Autor |
Wiadomość |
 |
zamo111
|
Wysłany: 2009-07-30, 11:09 Malowanie auta- lakier na lakier-maÂło rdzy-duÂżo rys
|
0
|
|
|
Posty: 10
|
Witam serdecznie forumowiczĂłw
Posiadam mercedesa 124 którego zacz¹³em malowaÌ u s¹siada w warunkach ogrodowych natomiast dobrym kompresorem i pistolecikiem - jego doœwiadczenie ? malowanie gitar i innych zabawek.
Brak doÂświadczenia zamierzam nadrobiĂŚ pracÂą przed malowaniem i po malowaniu - przygotowanie a potem polerka.
Dotychczas pomalowany prawy b³otnik wyszed³ super - ale po przejechaniu 2500 - bez tego skórka pomaraùczy - z opisów forum wysz³o na -zbyt du¿a wilgotnoœÌ ,z³e ustawienie pistoletu i byÌ mo¿e lakier/finiszowy by³ do kitu - GOLDCAR siê nazywa , goœÌ z allegro potem uœwiadomi³ mnie ¿e "tani lakier robiony na potrzeby CSV RM. Mam bardzo dobry lakier z najwy¿szej pó³ki DuPont" jakiœ komentarz odnoœcie GOLDCAR lub DuPont ?
Teraz malowanie auta - rdza mi obca wiĂŞc wszĂŞdzie jest lakier -natomiast - porysowany w wielu miejscach - dziury po kluczach czy kamyczkach - byĂŚ moÂże nawet do blachy.
Jak siĂŞ za to zabraĂŚ i czym ?
SzpachlÂą te wszystkie kropki kryĂŚ ?
ProsiÂłbym w miarĂŞ "Âłopatologiczny" opis co jak gdzie ,czym i kiedy na ile
Wiem ¿e wiêkszoœÌ by³a tu opisana co czyta³em ale w g³owie ciê¿ko mi to do kupy posk³adaÌ - zbyt wiele nowych informacji !
Ostatnie pytanie - czy jeÂśli znĂłw wyjdzie ta niezbyt Âładna skĂłrka pomaraĂączy to 3 warstwy klaru mogĂŞ polerowaĂŚ (wg zaleceĂą sÂąsiada) 2500 papierem a potem jego polerkÂą z barankowym futerkiem ?
Pozdrawiam i z gĂłry bardzo dziĂŞkujĂŞ za pomoc ! |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wysłany: 2009-07-30, 11:51
|
0
|
|
|
Pomógł: 39 razy Posty: 1343 Skąd: MakĂłw Mazowiecki
|
Rysy i odpryski po kamieniach,o ile nie s¹ g³êbokie i powoduj¹ce wgniecenie blachy,po prostu zeszlifuj papierem œciernym 240-320,na tym forum nazywa siê to rozcinaniem lub rozszlifowaniem.Nie u¿ywaj do tego celu szpachli,bo po krótkim czasie ,,si¹dzie",czyli pojawi¹ siê wg³êbienia i rysy widoczne niejako pod lakierem,Jeœli posiadasz jak¹kolwiek szliferkê oscylacyjn¹,to nie jest to straszna robota.Nastêpnie te rozszlifowane miejsca i okolicewokó³ nich pokryj2-3 warstwami podk³adu akrylowego wype³niaj¹cego.Po wyschniêciy(na wolnym powietrzu ok 6-12 h,zale¿y od produktu)szlifowanie papierem na mokro 600-1000,w zale¿noœci,jaki kolor ma byÌ koùcowym,jeœlijakiœ ciemny metalic lub per³a,to nawet 1200.Podk³ad powinien dok³adnie wype³niÌ œlady po kamieniach i drobnych rysach,a jednoczeœnie stanowi gotow¹ pow³okê pod kolor w³aœciwy.Polerka w przypadku skórki pomaraùczy to normalka,zw³aszcza przy malowaniu poza kabin¹,ale ja proponowa³bym papier 2000 na klocku,2500 w rêku,namocz go wczeœniej przez 15-20 min. w ciep³ej wodzie z dodatkiem p³ynu do mycia naczyù,aby go rozmiêkczyÌ, a nastêpnie poleruj g¹bk¹ do polerowania,¿ó³t¹ lub bia³¹ ,futro jest do wykoùczenia i nadania koùcowego po³ysku. |
|
|
|
 |
zamo111
|
Wysłany: 2009-07-30, 12:21
|
0
|
|
|
Posty: 10
|
Aha super ...
WiĂŞc tak bĂŞdzie robota wyglÂądaĂŚ:)
nie mam tej szlifierki ale za to duÂżo siÂły w Âłapach i mogĂŞ polerowaĂŚ (i rozszlifowywaĂŚ)
Prosi³bym jeszcze o polecenie mi jakiegoœ doœÌ dobrego podk³adu pod to malowanie - ciemny metalik a ¿e moje E klasa jest du¿ym prawie 5 metrowym autem to powierzchnie s¹ doœÌ spore , czy 2.5litra lakieru wystarczy na grube pokrycie auta ¿ebym móg³ ³adnie to wypolerowaÌ potem ?
A czy po futerku bĂŞdĂŞ mĂłgÂł od razu naÂłoÂżyĂŚ (np nastĂŞpnego dnia) twardy wosk aby chroniĂŚ juÂż od poczÂątku nowy lakier i nadaĂŚ mu jeszcze Âładniejszy poÂłysk ? |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wysłany: 2009-07-30, 14:11
|
0
|
|
|
Pomógł: 39 razy Posty: 1343 Skąd: MakĂłw Mazowiecki
|
Prostok¹tna szlifierka oscylacyjna w jakimkolwiek z marketów budowlanych jest do kupienia ju¿ za ok 40 pln,na tak¹ robotê wystarczy.Jeœli rêcznie,to tylko na klocku,podobnie po po³o¿eniu podk³adu,ostatni szlif 1000 lub 1200 mo¿e byÌ bez klocka.Co do podk³adów:ile osób,tyle opinii,kup jakiœ niedrogi podk³ad Novola lub GoldCara,lub co tam Ci ktoœ w mieszalni poleci w bud¿etowych cenach.Teoretycznie 2,5 litra powinno wystarczyÌ na ca³e auto,chocia¿ z Twojego postu wynika,¿e nie ma potrzeby podk³adowania ca³oœci,a jedynie miejsc naprawianych i przeszlifowanych do go³ej blachy,nie rób sobie niepotrzebnej roboty.Teoretyczna wydajnoœÌ podk³adu np Novola to ok 5,5 m kw powierzchni.Z polerowaniem najlepiej jest zaczekaÌ ok tygodnia,chocia¿ mi zdarza siê polerowaÌ na drugi dzieù,ale zawsze mam dreszcze i nienawidzê takiego poœpiechu. |
|
|
|
 |
zamo111
|
Wysłany: 2009-07-30, 14:32
|
0
|
|
|
Posty: 10
|
Nie rozumiem troszkĂŞ Twojej wypowiedzi.
Ja mĂłwiÂłem 2.5 litra lakieru a Ty jakbyÂś mĂłwiÂł o podkÂładzie ? |
|
|
|
 |
Ryba
|
Wysłany: 2009-07-30, 21:48
|
0
|
|
|

Pomógł: 5 razy Posty: 430 Skąd: Radomsko
|
PodkÂład kup (jeÂśli masz dostĂŞp) Novol Prostect 310 - jest silnie wypeÂłniajÂący i dobrze poradzi sobie z "rozszlifkami" |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wysłany: 2009-07-30, 21:52
|
0
|
|
|
Pomógł: 39 razy Posty: 1343 Skąd: MakĂłw Mazowiecki
|
Czy zmieniasz kolor?JeÂśli tak,to tyle potrzeba,jeÂśli zostajesz przy tym samym,i nie robisz wnĂŞk oraz wewnĂŞtrznych czĂŞÂści klap,to moÂżesz spokojnie zamĂłwiĂŚ 2 litry.Tak,faktycznie myÂślaÂłem,Âże chodzi Ci o podkÂład.JeÂśli masz gdzieÂś rdzĂŞ,to po wyczyszczeniu jej i przed podkÂładem akrylowym daj podkÂład reaktywny. |
|
|
|
 |
zamo111
|
Wysłany: 2009-07-30, 23:00
|
0
|
|
|
Posty: 10
|
Pozostaje przy tym samym aczkolwiek ten "nowy" wychodzi duuuÂżo ciemniejszy :| |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wysłany: 2009-07-31, 16:02
|
0
|
|
|
Pomógł: 39 razy Posty: 1343 Skąd: MakĂłw Mazowiecki
|
Przy ciemnym ja pow iedzia³bym ,,g³êbszy" |
|
|
|
 |
zamo111
|
Wysłany: 2009-08-03, 00:46
|
0
|
|
|
Posty: 10
|
|
|
|
 |
No-limit
|
Wysłany: 2009-08-03, 20:14
|
0
|
|
|

Pomógł: 34 razy Posty: 1179
|
Ryba napisał/a: | PodkÂład kup (jeÂśli masz dostĂŞp) Novol Prostect 310 - jest silnie wypeÂłniajÂący i dobrze poradzi sobie z "rozszlifkami" |
Nie jest zÂły |
|
|
|
 |
zamo111
|
Wysłany: 2009-08-03, 20:27
|
0
|
|
|
Posty: 10
|
|
|
|
 |
No-limit
|
Wysłany: 2009-08-03, 20:40
|
0
|
|
|

Pomógł: 34 razy Posty: 1179
|
OdpuœÌ Sobie |
|
|
|
 |
stek
|
Wysłany: 2009-08-03, 21:15
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 235 Skąd: ok krakĂłw
|
[quote="zamo111"]Do moich zadaĂą chciaÂłbym kupiĂŚ coÂś takiego.
Czy jest to dobre ?
Podobno max 2200 obrotĂłw a tu minimum 6000 :(
http://allegro.pl/item693..._w_germany.html
Daruj sobie, sam mam podobn¹ i ¿adna rewelacja,Do niej ciê¿ko kupiÌ kr¹¿ki o granulacji powy¿ej 240. sam chce kupiÌ jakiegoœ pneumata z tarcz¹ 150. bafowaÌ ni¹ siê nie da. |
|
|
|
 |
pepi
|
Wysłany: 2009-08-03, 21:22
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 158 Skąd: krzczonĂłw
|
a ja mam cos takiego i nawet obleci ale na kompresor jest lepsza tylko musi byĂŚ wydajny ten kompresor |
|
|
|
 |
zamo111
|
Wysłany: 2009-08-03, 21:41
|
0
|
|
|
Posty: 10
|
|
|
|
 |
zamo111
|
Wysłany: 2009-08-04, 16:00
|
0
|
|
|
Posty: 10
|
MoÂże to ?
Tylko czy do tego da siĂŞ zamontowaĂŚ papier Âścierny ... ? |
|
|
|
 |
przemo1972
|
Wysłany: 2009-08-04, 18:32
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 551 Skąd: SC
|
@Stek, twoj link nie dziala |
|
|
|
 |
zamo111
|
Wysłany: 2009-08-04, 19:41
|
0
|
|
|
Posty: 10
|
On cytowaÂł mnie wiĂŞc to ten sam link co mĂłj
To co polecacie ? |
|
|
|
 |
stek
|
Wysłany: 2009-08-04, 19:45
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 235 Skąd: ok krakĂłw
|
przemo1972 napisał/a: | @Stek, twoj link nie dziala |
sorry @przemo, ale nie pisaÂłem linku , to byÂł cytowany kolegi zamo111, nie wiem czego tak go wkleiÂło? pzdr. |
|
|
|
 |
przemo1972
|
Wysłany: 2009-08-04, 21:15
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 551 Skąd: SC
|
Poprawione |
|
|
|