Szukaj FAQ Album



Przesunięty przez: Tech 2009-04-25, 17:42
Autor Wiadomość
michale36
Wysłany: 2008-12-10, 12:20   pomocy! skĂłrka siĂŞ zrobila;/
0
UP DOWN

Posty: 7
Witam jestem nowym uÂżytkownikiem forum.Mam problem ,malowalem kilka elementĂłw na swoim samochodzie i powstaÂła skĂłrka.Czy to wina kompresora?? 40lt butla:/ 210lt/min , malowaÂłem na cisnieniu 5 bar baze i klar. Wiem ze to daremny kompresor ale maluje sie przewaznie cisn. 2-3 bar a mi na 5 wyszla skĂłra;/ co do pistoletu to tez jakies badziewie za 170 zl , ale gun wydaje mi sie ze niema wplywu na skĂłrke. Proporcje zachowane ,temp podczas malowania okolo 17st ,niska wilgotnosc powietrza, 2 cienkie warstwy i ostatnia wylana odstep okolo 20min pomiedzy kazda. Czy wyciÂągne to papierem 2000?? i pastÂą polerskÂą EGRA?? PomĂłzcie prosze z gĂłry dziekuje
 

kriskos997
Wysłany: 2008-12-10, 12:35   
0
UP DOWN


Posty: 25
jak bys daÂł jakies foto to moze wiecej bym cos powiedziaÂł ogĂłlnie na skĂłre skaÂłada sie wiele czynnikĂłw ale podstawa to ciÂśnienie jak daÂłes tak jak mowisz 2 cienkie warstwy i jedna wylaÂłes to niedobrze powinienes dac jednÂą nie w peÂłni wylana poczekac i dac druga juz wylanÂą moze wtedy niemaiaÂłbys problemu chociaz mora zawsze wychodzi spokojnie mozesz potraktowac to 1500 - 2000- 2500 i pasta chyba ze morka jest maÂła to tylko 2000 lub 2500 i pasta i zobacz co wtedy wyjdzie

daj foto bedzie Âłatwiej
 

michale36
Wysłany: 2008-12-10, 12:54   Re: pomocy! skĂłrka siĂŞ zrobila;/
0
UP DOWN

Posty: 7
michale36 napisał/a:
Witam jestem nowym uÂżytkownikiem forum.Mam problem ,malowalem kilka elementĂłw na swoim samochodzie i powstaÂła skĂłrka.Czy to wina kompresora?? 40lt butla:/ 210lt/min , malowaÂłem na cisnieniu 5 bar baze i klar. Wiem ze to daremny kompresor ale maluje sie przewaznie cisn. 2-3 bar a mi na 5 wyszla skĂłra;/ co do pistoletu to tez jakies badziewie za 170 zl , ale gun wydaje mi sie ze niema wplywu na skĂłrke. Proporcje zachowane ,temp podczas malowania okolo 17st ,niska wilgotnosc powietrza, 2 cienkie warstwy i ostatnia wylana odstep okolo 20min pomiedzy kazda. Czy wyciÂągne to papierem 2000?? i pastÂą polerskÂą EGRA?? PomĂłzcie prosze z gĂłry dziekuje


ZdjĂŞcie091.jpg
Plik ściągnięto 135 raz(y) 243.23 KB

ZdjĂŞcie089.jpg
Plik ściągnięto 121 raz(y) 235.15 KB

 

jacklack 
Wysłany: 2008-12-10, 12:59   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 352
michale36 napisał/a:
przewaznie cisn. 2-3 bar a mi na 5 wyszla skĂłra;/ co do pistoletu to tez jakies badziewie za 170 zl , ale gun wydaje mi sie ze niema wplywu na skĂłrke


Otó¿ pistolet ma du¿y wp³yw na wygl¹d pow³oki ..a co za tym idzie wielkoœÌ dyszy ..te 5 bar to gdzie odczyta³eœ ??na reduktorze przy kompresorku ?czy na manometrze przy pistolecie? coœ tu nie gra
A co do reszty to tak jak powiedziaÂł kolega @kriskos997
 
 

michale36
Wysłany: 2008-12-10, 13:12   
0
UP DOWN

Posty: 7
przy reduktorze na kompresorze wiem powinienem miec manometr przy gunie. tzn ze gdybym mial np.sate 3000 to powloka na tym kompresorze i cisnieniu roboczym wyszlo by lepiej??, mam mĂŞtlik w glowie technicznie niemaluje zle potrafie prowadzic pistolet ale sprzet mam hu...owy i niewiem czy zainwestowac czy dac sobie z tym spokuj. Mialbym kilka robĂłt do zrobienia ale niezwroci mi sie to tak szybko ale chcialbym malowac dla samego siebie. Czy wystarczylby mi kompresor 100L 260lt/m cisn o 10bar ?? musialbym zygnac z 1500zl za takie cos.Ogolnie to jestem bardzo wkur... na to co splodzilem przy tym malowaniu ,oby polerka pomogla
 

jacklack 
Wysłany: 2008-12-10, 13:26   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 352
spokojnie kolego :) najpierw kup sobie manometr(a jest tani) pod ten pistolet co masz ..i ustaw sobie na nim 2,5 -3 bar no i ta dysza ? nic nie mĂłwisz o dyszy?? dysza powinna byĂŚ od 1,25-1,3 max.do 1,4
 
 

michale36
Wysłany: 2008-12-10, 13:33   
0
UP DOWN

Posty: 7
Aha no tak zapomnialem z tych nerwow o dyszy mam dysze 1,4 a gdybym zapodal 1,2 i rzadszy materiaÂł?? powinno drobniej go rozpylic?? slyszal ktos kiedys o paÂście egra?? niby odpowiednik farecli 3g dobra jest??
 

jacklack 
Wysłany: 2008-12-10, 14:02   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 352
michale36 napisał/a:
Aha no tak zapomnialem z tych nerwow o dyszy mam dysze 1,4 a gdybym zapodal 1,2 i rzadszy materiaÂł?? powinno drobniej go rozpylic?? slyszal ktos kiedys o paÂście egra?? niby odpowiednik farecli 3g dobra jest??


Mo¿esz zapodaÌ dyszê 1,2 chocia¿ ta co masz 1,4 to nie jest taka znów za wieka (myœla³em ¿e masz 1,5 lub 1,6)..ale najpierw ten manometr pod pistolet i w tedy spróbuj ..bo jak widzê tu jest ca³y b³¹d i z t¹d ta skórka
MateriaÂłu nie rozrzedzaj!! ..rozrabiaj go tak jak podaje producent
 
 

siwy_1981 
Wysłany: 2008-12-10, 14:08   
0
UP DOWN
siwy1981

Pomógł: 7 razy
Posty: 63
jacklack napisał/a:
spokojnie kolego :) najpierw kup sobie manometr(a jest tani) pod ten pistolet co masz ..i ustaw sobie na nim 2,5 -3 bar no


Popieram. Prawdopodobnie masz za ma³e ciœnienie robocze (ciœnienie przy naciœniêtym cynglu powietrza w pistolecie). Mimo ¿e masz ustawione na reduktorze przy kompersorze 5bar , to momencie naciœniêcia spustu mo¿e nawet spaœÌ poni¿ej 2bar. Wszystko zale¿y od zapotrzebowania pistoletu na powietrze, d³ugoœci i przekroju przewodu powietrznego (spadki ciœnienia). Jak kupisz manometr pod pistolet to zobaczysz. Sprawdz jeszcze czy nie masz skrêconego d³awika powietrza w pistolecie. Je¿eli tak to go odkrêÌ na maxa.
 

michale36
Wysłany: 2008-12-10, 16:15   
0
UP DOWN

Posty: 7
DÂławik jest ok to pierwsza rzecz jaka sprawdzilem, zakupie w tym tygodniu manometr i zobacze co w trawie piszczy. A spadki cisnienia w kompresorze?? maÂły zbiornik ma 40l. A moze byz zbyt gruba warstwa wylana na raz??
 

jacklack 
Wysłany: 2008-12-10, 16:26   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 352
michale36 napisał/a:
A moze byz zbyt gruba warstwa wylana na raz??


No jeœli ta warstwa jest nak³adana zbyt ma³ym ciœnieniem to musi byœ gruba skórka ..(bo to jest naplute) jeœli ciœnienie bêdzie na manometrze tak jak ci ju¿ mówi³em to cz¹steczki lakieru bardziej siê rozbij¹ i w tedy bêdzie pow³oka bardziej rozlana i szklista...a kompresor jeœli ci nie nad¹¿y nabijaÌ to musisz robiÌ chwilowe przerwy niestety.. ale na manometrze zawsze musi byœ wymagane ciœnienie robocze
 
 

mebArth 
Wysłany: 2008-12-10, 19:05   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
Hm...manometru nie trza tylko butle innÂą i wprawy w zabawie z rozcienczalnikami.
_________________
Bart
 
 

michale36
Wysłany: 2008-12-11, 21:23   
0
UP DOWN

Posty: 7
KtĂłry z tych kompresorĂłw wybrac:

http://moto.allegro.pl/it...0_100_230v.html
http://moto.allegro.pl/it...edaz_slask.html
http://moto.allegro.pl/it...kw_gwar_fv.html
http://moto.allegro.pl/it...cena_slask.html

Na co ogĂłlnie zwracaĂŚ uwage przy kupnie kompresora chodzi mi o 100lt butle
- cisnienie?
- wydajnosc efektywna?

Czy wydajnosc np. 240 lt/m zasili pistolet o zapotrzebowaniu 280 lt/min??
 

mebArth 
Wysłany: 2008-12-11, 21:55   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
Z tych linków co poda³es to bierz to co ma najwieksza butle. Nawet jak sprezarka nie zd¹¿y nabic to w butli jest kupa cisnienia. Zreszt¹ 100lL to ma³o na pistol HVLP ale przy gimnastyce da sie zyc.
Ja mam 150l i wydajnosc 480l/min i brakuje mi nieraz wiatru ale to zalezy znĂłw od dÂługosci instalacji wĂŞzy itd.
_________________
Bart
 
 

jacklack 
Wysłany: 2008-12-11, 22:01   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 352
michale36 napisał/a:
Na co ogĂłlnie zwracaĂŚ uwage przy kupnie kompresora chodzi mi o 100lt butle
- cisnienie?
- wydajnosc efektywna?




Czy wydajnosc np. 240 lt/m zasili pistolet o zapotrzebowaniu 280 lt/min??


JeÂśli bĂŞdziesz lakierowaÂł caÂły czas na wciÂśniĂŞtym spuÂście to braknie ci powietrza ..ale myÂślĂŞ ze przy normalnym spokojnym lakierowaniu powinien ten kompresor wydoÂłaĂŚ temu pistoletowi

Zbiorniki powietrza s³u¿¹ do magazynowania sprê¿onego powietrza na wypadek, gdyby chwilowe zapotrzebowanie na nie przekroczy³o wydajnoœÌ sprê¿arki. ...wiêc najwa¿niejsz¹ ¿ecz¹ jest wydajnoœÌ L/min
 
 

mebArth 
Wysłany: 2008-12-11, 23:21   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
Dodam do odpowiedzi Jacka.
Ja mam 150l butle a wydajnosc 450 i brakuje wiatru przy SATA 3000. Reszte se dopiszcie.
Polecam taki zbiorniczek:
;) uciÂągnie WSZYSTKO tak na oko 2000 litrĂłw.
_________________
Bart
 
 

baqo 
Wysłany: 2008-12-12, 08:17   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
wygl¹da jak ³ódŸ podwodna :D :D ma pojemnoœÌ :spoko:
 
 

mebArth 
Wysłany: 2008-12-12, 15:06   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
No wÂłasnie...tam gdzie pracowaÂłem to byÂł kompresor robniony na zamĂłwinie 4 tÂłokowy V, i instalacja na miedzi do butli z foto. Z tego co pamietam, sprĂŞzarka i instalka kosztowaÂła tyle co kompresor 200l. Butla z wykopalisk wiec koszt zerowy. Ale jak nabije taka butle to moge zapiac HVLP i maszynke pneumatyczna naraz i zero spadku cisnienia. 10bar jest caÂły czas. TobyÂło robione jak byÂł przemiaÂł 4 lakiernikĂłw naraz i 4 blacharzy a teraz jest jeden blacharz- lakiernik bo nie ma co robic. 1 jest w Norwegii, 2 w niemcowni a 4 jA gdzie indziej :)
_________________
Bart
 
 

michale36
Wysłany: 2008-12-13, 22:43   
0
UP DOWN

Posty: 7
Dzieki wszystkim za odpowiedzi ;) jak bede mial cos jeszcze na sercu to napisze pozdro :spoko:
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiaÂły

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group