Autor |
Wiadomo¶æ |
|
starcraft
|
Wys³any: 2009-02-27, 00:16 paruj±cy akumulator -> rdza
|
0
|
|
|
Posty: 6
|
Witam
Na wstêpie chcia³em sie przywitaæ, mój pierwszy post.
Moje auto ma akumulator w baga¿niku i niestety zacz±³ on parowaæ a para osadza³a sie na wewn. stronie b³otnika. Kupi³em juz uszczelniony aku ¿elowy z odprowadzeniem oparów wê¿ykami.
Niestety na obszarze oko³o 10x10 cm zd±¿y³o pojawiæ sie kilkana¶cie kropek rdzy o srednicy kilku mm. Jest te¿ troche takich bia³ych kropek, zapewnie to z tych oparów. Zamierzam zneutralizowaæ to miejsce wod± z szarym myd³em a nastêpnie oczy¶cic papierem.
Nie posiadam kompresora, pistoletu (ani umiejêtnosci pos³ugiwania sie nimi) wiec chce to miejsce pomalowac pêdzlem. Nie jest ono wogule widoczne, zas³ania je sam akumulator i jego os³ona wiec nie musi to super wygl±daæ, wa¿ne aby zabezpieczy³o przed nawrotem rdzy.
Jakie ¶rodki na pêdzel by¶cie polecili. Ewentualnie jaki¶ spray mo¿e byæ.
Je¶li poczekam z tym ze 2 miesi±ce a¿ sie cieplej zrobi to chyba nie prze¿re mi tego b³otnika ?
Z góry dziêki za pomoc.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
No-limit
|
Wys³any: 2009-02-27, 10:11 Re: paruj±cy akumulator -> rdza
|
0
|
|
|
Pomóg³: 34 razy Posty: 1179
|
starcraft napisa³/a: | Witam
Na wstêpie chcia³em sie przywitaæ, mój pierwszy post.
Moje auto ma akumulator w baga¿niku i niestety zacz±³ on parowaæ a para osadza³a sie na wewn. stronie b³otnika. Kupi³em juz uszczelniony aku ¿elowy z odprowadzeniem oparów wê¿ykami.
Niestety na obszarze oko³o 10x10 cm zd±¿y³o pojawiæ sie kilkana¶cie kropek rdzy o srednicy kilku mm. Jest te¿ troche takich bia³ych kropek, zapewnie to z tych oparów. Zamierzam zneutralizowaæ to miejsce wod± z szarym myd³em a nastêpnie oczy¶cic papierem.
Nie posiadam kompresora, pistoletu (ani umiejêtnosci pos³ugiwania sie nimi) wiec chce to miejsce pomalowac pêdzlem. Nie jest ono wogule widoczne, zas³ania je sam akumulator i jego os³ona wiec nie musi to super wygl±daæ, wa¿ne aby zabezpieczy³o przed nawrotem rdzy.
Jakie ¶rodki na pêdzel by¶cie polecili. Ewentualnie jaki¶ spray mo¿e byæ.
Je¶li poczekam z tym ze 2 miesi±ce a¿ sie cieplej zrobi to chyba nie prze¿re mi tego b³otnika ?
Z góry dziêki za pomoc.
Pozdrawiam |
Na ten czas posmaruj past± BHP i tak zostaw,jak siê zrobi ciep³o zmyj przeszlifuj go go³ego met.;podk³ad reaktywny 1k w spayu i ¶rodek do konserwacji podwozia,równiw¿ wystêpuje w sprayu. |
|
|
|
|
marathon
|
Wys³any: 2009-02-28, 09:26
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 34
|
Ja dawno temu w swoim cenzura wyczy¶ci³em pod akumulatorem do blachy i pomalowa³em hameraitem i po pó³ roku znowu by³a rdza,
No-limit napisa³/a: | Na ten czas posmaruj past± BHP i tak zostaw,jak siê zrobi ciep³o zmyj przeszlifuj go go³ego met.;podk³ad reaktywny 1k w spayu i ¶rodek do konserwacji podwozia,równiw¿ wystêpuje w sprayu. |
Dobre nigdy bym na to nie wpad³ |
|
|
|
|
groszek923
|
Wys³any: 2009-02-28, 19:03
|
0
|
|
|
Posty: 61
|
Past± BHP taka do mycia r±k? |
|
|
|
|
No-limit
|
Wys³any: 2009-02-28, 19:13
|
0
|
|
|
Pomóg³: 34 razy Posty: 1179
|
groszek923 napisa³/a: | Past± BHP taka do mycia r±k? |
Tak. |
|
|
|
|
starcraft
|
Wys³any: 2009-02-28, 22:31
|
0
|
|
|
Posty: 6
|
dziêki bardzo za pomoc.
T± pasta to rozumiem posmarowaæ aby przez ten miesi±c sie to neutralizowa³o tak?
Ile warstw tego podk³adu reaktywnego daæ? Raczej cienko czy grubiej? Jakis konkretny by¶ poleci³ czy dowolny?
1k oznacza jednosk³adnikowy ? |
|
|
|
|
starcraft
|
Wys³any: 2009-03-01, 00:39
|
0
|
|
|
Posty: 6
|
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2009-03-01, 10:55
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
Tak. Tylko jak zmyjesz BHP wysuszysz, to musisz papierkiem np 120 oczyscic rdze do bia³ej blachy. Odt³uscic benzynk± ekstrakcyjn± (sa po 0.5l butelki) i sprayasz reaktywnym a po wyschniêciu nak³±dasz to czarne co¶ (taki drobniejszy "baranek") i to wystarczy. Mozesz jescze na koniec zalaæ wszyystko FLUIDOLem w sprayu do konserwacji profili zamkniêtych jak mówisz ¿e nie widaæ ¶rodka. |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
starcraft
|
Wys³any: 2009-03-09, 22:47
|
0
|
|
|
Posty: 6
|
Nowy akumulator zamontowany, blacha posmarowana past± Komfort (to chyba jest pasta BHP?). Pozostaje tylko poczekaæ na ocieplenie
dziêki za wszystkie rady |
|
|
|
|
gizbern
|
Wys³any: 2009-03-10, 13:21
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 99 Sk±d: Czêstochowa-Poland
|
Sprawd¼ sobie napiêcie ³adowania.
Przy prawid³owym ³adowaniu nie powinno nic parowaæ. |
|
|
|
|
starcraft
|
Wys³any: 2009-03-10, 17:25
|
0
|
|
|
Posty: 6
|
Jak to mo¿na sprawdziæ? Niestety laik ze mnie je¶li chodzi o elektryke. |
|
|
|
|
gizbern
|
Wys³any: 2009-03-10, 21:31
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 99 Sk±d: Czêstochowa-Poland
|
starcraft napisa³/a: | Jak to mo¿na sprawdziæ? Niestety laik ze mnie je¶li chodzi o elektryke. |
Prawid³owe napiêcie ³adowania alternatora powinno wynosiæ 14,0 - 14,4 V. Napiêcie ³adowania 14,6 V jest na granicy dopuszczalno¶ci i mo¿e powodowaæ czê¶ciowe odparowanie elektrolitu.
Mo¿na to sprawdziæ zwyk³ym miernikiem za 20z³. |
|
|
|
|
starcraft
|
Wys³any: 2009-03-11, 00:36
|
0
|
|
|
Posty: 6
|
Czyli w czasie jak auto jest odpalone plusowy kabelek z miernika przy³o¿yæ do plusowej klemy a minusowy do minusowej tak? Kolejno¶æ wa¿na który najpierw? |
|
|
|
|
zed
|
Wys³any: 2009-03-11, 00:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 328
|
starcraft napisa³/a: | Kolejno¶æ wa¿na który najpierw? |
nie.miernik ustaw na DC {direct current} zakres
do 20 V |
|
|
|