Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
wsk125ccm
Wys³any: 2009-01-04, 16:27   Malowanie przyczep
0
UP DOWN

Posty: 6
"witam

ja z takim pytankiem dzisiaj - odno¶nie malowania przyczep ogólnie ale ze szczególnym uwzglêdnieniem HL 8011

mianowicie ile litrów farby bedzie potrzebne zeby pomalowaæ ramê, pod³ogê, burty i felgi takiej przyczepy - wliczajac farbe podk³adow± i drug± warstwê na gotowo - poprostu nie orientujê siê w temacie malowania a potrzebne mi takie info

dobrze by³o by gdyby¶cie jeszcze dopisali jakimi farbami malowaæ (producent) bo wiadomo farba farbie nie równa (mile widziane podanie ceny za litr)
(przewidywana kolorystyka - rama i pod³oga na czerwono, burty na zielono, felgi na srebrno => taki standardzik smile.gif )

dobrze by³o by gdyby¶cie dopisali jeszcze jakie¶ swoje doswiadczenia i sugestie odno¶nie malowania takowych sprzêtów - najlepiej gdyby wypowiada³y sie osoby które juz kiedys same malowa³y przyczepy lub maj± doswiadczenie w tego typu pracach - ale kazde info siê przyda

z góry dzieki za info - Pozdrawiam"

to jego zapytanie, a ja pytam was....
 

online 
Wys³any: 2009-01-04, 20:00   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomóg³: 10 razy
Posty: 722
Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
a skad my mamy widziec co to za przyczepa?
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterów!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

mebArth 
Wys³any: 2009-01-04, 20:22   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
chlorokauczuk jedynie, tak my¶le... Ftalowy ma³o odporny, akryl drogi, podobnie jak syntetyk ale lepsze krycie na 2x.
_________________
Bart
 
 

online 
Wys³any: 2009-01-05, 17:42   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomóg³: 10 razy
Posty: 722
Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
syntetyk kupi po 30 zl litr juz nawet. cala paleta ral jego i tyle. nie wiem gdzie dostanie chlorokauczuk dzis i za ile, czy tka bardzo by sie oplacalo
;)
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterów!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

wsk125ccm
Wys³any: 2009-01-05, 22:55   
0
UP DOWN

Posty: 6
online napisa³/a:
a skad my mamy widziec co to za przyczepa?


www.allegro.pl :) http://www.allegro.pl/ite...1_jak_nowe.html

syntetyk tzn?? Nazwa/marka/gdzie kupiæ??
 

gola 
Wys³any: 2009-01-05, 23:03   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 854
tutaj zapytaj.
 

gola 
Wys³any: 2009-01-06, 22:56   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 854
to jest konto ixell-a,chyba znowu mieszalnik DuPonta wstawil do siebie...
a tak narzekal na DP ^^ ^^ ^^
 

berag1 
Wys³any: 2009-01-08, 17:05   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 266
Aby odpowiedzieæ ci na twoje pytania, najpierw musisz sam sobie zadaæ parê pytañ, a mianowicie:
-jak± kasê chcesz przeznaczyæ na polakierowanie tej przyczepy i jak ona jest przygotowana do tego lakierowania( chodzi mi na przyk³ad o to czy rama jest po piaskowaniu itp.)
-czy przygotowujesz tê przyczepê do sprzeda¿y, czy te¿ robisz j± dla siebie bo od tego zale¿y jakie materia³y wybierzesz do lakierowania. Chodzi mi o to, ¿e mo¿esz wybraæ tañsze materia³y co ma du¿e znaczenie je¿eli ta przyczepa idzie na sprzeda¿- wiadomo ka¿dy chce zarobiæ, czy te¿ robisz to dla siebie i zastosujesz materia³y z górnej pó³ki. Chce jednak podkre¶liæ to, ¿e zastosowanie tañszych materia³ów nie oznacza, ¿e to ma byæ fuszerka bo stosuj±c tañsze materia³y te¿ mo¿na uzyskaæ dobre zabezpieczenie antykorozyjne tyle tylko ¿e trzeba trzymaæ siê pewnych regu³ które obowi±zuj± w lakiernictwie(my¶le tu o zastosowaniu syntetyków)
- czy chcesz to zrobiæ sam czy te¿ lakierowanie zlecasz lakiernikowi
Jak sobie odpowiesz na te pytania to bêdziemy wiedzieæ co dalej.
ps. chlorokauczuku nie polecam( znajomy po³o¿y³ to co¶ na lawetê, po 2 tygodniach wysz³a rdza- ponowne piaskowanie i ponowne lakierowanie i jak to siê mówi,,szk³em sie d..y nie wytrze,,)

-
 
 

wsk125ccm
Wys³any: 2009-01-08, 22:20   
0
UP DOWN

Posty: 6
a wiec tak - przyczepa mia³a by i¶c z za³o¿enia "na handel" ale gdyby sie w razie nie znalaz³ kupiec to zosta³a by u mnie wiec najlepiej zeby by³a zrobiona tak w miare dobrze no i zeby to jeszcze finansowo mnie nie wykoñczy³o - a koszt jaki przewidywa³ bym na ten cel to 1500z³
malowanie wykonywa³ bym sam przy uzyciu pistoletu - z uwagi ze przyczepa mia³a by nowe burty (robione na wymiar przez firmê - malowane fabrycznie podk³adem) to reszta by³a by (po odrdzewieniu newralgicznych punktów i odt³uszczeniu) tez machnieta podk³adem a nastepnie malowanie na kolorowo nie wiem tylko czy wystarczy³a by jedna warstwa czy musia³y by byc dwie - (dla u³atwienia podam ze burty maj± 4,5 m d³ugosci 2,25m szerokosci i 1m wysokosci)

z góry dzieki i pozdrawiam
 

berag1 
Wys³any: 2009-01-08, 23:16   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 266
z tego co napisales wynika ze rama jest polakierowana z fragmentami ktore trzeba odrdzewic i odczyscic i zapodkladowac, tu pojawia sie problem, poniewz nie wiadomo czym rama wczesniej byla polakierowana. nakladajac podklad chemoutwardzalny to znaczy do ktorego dodawany jest utwardzacz i rozcienczalnik na taki stary lakier w miejscach gdzie byla korozja istnieje duze prawdopodobienstwo tego ze moze sie powazyc i wtedy cala robota na nic. dlatego tez radzilbym zastosowac podklad syntetyczny do ktorego nie trzeba dodawac utwardzacza tylko rozcienczalnik do uzyskania odpowiedniej lepkosci.taki podklad bedzie napewno tanszy od takiego ktory trzeba utwardzic utwardzaczem i nie bedzie tak duzego ryzyka ze nam sie cos powazy jak w przypadku podkladu chemoutwardzalnego. taki podklad powinienes dostac na mieszalni lakierow ktora posiada mieszalnik lakierow przemyslowych.podklad syntetyczny mozna tez podbarwic na dowolny kolor, tak przynajmniej bylo w systemie Selemix i jest w systemie mieszalnikowym lakierow przemyslowych firmy PPG.nalezy jednak pamietac ze podklad stosowany pod lakier nawierzchniowy powinien byc w kolorze szarym poczawszy od bialego przez wszystkie odcienie szarosci widmowych az do czarnego a to dlatego ze kolor szary ma najmniejsza tendencje sposrod wszystkich kolorow do przezierania spod lakieru nawierzchniowego.przy aplikacji podkladu nalezy pamietac o stosowaniu sie do zalecen producenta odnosnie aplikacji i sposobu przygotowania powierzchni.
z tego co napisales burty maja byc nowe i juz zapodkladowane i w tym miejscu nalezy zwrocic uwage czy aby nie sa pokryte zwyklym alkidem ktory z reguly nie stanowi zadnego zabezpieczenia i nalezy go zmyc, co wiaze sie z ponownym nalozeniem podkladu.nalezy pamietac o tym ze jezeli burty te wykonane sa z blachy ocynkowanej to podklad syntetyczny nie moze byc zastosowany, mozna zastosowac podklad epoxydowy w wersji przemyslowej(bardzo smierdzacy)
jezeli chodzi o ilosc podkladu i lakieru nawierzchniowego to wszystko zalezy od tego na jaki podklad sie zdecydujesz i na jaki lakier(chemoutwrdzalny czy tez nie)i jakiego producenta poniewaz wielu producentow ma lakiery i podklady ktore tak samo sie nazywaja i o podobnych wlasciwosciach ale o roznej sile krycia a co za tym idzie o roznej wydajnosci. dlatego jak pojawisz sie na mieszalni i zdecydujesz sie na ktoras z opcji to popros panow tam pracujacych o to aby w przyblizeniu wyliczyli ci ilosc podkladu i lakieru jaka bedzie ci potrzebna poniewaz kazdy lakier czy tez podklad posiada karte techniczna ktora okresla wydajnosc danego lakieru czy tez podkladu.
znajac ilosc podkladu i lakieru ktora panowie ci wylicza bedziesz znal cene i wtedy bedziesz sie mogl zdecydowac na drozszy czy tez tanszy wriant
 
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group