Przesuniêty przez: Tech 2009-03-14, 14:07 |
Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Spaniard
|
Wys³any: 2009-03-02, 13:28 Problem z Lakierem - Pytanie
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
Witam,
Jestem nowy na waszym forum i piszê w poszukiwaniu pomocy Mam nadziejê, ¿e oka¿ecie siê ¿yczliwi i pomo¿ecie biednemu userowi A mianowicie przechodzê do sedna sprawy. Niedawno kupi³em Fiata Coupe w super mechanicznym stanie, ale jak ³atwo siê domy¶leæ z optyk± by³o gorzej ;] Z auta schodzi bezbarwny, jest 1 otarcie ( pomalowane amatorsko ) po boku i kupa odprysków na masce ( prawdopodobnie kto¶ je¼dzi³ po jakim¶ ¿u¿lu czy czym¶ takim :P ). I tu dochodzimy do sedna sprawy. Mój znajomy mechanik poleci³ mi zak³ad lakierniczy w którym powiedzieli mi, ¿e trzeba bêdzie zedrzeæ ca³y lakier do blachy i nak³adaæ wszystko od nowa, a cenê za¶piewali od 4 do 5 tys. Jako ¿e jestem laikiem w tych sprawach chcia³bym poznaæ wasz± opiniê na ten temat, czyli czy zdzieranie lakieru to ostateczno¶æ i czy cena jak± podali u lakiernika jest adekwatna za wymiar roboty.
Liczê, ¿e choæ parê osób siê wypowie i da mi choæ trochê informacji.
Pozdrawiam :] |
|
|
|
|
kalbi
|
Wys³any: 2009-03-02, 15:25
|
0
|
|
|
Pomóg³: 32 razy Posty: 1682 Sk±d: Warszawa
|
witam,
odpryski na masce trzeba rozszlifowaæ (prawdopodobnie do go³ej blachy) ale to tylko w miejscach odprysków i szerzej wyrównaæ szlifuj±c by nie by³o do³ków. Co do schodz±cego bezbarwnego to nie trzeba tego drzeæ do go³ej blachy! Wystarczy rozszlifowaæ wszystko elegancko na maszynce i zapodk³adowaæ. Najlepiej rozszlifowaæ do starego podk³adu! Roboty z tym trochê jest bo najgorzej to po kim¶ poprawiaæ. Tak¿e cena za ca³o¶æ mo¿e byæ uzasadniona. |
_________________
|
|
|
|
|
Spaniard
|
Wys³any: 2009-03-02, 16:27
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
Czyli maska do blachy, a reszta to zdarcie do lakieru - czy¿ tak? Mêczy mnie ten lakier strasznie nie powiem ;] Ale koszt 4-5 tys. przekracza aktualnie moje mo¿liwo¶ci, dlatego zasiêgam porady u was i staram siê to jako¶ konstruktywnie przemy¶leæ i rozwi±zaæ Zarzucê nied³ugo parê fotek tego z czym mam do czynienia. |
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2009-03-02, 17:09
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
Nie potrzeba do blachy NIC drzeæ. Mo¿na maske przód jesi sa odbica od kamieni do blachy to trzeba ale to kazde auto tak ma. Jelsi schodzi to prawdopodobnie bezbarwny ¼le po³ozony (auto malowane na bank). Sam alakier fabryczny nie zejdzie bo mu sie tak podoba. To co z³aci trzeba zeszliwoaæ do MIEJSCA gdzie nie z³azi. Czyli przeiwdujê ze do podk³adu. Na to podk³ad na 3x i mala.
KOszt 4-5 tysiecy za tak± papraninê jest jak najbardziej uzasadniony. Takie s± ceny. Conajmniej 1500z³ kosztuje materia³, pr±d woda itd - reszte bierze szefu a z tego daje pracownikowi dzia³e. (70 - 100z³/element) policz sobie. |
_________________ Bart
|
|
|
|