|
|
|
Autor |
Wiadomo¶æ |
|
darekbmw
|
Wys³any: 2009-06-03, 16:09 pasta
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
witam mam pytanko odnosnie pasty do polerowania. i gapki na maszyne ...ja robie g3 i czarna gapka wychodzi nie zle ale chcial bym lepiej moze mi ktos bardziej doswiadczony podpowie, jaka jest najlepsza pasta wstepna i kolor gapki jaka firma , i do wyciagniecia polysku i zniwelowania reszty rysek czy 3m mleczko /?czy jakos tak ? prosze o odp. pozdrawiam |
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2009-06-03, 16:20
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
darekbmw napisa³/a: | ...ja robie g3 i czarna gapka wychodzi nie zle ale chcial bym lepiej | ja g3 u¿ywam z bia³± g±bk± i ma za zadanie usuniêcie g³êbszych rys na lakierze ,polerowanie wstêpne,do uzyskania po³ysku,ale ten materia³ zostawi jeszcze po sobie takie mniejsze ryski,które niwelujê czarn± ,bardziej miêkk± g±bk± z mleczkiem 3ma. |
|
|
|
|
binsu18
|
Wys³any: 2009-06-04, 16:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 51
|
Pod polerkê matujemy min 1500,2000 i nastêpnie 2500. JE¦LI NIE MUSISZ , NIE STOSUJ NAWET 1500. Im drobniejszy papier u¿yjesz jako pierwszy tym bardziej d³ugotrwa³y po³ysk uzyskasz. Papier moczymy przez ok 10 min w wodzie, w celu zmiêkczenia go tak, aby nie zostawia³ rys. Je¶li usuwamy ¶mieci np. poprzez punktowe szlifowanie to miejsce takie po uprzednim usuniêciu ¶miecia (np. no¿em do tapet) szlifujemy papierem 2000, potem popraiamy 2500 i dopiero pó¼niej matujemy ca³y element 2500 rêcznie. Zapobiega to zostawaniu rys w miejscach usuniêtych ¶mieci. Jako¶æ papieru u¿ytego do matowania jest w przypadku polerki najwa¿niejsza. Produktem ³±cz±cym rozs±dn± cenê z dobr± jako¶ci± jest papier wodny MATADOR (charakterystyczny niebieski kolor). Bezkonkurencyjne s± papiery SIA, bardziej odporne na wielodniowe moczenie w wodzie, lecz cena papieru SIA powy¿ej gradacji 1500 jest bardzo wysoka. Przestrzegam przed u¿ywaniem kiepskich produktów, np. INDASA, nie mówi±c ju¿ o papierach polskich, chiñskich itp. O ile papiery do obróbki szpachli firmy INDASA s± dobre i godne polecenia, to wodne papiery maj± przek³amane gradacje i nierównomierne ziarno, co daje fatalne skutki, je¶li u¿ywamy ich do matowania przed polerowaniem.
Nastêpnie z czyst± letni± wod± i rozmoczonym papierem 2500 matujemy ruchami owalnymi do czasu matowania na tzw "szk³o". Przy u¿yciu gumki do ¶ci±gania wody sprawdzamy czy nie pozosta³y ¶wiec±ce miejsca, które nale¿y zamatowaæ. Po zmatowaniu 2500, wiêksze powierzchnie dzielimy na 2-3 czê¶ci, nak³adamy pastê i w³±czamy polerkê (szlifierka k±towa o obrotach nie wiêkszych jak 2300 obr/min). Sposobów polerowania jest kilka.
1) futro baranie i pasty do polerki na sucho firmy 3M,
2) g±bka na mokro i pasta Farecla G3.
Po zapolerowaniu wycieramy element do sucha i mleczkiem ''finesit 3M '' (bia³e mleczko w p³askiej butelce) przy u¿yciu karbowanej g±bki miêkkiej polerujemy do uzyskania po³ysku i znikniêcia charakterystycznych ¶ladów np. po Farecli G3 (smugi kolistych kszta³tów). Na koniec bawe³nian± lub lnian± szmatk± przy u¿yciu mleczka 3M z ¿ó³tym korkiem zbieramy pozosta³o¶ci po polerce maszynowej.
( autorem tekstu jest Petercali z forum Motodwusuwy) |
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
|
|
|