Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Troll
|
Wys³any: 2007-09-19, 16:29 Co to za wada lakiernicza?
|
0
|
|
|
Posty: 3
|
Mam taki problem, znajomy przyprowadzi³ auto ze szwajcarji, ca³y lakier wygl±da jak by ktos go zyletk± poci±, poprostu setki tysiêcy bardzo drobnych i cieniutkich rys do podk³adu. Wydaje mi sie ze poprzedni lakiernik przesadzi³ z utwardzaczem. Prosze o wasze opinie i ewentualnie zg³oszenia kto by sie podja malowania bo ja nie mam warunków do malowania auta, maluje tylko motocykle bo na tyle mam miejsce. Okolice Lublina Dodam ze lakier to srebrny metalik. |
|
|
|
|
robert
|
Wys³any: 2007-09-19, 18:48
|
0
|
|
|
Posty: 3
|
Dokladnie tak szanowny pan lakiernik nie zachowal proporcji mieszania lakieru bezbarwnego z utwardzaczem musial sporo przesadzic. A co do ewentualnego lakierowania utka,to sporo pracy czeka lakiernika ktory bedzie to poprawial . Wszytsko trzeba usunac i zaczac od poczatku:((( |
|
|
|
|
Troll
|
Wys³any: 2007-09-20, 08:58
|
0
|
|
|
Posty: 3
|
Drobna poprawka. Najprawdopodobniej lakiernik zle wymiesza³ lakier z utwardzaczem bo czym nizej samochodu tym lepiej. Do³y drzwi i progi s± ca³kiem ok , najgorszy jest dach |
|
|
|
|
kaczmi
|
Wys³any: 2007-09-20, 15:58
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 102 Sk±d: Mazowieckie
|
za du¿o utwardzacza spowodowa³o pêkniêcia klaru co wygl±da jak rysy jeszcze pewnie ciemne co¶ jak szare albo czarne a na dachu najwiêcej bo najwiêksza temperatura im ni¿ej tym mniej ich,dach od s³oñca siê nagrzewa i wtedy pêka |
|
|
|
|
Amiggo
|
Wys³any: 2007-09-20, 17:57
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 356
|
Ogladane go³ym okiem wyglada jak utrata po³ysku, bli¿sze oglêdziny w ma³ym powiêkszeniu ujawniaja obecnosæ gêstej siatki spêkañ.
Przyczyna
Nadmierne napiêcia w pow³oce spowodowane przez:
a) Niedostateczne wymieszanie materia³ów przed aplikacja, niedostateczne rozcieñczenie lub niew³aœciwy typ rozcieñczalnika do warunków.
b) Nadmierna grubosæ warstwy, warstwa koloru na³o¿ona na niedostatecznie wysuszony lub zbyt gruby podk³ad.
c) Niew³asciwe u¿ycie dodatków.
Zapobieganie
a) Zawsze bardzo dok³adnie mieszaæ lakier i u¿ywaæ w³aœciwej ilosci zalecanego rozcieñczalnika.
b) Stosowaæ w³asciwe techniki natrysku. Nak³adaæ lakier cienkimi, mokrymi warstwami i pozwoliæ im na wystarczaj¹ce odparowanie.
c) U¿ywaæ wy³¹cznie zatwierdzonych dodatków.
Usuwanie
Zeszlifowaæ powierzchniê dotkniêta wada do zdrowej, g³adkiej warstwy i ponownie polakierowaæ
|
|
|
|
|
bio
|
Wys³any: 2007-09-21, 16:56
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 32
|
Witam.
Dosta³a mi sie kiedys megana z podobn± wad±.
Mozna kupic izolator.Mozna rwac wszystko co tylko z³azi i malowac podk³adem powoli.Mozna to wszystko zmyc nitro.Bardzo duzo pracy i drugi raz chyba bym sie nie podjol.pzdr.powodzenia. |
|
|
|
|
harley94
|
Wys³any: 2007-09-28, 21:37
|
0
|
|
|
Posty: 10
|
Mia³em clio z t± sam± wad±.Po zmatowieniu oscylacyjn±( do¶æ mocno),po³o¿y³em podk³ad i ca³± resztê.Po wyschniêciu lakier w s³oneczku wygl±da³ piêknie ale w cieniu gdy ostyg³ spêkania pojawi³y siê ponownie.Na szczê¶cie 2000 i polerka pomog³y ale radzê uwa¿aæ,najlepiej chyba rwaæ do blachy. |
_________________
|
|
|
|