Szukaj FAQ Album



Przesunięty przez: Tech 2009-04-25, 17:42
Autor Wiadomość
mirekk
Wysłany: 2007-09-18, 19:16   matowienie polerowanego lakieru po 3m
0
UP DOWN

Posty: 6
Witam mam problem z polerowanie do nie dawna polerowalem pasta g3 ale niedawno podpatrzalem moze nie do konca jak poleruja 3m na sucho wiec sprobowalem i jestem bardzo zadowolony procz tego ze po wypolerowaniu juz na lustro np.auto idze do mycia no i klapa po wyschnieciu wyglada to jak nie dopolerowany porysowany zmatowiony lakier nawet wystawie na deszcz to i tak po wyschnieciu lipa tak krotko mowiac jak auto dostanie wody lipa totalna.Moze powiem jeszcze jak poleruje otoz na zmatowiony element nanosze recznie na calosc pasty 3m no i poleruje nie dodajac nic wody az do uzyskania polysku powtarzam ta czynnosc jeszcze raz wyglada bardzo dobrze nie dodaje nic wody poniewaz jak dodam i gabka jest chociaz wilgotna to nie moge tego dopolerowac jest jakies porysowane poleruje rozawa gabka dodam ze na wykonczenie robilem mleczkiem 3m tym z zoltym kapslem i tez nic nie daje bardzo prosze o szybka odpowiedz dziekuje i pozdrawiam
 

lolejko
Wysłany: 2007-09-22, 21:01   
0
UP DOWN

Posty: 135
Hmmm teÂż takie coÂś mam i siĂŞ zastanawiam czy to przypadkiem do bazy sie nie dokopaliÂśmy!!! Ale tak patrze jak sie spoleruje, Âże klar tak jak by byÂł! WiĂŞc nie mam pojĂŞcia czego tak siĂŞ robi!
_________________

 
 

mirekk
Wysłany: 2007-09-23, 12:34   
0
UP DOWN

Posty: 6
do bazy to raczej sie nie dokopalismy u mnie lakier jest ale dlaczego tak sie dzieje jak np.element dostanie wody lub przetzemy element jakas pasta na reke widze ze nikt z forumowiczow nie moze nam pomoc szkoda bo chyba bede mosial wrocic do g3 a bym tego nie chcial.
 

djpolak1985
Wysłany: 2007-09-23, 13:59   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 87
najlepiej nakladac te paste na element nie na calosc tylko na czesc powiedzmy polowa drzwi lob 1/4 maski plus do tego troche na gabke . i co najwazniejsze w polerowaniu chodzi o rozgrzanie lakieru i trzeba oczywiscie ten lakier rozgrzac . Moze to byc tez kwestia zmatowienia zbyt grubym papierem lub zlym wykonczeniu 2500 jesli ktos uzywa wczesniej 2000. najlepsze efekty uzyskuje sie po 1200/1500 3m na orbitalna . Problemem moze tez byc kiepski bezbarwny, albo woda z piaskiem do wodnych papierow i brudna gabka

[ Dodano: 2007-09-23, 14:03 ]
co do tego rozgrzewania to trzeba to zrobic bardzo solidnie mozna go rozgrzewac do takiej temperatury ze jak sie psiknie woda ze spryskiwacza to ta woda paruje. ale wszystko oczywiscie z wyczuciem pozdrawiam!!!
 

mirekk
Wysłany: 2007-09-25, 09:56   
0
UP DOWN

Posty: 6
zgodze sie z tym rozgrzaniem klaru ale dlaczego jest wporzadku zaraz po polerce lakier jest dopolerowany zadnych rys swieci sie az milo matuje indasa 2500 a gdybym psiknal zraszaczem to po wyschnieciu to miejsce bedzie matowe co jest juz mnie trafia.
 

djpolak1985
Wysłany: 2007-09-26, 00:11   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 87
Sproboj zmienic bezbarwny. Nie wiem ja polerowalem tak i nie bylo nigdy problemow.
 

daniel____ 
Wysłany: 2007-09-27, 15:48   
0
UP DOWN

Posty: 5
Witam, teÂż mam taki problem z tÂą pastÂą , uzywam lakieru bezbarwnego 4CR , myÂśle ze to dobry lakier , a jednak po umyciu zostaje zmatowienie, przed umyciem jest idealnie
 
 

mirekk
Wysłany: 2007-09-27, 18:49   
0
UP DOWN

Posty: 6
ja maluje masterem z trotona w hs lakier moim zdaniem bardzo dobry ale rozmawialem z konsultantem z 3m i mowi ze powinienem pierw uzyc pasty 3m tej z bialym kapslem (mocniej scierna)a dopiero po tej ta z czarnym kapslem jeszcze nie probowalem na dniach sprubuje ale koles z mieszalni dal mi jeszcze saszetki mirki terz na sucho sprobuje pozdro
 

lolejko
Wysłany: 2007-09-28, 09:14   
0
UP DOWN

Posty: 135
Nikt nie potrafi daĂŚ konkretnej odpowiedÂźi?
_________________

 
 

Amiggo 
Wysłany: 2007-09-28, 22:11   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 356
Wiesz jak siê nie mia³o do czynienia z tym konkretnym problemem to trudno coœ doradziÌ poza zmian¹ lakieru. Ja pracuje na HS-ie z Autocoloru i nigdy nie mia³em takiego problemu, jest zawsze OK.Past 3M u¿ywam z bia³¹ koùcówk¹ (œcierna) i z niebiesk¹ (nab³yszczacz) wszystko bez wody. Pozdrawiam :wink:
 

vwaraf
Wysłany: 2007-11-28, 00:19   
0
UP DOWN

Posty: 7
uwaÂżam Âże problem z tym matowieniem po umyciu lub zlaniu wodÂą polega na tym Âże lakier
absorbuje wilgoĂŚ(wodĂŞ) i wtedy robi siĂŞ matowy podobny efekt ÂświeÂży lakier wystawiony
na dziaÂłanie wilgotnego powietrza albo rosy teÂż zrobi siĂŞ matowy

w tych przypadkach moÂże byĂŚ tak
przed polerowaniem matujecie lakier czyli zeszlifowaniu ulega wierzchnia warstwa ktĂłra moÂże
byĂŚ bardziej sucha niÂż ta pod spodem ktĂłra bĂŞdzie bardziej podatna na dziaÂłanie wilgoci
i dla tego po umyciu wodÂą powÂłoka staje siĂŞ matowa
 

online 
Wysłany: 2007-11-28, 14:49   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomógł: 10 razy
Posty: 722
Skąd: ÂŚlÂąsk - ÂŚwierklaniec
Ha, chÂłopaki ja nie chce nic mĂłwiĂŚ, ale sam uÂżywaÂłem swego czasu lakieru VIER CR (4CR), niemieckiej produkcji i miaÂłem ten sam problem :]

To byÂły moje poczatki, ten lakier tak mi namieszaÂł, Âże przestaÂłem polerowac elementĂłw, a potem zupeÂłnie zmieniÂłem klar :wink: Wiadomo jak to poczÂątki samouka.

Swoj¹ drog¹ za t¹ cene mo¿na kupiÌ lepsze badziewie. Jak na nim robi³em to kosztow¹³ ok. 70z³ za komplet 1+0.5
 
 

autoefekt 
Wysłany: 2007-11-28, 21:31   
0
UP DOWN

Posty: 2
Witam
To nie pasta ani lakier ja lakierujÂąc o godzinie 15 susze przez 0,4 godziny w temperaturze 60 oC a nastepnego dnia rano po polerce mam teki sam efekt jesli polerkĂŞ zrobiĂŞ za dwa dni nie ma takich przygĂłd .ReasumujÂąc albo szybszy utwardzacz lub lakier(do expresu stosujĂŞ glasurit racing)lub wydÂłuÂżam suszenie do 1godziny i nastepnego dnia jest ok.Bez grzania lakieru w zimie myÂślĂŞ Âże dopiero po trzech dniach powinno siĂŞ polerowaĂŚ
 

rbfm 
Wysłany: 2007-11-28, 22:26   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
autoefekt napisał/a:
Witam
To nie pasta ani lakier ja lakierujÂąc o godzinie 15 susze przez 0,4 godziny w temperaturze 60 oC a nastepnego dnia rano po polerce mam teki sam efekt jesli polerkĂŞ zrobiĂŞ za dwa dni nie ma takich przygĂłd .ReasumujÂąc albo szybszy utwardzacz lub lakier(do expresu stosujĂŞ glasurit racing)lub wydÂłuÂżam suszenie do 1godziny i nastepnego dnia jest ok.Bez grzania lakieru w zimie myÂślĂŞ Âże dopiero po trzech dniach powinno siĂŞ polerowaĂŚ


ja zawsze wszystkim polecam polerowac dopiero po calkowitym utwardzeniu lakieru czyli minimum tydzien. po co sie spieszyc i pieprzyc efekt ?
 

marcin 
Wysłany: 2007-11-28, 22:46   
0
UP DOWN

Posty: 81
Skąd: ÂślÂąsk/zagÂłebie
No chciaÂłbym widzieĂŚ jak wypolerujesz po tygodniu w peÂłni utwrardzony 120 albo 3050 duponta a poza tym klient chce odebraĂŚ auto jak najszybciej a nie czekaĂŚ aÂż sie lakier utwardzi
 

rbfm 
Wysłany: 2007-11-28, 22:53   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
marcin napisał/a:
No chciaÂłbym widzieĂŚ jak wypolerujesz po tygodniu w peÂłni utwrardzony 120 albo 3050 duponta a poza tym klient chce odebraĂŚ auto jak najszybciej a nie czekaĂŚ aÂż sie lakier utwardzi


???
biore 2000 na wodzie i jazda.
klient odbiera i po tygodniu przyjezdza na polerke.
 

Amiggo 
Wysłany: 2007-11-28, 23:46   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 356
A u mnie na lakierze Autocoloru HS 190-6850 producent zaleca dalsze prace (ponowne lakierowanie lub usuwanie wtrÂąceĂą) zaraz po wygrzaniu (70st) i ostygniĂŞciu powÂłoki. Polerowanie powÂłok 2K jest najÂłatwiejsze od 1 do 24 godz od ostygniĂŞcia powÂłoki. Tak napisane mam w karcie produktu. I jak dotÂąd zawsze wychodzi OK :wink:
 

rbfm 
Wysłany: 2007-11-29, 10:34   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
Amiggo napisał/a:
Polerowanie powÂłok 2K jest najÂłatwiejsze od 1 do 24 godz od ostygniĂŞcia powÂłoki


zgadza sie, ale wtedy najlatwiej uszkodzic powierzchnie.
 

Amiggo 
Wysłany: 2007-11-29, 19:24   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 356
Dlatego wymagana jest dok³adnoœÌ i czystoœÌ na stanowisku pracy. A polerowanie jest wtedy l¿ejsze aczkolwiek nie jest przyjemnoœci¹ a koniecznoœci¹. :wink:
 

rbfm 
Wysłany: 2007-11-29, 19:48   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
Amiggo napisał/a:
Dlatego wymagana jest dok³adnoœÌ i czystoœÌ na stanowisku pracy. A polerowanie jest wtedy l¿ejsze aczkolwiek nie jest przyjemnoœci¹ a koniecznoœci¹. :wink:


nie wszyscy dysponuja kabina.
 

Amiggo 
Wysłany: 2007-11-29, 20:19   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 356
No co ty polerka w kabinie? Nie no wiem Âże nie polerujesz w kabinie tak jakoÂś z kontekstu wyszÂło. ChodziÂło mi Âże polerowanie nie powinno byĂŚ prowadzone w zakurzonym pomieszczeniu gdzie nie wiadomo co w powietrzu czyha. Ja przed polerkÂą zlewam halĂŞ wodÂą bo w wilgotnym powietrzu mniej kurzu fruwa. :wink:
 

rbfm 
Wysłany: 2007-11-29, 20:32   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
Amiggo napisał/a:
No co ty polerka w kabinie? Nie no wiem Âże nie polerujesz w kabinie tak jakoÂś z kontekstu wyszÂło. ChodziÂło mi Âże polerowanie nie powinno byĂŚ prowadzone w zakurzonym pomieszczeniu gdzie nie wiadomo co w powietrzu czyha. Ja przed polerkÂą zlewam halĂŞ wodÂą bo w wilgotnym powietrzu mniej kurzu fruwa. :wink:


mialem na mysli co innego :D
nie zapominaj, ze wiekszosc nie posiada kabin, przez co sa zmuszeni do polerowania smieci itp. a co do czystosci stanowiska pracy to tez racja. wystarczy ze w powietrzu bedzie fruwal nawet pyl po szpachli i juz dupa, mamy ladne rysy przy matowieniu 2000. dlatego ja wole odczekac az ten lakier bedzie naprawde twardy. wtedy nie nie cackam i poleruje bez stresu ze poprzecieram na rantach. no ale ja to mam troche inny profil pracy i wiem ze wiekszosc musi robic to szybko a nie po tygodniu, czy miesiacu.
 

Amiggo 
Wysłany: 2007-11-29, 20:47   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 356
No rozumiem. :wink: U mnie ostatnio furka na caÂły bok trzy dni staÂła. Klepanie podkÂład, szpachla, podkÂład, kolor, polerka. I to wedÂług klienta o dzieĂą za dÂługo taki byÂł szybki skubany. PolerujĂŞ najchĂŞtniej na drugi dzieĂą, ale niekiedy sytuacja wymusza nawet po godzinie od ostygniĂŞcia komory, aby siĂŞ tylko schÂłodziÂł. :wink:
 

mirekk
Wysłany: 2007-12-01, 15:24   
0
UP DOWN

Posty: 6
Witam otorz zadalem pytanie ale juz znam odpowiedz w moim przypadku matowilo sie dlatego ze nie uzywalem pierwszej pasty mocniej sciernej tez z 3M tylko jechalem odrazu ta do nablyszczania wiec teraz robie tak pasta 3M z bialym kapslem poleruje do momentu znikniecia wszelkich rys wycieram np.blotnik szmatka nakladam 3M z czarnym kapslem i poleruje proces ten ponownie powtarzam ale juz bez pasty z bialym kapslem czyli mocno sciernej wychodzi lustro nic nie matowieje po wodzie i po dlugim czasie pozdrawiam
 

kaczmi 
Wysłany: 2007-12-01, 17:20   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 102
Skąd: Mazowieckie
po co powtarzaÌ proces polerowania past¹ nab³yszczaj¹c¹, powinno siê raz a dobrze czyli docieramy 3m bia³¹ a¿ bêdzie dobrze,g³adko,brak rys dopolerowani i potem raz przelatujemy z czarnym kapslem a dl a uzyskania super efektu proponyjê na koniec spryskaÌ p³yname siashine i na najwy¿szychg obrotach na miêkkiej g¹bce przepolerowaÌ a¿ do odparowania,wtedy jest lustro ;)
 
 

Amiggo 
Wysłany: 2007-12-01, 22:22   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 356
U mnie nabÂłyszczacz 3M ma niebieski kapsel? Dodatkowo po P2500 uÂżywam dysku Tryzact 3M, oszczĂŞdza kupĂŞ zdrowia i czasu. MoÂże nazwĂŞ Âźle napisaÂłem, ale w szkole byÂł rosyjski wiĂŞc sorki na wszelki wypadek. :wink:
 

azok
Wysłany: 2007-12-08, 01:10   
0
UP DOWN

Posty: 14
Witam, miaÂłem ten sam problem z gasnÂącym poÂłyskiem po polerowaniu 3m, wydaje mi siĂŞ Âże jest to bardziej problem zÂłego klaru niÂż pasty.Czym droÂższego klaru uÂżywaÂłem tym mniej gasÂło. ZmieniÂłem klar na 3800s Duponta i jest super-bÂłysk i co najwaÂżniejsze zero gaÂśniĂŞĂŚ. UÂżywam Fast Cat 3m z biaÂłym korkiem a potym z czarnym korkiem i jest ok.
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiaÂły

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group