|
|
|
Autor |
Wiadomo¶æ |
|
325i
|
Wys³any: 2009-07-02, 12:48 Rdza w nadkolach, zabezpieczanie, brunox i te sprawy
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
Witam. Mo¿e pokolei, autko to bmw z 86 roku wiêc ma ju¿ swoje lata. Problem do¶æ prosty: zaczê³a wychodziæ rdza wewn±trz nadkoli, z ciekawo¶ci usun±³em warstwê zabezpieczaj±c± i moim oczom ukaza³a siê ruda, takich miejsc jest kilka, podejrzewam, ¿e by³y s³abo zabezpieczone. Nie ma dziur tylko rdza na powierzchni. Teraz pytanie: co dalej? nie chcê oddawaæ auta do profesjonalisty z prostej przyczyny: za jakie¶ dwa lata planujê zrobiæ blacharkê na ca³ym aucie. Teraz pytanie co dalej z tym robiæ, aby nie gni³o dalej? Kupi³em ju¿ brunox, ale z tego co czytam na forum nie jest zbyt profesjonalny.
Planowa³em tak:
1. Oczy¶ciæ miejsca gdzie wy³azi ruda. (Zauwa¿y³em, ¿e zanim dostane siê do ¿ywej blachy jest jeszcze cieniutka warstwa jakiego¶ zabezpieczenia na pewno fabryczna i staram siê jej nie zrywaæ tam gdzie nie ma rdzy)
2. Na rdzê k³ade brunox. (jak go dok³adnie k³a¶æ nie mam pojêcia)
3. w tym miejscu planowa³em podk³ad reaktywny np. wurth
4. baranek te¿ wurth
Panowie pomocy! Nie mam do¶wiadczenia i nie wiem czy to co zaplanowa³em jest ok. Wszelka pomoc mile widziana |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2009-07-02, 17:51
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Nie ³±cz brunoxa,który jest epoxydem,z podk³adem reaktywnym,to dwie odmienne metody,najlepiej oczy¶æ najdok³adniej jak siê da,daj cienk± warswê reaktywnego,po 40 min podk³ad akrylowy,a dopiero po wyschniêciu tego ostatniego i lekkim przeszlifowaniu go, baranek. |
|
|
|
|
325i
|
Wys³any: 2009-07-02, 20:33
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
Ok, wielkie dziêki, prosi³bym o sprawdzenie.
Czyli dzia³ania:
1. Oczyszczanie: czym najlepiej? papier scierny? jaka gradacja? czy mo¿e mechanicznie? tu gdzie rdza i woko³o czyszcze do ¿ywego, a dalej tam gdzie jest blacha pokryta jakim¶ fabrycznym podk³adem (pod oryg. barankiem) te¿ drzeæ do go³ej blachy czy mogê zostawiæ i to pokryæ reaktywnym?
2. Reaktywny-moge nim malowaæ po lakierze ? wurth
3. Akryl-jakiej firmy?
4. Baranek -wurth
Czy wurth bêdzie dobry czy jest co¶ lepszego, pewniejszego? |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2009-07-03, 06:18
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Papier ¶cierny o gradacji 100-120(je¶li tylko powierzchniowa),mo¿esz te¿ oczywi¶cie mechanicznie,szczotka na wiertarce,szlifierka,wa¿ne,¿ebyjak najdok³adniej uporac siê z rud±,czy¶æ tylko tam,gdzie jest,nie drzyj w miejscach zdrowych,bo nie ma potrzeby uszkadzanie fabrycznego zabezpieczenia.Reaktywny tylko na miejsca oczyszczone do go³ej blachy,mazanie po lakierze lub baranku nie ma sensu.Podk³ad akrylowy wed³ug uznania,ale najlepiej jaki¶ 2K,a ¿e to pod baranek,to mo¿esz daæ grubsze warstwy,dodatkowo zabezpieczysz.Ogólnie Wurth jest producentem chemi przemys³owej do¶æ renomowanym,wiêc na pewno nie bêdzie to z³y wybór. |
|
|
|
|
325i
|
Wys³any: 2009-07-03, 10:14
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
Ok, sorry, ¿e tyle pytañ ale to pierwszy raz kiedy mam czas zrobiæ co¶ takiego przy aucie.
Ju¿ praktycznie wszystko wiem, ale co to za warstwa na blasze pod barankiem oryginalnym? Kolor do¶æ jasny-¿ó³ty, do¶æ trwale przywieraj±cy do blachy. W niektórych miejscach j± po prostu poprzeciera³em i zastanawiam siê czy reaktywny dobrze siê tego bêdzie trzyma³, a wg. mnie musze nim tam pomalowaæ bo gdzieniegdzie s± rysy do ¿ywego. Co s±dzicie o u¿ywaniu cynku w sprayu? Czym malowaæ? Lepszy amatorski pistolet czy pêdzel? Rozumiem, ¿e mogê barankiem malowaæ po starym baranku tylko go zmatowiæ? Je¿eli chcia³bym uzyskaæ taki wygl±d baranka jak w oryginale to co powinienem zrobiæ? W którym momencie je¿eli bym siê zdecydowa³ nak³adaæ masy wype³niaj±ce?
Wielkie dziêki za pomoc |
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
|
|
|