Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 16:42
Autor Wiadomo¶æ
Dawid1989 
Wys³any: 2009-01-30, 23:11   Zabezpieczenie skorodowanego miejsca.Potrzebna pomoc
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 324
Sk±d: okolice Mielca
Panowie mam taka nietypow± robotê. Musze pomalowaæ wujkowi ca³y ci±gnik.niestety kabina i inne elementy s± skorodowane.Jak najlepiej zabezpieczyæ miejsce korozji ¿eby za parê miesiêcy znowu to nie wysz³o.Proszê o rady co i jak po kolei robiæ
 

mebArth 
Wys³any: 2009-01-31, 15:02   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
Na traktor to tylko minia (Unikor) wg mnie. Szkoda inwestowac w cos co bedzie ziemnaki kopa³o. Oczywiscie musisz sie dokopac do bia³ej blachy. Jak zostawisz rdzawke to ona wyjdzie czymkolwiek bys jej nie zabezpieczy³. Na³ozyc pistoletem byle jaka dysza bo to i tak zadkie jest, rozciencz nitrem to szybciej wyschnie a po 2 dniach szlif czerwona w³oknin± matuj±ca SCOTCH lub MIRLON i mala renolakiem. Ja bym tak zrobi³. No chyba ze wujo ma traktor VOLVO z CD Blaupunkta... ( malowa³em koparke w szwecji z takim wypasem) bo takie s± to bedzie inna procedura.
_________________
Bart
 
 

No-limit
Wys³any: 2009-01-31, 15:24   Re: Zabezpieczenie skorodowanego miejsca.Potrzebna pomoc
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
Dawid1989 napisa³/a:
Panowie mam taka nietypow± robotê. Musze pomalowaæ wujkowi ca³y ci±gnik.niestety kabina i inne elementy s± skorodowane.Jak najlepiej zabezpieczyæ miejsce korozji ¿eby za parê miesiêcy znowu to nie wysz³o.Proszê o rady co i jak po kolei robiæ

Ci±gnik siod³owy czy rolniczy?.
 

Dawid1989 
Wys³any: 2009-01-31, 16:44   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 324
Sk±d: okolice Mielca
Panowie sprawa jest gorsza. bee musia³ trochê powstawiaæ ³at ....ci±gnik no MF jaki¶ tam(ok 30ty¶) Ten w³a¶nie wujek robi³ mi za free instalacje w garazu(jego materia³).i ma troche hopla na punkcie dok³adno¶ci muszê mu to zrobiæ zajeb...Nie che ¿eby po moim malowaniu za parê miesiêcy znów zaczê³a wychodziæ korozja.dzisiaj mi powiedzia³ ze to mma byæ pokazówka :shock:
 

berag1 
Wys³any: 2009-01-31, 17:27   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 266
Jak na pokazówkê to ja bym to zrobi³ tak:
- miejsca skorodowane odczy¶ciæ bardzo dok³adnie tak ¿eby nie by³o ¶ladu korozji
- na miejsca skorodowane i na wstawki podk³ad bezchromianowy wytrawiaj±cy, dwie cienkie
warstwy
-na to podk³ad epoxydowy
-nastêpnie szpachla, w miejscach które tego wymagaj±
-podk³ad akrylowy
-lakier nawierzchniowy jedno b±d¼ dwuwarstwowy, najlepiej oryginalny jaki jest stosowany
na tego rodzaju ci±gniki (we¼ element w kolorze jaki jest teraz i na mieszalni powinni dobraæ,
b±d¼ te¿ ca³kowita zmiana koloru)
Bêdzie to trochê kosztowaæ, ale jak ma to byæ pokazówka to my¶lê ¿e warto.
 
 

No-limit
Wys³any: 2009-01-31, 17:50   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
1-sza czynno¶æ:mycie wod± z detergentem/np./;Ludwik/;
2-ga " :papier 60,80?na sucho skorodowane miejsca;
3-cia " :pewnie wyjd± w¿ery i dziury?Odt³u¶æ np. benz. ekstr.,³ataj szpachl± z w³. szkl.,pó¿niej uniwers.
4-ta " :po szpachlowaniu i szlifowaniu na sucho: UNIKOR czarny,czerw. tlenkowy,alum. wsjo rawno i lakier poliuretanowy przemys³owy lub na sam. cie¿.Prawie ka¿da firma /DP,Standox,Haya itd./ma w ofercie takie farby.Uwaga na Unikor mo¿na k³a¶æ :poliuretany,akryle i inne agresywne farby, po ca³kowitym wyschnieciu podk³adu,tzn. ok.48h temp.20 C.Jakby¶ chcia³ zrobiæ na TIP-TOP,to niestety,naszpachle iods³oniêt± blachê
podk³. reakt.,podk³.akr.,szlif pap.800 na wodê i lakier.
 

No-limit
Wys³any: 2009-01-31, 18:14   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
berag1 napisa³/a:
Jak na pokazówkê to ja bym to zrobi³ tak:
- miejsca skorodowane odczy¶ciæ bardzo dok³adnie tak ¿eby nie by³o ¶ladu korozji

Najlepiej wypiaskowaæ,odt³u¶ciæ i 2x cienko po³o¿yæ podk³.epoxy, na to szpachla,filler i farba.
 

online 
Wys³any: 2009-01-31, 21:15   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomóg³: 10 razy
Posty: 722
Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
piasek, epoxyd i na to poliuretan lub akryl :)
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterów!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

No-limit
Wys³any: 2009-01-31, 21:56   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
darja8,Zapomnia³e¶,¿e napisa³em równie¿ o szpachlówce i fillerze.
 

Dawid1989 
Wys³any: 2009-02-01, 15:39   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 324
Sk±d: okolice Mielca
Koledzy o to mi chodzi³o. :spoko: Koszty nie graj± zbytnio roli ,bo jak mam na czym¶ zaoszczêdziæ a potem moja praca ma pój¶æ na marne bo po jakim¶ czasie co¶ tam wylaz³o to dziêkuje taki interes :roll:
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group