Szukaj FAQ Album



Przesunięty przez: Tech 2009-04-25, 17:42
Autor Wiadomość
conver67
Wysłany: 2009-03-18, 22:57   lakierowanie na wysoki polysk
0
UP DOWN

Posty: 21
Prosze mi powiedziec,czy warto auto lakierowac na wysoki polysk??chcialbym uzyskac glebie koloru.Czy lakiernik powinien zastosowac przy tym 7 warst klaru i 3 bazy??Bedzie wtedy dobry efekt koncowy?
Ile lakieru na tyle warst zejdzie przy lakierowaniu mokro-mokro?
Jaki powinien byc przedzial cenowy samej robocizny??(auto kabrio)
Poprosze o fachowe rady i pomoc.dziekuje z gory
 

-BARON-
Wysłany: 2009-03-19, 09:31   
0
UP DOWN

Posty: 43
mam wrazenie ze przy 7 warstwach klaru m-m sie zgazuje i dupa bedzie
 

No-limit
Wysłany: 2009-03-19, 11:10   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1179
-BARON- napisał/a:
mam wrazenie ze przy 7 warstwach klaru m-m sie zgazuje i dupa bedzie

na 100%.Po prostu naÂłoÂżyĂŚ dwie warstwy klaru z najwyÂższej poÂłki np. DP 3800S.
 

baqo 
Wysłany: 2009-03-19, 11:33   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
conver67 napisał/a:
Czy lakiernik powinien zastosowac przy tym 7 warst klaru
kto ci takich bzdur naopowiadaÂł :nie:
 
 

gola 
Wysłany: 2009-03-19, 12:11   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 854
baqo napisał/a:
conver67 napisał/a:
Czy lakiernik powinien zastosowac przy tym 7 warst klaru
kto ci takich bzdur naopowiadaÂł :nie:

pewien admin z nieistniejacego juz forum zapewne :mrgreen: ,zwany dalej-Naczelnym Lakiernikiem Kraju ^^ ^^
On nawet i 10 warstw nakladal :rotfl:
 

marikk 
Wysłany: 2009-03-19, 12:32   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 249
hehe lakiernik,elektronik,mechanik,informatyk
 

ZENEK
Wysłany: 2009-03-19, 19:59   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 86
Koledzy z aerografu maluja po kilkanascie razy bezbarwnym i majÂą wysoki poÂłysk.Na aucie tez mozna poloÂżyĂŚ lakier bezbarwny tyle razy, ale niestety wymaga to czasu i duÂżej pracy.Maluje sie przez kilka dni i kaÂżde malowanie nalezy dnia nastĂŞpnego zmatowiĂŚ papierem 1500 lub 2000 i moÂżna naÂłoÂżyĂŚ nastĂŞpna warstwĂŞ bezbarwnego czyli malowanie zajĂŞÂłoby lakiernikowi co najmniej 3 dni tylko na bezbarwny.Ale najlepsze informacje uzyskasz od ludzi zajmujÂących siĂŞ malowaniem aerografem
 

No-limit
Wysłany: 2009-03-19, 20:11   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1179
ZENEK napisał/a:
Koledzy z aerografu maluja po kilkanascie razy bezbarwnym i majÂą wysoki poÂłysk.Na aucie tez mozna poloÂżyĂŚ lakier bezbarwny tyle razy, ale niestety wymaga to czasu i duÂżej pracy.Maluje sie przez kilka dni i kaÂżde malowanie nalezy dnia nastĂŞpnego zmatowiĂŚ papierem 1500 lub 2000 i moÂżna naÂłoÂżyĂŚ nastĂŞpna warstwĂŞ bezbarwnego czyli malowanie zajĂŞÂłoby lakiernikowi co najmniej 3 dni tylko na bezbarwny.Ale najlepsze informacje uzyskasz od ludzi zajmujÂących siĂŞ malowaniem aerografem

Ale sÂą to lakiery rozcieĂączone i bardzo cienkie warstewki.
 

ZENEK
Wysłany: 2009-03-19, 21:53   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 86
Zgadza sie ,¿e jest to klar rozcieùczony i k³adzie siê go cienkimi warstwami, ale pad³o pytanie o g³êbie koloru, a jeœli mi wiadomo g³êbie koloru uzyskuje sie po wielokrotnym na³o¿eniu klaru , poniewa¿ im wiecej warstw tym odbicie œwiat³a daje wiekszy efekt rozszczepienia promieni i ich odbicie od koloru nadaje mu g³êbie
 

No-limit
Wysłany: 2009-03-19, 22:31   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1179
ZENEK napisał/a:
Zgadza sie ,¿e jest to klar rozcieùczony i k³adzie siê go cienkimi warstwami, ale pad³o pytanie o g³êbie koloru, a jeœli mi wiadomo g³êbie koloru uzyskuje sie po wielokrotnym na³o¿eniu klaru , poniewa¿ im wiecej warstw tym odbicie œwiat³a daje wiekszy efekt rozszczepienia promieni i ich odbicie od koloru nadaje mu g³êbie

Tylko w przypadku wielu sÂąsiadujÂących warstw kolorĂłw nakÂładajÂących siĂŞ jedna na drugÂą i trzeciÂą /faktura podÂłoÂża/. W przypadku pÂłaszczyzny jednego koloru nic to nie daje.
 

conver67
Wysłany: 2009-03-19, 22:58   
0
UP DOWN

Posty: 21
dziekuje Wam za porady i mniej wiecej zapoznanie z tematem,pozdrawiam
 

dawid
Wysłany: 2009-03-19, 23:28   
0
UP DOWN


Pomógł: 6 razy
Posty: 577
Zmiencie wszyscy lakier na Sikkens "Autoclear Superior LV" mozesz nawalic tego lakieru ile ci sie tylko podoba zadnego gazowania, pamietaj ze za duzo dasz i autko bedzie wygladalo jak z plastiku.

kolega ktory mowil o malowaniu i matowaniu mial racje ale to przeszlosc. Na sikkensie robi sie to tak :

- 1 warstwa 5 mni 2 warstwa, miedzysuszenie 10min w 35 stopniach jesli lakier mozna juz dotykac powtazasz cykl do osiagniecia pozadanego efektu. po zakonczeniu malowania najlepiej jest nie wlanczac suzenia uchylic dzwi komory i pozostawic na noc (Superior czym dluzej schnie ma wiekrzy polysk) na drugi dzien wysuszyc 15min w 60 stopniach ochodzic w 20 10 min i jest gotowy do manipulacji (polerowania)

Gwarantuje ci ze nie bedziesz mial zadnego gazowania

Nieraz na dachy i maski klade do 4 warstw w odstepach 5 minutowych i wszystko jest ok

A jesli juz chcesz naprawde cos specjalnego to

p-1500 na maszynke najlepiej Norton
p-2000 raczka (najlepiej klocek) 3M
p-3000 Maszynka 3M

Polerka najlepiej pastami Meguiar's
_________________
hmmm
 

gola 
Wysłany: 2009-03-20, 00:12   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 854
dawid napisał/a:
...po zakonczeniu malowania najlepiej jest nie wlanczac suzenia uchylic dzwi komory i pozostawic na noc (Superior czym dluzej schnie ma wiekrzy polysk) na drugi dzien wysuszyc 15min w 60 stopniach ochodzic w 20 10 min i jest gotowy do manipulacji (polerowania)

Gwarantuje ci ze nie bedziesz mial zadnego gazowania


zazwyczaj lakiery gazuja podczas suszenia w wysokiej temperaturze zaraz po lakierowaniu.Skad pewnosc,ze ten lakier o ktorym piszesz nie robi tak skoro nie karzesz go wygrzewac?
 

jacklack 
Wysłany: 2009-03-20, 00:36   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 352
dawid napisał/a:
po zakonczeniu malowania najlepiej jest nie wlanczac suzenia uchylic dzwi komory i pozostawic na noc

Chyba tylko po to Âżeby naÂłapaÂło siĂŞ smieci na powÂłokĂŞ

dawid napisał/a:
jesli lakier mozna juz dotykac powtazasz cykl do osiagniecia pozadanego efektu

Jakiego efektu??jesli w dzisiejszych czasach efekt na³o¿enia 1,5-max 2 pe³nych warstw lakieru bezbarwnego daje efekt pozytywny i pow³okê o odpowiedniej gruboœci która odpowiednio uwydatnia efekt g³êbi po³ysku i koloru..

A jesli juz chcesz naprawde cos specjalnego to

p-1500 na maszynke najlepiej Norton
p-2000 raczka (najlepiej klocek) 3M
p-3000 Maszynka 3M

Polerka najlepiej pastami Meguiar's

To to ma byĂŚ przepis na osiÂągniĂŞcie szklistej, i w ogĂłle powÂłoki??
 
 

dawid
Wysłany: 2009-03-20, 07:36   
0
UP DOWN


Pomógł: 6 razy
Posty: 577
Gola napisalem czemu nie wygrzewac jesli chcesz wygrzej tez nic sie nie staniejesli robicie na dupacie to rozumiem sceptyczne nastawienie

Jack jesli malujesz naprzyklad kolorem candy to robisz taka warstwe zeby sie zabezpieczyc w wypadku rys do naprawy powloki bez urzycia bazy, to samo sie np robi z cameleonami (chociaz tu np np mozna zrobic zaprawke) noi jesli malujesz jakis motyw

2 warstwy nie daja takiej glebi jak np 7 zrob sobie 2 probki jednego koloru z ruznica ilosci warstw i sprawdz

Jakich smieci no chyba ze u ciebie tak sie robi

po tylu warstwach, taka polerka zrobi szklo
_________________
hmmm
 

baqo 
Wysłany: 2009-03-20, 08:41   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
dawid napisał/a:
po tylu warstwach,
po tylu warstwach nie wiem czy lakier uzyska swoj¹ twardoœÌ? :nie:
ZENEK napisał/a:
.Maluje sie przez kilka dni i kaÂżde malowanie
dokÂładnie ,tylko aplikowanie zalecanymi warstwami z ich suszeniem i po tym kolejne i suszenie. naÂłoÂżenie tylu warstw na raz to bĂŞdzie lipa :blee:
 
 

dawid
Wysłany: 2009-03-20, 11:16   
0
UP DOWN


Pomógł: 6 razy
Posty: 577
z miedzy suszeniem hehe no co ty Ciekawe ze w stanach maloja autka za kilkaset tysi i rabia te warstwy na raz. Ksiazka i charakterystyki to nie wszko panowie
_________________
hmmm
 

baqo 
Wysłany: 2009-03-20, 11:47   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
dawid napisał/a:
no co ty Ciekawe ze w stanach maloja autka za kilkaset tysi i rabia te warstwy na raz
jestem w szoku :shock: Âże w stanach lakierujÂą na siedem warstw lakieru bezbarwnego.
dawid napisał/a:
Ksiazka i charakterystyki to nie wszko panowie
tu nie chodzi o ksi¹¿ki,tylko o walenie bezbarwnego na milimetr :!: i bez ksi¹¿ki nigdy bym tak nie zrobi³,a zw³aszcza teraz gdy lakiery s¹ tak wysoko stê¿one i wystarcza 1,5 warstwy. w ¿adnej ksi¹¿ce nie wyczyta³em ¿e po 7 warstwach lakier bêdzie miêkki, ale to mo¿na siê domyœlaÌ.za grubo jest te¿ nie dobrze :idea:
 
 

gola 
Wysłany: 2009-03-20, 12:42   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 854
dawid napisał/a:
z miedzy suszeniem hehe no co ty Ciekawe ze w stanach maloja autka za kilkaset tysi i rabia te warstwy na raz. Ksiazka i charakterystyki to nie wszko panowie

mysle ze za duzo ogladasz telewizji i Pimp My Ride ;)
Pozatym ranty miedzy blotnikiem a drzwiami np przy tylu warstwach napewno spowodowaly by u mnie efekt wymiotny.
Widzialem na pokazie samochodow tuningowych pewnego opla astreII calego w aerografie i polakierowanego ogromna iloscia bezbarwnego.Prawda,ze mial piekna glebie lakieru po polerce,ale tak jak wspomnialem wczesniej ranty blotnikow i drzwi powodowaly u mnie odruchy wymiotne :nie:
dawid napisał/a:
...po tylu warstwach, taka polerka zrobi szklo

tylko powstaje pytanie po co nakladac tyle warstw,aby to pozniej polerowac?,Dla mnie bez sensu robota.Chyba mi nie powiesz ze po 7 warstwach bezbarwnego nie polerujac go powloka jest idealnie gladka i nie spompowana?
 

dawid
Wysłany: 2009-03-20, 14:57   
0
UP DOWN


Pomógł: 6 razy
Posty: 577
i tym sie Gola rozniemy ja znam twmat z zycia ty z pimp my ride

Jak ktos umie malowac to rantow nie narobi

Zmiez ile ma lakik przed polerowaniem a ile po i czy jest taka wielka roznieca a poto polerowac zeby byla idealna powiezchnia i dodatkowo zabezpieczyc lakier
_________________
hmmm
 

pearlaga
Wysłany: 2009-03-20, 16:42   
0
UP DOWN


Posty: 50
podjezdza bryka
wylewaja sie pieniadze
a ty mowisz ze dajesz 1,5 warstwy i tyle
a gosc chce glebie :)


zrob mu pimpmyride
zrob mu maseraka az mu piora powypadaja

gadasz jakbys zarobic nie chcial

nierozumim :roll:
_________________

 

dawid
Wysłany: 2009-03-20, 18:40   
0
UP DOWN


Pomógł: 6 razy
Posty: 577
Baqo jestes w szoku i rozumiem dla ciebie lakierowanie konczy sie na lakierowaniu naprawczym 1,5 warstwy pare kamyczow na drodze robia sie dziurki i zaczyna rdzewiec, otwoz szezej drzwi swojego garazu i zobacz co sie do okola dzieje poszez swoje choryzonty


Po siedmiu warstwach lakier bedzie miekki probowales?


A co do lakierowania w stanach to prosze sprawdz to http://matt-paint.deviant...ushing-65994595

przeczytaj subskrypcje arytsy jesli znasz angielski
_________________
hmmm
 

baqo 
Wysłany: 2009-03-20, 19:24   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
dawid napisał/a:
dla ciebie lakierowanie konczy sie na lakierowaniu naprawczym
dokÂładnie :tak: dalsza polemika nie ma sensu :nie:
 
 

dawid
Wysłany: 2009-03-20, 19:36   
0
UP DOWN


Pomógł: 6 razy
Posty: 577
No tak teraz juz wiem czemu czytajac wasze odpowiedzi to to wszystko kojazy mi sie z latami 90 dla was czas sie zatrzymal:)
_________________
hmmm
 

baqo 
Wysłany: 2009-03-20, 19:49   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
dawid napisał/a:
juz wiem czemu czytajac wasze odpowiedzi to to wszystko kojazy mi sie z latami 90 dla was czas sie zatrzymal:)
powiedz o co ci chodzi! myœlisz ¿e po twoich przekonywaniach zacznê lakierowaÌ na siedem razy :sciana: myœlê ¿e pomyli³eœ dzia³y. to nie airbush, ani inna jakaœ sztuka. nie czepiam siê ciebie za twoje bazgro³y,owszem ³adne,ale czego siê nas ty czepiasz . ¿e nie nak³adamy po siedem warstw lakieru? nasza sztuka polega na przywróceniu auta do stanu pierwotnego,co mam ka¿demu gratis dowalaÌ grubiej lakieru.ja koùczê ten temat. nigdy nie na³o¿ê siedem warstw lakieru bezbarwnego!!!! ha ha
 
 

dawid
Wysłany: 2009-03-20, 20:02   
0
UP DOWN


Pomógł: 6 razy
Posty: 577
Baqo nie czepiam sie ale przeczytaj o co chodzilo temu co zalozyl ten post. O pomalowanie samochodu na 7 warstw ja napisalem ze smialo moze to zrobic ( Bo tak sie maloje samochody specjalne na swiecie) bez zadnych efektow ubocznych i odrazu sie posypalo ze po co?, lipa i nie da rady. Nie rozumiem dlaczego ktos kto nie zna tematu wypowiada sie w sposob wysmiewajacy i odrazu negoje jak np Gola to smieszne i dziecinne. Ja osobiscie tez nic do ciebie nie mam sam cisne samochody powypadkowe i podoba mi sie twoja robota ale mozna to robic szybciej, taniej i tak samo dobrze, ale dajecie do zrozumienia ze wiecie najlepiej a wcale tak nie jest ha ha
_________________
hmmm
 

baqo 
Wysłany: 2009-03-20, 20:42   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
dawid napisał/a:
miedzysuszenie 10min w 35 stopniach jesli lakier mozna juz dotykac powtazasz cykl
dawid napisał/a:
lipa
lipa to mĂłwiÂłem jak naÂłoÂży tyle warstw bez przerw na suszenie. moÂże nie 30 minut w 60 ,ale 10 w 35 teÂż zalecaÂłeÂś w trakcie zabiegu.
 
 

dawid
Wysłany: 2009-03-20, 20:57   
0
UP DOWN


Pomógł: 6 razy
Posty: 577
tak po kazdych 2 warstach miedzy suszenie np na Sikkensie lakier medium na szybkim rozpuchu po tym czasie da sie go dotknac

np jest taki trik w malowaniu naprawczym kiedy przez przypadek wyjdzie jakas ryska, lub w najgorszym wypadku niedomalowanie mozna to naprawic w trakcie malowania lakier musi byc na tyle suchy zeby mozna go bylo musnac palcem i wychlodzony do max 25 stopni mozna wrocic wtedy z baza domalowac i jeszcze raz polakierowac bez zadnej krepacji
_________________
hmmm
 

zed
Wysłany: 2009-03-20, 21:00   
0
UP DOWN

Pomógł: 7 razy
Posty: 328
dawid napisał/a:
mozna wrocic wtedy z baza domalowac i jeszcze raz polakierowac bez zadnej krepacji

to prawda kiedys jeden lakiernik pokazal mnie takie cos
_________________
Inteligentni ludzie sÂą czĂŞsto zmuszani do picia, by bezkonfliktowo spĂŞdzaĂŚ czas z idiotami
 

gola 
Wysłany: 2009-03-20, 21:07   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 854
dawid napisał/a:
...Jak ktos umie malowac to rantow nie narobi ...

Po siedmiu warstwach napewno ;) ,przestan bajki pisac bo nikt tutaj w zawodzie nie pracuje od wczoraj.
Zgodze sie ze przy aerografie ma to zastosowanie bo i polerka jest obowiazkowa,ale w lakiernictwie renowacyjnym tego nie widze.

Pokaz foto twoich prac,np calosciowki po siedmiu warstwach lakieru i foto rantow blotnikow z drzwiami (wszystko lakierowane oczywiscie w calosci,nie dzielone na raty i przed polerowaniem) :D ,a bede sklonny uwierzyc.Narazie sa to slowa rzucane na wiatr przez ciebie.

dawid napisał/a:
np jest taki trik w malowaniu naprawczym kiedy przez przypadek wyjdzie jakas ryska, lub w najgorszym wypadku niedomalowanie mozna to naprawic w trakcie malowania lakier musi byc na tyle suchy zeby mozna go bylo musnac palcem i wychlodzony do max 25 stopni mozna wrocic wtedy z baza domalowac i jeszcze raz polakierowac bez zadnej krepacji

stare jak lakierownie renowacyjne.Ja ten sposob z przyschnietym lakierem uzywam rowniez do zagladzania wtracen po pierwszej warstwie ,jezeli takowe sa ;)
dawid napisał/a:
... mozna to robic szybciej, taniej i tak samo dobrze, ale dajecie do zrozumienia ze wiecie najlepiej a wcale tak nie jest ha ha

twoje innowacyjne sposoby znam doskonale wiec nie mysl ze jestes kozak i potrafisz wiecej niz inni :D
Pozatym jak wyobrazasz sobie zrobienie czegos taniej nakladajac 7 warstw lakieru?
Na samym lakierze jestes w plecy.
 

dawid
Wysłany: 2009-03-20, 21:50   
0
UP DOWN


Pomógł: 6 razy
Posty: 577
Tak ty wiesz lepiej :) sprawdz ten link http://matt-paint.deviant...ushing-65994595 przeczytaj kometaz artysty jesli znasz angielski, na bank nie matoje po kazdych 2 warstwach ha he po drugie bede w przyslosci cos robil na 7 warstw to ci zapodam foto, nie moja wina ze nie potrafisz malowac chodzac kiedy robisz calosciowki z zewnatrz i ci ranty wychodza , i jesli tak likwidujesz wtracenia na to na srebrnym to niezle musi wygladac he kto mowi o malowaniu na tyle warstw ze taniej? tak znasz moje sposoby ze twierdzisz ze zrobienie zdezaka w 30 min to cos nieprawdopodobnego:) na eurotaxie bys poplynol ze hoho
_________________
hmmm
 

gola 
Wysłany: 2009-03-20, 22:02   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 854
dawid napisał/a:
...na eurotaxie bys poplynol ze hoho


tak,tak a myslisz ze na czym warsztat w ktorym pracuje robi,co?
Pozatym chyba nie chcesz mi wmowic,ze eurotax daje 30 minut na polakierowanie zderzaka?
nowego,zgodze sie ale nie lakierowanego wczesniej,ktory trzeba szlifowac.
dawid napisał/a:
...nie moja wina ze nie potrafisz malowac chodzac kiedy robisz calosciowki z zewnatrz i ci ranty wychodza...

He he,wlasnie z tego sie ze mnie smiali na poczatku jak zaczalem pracowac w mojej obecnej pracy,ze kilometry naeabiam lakierujac
Mnie kolego ranty nie wychodza,ale nie lakieruje nigdy na wiecej jak max 3 pelne warstwy.
Poza tym o srebrnym kolorze to ty napisales nie ja :mrgreen: ,Tak samo na srebrnym nie wykonasz sztuki z przyschnietym lakierem i rysa.
I dalej twierdze ze nie polakierujesz zderzaka uzywanego w 30 minut,nie przekonales mnie ;P
i nie rozumiem po co mi ten link wpinasz,airbrush mnie nie interesuje.Nie zauwazyles ze sie tam nie wypowiadam?Nie znam sie na tym.
 

dawid
Wysłany: 2009-03-20, 22:15   
0
UP DOWN


Pomógł: 6 razy
Posty: 577
Z rysa na bazie od za niskiej gradacji papieru nie przerysowaniem srubokretem. Link mial ci uswiadomic ze mozna i na 10 warst pomalowac ale przeciez ty twierdzisz ze sie nie da . A stary i nowy zdezak roznia sie dla mnie tylko tym ze stary ma pare odpryskow i rysek i spokojnie mozna go zrobic w 30 min. Widze ze dalej w Polsce tania robocizna jak szlifujecie na mokro i wyrabiacie sie w czasach eurotaxu
_________________
hmmm
 

gola 
Wysłany: 2009-03-20, 22:23   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 854
dawid napisał/a:
Widze ze dalej w Polsce tania robocizna jak szlifujecie na mokro i wyrabiacie sie w czasach eurotaxu

nie wiem,bo od 9 lat w polsce nie pracowalem ;P ,ale pewnie tak jest skoro tak twierdzisz,widocznie znasz to z czasow przed wyjazdem ^^ ^^ ^^

dawid napisał/a:
Link mial ci uswiadomic ze mozna i na 10 warst pomalowac ale przeciez ty twierdzisz ze sie nie da ...

jak bys czytal co ktos pisze to bys i wiedzial.Pisalem ze owszem w aerografie ma zastosowanie nakladanie wielu warstw lakieru bezbarwnego,ale w naprawach tego nie widze z prostego powodu-oplacalnosc.
Wytlumacz mi po co mam nakladac tyle warstw lakieru na samochod naprawiany,skoro taki efekt jak na zdjeciu pod spodem uzyskalem dzisiaj po 2 pelnych?

Photo101.jpg
Plik ściągnięto 530 raz(y) 378.04 KB

Photo100.jpg
Plik ściągnięto 302 raz(y) 355.74 KB

Photo096.jpg
Plik ściągnięto 525 raz(y) 339.06 KB

Photo098.jpg
Plik ściągnięto 460 raz(y) 345.45 KB

  
 

dawid
Wysłany: 2009-03-20, 22:32   
0
UP DOWN


Pomógł: 6 razy
Posty: 577
od kad pamientam to material drozszy od pracownika

a gdzie robisz?

Ja nie kaze nikomu malowac tylu warstw gosc przyjezdza chce 7 warstwa ja robie 7 warstw i za tyle tez kasoje nie ma problemu

Na zdjeciach poprawne wykonanie moge ci codziennie takie foty wstawiac dla mnie nie ma roznicy miedzy 1,5 a 10 w wygladzie roznica jest w zabespieczeniu tego co jest po np kolory specjalne
_________________
hmmm
 

gola 
Wysłany: 2009-03-20, 22:43   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 854
dawid napisał/a:
...moge ci codziennie takie foty wstawiac ...

Ja tobie rowniez ;) ,nie leze w pracy,nie szlifuje na mokro,nie zatrzymalem sie w latach 90-tych i pracuje na eurotaxie kolego,jezeli cie to uszczesliwi.
Nie mysl sobie ze kazdy kto robi dokladnie i wiecej czasu poswieca na przygotowanie jest frajerem,bo mozna to zrobic szybciej i taniej.Owszem ale i pospiech ma skutki uboczne,ktore wychodza nie od razu a po jakims czasie.
dawid napisał/a:
...dla mnie nie ma roznicy miedzy 1,5 a 10 w wygladzie...

Chyba mi nie powiesz,ze uzyskasz glebie lakieru po 10 warstwach bez polerowania?
Taka glebie aby lakier nie byl w ogole spompowany.
 

dawid
Wysłany: 2009-03-20, 22:52   
0
UP DOWN


Pomógł: 6 razy
Posty: 577
powiem tak dla mnie najwazniejsze jest zabezpieczenie przed antykorozja, np nie zalezy mi na zrobieniu 100% na zdezaku ze starego auta jesli sa materjaly dobre jakosciowo to po p500 nie powinno sie nic dziac siadanie i inne cuda . Nie powiedzialem na nikogo ze jest frajerem ani nawet tak nie mysle tylko powiedzialem ze malowac mozna szybciej z tak samo dobrym efektem koncowym i nie wiem jak ty ale mysle ze nadmierne scieranie sie szkodzi interesom

jesli chodzi o te warstwy nie wiem czy robiles na sikkensie ale jesli bedziesz malowal takimi warstwami jak na ty na djeciac z miedzy suszeniem nie bedziesz mial tego co mowisz to powstaje kiedy walisz jedna za druga w odstepach 5 min.

czy jesli po patowaniu starego elemetu pomalujesz go jeszcze raz wplynie to bardzo na powloke koncowa
_________________
hmmm
 

gola 
Wysłany: 2009-03-20, 23:32   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 854
dawid napisał/a:
jesli chodzi o te warstwy nie wiem czy robiles na sikkensie ale jesli bedziesz malowal takimi warstwami jak na ty na djeciac z miedzy suszeniem nie bedziesz mial tego co mowisz to powstaje kiedy walisz jedna za druga w odstepach 5 min.

no to akurat wydaje mi sie oczywiste,ze skro wali sie kilka warstw bezbarwnego to i czasy odparowan musza byc wieksze ;)

dawid napisał/a:
...czy jesli po patowaniu starego elemetu pomalujesz go jeszcze raz wplynie to bardzo na powloke koncowa

oczywiscie ze wplanie,ale ty mowisz o nakladaniu 10 warstw bezbarwnego bez matowania powierzchni,zachowujac jedynie miedzysudzenie,a to nie to samo co wyschnieta w pelni i zmatowiona powloka.
 

dawid
Wysłany: 2009-03-21, 13:13   
0
UP DOWN


Pomógł: 6 razy
Posty: 577
jesli po miedzyszuszeniu lakier mazna dotkna to jest to podobna sytuacja do wyschnietego i przepatowanego elemetu. Masz roznice w koncowym efekcie lakieru miedzy elemetem patowanym a matowanym to jak to wychodzi kiedy robisz wpylke rozlozenie lakieru sie rozni?

Twoje domniemania wobec nakladania wielu warst kazy mi wnioskowac ze pracujesz na gestych (ciezkich) lakierach
_________________
hmmm
 

No-limit
Wysłany: 2009-03-21, 13:23   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1179
dawid napisał/a:
jesli po miedzyszuszeniu lakier mazna dotkna to jest to podobna sytuacja do wyschnietego i przepatowanego elemetu. Masz roznice w koncowym efekcie lakieru miedzy elemetem patowanym a matowanym to jak to wychodzi kiedy robisz wpylke rozlozenie lakieru sie rozni?

Twoje domniemania wobec nakladania wielu warst kazy mi wnioskowac ze pracujesz na gestych (ciezkich) lakierach

Co to jest "patowanie".Pierwszy raz zetkn¹³em siê z tym okreœleniem .Matowanie past¹ :?:
 

gola 
Wysłany: 2009-03-21, 15:38   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 854
No-limit napisał/a:
Co to jest "patowanie".Pierwszy raz zetkn¹³em siê z tym okreœleniem .Matowanie past¹ :?:

dokladnie ;)
 

gola 
Wysłany: 2009-03-21, 15:53   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 854
dawid napisał/a:
...Twoje domniemania wobec nakladania wielu warst kazy mi wnioskowac ze pracujesz na gestych (ciezkich) lakierach

nie,poprostu nie mam takiej potrzeby aby nakladac 10 warstw lakieru,juz ci o tym pisalem.Mnie w zupelnosci zadowalaja 2 warstwy i brak polerki.Po kiego grzyba mam tam walic jeszcze 8 warstw?
Ty jezeli robisz aero,to widocznie musisz taka lakierowac,nie wiem nie znam sie,ale ja nie musze i nie mam nawet takiego zamiaru nakladac 10 warstw.Dla mnie to zbedna,niepotrzebna praca,bo do tego dochodzi jeszcze polerka.
Pozatym piszesz o miedzysuszeniu warstw,wiec nie mozesz powiedziec o lakierowaniu bezbarwnym w jednym cyklu na 10 warstw.Jak poprzednia warstwa lakieru jest juz sucha w dotyku to wiadomo ze nie bedzie tak pompowac jak nalozenie 10 warstw na jednym lakierowaniu.
To jest to samo jak polakierujesz jednego dnia i kolor ci nie wchodzi wiec na drugi dzien(do 24 godzin) bez matowania przelakierowujesz od nowa.
Pozy tym ja sie wycofuje z tego tematu bo
1.dla mnie 10 warstw bezbarwnego jest zbedne
2.ma zastosowanie w nielicznych przypadkach z tego co pisales
3. i tak twierdze ze to kicha,bo ten lakier schnie pozniej miesiacami pod spodem

dawid napisał/a:
...powiem tak dla mnie najwazniejsze jest zabezpieczenie przed antykorozja

z tego co pamietam to ty zalecales wszystkim nakladanie szpachli na gola blache,a jezeli jest tak nadal jak pisales kiedys,to rzeczywiscie jest to zabezpieczenie przed antykorozja
chodzilo ci chyba o zabezpieczenie przed korozja ;)
 

dawid
Wysłany: 2009-03-21, 16:28   
0
UP DOWN


Pomógł: 6 razy
Posty: 577
Pat- jak bylem uczniem dawno dawno temu tak wszyscy lakiernicy mowili na scierniwo typu scoth bright i tak mowie do dzisiaj pat, patowanie:)

Tak tak korozja przejezyczenie masz mnie:), niestety od lat nie szpachloje bo tu gdzie pracoje robia to blachaze i tez tutaj nie mozan rozpylac farb poza obszarem przeznaczonym do tego typu prac, po drugie jest to zbedene kiedy Sikkens daje 3 lata gwarancji na elemety naprawiane ( szpachlowane na blache ) i 5 lat na nowe a z doswiadczenia wiem ze taka naprawa (na blache) moze wytrzyma duzo duzo wiecej

I tak skonczmy ten gruby temat:)
_________________
hmmm
 

gola 
Wysłany: 2009-03-21, 17:24   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 854
dawid napisał/a:
Pat- jak bylem uczniem dawno dawno temu tak wszyscy lakiernicy mowili na scierniwo typu scoth bright i tak mowie do dzisiaj pat, patowanie:)

chyba nie az tak strasznie dawno,dawno ;) ,masz dopiero 28 lat i uwazasz ze jestes stary? :>
 

dawid
Wysłany: 2009-03-21, 19:16   
0
UP DOWN


Pomógł: 6 razy
Posty: 577
Heh moj ojcie zawsze mowil zebym ubieral maske bo -" lakiernikowi bez maski lata sie liczy razy trzy" a ja z 6 lat nie znalem slowa maska:) poznalem okolo 5 lat temu jak zaczely sie lekkie klopoty ze zdrowiem:)
_________________
hmmm
 

No-limit
Wysłany: 2009-03-23, 16:22   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1179
Do @gola i@dawida:dorabiam chÂłopakowi,ktĂłry naprawia gitary elektryczne lakiery,przewaÂżnie w bazie.Na gitarach jest co najmniej 5 warstw lakieru bezb. lub solid.Na ile siĂŞ orientujĂŞ sÂą to lakiery na bazie Âżywic poliestrowych i epoxydowych fabrycznie utwardzane promieniami UV.
 

dawid
Wysłany: 2009-03-23, 18:26   
0
UP DOWN


Pomógł: 6 razy
Posty: 577
mialem pokaz sikensa z zastosowaniem lakierow i lamp uv na autkach lakier schnie w 6 min fajne tylko za duzo zeczy trzeba ubierac do naswietlania i do tego niedojsc ze farby to jeszcze promieniowanie syfff...
_________________
hmmm
 

No-limit
Wysłany: 2009-03-23, 18:44   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1179
dawid napisał/a:
mialem pokaz sikensa z zastosowaniem lakierow i lamp uv na autkach lakier schnie w 6 min fajne tylko za duzo zeczy trzeba ubierac do naswietlania i do tego niedojsc ze farby to jeszcze promieniowanie syfff...

Jakoœ udaje nam siê to obejœÌ.Ja przygotowujê lakiery bazowe lub solid/kolor/+klar barwiony/efekt "candy"/,a Jego broszka po³o¿enie 2-3 warstw bezb. poliesrtowego lub bezb.epoxydowego.Jak dotychczas nie by³o zgrzytów/ok 10-ciu gitar/najwy¿sza pó³ka/.Dorabiane do orygina³u/renowacja/.
 

dawid
Wysłany: 2009-03-23, 20:50   
0
UP DOWN


Pomógł: 6 razy
Posty: 577
Czym barwicie klar "candy" pigmetami czy koncentartem?
_________________
hmmm
 

No-limit
Wysłany: 2009-03-24, 14:46   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1179
dawid napisał/a:
Czym barwicie klar "candy" pigmetami czy koncentartem?

koncentratem.
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiaÂły

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group