nowiuteñki - nie ma nawet 10 godzin ci±g³ej pracy, wê¿e nowe, pistolet nówka - wszystko praktycznie kupione jednego dnia.Pierwszy element jaki zrobi³em tym kompresorem po wyjêciu z opakowania wygl±da tak samo jak ten na zdjêciu. Czyli musi woda, mo¿e nawet z orobin± oleju od pocz±tku dawaæ przez w±¿.Ja nie mam zamontowanego ¿adnego odwadniacza z prawdziwego zdarzenia.Mam tylko zwyk³y odwadniacz taki za 18 z³otych (praktycznie do pistoletu) za kompresorem i jeszcze przed wê¿em.Nie mog³em go zamontowaæ przed pistoletem - bo nie mia³em z³±czek.Pistolet mia³ gwint 1/4 a ja wszystko mia³em na szybkoz³±czki.Teraz dopiero dosz³y do mnie z³±czki, które zamówi³em i bêdê móg³ taki odwadniacz zamontowaæ przed pistoletem.A prawdziwy odwadniacz i odolejacz bêdê musia³ niestety dokupiæ - nie ma wyj¶cia :/ Tak po prawdzie to nowy kompresor zawsze jest wysmarowany jakimi¶ smarami i innym badziewiem - to normalne w procesie produkcji.Dzisiaj spogl±da³em na ten odwadniacz to ca³y w ¶rodku jest upaprany t³uszczem , albo jeszcze czym innym- ca³kiem matowy, a spu¶ciæ tego ¶cierwa siê nie da.

Je¶li chodzi o materia³ jakim robiê to wszystko jest z Novola, ¿adnych innych kombinacji nie robiê.
 

gatar85
Wys³any: 2008-10-29, 20:29   
0
UP DOWN

Posty: 24
To co masz w odwadniaczu to kondensat czyli woda z olejem...kazda sprezara tlokowa smarowana olejem zostawia tego sladowe ilosci... Jesli sprzet jest nowy to radze takze zmienic olej bo pewnie jest transportowy zalany..
Pozatym jak wspominasz o tym, ze fabrycznie sa czescie i mechanizmy zabezpieczone to mozesz byc pewien, ze pistolet takze :D
Twoj odolejacz prawdopodobnie skonczyl swoj zywot skoro mimo wszystko dal Ci tluszcz na element..
Zainwestuj w dobry odwadniacz i umyj wszystko dokladnie razem z wezami.. i nie bedziesz mial problemu. Ani zadnych dodatkowych urzaden nie trzeba zaczepiac :D
Pozdrawiam i powodzenia.
 

mebArth 
Wys³any: 2008-10-30, 20:03   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
Przedmuchaj wszytsko denaturatem albo ben± extrakcyjn±. Bena wywali t³uszcz a dykta wodê.

W sumie dziwie sie ze ma t³uszcze na nowym kompresorze.... Cos jest zryte w instalacji tylko ni ewiem co bo nie widze tego.
_________________
Bart
 
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group