Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
skot84 
Wysłany: 2009-04-18, 20:34   Adaptacja pomieszczenia-prosze o porade
+1
UP DOWN

Posty: 22
Skąd: Krotoszyn
Posiadam w budynku gospodarczym z piĂŞtrem pomieszczenie do adaptacji na "komore lakierniczÂą" Pomieszczenie ma wymiary 5,5m x 5,5 m czy takie pomieszczenie bĂŞdziĂŞ wystarczajÂące czy lepiej daĂŚ sobie spokĂłj?
prosze o porade.
 
 

baqo 
Wysłany: 2009-04-18, 20:52   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
skot84 napisał/a:
Pomieszczenie ma wymiary 5,5m x 5,5 m
trochê krótko. ale gdy siê nie ma co siê lubi to siê lubi co siê ma. co chcesz konkretnie w tym pomieszczeniu zrobiÌ.bo kabine wstawiÌ to krótko. minimum szeœÌ metrów.
 
 

No-limit
Wysłany: 2009-04-18, 21:02   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1179
baqo napisał/a:
skot84 napisał/a:
Pomieszczenie ma wymiary 5,5m x 5,5 m
trochê krótko. ale gdy siê nie ma co siê lubi to siê lubi co siê ma. co chcesz konkretnie w tym pomieszczeniu zrobiÌ.bo kabine wstawiÌ to krótko. minimum szeœÌ metrów.

Chyba Âże przybudĂłwka na wentylator,sprĂŞÂżarkĂŞ i piec.
 

kamilbusko
Wysłany: 2009-04-18, 21:41   
0
UP DOWN

Posty: 349
te¿ mia³em taki problem tylko pomieszczenie nam trochê wiêksze przerabiam w³aœnie pomieszczenie gospodarcze 7 na 7 metrów obok drugie mniejsze na przygotowywanie pojedynczych elementów 6 na 3.5 metra i jescze jedno które muszê wyremontowaÌ i bêdzie tam biuro mo¿e jakieœ pomieszczenie socjalne i kot³ownia. narazie chce lakierowaÌ w tym pomieszczeniu 7 na 7 a jak zarejestruje firmê wezmê dofinansowanie i kupiê jak¹œ u¿ywana kabinke
 

skot84 
Wysłany: 2009-04-18, 23:28   
0
UP DOWN

Posty: 22
Skąd: Krotoszyn
mam budynek gospodarczy kiedyœ by³a to obora hehe serokoœÌ 5,5 m d³ugoœÌ ok 16m ale co ok 5,5 m stoj¹ podpory stropu których nie mogê ruszyÌ :(
Chcia³em to podzieliÌ na 3 czêœci po 5,5 m pierwsza czêœÌ taka jak by strefa przygotowawcza. Dróg¹ zrobiÌ do lakierowania posadzka to wylewka z betonu, na œciany p³ytki lub jakaœ fajna farba (ktoœ na forum proponowa³ farbe od malowania pasów na drogach :idea: ) nawiew z góry i wyci¹g z do³u. W trzecim pomieszczeniu planowa³em postawiÌ piec, wentylatory, sprê¿arkê, i kilka rega³ów na materia³y.
Wiem Âże najepiej 7m ale to wtedy bym musiaÂł budynek stawiaĂŚ a to sÂą wiĂŞksze koszty niÂż adapacja tego co mam.
_________________
http://kotbazyl.cba.pl
 
 

dooku 
Wysłany: 2009-04-19, 13:17   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 117
Skąd: ÂŁĂłdÂź
ja mam 5,5x5,5 m .
zdecydowanie za male .jak lakieruje male autko to spoko bo wchodza nawet ze 2 kobylki i jakis wieszak.ale jak wjechalem mondeo kombi i lakierowalem na otwartych drzwiach to juz zderzak musialem na drugi dzien bo bym sie w auto powklejal:/
 

michalLbn
Wysłany: 2009-04-20, 11:43   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 184
dooku napisał/a:
ja mam 5,5x5,5 m .
zdecydowanie za male .jak lakieruje male autko to spoko bo wchodza nawet ze 2 kobylki i jakis wieszak.ale jak wjechalem mondeo kombi i lakierowalem na otwartych drzwiach to juz zderzak musialem na drugi dzien bo bym sie w auto powklejal:/



Ja jeszcze nigdy nie malowaÂłem nic na otwartych drzwiach. Po co tak robiĂŚ? Jak maluje caÂły prĂłg to zdejmuje drzwi.
 

dooku 
Wysłany: 2009-04-25, 22:01   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 117
Skąd: ÂŁĂłdÂź
a jesli jest to wstawiona rererturka blotnika to masz slupek do lakieru, a jesli jest to np.OPEL i drzwi sa montowane na wbijane bolce to powodzenia przy zdejmowaniu ^^
 

ZIEMBA
Wysłany: 2009-04-26, 16:41   
0
UP DOWN

Pomógł: 5 razy
Posty: 380
dooku napisał/a:
.OPEL i drzwi sa montowane na wbijane bolce to powodzenia przy zdejmowaniu

Oj tak, zdejmowaÂłem ostatnio wszystkie drzwi w mojej omedze, przesrana robota :nie:
 

skot84 
Wysłany: 2009-04-26, 17:23   
0
UP DOWN

Posty: 22
Skąd: Krotoszyn
oj jak ma siĂŞ wÂąsko to trzeba demontowaĂŚ dzwi.
ZaczoÂłem prace nad pomieszczeniem, zasanawiam siĂŞ nad wyciÂągiem, jak radzicie na caÂłej szerokoÂści pommieszczenia czy wystarczy po bokach?? w zdluÂż??
 
 

Greg
Wysłany: 2009-05-15, 13:54   
0
UP DOWN

Pomógł: 6 razy
Posty: 149
Dopinam sie do pytania skot84'a . JAk najlepiej usadowiÌ wyci¹Ì z takiego pomieszczenia. Musze coœ z tym zrobiÌ bo gdyby nie te g³upie ma³e py³ki elementy wychodzi³y by do klienta bez polerki a tak trzeba zawsze siê pier*** z polerk¹ :sciana: .
 

dooku 
Wysłany: 2009-05-17, 18:58   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 117
Skąd: ÂŁĂłdÂź
ja mam na koncu i jest kicha. wyciag jest potezny na koncowej scianie po srodku,i pojawia sie problem :roll:
jak wlaczam wyciag to ilosc powietrza musia sie zgadzac w pomieszczeniu wiec kazda dziura zaciaga syf np. z pomieszczenia do szlifu. tzreba pomyslec o doplywie czystego powietrza. ja bede probowal we wrotach zrobic zamykane filty ,na czas lakieru otwierac a jak nie dzila wycig to zamykac (chodzi mi o zime).powodzenia.
 

banshee 
Wysłany: 2009-05-18, 06:26   
0
UP DOWN
staram siĂŞ jak mogĂŞ

Pomógł: 2 razy
Posty: 71
Skąd: Bydgoszcz
Nadmuch w kabinie dziaÂła zupeÂłnie odwrotnie z tego co piszecie (z tego co mi wiadomo ;) )
Otó¿ powietrze do komory jest wt³aczane przez filtry wstêpne i dok³adne, a wylatuje pod³og¹. Je¿eli masz dziury w œcianach to nic siê nie dzieje, ale je¿eli bêdzie odwrotnie - jak piszesz - czyli wyci¹gasz powietrze z pomieszczenia to syfy zawsze wlec¹.
Jednym sÂłowem w kabinie musi byĂŚ nadciÂśnienie.
 

mebArth 
Wysłany: 2009-05-18, 10:28   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
Cytat:
Jednym sÂłowem w kabinie musi byĂŚ nadciÂśnienie.


Tak..zgadza sie ale delikatny wyciag tez sie przyda. RobiÂłem na takiej kabinie kiedys ze drzwi musiaÂłem na zasuwe zamykaĂŚ ale jak malowaÂłem to mogÂłem bez maski robic - tak ciÂągÂło. I to nie byÂło SAICO napewno.
_________________
Bart
 
 

skot84 
Wysłany: 2009-05-18, 19:47   
0
UP DOWN

Posty: 22
Skąd: Krotoszyn
Co sÂądzicie o takim rozplanowaniu nawieu i wyciÂągu w lakierni. Prosze o uwagi

adaptacja pomieszczenia.JPG
Plik ściągnięto 3074 raz(y) 27.74 KB

 
 

Greg
Wysłany: 2009-05-18, 20:06   
0
UP DOWN

Pomógł: 6 razy
Posty: 149
Skot84- ja dok³adnie tak samo planuje zrobiÌ u siebie i myœle ze to bedzie spe³niaÌ swoje zadanie tylko bêdzie do tego nadmuchu skombinowaÌ nielada ma³¹ turbine ;P ;P a z tym ja nie bêde mia³ ca³e szczêscie problemu bo mi wujek takie coœ skombinuje z rozbiórki hali - klimatyzacji bodaj¿e ;) . ALe jestem w³aœnie ciekaw czy takie rozwi¹zanie bêdzie ok. Widzia³em gdzieniegdzie takie w³aœnie coœ i ludzie potrafili nieŸle w tym lakierowac ;) :D
 

dooku 
Wysłany: 2009-05-19, 15:35   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 117
Skąd: ÂŁĂłdÂź
czyli jak? nadmuch powietrza ze sufitu jest lepszy od wyciagu w podlodze?
a czy to powietrze nie bedzie za bardzo wirowac?
 

Greg
Wysłany: 2009-05-19, 17:22   
+1
UP DOWN

Pomógł: 6 razy
Posty: 149
Nie jest powiedziane ¿e nadmuch powietrza ze sufitu jest lepszy ni¿ wyci¹g w pod³odze. Oryginalne lakiernie maj¹ w³aœnie i nadmuch i wyci¹g. Jeœli dasz sam wyci¹g ze szczelnego pomieszczenia- to bêdzie siê robi³a jakby pró¿nia (oczywiœcie siê nie zrobi ;) ) ale coœ w tym stylu i zapewniam Cie ¿e wyci¹g praktycznie bêdzie niezauwa¿alny - brak œwie¿ego powietrza co by te opary zast¹pi³o wiêc nie bêdzie takiego ci¹gu. Sam ju¿ to przerabia³em i musia³em zastosowaÌ dolot œwie¿ego powietrza do mojej pseudo komory ;P ;P ;P Wtedy wymiana powietrza jest zdecydowanie lepsza- jest ci¹g wiatraków/turbin jak trzeba :tak: Tylko wtedy trzeba zastosowaÌ filtry w doprowadzeniu powietrza bo inaczej bêdzie pe³no paprochów lata³o a to nie jest wskazane ;) Co do wyci¹gu w pod³odze to dobre rozwi¹zanie wg mnie bo jak np masz powiedzmy dolot z góry œwie¿ego powietrza, z do³u ci¹gnie ca³y odkurz to maluj¹c dach a potem schodz¹c ni¿ej to nie siada Ci mg³a na œwie¿y lakier przez co efekt jest lepszy po wyjechaniu z malowania. Moim marzeniem jest mieÌ w³asn¹ porz¹dn¹ komorê, ale có¿, jak sie nie ma co siê lubi to siê lubi co siê ma :D Pozdrawiam
 

skot84 
Wysłany: 2009-05-19, 21:00   
0
UP DOWN

Posty: 22
Skąd: Krotoszyn
Dodatkowo je¿eli do nadmuchu do³¹czymy nagrzewnice (np tak¹ zyskamy dobry system grzewczy.
Cytat:
Co do wyciÂągu w podÂłodze to dobre rozwiÂązanie wg mnie bo jak np masz powiedzmy dolot z gĂłry ÂświeÂżego powietrza, z doÂłu ciÂągnie caÂły odkurz to malujÂąc dach a potem schodzÂąc niÂżej to nie siada Ci mgÂła na ÂświeÂży lakier

Nie trzeba t³umaczyÌ co siê dzieje jak wyci¹ga w góre, czasem ciê¿sze paprochy nie uda sie wyci¹gn¹Ì przez górny wyci¹g i siadaj¹ na autku.
Co do mojego "systemu" chcia³bym zastosowaÌ podobn¹ nagrzewnice do wspomnianej wy¿ej oraz taki wentylator do wyci¹gu. Myœle ¿e wydajnoœÌ nadmuchu i wyci¹gu 1700 m3/h powinna wystarczyÌ, a mo¿e prêdkoœÌ nadmuchu powinna byÌ wiêksza??
 
 

PROJEKTER
Wysłany: 2009-05-20, 10:39   
+1
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
W³¹czaj¹c siê do wymiany uwag na temat konstruowanych przez Was rozwi¹zaù wtr¹cê jedynie, ¿e niektóre przepisy ppo¿ i zasady bezpieczeùstwa u¿ytkowego instalacji elektrycznych i wentylatorów w strefach zagro¿enia wybuchem opracowane zosta³y po to aby chroniÌ wasze ¿ycie i z trudem zgromadzony majtek ! Niektóre z tych przepisów stawiaj¹ zbyt ostre wymogi ale wiêkszoœÌ nale¿a³oby uwzglêdniÌ ... tak jako radê tych co nie jeden wybuch ju¿ przeanalizowali i wymyœlili co wolno, a czego nie !
Oczywi¶cie uznacie ¿e TRUJÊ ale normy NDS ( najwy¿szych dopuszczalnych stê¿eñ substancji chemicznych w ¶rodowisku pracy ) opracowane zosta³y po to aby¶cie w zdrowiu doczekali emerytur ! Zwi±zki chemiczne maj± tendencje do powolnego gromadzenia siê w organizmie i z "cichacza" zabijaj±. To w³a¶nie po to zosta³y opracowane normy NDS aby projektanci wentylacji wiedzieli, ¿e z pomieszczenia w którym pojawia siê rozpylona substancja chemiczna powietrze usun±æ nale¿y 5 razy na godzinê 10 razy albo 28 razy .... czyli dobraæ odpowiedni wentylator z uwzglêdnieniem jego skuteczno¶ci czyli min. ci¶nienia w ka¿dym miejscu pomieszczenia z którego usuwane jest powietrze z zanieczyszczeniami. Ale ... przepraszam nikogo nie chcê pouczaæ. Je¿eli natomiast uznacie ¿e przyda siê trochê wiedzy na temat przepisów, czy sprawdzonych profesjonalnych rozwi±zañ ... proszê pytaæ. Jestem projektantem takich systemów od 1998 roku ! Ze szczególnym uwzglêdnieniem lakierni samochodowych i przemys³owych.
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

skot84 
Wysłany: 2009-05-20, 11:03   
0
UP DOWN

Posty: 22
Skąd: Krotoszyn
Twoja pomoc moÂże byĂŚ nieoceniona dla niektĂłrych z nas :)
Czy schemat ktĂłry zaprponowaÂłem moÂże siĂŞ sprawdziĂŚ??
Mam pomieszczenie 5,5x5,5x3,2 m czyli ma objêt¹œÌ oko³o 100m3 , mo¿e mi siê uda rozbudowaÌ to mieszczenie do wymiarów 10x5,5x3,2 objetoœÌ oko³o 170m3
Jaki musiaÂłbym mieĂŚ przepÂływ powietrza w teori??
Czy te 1700m3/h wystarczy?
_________________
http://kotbazyl.cba.pl
 
 

mebArth 
Wysłany: 2009-05-20, 11:14   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
Cytat:
to abyÂście w zdrowiu doczekali emerytur


Kolego drogi... Od tego sÂą UBRANIA, MASKI, KOMBINEZONY, REKAWICZKI BUTY.
Jak ktos nie uÂżywa owych, to wiadomo ze albo rece za 20 lat bedzie miaÂł jak staruszek, brak zebĂłw, bĂŞdzie pluÂł farbÂą i kÂłopoty z oddychaniem. I zdechnie na pylicĂŞ.

My byÌ nawiew, najlepiej ciep³y + wyciag ¿eby sie nie truÌ. Filtry ¿eby nie ciagn¹Ì smieci i ¿eby sasiadów nie truÌ bo zaraz inspekcja przyjedzie i zawiesi k³ódke.
_________________
Bart
 
 

LoboLoco 
Wysłany: 2009-05-20, 11:39   
0
UP DOWN



Pomógł: 13 razy
Posty: 657
Skąd: Silesia
Co do dmuchawy olejowej to myÂślĂŞ Âże po jakimÂś czasie miaÂłbyÂś problem z zanieczyszczonym olejem powietrzem, myÂślĂŞ Âże PROJEKTER rozwieje wszystkie wÂątpliwoÂści.... jak rozmieÂściĂŚ wyciÂągi po podÂłogÂą, Âżeby na caÂłej powierzchni komory byÂł "zaciÂąg", jakich filtrĂłw urzyĂŚ przy ogrzewaniu dmuchawami olejowymi, jakieÂś wzory na stosunek kubatury pomieszczenia do mocy wyciÂągu/nawiewu, jakieÂś pomysÂły na ogrzewanie kabiny... napewno przyda siĂŞ wiedza nietylko z zakresu przepisĂłw, ale teÂż strony praktycznej....
_________________
>>> Airbrush'Lab <<<
 

PROJEKTER
Wysłany: 2009-05-20, 12:36   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Popieram to o maskach i ubraniach zalecam tak¿e cienkie rêkawiczki chirurgiczne tym którym to nie przeszkadza. Strze¿cie siê materia³ów wodorozcieùczalnych na noœniku alkoholowym !!! Jako produkt w stanie p³ynnym s¹ groŸniejsze dla zdrowia ni¿ œmierdz¹ce lakiery konwencjonalne.

Co do filtrĂłw ! nie ma moÂżliwoÂści wyeliminowania emisji LZO do powietrza wiĂŞc i ochrony sÂąsiadĂłw jakimiÂś filtrami ! emisja z kabiny jest taka sama jak z garaÂżu gdzie uÂżywa siĂŞ takiego samego lakieru. WyjÂątkiem sÂą instalacje posiadajÂące aktywowany granulat wĂŞglowy ale on jak jest nowy i chÂłonny to zatrzymuje i max 38 %. reszta do powietrza.

[ Dodano: 2009-05-20, 13:43 ]
skot 84 ! iloœÌ wymian powietrza w pomieszczeniu rozpatrywana byÌ mo¿e albo pod wzglêdem bezpieczeùstwa, albo pod wzglêdem wymogów technologicznych.
Je¿eli w materia³ach które u¿ywasz nie ma jakiegoœ bardzo truj¹cego emiterora np Toulenu to zapewne ok 10 wym / h wystarczy.... ale iloœÌ wymian oblicza siê w stosunku do iloœci danej substancji chemicznej w powietrzu. To tylko takie szybki wyjaœniê i luŸna uwaga ¿e wystarczy !

Drugi czynnik to wymogi technologiczne, prosta kabina ma ok 21 - 23 wymian powietrza na godzinĂŞ a i tak w niektĂłrych z nich nie udaje siĂŞ zachowaĂŚ odpowiedniej prĂŞdkoÂści opadu powietrza z zanieczyszczeniami Âżeby te nie unosiÂły siĂŞ w powietrzy i nie osiadaÂły na elementach

[ Dodano: 2009-05-20, 13:46 ]
prêdkoœÌ opadu powietrza w kabinie lakierniczej wynosiÌ musi 0,3 na sek.

Od chwili gdy jesteÂśmy w Unii to nie jest wskazĂłwka tylko formalny wymĂłg wynikajÂący z normy i dyrektywy maszynowej ... a ta obowiÂązuje kaÂżde urzÂądzenie eksploatowane z zjednoczonej europie. Dostawca i producent potwierdza takie parametry DeklaracjÂą zgodnoÂści z dyrektywÂą WE i znakiem CE

[ Dodano: 2009-05-20, 13:56 ]
co do nagrzewnic ! ogrzewanie otwartym pÂłomieniem powietrza kierowanego do strefy w ktĂłrej wystÂąpiĂŚ moÂże mieszanina palnej substancji lotnej z powietrzem jest zabronione przepisami i .... wybaczcie gÂłupie i nie odpowiedzialne !!!

Pomijam ju¿ poruszony fakt przez Loboloco, ¿e nagrzewnica olejowa z otwarta komor¹ spalania na pewno po kliku minutach pracy spowodowa³a by powstawanie na pow³oce lakieru oczek kraterów, lub jak tam ka¿dy je nazywa bo definicja akademicka ... fizyko chemiczn¹ reakcj¹ substancji b³onotwórczej emalii na obecnoœÌ silikonu.

Kabina lakiernicza ma zamkniĂŞtÂą komorĂŞ spalania zwanÂą wymiennikiem ciepÂła
Chyba Âże to najnowoczeÂśniejsze rozwiÂązanie ... uwaga ! innowacyjne- ( hasÂło do wniosku o kasĂŞ z Unii ) i jest palnik gazowy z bezpoÂśrednim pÂłomieniem bez wymiennika ciepÂła. Faktycznie absolutna rewelacja niewielkie zuÂżycie gazu, bark bezwÂładnoÂści( tzn. kabina w 2 minuty osiÂąga 60 st C ) i brak komina spalin.

[ Dodano: 2009-05-20, 14:06 ]
Jak ktoÂś jest zainteresowany konkretnym problemem to proszĂŞ o e-mail. SÂą obszerne materiaÂły na niektĂłre tematy i strony www dostawcĂłw i producentĂłw ( krajowych jest 12 ) ktĂłrzy oprĂłcz oferty handlowej umieszczajÂą opisy techniczne rozwiÂązaĂą wentylacji w lakierniach. Zawsze to daje szerszy poglÂąd na sprawĂŞ.
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

bachus 
Wysłany: 2009-05-20, 22:05   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 127
mam do sprzedania nagrzewnice REMKO 46kW. w 10 minut rozgrzewa na max obrotach pomieszczenie od 0 do 53-55st.C
przy otwartej bramie w mrĂłz byÂło 22

obroty mozna regulowac. tzn temp bo siÂła nawiewu bez zmian
_________________
CUSTOM PAINT is better than ...
... just kidding :P
 

PROJEKTER
Wysłany: 2009-05-20, 22:58   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Nie gniewaj siĂŞ ale Âżeby rozgrzaĂŚ pomieszczenie 7 x 4 x 3 m ( taka standardowa kabina lakiernicza ) do temp 50 - 60 st C w 10 minut to moc wymiennika ciepÂła musi wynosiĂŚ ok. ... 240 kW palnik powinien mieĂŚ dwa stopnie pracy i to startujÂąc z temp minimum 12 - 16 st C .... i jeszcze konieczne jest zachowanie znacznej prĂŞdkoÂści przepÂływu powietrza tak z 0,18 m /sek.

ale kurde sorry .... co ja tam siĂŞ znam.... jest do sprzedania i tak zajebiÂście dziaÂła to na pewno ktoÂś jÂą kupi. PrzecieÂż nie musi od razu zastĂŞpowaĂŚ kabino suszarki lakierniczej.
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

dosia
Wysłany: 2010-01-05, 19:17   
0
UP DOWN

Posty: 4
witam, jestem poczÂątkujÂącym lakiernikiem i dzis znalazÂłem to forum. Ja w swoim stanowisku lakierniczym o tej porze grzeje sÂłoneczkiem na butli gazowej wiec chociarz problem grzania mam rozwiÂązany. Co do zbierania sie pyÂłu nie stosuje powszechnych metod wyciÂągu co uwazam za archaiczny sposĂłb brniĂŞcia w koszty. MĂłj sposĂłb polega uchylaniu okna gdy juz naprawde bĂŞdÂą "ciĂŞzkie" warunki w mojej lakiernii. Chodz teraz sÂą mrozy to okna nie uchylam tak czĂŞsto i temperatura w moim stanowisku wynosi ok 12 st C. Uwazam ze mozna robic dobrze tÂą robotĂŞ i koszt 150 zÂł za element wystarczy. pozdrawiam i mam nadzieje ze daÂłem do myslenia. :spoko:
 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-01-05, 20:39   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
CzêœÌ a ja jestem starym, zgrzybia³ym, lakiernikiem i przyznam ... ¿e to oryginalny punkt widzenia ! ... ale to nic. Poczytasz i pogrzebiesz sobie na Forum ... zm¹drzejesz .... wtedy poprosisz o paradê jak rozbiÌ wentylacjê przy niewielkich nak³adach ... niewielki przejd¹ w œrednie, a œrednie w znacz¹ce ... wtedy podniesiesz ceny do 300 ... zapytasz co i jak dalej zrobiÌ ¿eby by³o legalnie skoro ju¿ wyda³eœ tyle kasy... wtedy chêtnie ci pomogê .... i có¿ witam w klubie !

Druga droga jest taka ... przy malowaniu wiĂŞkszej iloÂści elementĂłw uchylaj takÂże bramĂŞ ... a przy caÂłym samochodzie wykuj sobie drugie okno :sciana: ... i nie zapomnij podkrĂŞciĂŚ sÂłoneczko :spoko:

pozdrawiam i mam nadzieje Âże daÂłem do myÂślenia :fiu:
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

dosia
Wysłany: 2010-01-05, 21:31   
-1
UP DOWN

Posty: 4
PROJEKTER napisał/a:
nadzieje Âże daÂłem do myÂślenia


Ja tam wiem swoje, pozdro.
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2010-01-05, 21:46   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
dosia napisał/a:
witam, jestem poczÂątkujÂącym lakiernikiem i dzis znalazÂłem to forum. Ja w swoim stanowisku lakierniczym o tej porze grzeje sÂłoneczkiem na butli gazowej wiec chociarz problem grzania mam rozwiÂązany. Co do zbierania sie pyÂłu nie stosuje powszechnych metod wyciÂągu co uwazam za archaiczny sposĂłb brniĂŞcia w koszty. MĂłj sposĂłb polega uchylaniu okna gdy juz naprawde bĂŞdÂą "ciĂŞzkie" warunki w mojej lakiernii. Chodz teraz sÂą mrozy to okna nie uchylam tak czĂŞsto i temperatura w moim stanowisku wynosi ok 12 st C. Uwazam ze mozna robic dobrze tÂą robotĂŞ i koszt 150 zÂł za element wystarczy. pozdrawiam i mam nadzieje ze daÂłem do myslenia. :spoko:

Pokaz swojÂą robote w jakiejs Âładnej rozdziaÂłce i najlepiej kilka fotek, ocenimy czy mozna za 150 zl zrobic dobrze tÂą robote - jak napisaÂłes.
Interesuje mnie przede wszystkim element przed polerka , felce i maska.
Pochwal sie a i my cie pochwalimy. Chyba.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

skot84 
Wysłany: 2010-01-05, 21:48   
0
UP DOWN

Posty: 22
Skąd: Krotoszyn
Witam. Od 2 misiĂŞcy w moim pomieszczeniu zamontowaÂłem dosyĂŚ sporawy wentylator i powiem ci Âże nie da siĂŞ tego porĂłwnaĂŚ z "wietrzeniem" przez otwarte okno to niebo a ziemia hehe, niestety mamy zimĂŞ wiec jestem zmuszony otwieraĂŚ okno by caÂłego ciepÂła mi wentylator nie wyciÂągnoÂł.

150 zÂł za element wystarczy pod warunkiem Âże masz to nielegalnie, bo jesli chodzi o legany interes to nie ma szans przy takich cenach, no chyba Âże robisz hurtowo...

Pozmienia³y mi sie plany i powiêkszy³y perspektywy na przysz³oœÌ. :cool:
Planuje wybudowaĂŚ coÂś takiego:


Jedna czêœÌ strefa przygotowawcza druga strefa lakierowania.
Dwa pomieszczenia pierwsze do umieszczenia elementu wyciÂągĂłw oraz malego pieca CO oraz nagrzewnicy...
Drugie miejsce na narzĂŞdzia i materiaÂły.
Mam dylemat z czego to postawiĂŚ :roll: , mianowicie zastanawiam sie nad:
mam cegÂłe z rozbiĂłrki w dobrym stanie ktĂłra mi starczy na 80% budynku
ZakupiĂŚ i postawiĂŚ konstrukcje z wykorzystaniem pÂłyt warstwowych

Co byÂście radzili?? :> najwaÂżnieszy oczywiÂście uklad wewnÂątrz budynku..

PROJEKTER jaki byÂłby koszt takiego budynku wedÂług twojego systemu modulowego??
Pozdrawiam
ps z ciekawoÂści dosia z jakiego regionu polski jesteÂś?
_________________
http://kotbazyl.cba.pl
 
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2010-01-05, 21:56   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
PROJEKTER napisał/a:
zmÂądrzejesz .... wtedy poprosisz o paradĂŞ jak rozbiĂŚ wentylacjĂŞ przy niewielkich nakÂładach ... niewielki przejdÂą w Âśrednie, a Âśrednie w znaczÂące ... wtedy podniesiesz ceny do 300

Projekter powiem ci ze raczej nie bedzie twoim klientem, nie ta poÂłka cenowa.
Nie obrazaj sie czasami bo nawet ja nie bede Twoim klientem bo w moim przypadku byÂłby to przerost formy nad trescia.
Rozumiem Twoj punkt widzenia.
Zrozum i moj.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-01-05, 23:50   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
skot84 napisał/a:
Pozmienia³y mi sie plany i powiêkszy³y perspektywy na przysz³oœÌ. :cool:
Planuje wybudowaĂŚ coÂś takiego:


podobn¹ koncepcj¹ .... w 2004 roku zrobi³em niez³e zamieszanie na sympozjum dealerów ( powiedzmy jednego koreaùskiego koncernu ). Podobn¹ bo w mojej w pomieszczeniu od frontu by³a mieszalnia razem ze sto³em dla lakierników. Przez t¹ mieszalniê przechodzi³o siê do drugiego pomieszczenia. W pozosta³ej czêœci sta³ jeden zespó³ wentylacyjno grzewczy od kabiny lakierniczej razem ze zbiornikiem na olej opa³owy i sprê¿ark¹. Ten zespó³ obs³ugiwa³ oba stanowiska - lewe i prawe ( to specjalnie profilowany fundament z kanalizacj¹ i dodatkowy system przepustnic sterowany tak ¿e albo jedno dzia³a na full albo oba po 50 %). Stanowiska zosta³y w tej koncepcji skanalizowane. W efekcie mo¿na by³o na ka¿dym z nich przygotowaÌ samochód do lakierowania, polakierowaÌ go, wysuszyÌ i wypolerowaÌ ... bez przestawiania !!! W dalszych pracach do³o¿one zosta³y bramy z ty³u i lakiernia by³a przelotowa a przednie zamienione na takie od kabiny lakierniczej ! ... a póŸniej pomiêdzy wjazdami z przodu do³o¿y³em kawa³ek dwupoziomowego biura z socjalem ze schodami z przodu ( by³o ta tak¿e nad t¹ mieszalni¹ ).

Nigdy nie zrealizowaliÂśmy takiego projektu bo kaÂżdy narzekaÂł Âże ... bez kabiny ... i za maÂłe .... i siĂŞ nie udaÂło - ale to byÂł 2005 rok i kaÂżdy w tym koncernie myÂślaÂł kategoriami wielkiego serwisu. MoÂże tobie siĂŞ uda zrobiĂŚ wszystko w jednym ... to nie bĂŞdziesz musiaÂł wogĂłle kupowaĂŚ kabiny !

[ Dodano: 2010-01-05, 23:56 ]
dosia napisał/a:
PROJEKTER napisał/a:
nadzieje Âże daÂłem do myÂślenia


Ja tam wiem swoje, pozdro.


@dosia Takich co przy drugiej wypowiedzi na forum majÂą mnie w du..ie to lubiĂŞ najbardziej :D :D :D :D :D

ale ? ... wiesz Âże zmienisz zdanie ? .... czy .... jeszcze tego nie wiesz ?
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

skot84 
Wysłany: 2010-01-06, 00:08   
0
UP DOWN

Posty: 22
Skąd: Krotoszyn
PROJEKTER a masz moÂże jakieÂś szkice tego projektu??
bo to co przedstawiÂłem to zwykÂły garaÂż ktory sobie zaplanowaÂłem przerobiĂŚ narazie plany przerĂłbek tylko w gÂłowie heh
GÂłownym moim celem jest taki budynek ktĂłry w peÂłni zastapi kabine.
SzerokoœÌ obu czêœci planowa³em powiêkszyÌ do 5 m d³ugoœÌ 8m powinna byc wystarczaj¹ca..
Nie ma to byĂŚ wielki serwis :D
_________________
http://kotbazyl.cba.pl
 
 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-01-06, 00:33   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
NIESTETY NIE ! akurat ta koncepcja by³a wykonana jako animacja 3D specjalnie na sympozjum ... a potem poprawiona, a te zmiany wprowadziliœmy na Targi Poznaùskie te¿ w animacji. Nigdy nie powsta³a jako projekt,a nawet jego szkic ! ... ale myœlê ¿e doœÌ czytelnie to opisa³em szczególnie ¿e prawie prawie twoja koncepcja tak w³aœnie wygl¹da !
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

skot84 
Wysłany: 2010-01-06, 01:02   
0
UP DOWN

Posty: 22
Skąd: Krotoszyn
Po przeanalizowaniu twego posta urodziÂła mi sie taka koncepcja...
W przyszÂłoÂści w pomieszczeniu nr 5 wmontowaĂŚ system wyciÂągu...

sorrki za jakoœÌ szkicu :D

Czy tak by mogÂło by pozostaĂŚ?? czy jakieÂś zmiany byÂś proponowaÂł??

A nie zazstanawiaÂłeÂś sie kiedyÂś nad wprowadzeniem takiego projektu w Âżycie?? taka maÂła dwustanowiskowa lakiernia przy odpowiednio zbalansowanej cenie by pewnie niejednego zainteresowaÂła.

miniaturarzut.jpg
Plik ściągnięto 451 raz(y) 34.29 KB

_________________
http://kotbazyl.cba.pl
 
 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-01-06, 11:05   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
hmmm ! myÂślaÂłem myÂślaÂłem i wymyÂśliÂłem modularny-warsztat. W tym systemie zawsze moÂżna warsztat rozbudowaĂŚ bez zmian instalacji technicznych i konstrukcji. W obiekcie takim jak np. na zdjĂŞciu powyÂżej nowe stanowiska nie powstanÂą juÂż tak Âłatwo ...

JeÂżeli jednak podoba ci siĂŞ architektura tego obiektu ... to wewnÂątrz sugerujĂŞ abyÂś takÂże wykonaÂł kanaÂły wentylacyjne w drugim stanowisku i bĂŞdziesz miaÂł dwie kabiny !
System wentylacyjno grzewczy kabiny lakierniczej ogrzeje ci oba pomieszczenia i pozwoli na lakierowanie w obu naraz ! Jedynie przy projekcie konstrukcji fundamentów p³yt w fosach bêdziesz potrzebowaÌ pomocy fachowca bo musz¹ one zostaÌ sprofilowane pod k¹tem 30 st. ¿eby mo¿na by³o ustabilizowaÌ ciœnienie w pomieszczeniu i ¿eby zasys mia³ tak¹ sam¹ si³ê w ka¿dym punkcie przy posadzce. To wa¿ne ¿ebyœ nie mia³ problemów przy lakierowaniu po obu stronach samochodu. Druga pomoc fachowca to uk³ad przepustnic i automatyki nawiewu powietrza i jego wyci¹gu ... ale to powinna ci zrobiÌ ka¿da firma która produkuje w Polsce kabiny ... lub projektant wentylacji z elektrykiem je¿eli maj¹ o tym trochê pojêcia ... lub gdy im wyjaœnisz o co chodzi !
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

MODULAR 
Wysłany: 2010-01-06, 11:44   
0
UP DOWN
PROJEKTER


Posty: 14
MODULAR INTEGRA - dwa stanowiska lakiernicze z zapleczem socjalnym.
System wentylacji i ogrzewania zastĂŞpuje kabinĂŞ lakierniczÂą.

TERAZ TAK : tu mo¿na pobraÌ katalog pdf - wszystkich modu³ów systemu modularny warsztat : http://www.modularny-wars...ly-systemu.html pod koniec katalogu jest opis tego modu³u poni¿ej ( INTEGRA ) tj. moc silników, zdolnoœÌ przesy³owa turbin, wymiary itp.

Natomiast przyk³ady projektów ró¿nych obiektów s¹ tu :
http://www.modularny-wars...ormalnosci.html to te¿ katalog pdf i trzeba go sobie œci¹gn¹Ì. W tej czêœci katalogu jest tak¿e tabela ze sk³adnikami projektu i zakresem wymaganych formalnoœci.

A jak to wyglÂąda i jak siĂŞ to skÂłada do kupy, oraz wady i zalety systemu sÂą tu :
http://www.modularny-wars...y-warsztat.html - to takÂże katalog pdf.

[ Dodano: 2010-01-06, 15:54 ]
Tak to wyglÂąda :

LAKIERNIA 2 INTEGRA + MYJNIA.gif
Plik ściągnięto 1376 raz(y) 119.87 KB

LAKIERNIA 2 INTEGRA + MYJNIA.gif
Plik ściągnięto 1596 raz(y) 119.87 KB

_________________
PLANUJESZ BUDOWÊ WARSZTATU - ZOBACZ - http://www.modularny-warsztat.pl/
 

No-limit
Wysłany: 2010-01-07, 14:19   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1179
dosia napisał/a:
witam, jestem poczÂątkujÂącym lakiernikiem i dzis znalazÂłem to forum. Ja w swoim stanowisku lakierniczym o tej porze grzeje sÂłoneczkiem na butli gazowej wiec chociarz problem grzania mam rozwiÂązany. Co do zbierania sie pyÂłu nie stosuje powszechnych metod wyciÂągu co uwazam za archaiczny sposĂłb brniĂŞcia w koszty. MĂłj sposĂłb polega uchylaniu okna gdy juz naprawde bĂŞdÂą "ciĂŞzkie" warunki w mojej lakiernii. Chodz teraz sÂą mrozy to okna nie uchylam tak czĂŞsto i temperatura w moim stanowisku wynosi ok 12 st C. Uwazam ze mozna robic dobrze tÂą robotĂŞ i koszt 150 zÂł za element wystarczy. pozdrawiam i mam nadzieje ze daÂłem do myslenia. :spoko:

Có¿ powiedzieÌ na TAKIE argumenty? :blee: :shock: :help: :cool: :D :cisza: :paw: :rozga:
 

ZIEMBA
Wysłany: 2010-01-07, 18:51   
0
UP DOWN

Pomógł: 5 razy
Posty: 380
dosia napisał/a:
witam, jestem poczÂątkujÂącym lakiernikiem i dzis znalazÂłem to forum. Ja w swoim stanowisku lakierniczym o tej porze grzeje sÂłoneczkiem na butli gazowej wiec chociarz problem grzania mam rozwiÂązany. Co do zbierania sie pyÂłu nie stosuje powszechnych metod wyciÂągu co uwazam za archaiczny sposĂłb brniĂŞcia w koszty. MĂłj sposĂłb polega uchylaniu okna gdy juz naprawde bĂŞdÂą "ciĂŞzkie" warunki w mojej lakiernii. Chodz teraz sÂą mrozy to okna nie uchylam tak czĂŞsto i temperatura w moim stanowisku wynosi ok 12 st C. Uwazam ze mozna robic dobrze tÂą robotĂŞ i koszt 150 zÂł za element wystarczy. pozdrawiam i mam nadzieje ze daÂłem do myslenia. :spoko:

Dla mnie to mozesz i za 50zÂł malowac :rotfl:
 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-01-07, 19:13   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
przemo ! ratunku ! Wgrywam ten projekt juÂż trzeci raz i ciÂągle znika ! MoÂżesz jakoÂś pomĂłc ?

LAKIERNIA 2 INTEGRA + MYJNIA.gif
Plik ściągnięto 781 raz(y) 119.87 KB

_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

ZIEMBA
Wysłany: 2010-01-07, 19:17   
0
UP DOWN

Pomógł: 5 razy
Posty: 380
U mnie projekt siĂŞ wyÂświetla.
 

przemo1972 
Wysłany: 2010-01-07, 19:22   
0
UP DOWN


Pomógł: 11 razy
Posty: 551
Skąd: SC
U mnie tez... :spoko:
 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-01-07, 20:27   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Kurde moÂże tylko u mnie zanika ! DziĂŞki i przepraszam za panikĂŞ !
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

skot84 
Wysłany: 2010-01-07, 22:41   
0
UP DOWN

Posty: 22
Skąd: Krotoszyn
PROJEKTER u mnie rĂłwnieÂż siĂŞ wyÂświetla.. :tak: :spoko:
Jestem pod wraÂżeniem projektu, moÂże kiedyÂś gdy fundusze i rozwĂłj przyszÂłej firmy pozwolÂą to prawdobodobnie bym braÂł pod uwage twoje projekty.
Mówi³eœ o skosie 30° wyci¹gu móg³byœ to jakoœ zobrazowaÌ jak by to nie by³ problem, wydawa³o mi siê ¿e gdzieœ u Ciebie na stronie mi to mig³o ale nie moge tego drugi raz znaleœÌ

dosia napisał/a:
witam, jestem poczÂątkujÂącym lakiernikiem i dzis znalazÂłem to forum. Ja w swoim stanowisku lakierniczym o tej porze grzeje sÂłoneczkiem na butli gazowej wiec chociarz problem grzania mam rozwiÂązany. Co do zbierania sie pyÂłu nie stosuje powszechnych metod wyciÂągu co uwazam za archaiczny sposĂłb brniĂŞcia w koszty. MĂłj sposĂłb polega uchylaniu okna gdy juz naprawde bĂŞdÂą "ciĂŞzkie" warunki w mojej lakiernii. Chodz teraz sÂą mrozy to okna nie uchylam tak czĂŞsto i temperatura w moim stanowisku wynosi ok 12 st C. Uwazam ze mozna robic dobrze tÂą robotĂŞ i koszt 150 zÂł za element wystarczy. pozdrawiam i mam nadzieje ze daÂłem do myslenia. :spoko:


StaraÂłem siĂŞ nie komentowaĂŚ no ale.... :roll:
Dosia po twoim poscie wnioskuje i to z wielkÂą nadzdziejÂą Âże jesteÂś bardzo poczÂątkujÂącym lakiernikiem.
Skoro znalaz³eœ to forum i napisa³eœ posta o takiej a nie innej treœci, to myœle ¿e tu bedziesz stawiaÌ swoje pierwsze prawdziwe kroki w lakiernictwie, bo jak narazie to jesteœ na etapie przed raczkowaniem. W koùcu ka¿dy z nas jakoœÌ zaczyna³... Sam pamiêtam pierwsze "lakierowanie" starej skody, dobrze ¿e by³a przeznaczona na z³omowanie ahh... ;P
No-limit napisał/a:
Có¿ powiedzieÌ na TAKIE argumenty? :blee: :shock: :help: :cool: :D :cisza: :paw: :rozga:

WytÂłumaczyĂŚ Âże nie tĂŞdy droga..
No chyba Âże delikwent jest kompletnym ignorantem, chamem i ma porady innych gdzieÂś... to w takim wypadku takiej osobie dziĂŞkujemy...

Ja uwaÂżam Âże kaÂżdy zasÂługuje na szanse nawet takÂą malutkÂą...

Dosia daj jakieœ dowody na potwierdzenie swoich s³ów, np fotki elementów po malowaniu przed polerk¹. Bo jak narazie to puste slowa...

Pozdrawiam
_________________
http://kotbazyl.cba.pl
 
 

crystal
Wysłany: 2010-01-08, 01:55   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
Panowie dobrze kombinujecie z tymi warsztatami :spoko:
napiszcie z grubsza o kosztach (budynek bez wyposaÂżenia)
 

MODULAR 
Wysłany: 2010-01-08, 10:40   
0
UP DOWN
PROJEKTER


Posty: 14
Koszt budowy tego co powy¿ej z kompletnym wyposa¿eniem i wszystkimi formalnoœciami oraz wnioskiem o dotacjê z UE 376 000 z³ netto ( nie obejmuje prac ziemnych i przy³¹czy - bo nie znam terenu , oraz mebli i komputerów w biurze - reszta w cenie razem z dwoma pistoletami SATA, przewodami i wieszakami do pistoletów :tak: :tak: ). W tym zestaw Integra 98 400 z³ netto ze zbiornikiem na olej i trzema promiennikami podczerwieni na prowadnicach podpór konstrukcyjnych ( jeden na œrodku + dwa po bokach )

....ale najdroÂżej wychodzÂą takie maÂłe obiekty bo juÂż taki z dwoma dodatkowymi stanowiskami np . mechanicznym przy takim samym socjalu to koszt 448 000 zÂł ... a dwa razy wiĂŞkszy i z podnoÂśnikami dwu kolumnowymi !

Najtaniej za metr / kw wychodzÂą te najwiĂŞksze.

... i jedna wa¿na uwaga ! ze wzglêdu na ró¿ne klasyfikacje obci¹¿enia œniegowego w niektórych miejscach Polski musimy zmieniÌ konstrukcjê dachu na dwuspadow¹ co trochê podnoœi koszty obiektu :/ - niestety tam gdzie miejscowy plan zagospodarowania narzuca te¿ taki uk³ad dachu - koszty rosn¹ ! ok 10 % - 15 %
_________________
PLANUJESZ BUDOWÊ WARSZTATU - ZOBACZ - http://www.modularny-warsztat.pl/
 

lakar
Wysłany: 2010-08-26, 17:49   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 51
ja mam pomieszczenie 8metrow na szesc tam przygotowuje robie blache i lakieruje.na podlodze plytki na scianach plyta karton gips polakierowana biala farba do malowania pasow na jezdni na suficie folia termoizolacyjan odbijajaca cieplo.w suficie zamontowany wentylator o sporej mocy ktory tloczy powietrze do srodka a na dole w scianach dwa male wentylatory o mniejszej mocy lacznie niz ten w suficie.po wlaczeniu w pomieszczeniu robi sie nadcicnienie tak ze ciezko domknac drzwi od garazu.przed lakierowaniem zmywam wszystko woda myjka cisnieniaowqa oswietlenie i instalacja elektryczna jest hrmetyczna zalaczam wentylatory i lakieuje.nie pamietam juz kiedy usuwalem jakiekolwiek pylki z lakiey poprostu ich tam nie ma.nadcisnienie jest bardzo wazne caly syf wumiata z pomieszczenia.polecam dobra i tania metoda .napewno tansza niz kabina,i w zrobieniu i w eksploatacji.
 

pio_len
Wysłany: 2010-08-26, 18:07   
0
UP DOWN

Posty: 88
lakar wrzuÌ fotki tej cud komory a dok³adnie instalacji nawiewowej kana³ów wentylatorów itd .
w jaki sposĂłb masz to pomieszczenie ogrzewane .
 

samurajek
Wysłany: 2011-04-10, 22:25   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 68
Skąd: WrocÂław
Witam
Podpinam siĂŞ do proÂśby o foty
pozdro :cool:
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Warsztat

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group